Cytochroom P450 Polymorfisme

Oké Jhanne, jij en ik gaan hier duidelijk niet uit komen!! Jammer dat het moeilijk is om te begrijpen dat de artikelen JUIST met stress in je hoofd te maken hebben, en dat je niet eens de moeite wilt nemen om dit inzichtelijk te krijgen, maar vervolgens wel noemen dat iets psychisch is. Jeetje zeg, wellicht dat je ooit nog het licht gaat zien om de artikelen wel te lezen. In ziektewinst blijven denken is psychisch en heeft nog nooit gezond resultaat opgeleverd. Het zou wel fijn zijn om als je zelf in die ziektewinst blijft geloven deze niet te projecteren op andere mensen die hun best doen om wel de weg naar gezondheid te vinden!

Ik wens je er succes mee.

Hopelijk kan iemand anders iets met de artikelen die ik geplaatst heb.

Voor iemand die roept niet de moeite te willen nemen om zichzelf in te lezen, en kennis te verkrijgen, en daarnaast ook geen zin heeft om over alternatieven te praten, vraag ik mezelf serieus af of je enigszins benul hebt van de betekenis reflectie.
Ik denk dat je bedoeld dat je niet gevoed word in je argumenten en een slachtofferrol.

Ik wil het best voor je verduidelijken Jhanne.

Je kunt allerlei problemen en argumenten hier neer zetten, maar als je dan vervolgens een starre houding aan neemt en alle andere info die hier geschreven word niet serieus wil nemen en bagetaliseert, dan ontbreekt simpelweg de basis voor een gesprek.

Binc, sorry, maar kun je nu aub stoppen.

Dat de perfecte WAPF voeding jou goed heeft geholpen, heel fijn voor je.
Maar voor anderen, waaronder ikzelf, gaat dit niet altijd op omdat er misschien andere onderliggende problemen zijn. WAPF eten kan je soms zieker maken als je lijf het niet aankan. Ik heb dat letterlijk ondervonden.

Een beetje wederzijds respect zou fijn zijn. En probeer je mening niet op te dringen. Je dramt echt een beetje door.
Dat je info geeft is prima en je meedenken wordt gewaardeerd, maar laat een ander zelf beslissen wat hij/zij daar mee doet. En nee, wij gaan niet in de slachtofferrol, wij zijn eerder vechters voor een betere gezondheid.

Je zal hier ongetwijfeld ook op reageren, maar ik laat het hier verder bij.

Gif-vrij,

Dit gaat niet over jou. Ik had dit gesprek met Jhanne. Het spijt me dat jij die indruk hebt gekregen dat dit over jou gaat.
Waar het om gaat is dat het makkelijk is om allerlei suggesties te roepen met de verwachting dat een ander zichzelf daarin wel zou moeten verplaatsen, om dan vervolgens dit andersom niet te doen en er van allerlei andere dingen bij halen die nu juist betrekking hebben op de geplaatste artikelen. Dat werkt 2 kanten op en in dit geval kwam het van 1 kant.

En nee, wij gaan niet in de slachtofferrol, wij zijn eerder vechters voor een betere gezondheid.

Nogmaals, nergens heb ik over jou gesproken dat je jezelf in slachtofferrol plaatst. Het was gericht naar Jhanne.

Voor wat betreft de artikelen die ik geplaatst heb, die gaan inhoudelijk niet eens zozeer over voeding allen, hoewel je dit nooit helemaal los van elkaar kan zien, maar meer over de cellen, genetica, vervuiling en de connectie met planten.

De vraag is of men bereid is dit te lezen iplv met meningen komen zonder inhoudelijk kennis te hebben genomen van de geplaatste informatie vanuit desinteresse.

Ik weet dat het niet over mij gaat, maar ik neem het op voor Jhanne. We hebben overeenkomsten dus indirect voel ik me wel aangesproken.
Tuurlijk zijn wij bereid te lezen, maar daar gaat het nu niet om. Jij bent het gewoon niet eens met de manier waarop wij proberen onze gezondheidsproblemen op te lossen.
Ieder moet zijn weg daarin vinden en misschien heb je soms op sommige punten gelijk. Maar het voelt alsof jij "jouw gelijk" aan ons wilt opdringen en staat daarbij niet open voor mening van anderen.
Ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt over de manier waarop wij naar een oplossing zoeken. Geef gewoon je mening en laat het daarna los. Als wij er niets mee doen is dat aan ons en niet jouw probleem. Echt geloof me, als je zo "drammerig" doet nemen we het zeker niet van je aan.
Fijn als je meedenkt want daarom schrijven we hier ons verhaal en stellen we vragen. Maar wat wij er mee doen is aan ons.

Tuurlijk zijn wij bereid te lezen, maar daar gaat het nu niet om. Jij bent het gewoon niet eens met de manier waarop wij proberen onze gezondheidsproblemen op te lossen.

Een citaat van Jhanne hieronder geeft nergens de indruk dat ze zichzelf met wederzijds gesprek in wil lezen. Hoe jij dat wilt interpreteren weet ik niet. Wederzijds respect komt nog altijd van 2 kanten. In geval van onderstaande post houd datzelfde wederzijdse respect heel snel op vind je niet? Het onderwerp ging immers over vervuiling van de genen waar deze artikelen allemaal over gaan.

Ik heb je links niet gelezen, klopt. Aantal jaren geleden de adviezen die hier worden gegeven geprobeerd, heel veel zieker van geworden dus is een gepasseerd station. Fijn dat het voor jou kennelijk wel werkt.

Ik zie dat mijn reactie niet helemaal goed neer is gezet gister door mezelf.
Ik bedoelde niet wederzijds gesprek, maar wederzijds respect.

Het gaat er hier overigens helemaal niet om dat ik gelijk wil hebben.
Waar jij naar refereert is het punt waar het volgens jou niet om gaat, en mij dus juist wel om gaat.
En dat is de bereidheid om te willen lezen alvorens meermalen met een hele waslijst andere problemen te komen die niets meer met het onderwerp van vervuilde genen te maken heeft.
Jhanne kan dan doodleuk refereren met de vraag of ik haar posts wel goed gelezen heb maar dat argument slaat natuurlijk helemaal nergens op wanneer haar bereidheid er niet is om datzelfde te doen. Waar praten we dan over?

Ik heb geprobeerd om jou meer informatie en mogelijke oplossingen te geven over vervuilde genen omdat zoals ik uit je posts begrepen heb, je daarmee verder wilde. We kwamen ook op het stukje over uitdroging omdat je zelf eerder al aan gaf dat water drinken de klachten verminderde.

Uiteraard zijn er verder allemaal stresssensoren zoals Jhanne aan geeft die de boel allemaal kunnen verergeren. Maar wanneer ze dan voortdurend daaraan vast blijft houden,wel bevestiging vraagt om haar standpunten te lezen, voorbij gaat aan het hele punt van vervuilde genen, om vervolgens aan te geven dat ze niet bereid is over dat onderwerp de geplaatste artikelen te lezen, daaropvolgend weer met problemen komt, waar praten we dan over?

Denken in ziekteprocessen waarvan ik uit meerdere posts de indruk heb dat dat bevestigd moet worden terwijl daarvoor al begrip is getoond? Wanneer vervolgens gesproken door notabene Jhanne zelf over een eiwitprobleem waarop ik terug kom bij haar, bestaat dat hele probleem ineens niet meer bij haar? Zie hieronder haar een citaat, en daaronder dan weer haar reactie over mijn opmerking op over tekort aan maagzuur en een probleem met de eiwitvertering.

dat klinkt me allemaal bekend in de oren. ook hier histamineproblematiek op de manier die jij omschrijft en daardoor geen appelazijn/bottenboulillon/kefir etc kunnen verdragen. Melk gaat hier ook fout, in welke vorm dan ook, zowel lactoseprobleem als eiwitprobleem ( exorfine) inmiddels verdraag ik zowaar 1 of 2 bekertjes geitenmelk en soms een bekertje A2 melk.Kennelijk zit er heel langzaam een beetje beweging in de zaak.

ik heb overigens geen problemen met de eiwitvertering dus is in mijn geval niet aannemelijk.

Wat klopt hier niet? Enige zelfreflectie?
Dit noem ik niet de bereidheid om willen lezen maar gelijk krijgen!

We hebben hier een forumlid die voortdurend probeerde anderen Hashimoto aan te praten en ook alleen maar eenzijdig kon posten. Toegegeven, dat is voorzover ik nu gezien heb veranderd. Ik heb de indruk dat hier zo een beetje hetzelfde gebeurd maar dan niet zozeer Hashimoto.

Enige wat ik wil zeggen, kijk uit waar je jezelf in mee laat slepen.

Gif-vrij,

Zoals ik al aan had gegeven was mijn reactie niet naar jou gericht. Daarom hier nog even mijn reactie in jou topic. Je hoeft niet te reageren op mijn laatste post.
Evenmin als dat je je aangesproken hoeft te voelen. Hou het er maar gewoon op dat de communicatie tussen mij en Jhanne niet goed ging, en dat het helder is dat het wat mij betreft geen zin heeft om er met haar over door te praten. Dat is verder niet jou probleem, en je hoeft jezelf daar ook niet aangesproken over te voelen. Als jullie hiermee op 1 lijn zitten en tot een oplossing komen, is dat alleen maar mooi mee genomen.

@gif-vrij

Hoi, het is weer een hele tijd geleden maar ik zal even updaten. Jij had toch gelijk betreft het dieet dat dit voor altijd zal moeten anders zal het geen effect hebben. Monica vertelde mij dat uit ervaring de meeste mensen weer na een jaar terugkomen bij haar met klachten omdat ze dus na 4 maanden dieet weer alles zijn gaan eten wat o.a hoog in thiolen is. Daarom adviseerde zij mij om toch door te gaan voor altijd. Ik zie dat niet zo zitten want dat betekent dat ik nooit meer eieren,uien, geen kaas en weinig vlees/vis max 100gr per dag plus nog veel meer niet mag eten. Zij zei dat ik 80/20 regel moest aanhouden. De laatste tijd was ik het echt zat omdat de klachten niet zijn afgenomen dus nu eet ik niet meer streng volgens die 80/20 regel hoor. Volgens mij is dat dieet een beetje onzin. Momenteel heb ik weer overal jeuk op mijn lichaam en schimmelinfecties. Dit komt waarschijnlijk doordat ik wekenlang oregano capsules heb geslikt om de schimmels in mijn damren te verminderen. Het gekke is dat ik altijd na zo een kuur een uitbraak krijg op mijn huid van schimmels.

Verder ben ik van vaccinaties aan het ontstoren en is er een vermoeden van de borrelia bacterie. Zij is nu verder aan het zoeken omdat ik ondanks het dieet niet ben verbeterd terwijl dit wel had gemoeten. Tijdens onze consulten komt het COMT gen ook helemaal niet meer ter sprake. Zij is nu in andere richtingen aan het zoeken. Mijn darmen werken ook weer heel slecht, last van obstipatie.

IK wist wel dat ik niet te helpen was. ik zei dat meteen al bij de intake. En ik blijk weer gelijk te hebben.
Histamine probleem heb ik ook maar daar doet zij nu niks mee. DAO heb ik laten checken en dat was voldoende aanwezig. Zij denkt dat de oorzaak ergens anders ligt.

Hey Sampjes, goed om weer van je te horen, maar jammer dat het nog niet echt verbeterd is.

Vind je het goed om email adressen uit te wisselen zodat we achter de schermen van dit forum wat verder hierop in kunnen gaan. Zo niet, ook goed hoor geen probleem. Laat maar weten.

Wat betreft de borrelia bacterie, je zou naar lezing van Tanja kunnen gaan op 25 mei. Maar ik weet niet of Hellevoetsluis voor jou een beetje in de richting komt.

Of de borrelia de hoofdoorzaak ik weet ik niet, maar dat deze een grote ondermijner is staat vast. Het is ieder geval vaak een flink stuk van de puzzel. Al deze ingewikkelde problematiek, waarbij niets lijkt te werken, ik zie het dagelijks. Gelukkig is er ook een oplossing. Als de lezing je niet uitkomt zou je wel een afspraak kunnen maken met de praktijk: https://www.praktijk-beaumont.nl/

@ Gif-vrij: prima hoor! Mike kan dat voor ons regelen als het goed is.

@Tanja: dank je voor het aanbod Tanja. Momenteel ben ik nog in behandeling bij Monica en wil ik dit nog even een kans geven.

Nou ik heb er weer wat nieuws bij hoor, alhoewel het komt nu pas meer tot uiting want het zit er waarschijnlijk al een tijdje. Maar ik heb dus volgens de huisarts Liechen Planus en sclerose. Dat schijnt een auto-immuunziekte te zijn. De huisarts heeft mij Prednisonzalf voorgeschreven die ik overigens nog niet binnen is bij de apotheek.

Monica gaat mij behandelen dus ik laat die zalf even achterwege. Volgens haar is de oorzaak eerder bacterieel. Ik krijg een sterk middel dus op hoop van zegen! Ik heb geen zin om straks kaal door het leven te gaan met een groter risico op huidkanker, een verminkte onderkant en zonder nagels, wat een nachtmerrie!! De chronische jeuk op mijn scheenbenen en in mijn oren kan ik nu wel verklaren. En Liechen kan ook voorkomen in het maag/darmslijmvlies dus misschien werken mijn darmen daarom zo traag.
Auto-immuunziekten zitten helaas wel bij ons in de familie (mijn ouders, broer en zus).

@Sampjes
Jeetje dat is niet fijn. Dit komt dus bovenop alle andere klachten. Ik hoop dat Monica iets voor je kan betekenen want prednisonzalf is echt het allerlaatste waar je op zit te wachten. Maar zijn die oregano capsules die je slikte nu de oorzaak dat dit ineens zo naar buiten komt? Dan is je lijf wel een grote opruiming aan het houden.
Ik heb vorige jaar een mega eczeem uitbraak op mijn hoofd gehad nadat ik bepaalde kruiden in capsules had geslikt voor mijn darmen. Na een paar dagen begon de jeuk, kwamen er korsten, mijn haren gingen uitvallen en ik werd mega prikkelbaar en voelde me down. Toen ik stopte met de capsules ging het beter maar de eczeem heeft heel lang geduurd voordat het weg was.

Ja klopt bovenop alle andere klachten. Ik heb nu bethametason gekregen als zalf maar die gebruik ik heel af en toe op mijn scheenbenen als de jeuk niet te harden is.
Ja het zou een opruim reactie kunnen zijn maar ik krijg ook een ander middel tegen Borrelia en die geeft ook bijv die-off verschijnselen.Ik slik nu ook een middel om mijn lymfen te reinigen want die hebben het zwaar volgens Monica. Ik heb al een paar dagen flinke keelpijn en een loopneus.

Oh klinkt ook heftig joh! gelukkig is het helemaal verdwenen, zou toch erg zijn als dat niet zo was pfff.
Hoe gaat het nu eigenlijk met jou?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan