Lievergezond
Well-known member
Als je net pas corona hebt opgelopen, dan werkt de antigenentest pas over 14 dagen om verse corona aan te tonen: de antistoffenvorming komt pas na 10-14 dagen op gang. Dat is het lastige met die antistoffentesten voor een net opgelopen infectie. Ze testen met antistoffentesten meestal antistoffen van een recente corona-infectie (IgM-antistoffen) en/of een reeds doorgemaakte corona-infectie (IgG-antistoffen). Waarschijnlijk heb je zoals de rest van de wereld allang IgG-corona-antistoffen in je bloed zitten. Dus alleszins misschien een idee om je toch op die kut-corona-antistoffen te laten testen, maar zeg dat niet op voorhand tegen je werkgever. Doe het om te kijken of je je er in de toekomst mee kan indekken als de uitslag je helpt. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat die corona nu ook maar enige rol speelt bij jou en nu in dit jaargetijde. Op dit moment zijn de RS-virussen (verkoudheidsvirussen) volgens mij veel eerder in omloop. Maar omdat de corona nu zo´n dominante rol speelt in het aandachtsveld, zou ik als ik jou was me ergens op corona laten testen (liefst in elk geval IgG-antistoffen van een doorgemaakte infectie). Stel die IgG-antistoffen zijn bij jou aangetoond: dan ben je klaar. Dan ben je namelijk immuun. En dan kan niemand meer zeiken tegen jou hierover want dan heb je de ziekte al doorgemaakt. Trouwens ook als je toevallig de bloedgroep O-positief hebt, dan is het niet zo waarschijnlijk dat je nu een recente corona opgelopen hebt, al helemaal niet in dit jaargetijde. Ik schat je niet ouder dan 40 jaar in.
Laatst bewerkt: