Cytochroom P450 Polymorfisme

Inmiddels heb ik bij een tappunt in de buurt 2 flessen Kangen water gehaald met PH 8,5. Ik ben heel rustig begonnen, slechts een enkel slokje. En langzaam iets meer.

Ik kwam vrijdag einde van de dag uit mijn werk en was totaal op. Voelde me echt niet goed, veel stress en huilen. Ik heb toen voor het eerst Kangen water genomen en enkel slokje en mijn mond een beetje gespoeld en daarna uitgespuugd.
Ik merkte al vrij snel een prikkend gevoel in mijn mond. Daarna heb ik gegeten, maar dat prikkende gevoel bleef. Maar ik merkte dat ik rustiger werd. 's avonds voelde ik me eigenlijk prima.
's avonds weer een slokje genomen. Daarna kreeg ik een zere keel en oren. Net of er een griepje aankwam.
De volgende dag had ik een drukke dag met mijn dochters. Regelmatig heb ik enkele slokjes kangen water genomen. Nog steeds het prikkende gevoel en het gevoel dat ik griep kreeg. Maar ik voelde me verder best goed die dag.
's avonds heb ik wat meer water gedronken en redelijk goed geslapen.

Vandaag na het ontbijt voelde ik me wat minder. Heb toen gelijk een half glas kangen water genomen. Ik merkte dat het nu niet meer prikte en kreeg ook het gevoel van de griep niet meer. Vreemd. Maar het niet lekkere gevoel zette door en ik kreeg weer een flinke huilbui.
Vandaag meerdere keren een glas kangen water op maar het leek of de kracht er van af was.

Vanavond heb ik de andere fles geprobeerd. Nu kreeg ik weer dat prikkelende gevoel in mijn mond en of ik griep kreeg. En na een uur voel ik me weer beter.

Ik heb gelezen dat de PH waarde na een paar dagen minder kan worden totdat je weer op 7 zit.
Misschien is dat met die ene fles gebeurd.

Maar ik begin heel voorzichtig hoop te krijgen dat ik hier heel veel baat bij kan hebben. Zou mijn lijf (bloed en cellen) dan zo verzuurd zijn dat er mega stress in mijn lijf ontstaat en ik me daardoor zo rot voel. Ik ga deze week verder met uitproberen, ben zo benieuwd.

Is de verzuring te testen via urine meetstrips of gaat het echt om verzuring in het bloed.
Anders zou ik die meetstrips kunnen bestellen en dit testen.

En weten de deskundigen hier op het forum hoe het zit of Kangen water terug gaat in PH na een aantal dagen. Oftewel hoe lang zou ik Kangen water in flessen kunnen bewaren?

@gifvrij: ik denk dat ik sowieso niet verder kom bij mijn huisarts dus ik bespaar mezelf de moeite hoor. Zij doen enkel aan symptoombestrijding. Ik wil de onderste steen boven krijgen, ik wil weten wat de oorzaak is van mijn klachten. Mis ik een enzym, waar zit de klink in de kabel. Waarom zijn mijn darmen (en die van mijn kinderen) steeds de sjaak? aan mijn voeding kan het niet liggen en de meesten alternatieven artsen of therapeuten komen ook niet verder dan de darmen en dieet (bijna nooit wapf).

Betreft het kangenwater vraag ik mij ook af of dit nu een oplossing is? het is het uitproberen zeker wel waard maar naar mijn idee is het misschien ook wel een beetje symptoombestrijding.

P.s zou ik mogen weten hoe jij erachter kwam dat je alvleesklier onvoldoende enzymen aanmaakt?

@sampjes. Het zal inderdaad lastig zijn als je huisarts niet meewerkt. Ik kwam er in eerste instantie ook niet doorheen en ben toen naar de vrouwenpoli in Boxmeer gegaan, o.a. ook omdat ik dacht dat ik misschien klachten van de overgang had. Maar de Vrouwenpoli is een zeer prijzig verhaal. Via de Vrouwenpoli heb ik een onderzoek laten doen van Biovis.

Site van Biovis met aanvraagformulier
Het aanvraagformulier zie je hier Aanvraagformulier Biovis
Als je naar de tweede pagina gaat dan moet je kijken bij nummer A750, maldigestion. Via deze test krijg je Pancreas elastase in feces. De waarde moet hoger zijn dan 200. Bij mij was die lager dan 150.
De A750 test kost € 62,95. De vraag is welke andere testen voor jou interessant zijn. Dit hangt natuurlijk van je klachten af. Deze test kan je niet zelf aanvragen, dus moet je een bijv een natuurdietist of orthomoleculair behandelaar in de arm nemen.
Ik heb geen idee of deze testen ook via het ziekenhuis kunnen.

In ieder geval ben ik wel blij met deze testen. Na lange tijd zelf van alles geprobeerd te hebben met o.a. voeding en supplementen kwam ik niet echt veel verder. Soms is meten weten. Bij mij in ieder geval wel.

De test van de leverenzymen gaat alleen via de huisarts. Echter deze test geeft meer aan of je een genetisch defect hebt waardoor je bijv bepaalde medicijnen, supplementen of gifstoffen slecht afbreekt. Een oplossing hebben ze niet.

Ik ben uiteindelijk veel te weten gekomen. Een oplossing heb ik nog niet voor alles maar wel bevestiging van de dingen die niet kloppen.

Het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg

Wat betreft het Kangen water was ik toch misschien iets te enthousiast. Gisterenavond nog positief bericht hierover maar vervolgens een vreselijke nacht achter de rug. Slecht geslapen en weer die huilbuien. Maar het kunnen ook andere factoren zijn.
Dus vanmorgen weer de proef op de som en een half glas Kangen water genomen. Halverwege de morgen ging ik me weer rotter voelen en wilde eigenlijk alleen maar huilen. Gelukkig kon ik tussen de middag even naar huis. Na een maaltijd was het voel weer weg.
Dus over een paar dagen maar weer eens proberen als ik vers Kangen water heb gehaald.

Hey Gif-vrij het Kangen water is 48 uur optimaal, koud bewaren zorgt voor langere houdbaarheid. Ik hoop dat je er iets van verlichting door vindt.

Sampjes, Kangen water symptoombestrijding noemen vind ik een beetje vreemd. Het voegt zuurstof toe en hydrateerd, water is een van de eersten levensbehoefte, de beste kwaliteit water lijkt mij geen symptoombestrijding, dan zou de beste voeding dat ook zijn.

@tanja, ja symptoombestrijding is misschien in dit geval niet helemaal juist. Ik geloof wel dat Kangen water zeker een positieve bijdrage kan leveren zeker als mensen behoorlijk verzuurd zijn. Maar als de oorzaak bijv zo een enzym is wat ontbreekt vraag ik mij af of men dan wel echt langdurig verbetering zal ervaren.
Het is zeker het proberen waard om Kangen water te drinken! Ik ga het zelf ook nog proberen dus ben heel benieuwd.

@gif vrij: ja de vrouwenpoli is mij ook geadviseerd maar daar begin ik niet aan. Te prijzig en te ver voor mij.

Ik ga informeren bij lichaam en energieinbalans zij lijkt mij echt heel kundig vooral op gebied van methylatie en enzymen. Alleen daar krijg ik geen vergoeding voor. Ik moet eerst sparen om daar in behandeling te kunnen gaan tenzij Skype voldoende is ( ook dat is erg ver voor mij).
Momenteel heb ik weer wat nieuws, ik zit namelijk onder de jeukende vlekjes op mijn hele lichaam behalve gezicht. Dit heb ik niet eerder gehad. Zo is er elke keer weer wat en daar ben ik echt klaar mee. Ik heb niets vreemds gegeten of aangeraakt en heb ook niet echt stress ofzo ? Misschien toch iets met de lever aangezien ik daar steeds een stekend gevoel heb.

Hey Sampjes,

Momenteel heb ik weer wat nieuws, ik zit namelijk onder de jeukende vlekjes op mijn hele lichaam behalve gezicht. Dit heb ik niet eerder gehad. Zo is er elke keer weer wat en daar ben ik echt klaar mee. Ik heb niets vreemds gegeten of aangeraakt en heb ook niet echt stress ofzo ? Misschien toch iets met de lever aangezien ik daar steeds een stekend gevoel heb.

Ik weet dat jeuk ook door de lever kan komen, heb ik zelf ook eens gehad. Maar die vlekjes is weer vreemd. Waarschijnlijk toch iets in de voeding of vanuit je darmen.
Zo is er inderdaad iedere keer weer wat anders. zo herkenbaar.
Heb jij weleens leverreinigingen overwogen of al gedaan? (misschien heb je er al eens over geschreven maar kon het niet zo gauw vinden)

Ik weet inmiddels wat het is! Het heet Pityriasis rosea of terwijl huidgriep? Ik had er tot gister dus nog nooit van gehoord.
schijnt door een virusinfectie te worden veroorzaakt volgens de dokter. Tja zal wel maar het trekt vanzelf weg en er is geen behandeling. Ik heb maar mentholpoeder gehaald want die rotvlekjes jeuken als een gek!

@jhanne: ik heb ook het boek van Ben lynch besteld. Ik heb wat filmpjes gekeken van hem op YouTube en heel boeiend allemaal en vooral zeer herkenbaar.
Ik wilde eigenlijk een afspraak maken bij Monique vd Lem maar de kosten zullen hoog oplopen. Momenteel zit ik krap bij kas dus dan is dit boek misschien alvast een start. Bovendien wil ik misschien toch ook dna laten testen via 23andme alhoewel Ben dat niet perse aanraadt.

@ sampjes,
Is je huidgriep al over? Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik lees op internet dat het soms wel 5 tot 6 weken kan duren.

@ Sampjes
Over die DNA test van 23andme. Weet wel dat de uitslag van deze test heel beperkt is. Ik had er zelf ook naar gekeken maar het leek mij niet voldoende. Dit heb ik gelezen:

23andme ervaringen Nederland

Hoewel 23andme een bedrijf is uit de Verenigde Staten, kun je de test ook in Nederland bestellen. Je spuugt in een buisje (daarover verderop meer) en dat buisje gaat naar de Verenigde Staten.

Je DNA string wordt door een computerchip geanalyseerd. Hierbij kijken ze niet naar de volledige set aan genen – deels omdat het qua computerkracht (en daarmee de kosten voor de consument) niet uit kan.

Maar ook deels omdat ze alleen maar mogen kijken naar geassocieerde populaties. Als het om echte ziektebeelden gaat, mag 23andme daar geen uitspraken over doen. Je krijgt dus geen volledig overzicht van alle DNA in je lijf.

Je krijgt dus niet echt een duidelijk beeld van afwijkingen in je DNA. Wel algemeen zoals lactose intolerant ed. Maar dat kan je zelf ook testen door geen lactose te nemen en te kijken wat het met je doet. Ze doen inschattingen en geven percentages aan. Misschien interessant maar daar heb je niet zoveel aan, het zijn geen daadwerkelijke feiten.

Inmiddels heb ik de afgelopen tijd wat ervaringen op gedaan met Kangen water. Gelukkig redelijk in de buurt een tappunt.
Ik heb Kangen water 8.5 geprobeerd. Al na een paar slokjes kreeg ik griepachtige verschijnselen. Op zich vind ik dat niet zo heel vervelend, het betekent dat het wat doet.

Maar ik kon er niet teveel van nemen omdat het toch teveel ontgift. Bij een heel glas kreeg ik alweer stress, irritaties, huilbuien etc. Teveel ontgiftiging dus voor mij. Mijn lijf werkt het niet weg. Als ik gewoon Kangen water 7.0 neem is er niets aan de hand. Dat gaat prima.

Ik heb opgezocht dat het leidingwater in mijn woonplaats 7.1 is. De PH van het water verschilt echt per woonplaats.

Normaal gesproken drink ik niet zo heel veel water. Ik wordt er eigenlijk een soort misselijk van. Krijg er een leeg en weeiig gevoel van in mijn buik. Daarentegen dronk ik veel thee.
Maar nu heb ik ervaren dat als ik veel water drink ik me een stuk beter voel. Niet meer zo gestressd, minder irritaties en huilbuien en slaap ook beter. Ik weet niet wat me overkomt.
Hoe kan dit? Ligt het dan aan mijn nierwerking of iets anders? Mijn lijf krijgt al die afvalstoffen niet verwerkt en met meer water drinken verdun ik het dus en gaat het beter. Tenminste zo ervaar ik het.
Echter als ik iets neem wat teveel ontgift (bijv. citroen of curcuma) dan krijg ik het met veel water niet helemaal weggewerkt. Maar water doet wel iets want het gaat zeker regelmatig beter met mij.

Zo vreemd dat thee dan niet voldoende werkt want dat bestaat ook voornamelijk uit water, dus ben ik me daar in gaan verdiepen. Voorheen dronk ik gewoon zwarte thee en later groene thee.
Nu blijkt zwarte thee een remmende werking te hebben op het enzym CYP2D6. En uit mijn DNA test kwam dat dit enzym bij mij al vertragend werkt, dus door thee te drinken dubbel vertragend.
En groene thee ontgift, en dat werkt ook averechts bij mij.
Wat een eye-opener weer, denk je goed bezig te zijn blijkt het averechts te werken.

Dus aan het water dan maar. Heeft het echt veel meerwaarde als ik Kangen water 7.0 drink i.p.v. ander water (leiding of mineraalwater).

En heeft iemand een verklaring waarom ik bij veel water drinken minder stress, irritaties en huilbuien heb?

Ik ben door Tanja gewezen op deze nog openstaande vraag over Kangen-water. Kangen-water met een neutrale pH van 7 is idd ook geioniseerd water. Als je hier goede resultaten mee bereikt raad ik je aan hier vooral mee door te gaan. Kangen-water maakt het mogelijk voor je lichaam versneld opgeslagen gifstoffen los te weken uit lichaamsweefsel en af te voeren.

Vraag jezelf niet af waarom een hogere pH niet werkt en of je nieren wel of niet verzwakt zijn, gewoon drinken dit water en indien mogelijk in stappen de pH opvoeren. Doe gewoon wat werkt, je lijf doet de rest! Mocht je willen overgaan tot de aanschaf van een apparaat, dan weet je me te vinden. Als je verder nog vragen hebt, email me dan op mikedonkers10(at)gmail(punt)com.

Mike

Bedankt Mike. Ik ga kijken wat het met me doet als ik 2 liter Kangen water 7.0 per dag ga drinken. Heb tot nu toe max 2 glazen per dag gedaan en dat ging goed zonder teveel ontgiftingsverschijnselen. We gaan verder uitproberen en ophogen. Ik houd jullie op de hoogte.

Even een vraagje, Sinds een tijdje is mijn oorschelp en het begin van de gehoorgang steeds licht ontsteking. Dit is gekomen door eczeem wat jeukt. in Mijn slaap krab ik eraan en gaat het open. Omdat ik verder geen medicatie, oordruppels etc kan verdragen dacht ik vorige week mijn oor schoon te maken met water en een druppeltje H2O2 (3 procent). Ik heb hier weer heftige reacties op gehad, o.a. weer heftige huilbuien en bijna de hele nacht niet geslapen.
Echt, zodra er iets is met ontgiften gaat het compleet mis.

Het oor blijft echter licht ontstoken. Met olijfolie krijg ik het niet onder controle. Toen dacht ik aan honing, dit heeft toch ook een anti-ontstekende werking of vergis ik mij daarin.

Wat denken jullie, zou ik dit voorzichtig in mijn oorschelp en begin van de gehoorgang kunnen smeren. Waarschijnlijk licht verwarmen zodat het dunner wordt. Of raden jullie dit af. Ik doe er nu niets aan, alleen af en toe voorzichtig schoonmaken met afgekoeld gekookt water.

Een ander bijenproduct, propolis, is zo mogelijk nog effectiever. Jaren geleden had mijn vader een ingegroeide teennagel die zweerde. Ik heb hem toen aangeraden een pleister voortdurend te bevochtigen met propolis en deze op de ontsteking te plakken. Binnen no-time was die teen geheeld!

Mike

Bedankt Mike. Dit heb ik niet in huis maar ga ik zeker proberen. Ga vanavond eerst een beetje honing op mijn voorhoofd doen (ook eczeem) kijken hoe dat bevalt. Dan morgen de propolis.

Mike, ok moet trouwens ook zeggen dat ik het zeer waardeer dat je de laatste tijd weer vaker op dit gedeelte van het forum te vinden bent. Super, ben altijd zeker geinteresseerd in wat jij over bepaalde zaken te zeggen hebt.

Omdat propolis best wel bijt, het is een tinctuur, kun je het ook mengen met honing, dan is het gelijk wat verdund.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan