Coronavirus

Als ik zo de reacties op nu.nl lees kan ik zien dat minstens de helft ontstemd is met deze maatregelen. Zal de meerderheid nu eindelijk wakker worden?!

Gisteren zag ik dit op Fb. Dat gele hesjes ook willen protesteren in Den Haag. Ik stuurde dit naar Burgerbond.

En dit kreeg ik terug. Ook zij zetten zich in tegen dit kabinet maar als je dan een alternatief stuurt dan staan ze niet open daarvoor! Jammer!

Even terug naar de ondernemers in deze tijd van Corona. Het kabinet heeft dan wel een pakket om ondernemers steun aan te bieden. Maar wat deze ondernemers krijgen dekt bij lange na de kosten niet.

Als je alleen al rekening houdt met de zomer periode waar de horeca het o.a van moet hebben en de evenementen die worden georganiseerd. Het personeel doorbetalen door middel van steun wat niet eens volledig is is al 1 ding. Maar wat te denken van derving? Ingekocht voedsel wat zijn houdbaarheid verliest? Promotie materiaal voor organisatoren van evenementen? Contracten met leveranciers? De kosten van het pand? Marketing etc?

Uiteraard zal een deel hiervan aftrekbaar zijn van de belasting. Maar wat heeft men daaraan als iedereen de hele zomer binnen moet blijven? Hoeveel zullen dit overleven? Hoevelen zullen op het idee komen om hun producten online aan te bieden en thuis te bezorgen? Als dat al kan? Een hele economie die naar de maan gaat door een gecreëerd virus waar haast niet tegenaan te vechten is.
Je moet bijna wel extreme ideeen toepassen om hiertegen in opstand te willen komen. En zelfs dan is de vraag of dat haalbaar is.

Van de week sprak ik de uitbater van een klein restaurant hier in Frankrijk. De auteursrechten betalen voor de muziek en video vergunning gaat gewoon door met een lege zaak -contract-. Mijn oude stamkroeg in NL biedt nu tegoedbonnen aan voor als ze weer open mogen anders bestaan ze niet meer over 2 maanden.

ja, dat bedoel ik dus. Men richt zich alleen op personeel maar de rest ziet men niet. Huren moeten gewoon doorbetaald worden. men krijgt alleen korting op de huur als er een gebrek is! Dat is iets wat al jaren bekend is. Dit is in zowel de situatie van een huurwoning zo maar ook van een huurpand! En laat nou nagenoeg elk huurpand gebreken hebben. Ook bedrijfspanden! Alleen ondernemers besteden daar geen aandacht aan. Lijkt mij nu de tijd dat ze dat eens goed onder de loep gaan nemen en actie nemen. Rollen omdraaien in deze tijd! Ze hebben nu wat extra tijd om daar de aandacht op te richten.

Uiteraard zal een deel hiervan aftrekbaar zijn van de belasting. Maar wat heeft men daaraan als iedereen de hele zomer binnen moet blijven? Hoeveel zullen dit overleven? Hoevelen zullen op het idee komen om hun producten online aan te bieden en thuis te bezorgen? Als dat al kan? Een hele economie die naar de maan gaat door een gecreëerd virus waar haast niet tegenaan te vechten is.

Volledig mee eens, maar wat nu als je dit bekijkt van de strijd die de mensen zo ook hier op dit forum al jarenlang leveren mbt. de feiten kenbaar maken dat dit dus blijkbaar noodzakelijk is om ook bij die groep de ogen geopend te krijgen en bij de massa dat de prijs die wordt betaald wel erg hoog is.
Dan ga je dus de publieke opinie en de achterban van de oa. vvd ed wakker krijgen (the great awakening) en Zou de wal het schip wel eens kunnen gaan keren.

Het enigste wat je dus moet doen mi is zo veel mogelijk feiten aandragen zodat de sleepers er niet meer omheen kunnen en zij via de brancheorganisaties ed verhaal gaan halen bij de uitvoerders van de maatregelen en mogen ze gaan uitleggen op basis van welke informatie de maatregelen gerechtvaardigd waren.

Eind antwoord als de druk maar hoog genoeg wordt .... ik heb gedaan wat me is opgedragen of in Haags jargon ik heb gedaan wat ik dacht het dat het beste was voor Nederland ....
In dat opzicht ben ik ‘optimistisch’ mbt de uitkomst.

Volledig mee eens, maar wat nu als je dit bekijkt van de strijd die de mensen zo ook hier op dit forum al jarenlang leveren mbt. de feiten kenbaar maken dat dit dus blijkbaar noodzakelijk is om ook bij die groep de ogen geopend te krijgen en bij de massa dat de prijs die wordt betaald wel erg hoog is.
Dan ga je dus de publieke opinie en de achterban van de oa. vvd ed wakker krijgen (the great awakening) en Zou de wal het schip wel eens kunnen gaan keren.

Ik zou willen dat dit zo was. Zelfs mensen die zeggen wakker te zijn en je dan vervolgens met feiten komt of ideeën blijven liever lui op het achterwerk zitten! Weigeren zelfs de feiten te lezen. Zelfs mensen die roepen "ach we zijn gewoon verwend geweest de afgelopen jaren" "Nu moeten we even pas op de plaats doen"
Wat zijn dat voor achterlijke idiote opmerkingen. die mensen denken niet verder en zien al helemaal de gevolgen niet voor een economie en faillisementen.

Het enigste wat je dus moet doen mi is zo veel mogelijk feiten aandragen zodat de sleepers er niet meer omheen kunnen en zij via de brancheorganisaties ed verhaal gaan halen bij de uitvoerders van de maatregelen en mogen ze gaan uitleggen op basis van welke informatie de maatregelen gerechtvaardigd waren.

Ja, idd. Rutte wil van alles verplichten. Brancheorganisaties komen met ideeën. En nog steeds niet goed. Allerlei verplichtingen die opgelegd worden. Die sleepers zijn niet alleen in hun hoofden lui. Zoals gezegd, ook lui op hun achterwerk! Ik doe dit alleen nog maar bij mensen die er werkelijk voor open staan. ALLE verantwoordelijkheid word op die ondernemers afgeschoven. Moet je eens kijken op de site van KVK. Uiteraard heb je als ondernemer bedrijfsrisico. Maar er lijkt helemaal geen grens in. Plan voor anderhalve meter afstand verplichten? Dan zou men er bv voor kunnen strijden dat het pand niet voldoet aan een wettelijke eis die momenteel gesteld word. Als men geen recht heeft op huurverlaging vanwege dit virus, ga dan op zoek naar de gebreken in het pand en maak daar een zaak van. Dit kan met terugwerkende kracht vanaf de dag dat het gebrek bij de verhuurder is gemeld! Krijg je ook ofwel alle huur terug totdat het gebrek verholpen is, afhankelijk van welk gebrek.

Eind antwoord als de druk maar hoog genoeg wordt …. ik heb gedaan wat me is opgedragen of in Haags jargon ik heb gedaan wat ik dacht het dat het beste was voor Nederland ….
In dat opzicht ben ik ‘optimistisch’ mbt de uitkomst!

Uiteindelijk zal het ook wel goed komen. Maar als mensen blijven janken en niet hun horizon willen verbreden is het zonde van de energie. Ik lees op Facebook die reacties op berichten van de horeca. "het is allemaal de schuld van China" dat soort berichten. Persoonlijk ga ik daar echt geen energie instoppen. Niet in dat soort mensen.

De Telegraaf bracht dit ook naar buiten vandaag. Het is weer een stuk om de mensen slapend te houden. Echter, wat men over het hoofd ziet en niet vermeld is de combinatie met zink. Dat is niet genoemd en nu word het naar beneden gehaald als niet werkend medicijn.

https://wwmt.com/news/coronavirus/more-deaths-no-benefit-from-malaria-drug-in-va-virus-study

tsja Binc, wat er nu met ondernemers gebeurt, doen ze al jaren op kleinere schaal bij boeren. De boycot tegen Rusland bv is door de boeren betaald. Alle shit, waar ze de boeren continue voor op laten draaien kost per bedrijf gemiddeld duizenden tot 10-duizenden per jaar. En dan stonden er weer ambtenaren te staken voor 20,- per maand of zo iets.
Qua dat is het wel goed dat de rest het ook eens voelt. Maar dit gaat wel met hele grote scheppen! Blijkbaar moeten er veel drama's plaatsvinden voor men wakker wordt. En beter zo dan dat we allemaal mee moeten doen aan de hungergames.
We zullen zien hoe heet de soep is, nadat de mist is opgetrokken en het stof neergedwarreld is.

Worden jullie trouwens ook zo moe van in de krant al die zielige mensen die ergens in verweggistan vast zitten? Wat een jankerds (gemiddeld genomen). Je wou toch avontuur. Heb je het, verwacht je dat iemand je komt redden. Waar komt die verwachting vandaag? De overheid laat hele groepen mensen al jaren in de shit zitten en dan moet jij 'gered' worden uit je paradijsje? Grow-up!
en , hahah Mike, ze laten vooral vrouwen aan het woord

De Telegraaf neemt ook maar klakkeloos over wat op hun pad komt volgens mij. Gisteren vertelt de Telegraaf nog juist positief hierover. Ook niet al te serieus meer nemen die telegraaf.

tsja Binc, wat er nu met ondernemers gebeurt, doen ze al jaren op kleinere schaal bij boeren. De boycot tegen Rusland bv is door de boeren betaald. Alle shit, waar ze de boeren continue voor op laten draaien kost per bedrijf gemiddeld duizenden tot 10-duizenden per jaar. En dan stonden er weer ambtenaren te staken voor 20,- per maand of zo iets.
Qua dat is het wel goed dat de rest het ook eens voelt. Maar dit gaat wel met hele grote scheppen! Blijkbaar moeten er veel drama’s plaatsvinden voor men wakker wordt. En beter zo dan dat we allemaal mee moeten doen aan de hungergames.
We zullen zien hoe heet de soep is, nadat de mist is opgetrokken en het stof neergedwarreld is.

Worden jullie trouwens ook zo moe van in de krant al die zielige mensen die ergens in verweggistan vast zitten? Wat een jankerds (gemiddeld genomen). Je wou toch avontuur. Heb je het, verwacht je dat iemand je komt redden. Waar komt die verwachting vandaag? De overheid laat hele groepen mensen al jaren in de shit zitten en dan moet jij ‘gered’ worden uit je paradijsje? Grow-up!
en , hahah Mike, ze laten vooral vrouwen aan het woord

Ja, ik ben het met je eens. Schreef er net ook over maar dan in het verkeerde topic. Waarom niet gewoon keiharde acties? waarom slikken de meesten dit allemaal voor zoete koek? In deze tijd kan er wellicht heel veel om die geldgraaiers en leugenaars eens goed aan te pakken. Ondertussen past men zich aan aan de regeltjes van meneer Rutte. Hoeveel doden zijn er inmiddels? 4.054 lees ik net. Is heel veel. Zoveel om een hele economie naar de verdommenis te helpen. Ik heb de laatste tijd niet zo meegekregen of er nog acties zijn vanuit de boeren. Uiteraard niet op straat. Maar waarom stoppen ze niet met voedsel leveren? Of ben ik nu te radicaal?

Bombshell — Bill Gates’ Coronavirus Vaccine Will Pay Out BILLIONS in Profits to Dr. Fauci’s Agency

https://prepareforchange.net/2020/04/21/bombshell-bill-gates-coronavirus-vaccine-will-pay-out-billions-in-profits-to-dr-faucis-agency/

Als de politie nou ook eens op deze manier die messentrekkers aanpakt...dan is het in elk geval met gegronde reden.

https://www.facebook.com/groups/864249447410815/permalink/878859685949791/

Ik ben benieuwd naar de cijfers over de totale sterfte ten gevolge van de epidemie en dan wel de oversterfte, dat is een betere indicatie dan op corona "geteste" doden. Verder ben ik ook benieuwd of deze epidemie langer duurt dan eerdere griep-epidemieën. Zijn beide getallen niet uitzonderlijk, dan is er zwaar overdreven gereageerd. Nu nog hopen dat de cijfers die straks komen gaan de echte cijfers zijn en geen nep-cijfers. Reken er overigens op dat iedereen waarvan de weerstand zodanig is dat de griep kan toeslaan dit voor 99% ook zal gaan gebeuren.
We gaan ook nog problemen krijgen met verzwakte afweersystemen van grote groepen door te weinig stimulans van het afweersysteem, al te schoon is vragen om moeilijkheden.

Gerard, denk je echt dat ze de waarheid zullen vertellen? Na elke crisis komt een onderzoek. Maar ze zullen bv onderstaand scenario niet meenemen. Dat is iets wat wij weten maar dan zijn we weer complotdenkers. Immers, de gezondheidszorg is onze redder in nood in dit geval volgens velen. Net gelezen dat sommige zelfs 2 keer eigen risico aan moeten spreken ivm te lange wachttijd die eroverheen gaat. Voor honderdduizenden is de behandeling uitgesteld! Huh? Uitgesteld? Hoe kan dat nou als het zo dodelijk is?
Die mensen zitten in werkelijkheid te wachten totdat ze vermoord worden en moeten daar nog voor betalen ook?

https://www.ninefornews.nl/is-dit-het-bewijs-dat-levensreddende-beademingsapparaten-dodelijk-zijn/

Gerard, misschien kun je iets met deze website:
https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/#Corona_overleden_personen
https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/
Ik hoorde erover op de Prisma podcast. Heb zelf geen zin meer om me hierin te verdiepen, ben even heel erg corona moe! ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.561
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan