De doodsstrijd van de dollar

Pas maar op Mike, voordat je het weet noemen ze je een econoom. ;-)

Er zijn er trouwens genoeg die het wel in de gaten hadden,
ik heb nog ergens op een kladbladje een grafiek overgenomen van een snelle aantekeningen op een bord van een hoogleraar economie, die na het college even doorging over beurswaarderingen.
Die zat ergens rond 2002/2003 (2 jaar na de piek) behoorlijk goed toen ie zei dat we de komende 20 a 30 jaar (nu nog 10 a 20 jaar dus) weinig hoeven te verwachten.

Zullen we dat nog even afwachten Jp?
Persoonlijk schat ik de kans hoger dat er over twintig jaar geen beurs meer is.

Het economische uitknijpbeleid dat in Europa in Griekenland begon, is inmiddels ook al geruime tijd gaande hier in het westen. Engeland krijgt het heel zwaar voor de kiezen en de Britten zijn de 'bezuinigingen' (in het Engels 'austerity' genoemd) meer dan zat. En dus zijn ze massaal de straat op gegaan. Je zou denken dat dit nieuwswaarde heeft voor de media, maar deze massale demonstratie wordt compleet genegeerd!

http://mikesivier.wordpress.com/2014/06/21/bbc-and-press-ignore-massive-demonstration-against-austerity-in-london/

Mike

Ik zie die bezuinigingen als een goed ding. Mensen worden uit hun comfortzone gehaald en ik denk dat dat wel eens tot een toename van wakkere mensen kan leiden

http://www.vastgoedmarkt.nl/nieuws/2014/06/23/procent-meer-woningen-verkocht-in-eerste-halfjaar dit is wel opmerkelijk vind ik.

Lijkt veel, maar vergeet niet dat het heel slecht ging met de woningmarkt. Veel mensen die zijn gescheiden maar toch in huis zijn blijven wonen, gaan nu wel echt verkopen en iets nieuw kopen. Ook is er gespaard om restschulden af te lossen, en worden de hypotheekregels ietsjes soepeler.
Maar dan nog zijn huizenprijzen veel te duur in Nederland, moet nog zeker 10 a 15% af.

Veel mensen die zijn gescheiden maar toch in huis zijn blijven wonen, gaan nu wel echt verkopen en iets nieuw kopen.

Die mensen proberen al jaren te verkopen. Ik sprak vorig jaar nog een nederlandse makelaar en toen stonden huizen rustig 4 jaar te koop, dus wat dat betreft is dit toch wel een sterke stijging. Als je kijkt naar een land als Engeland, hoe de prijzen daar zijn... een half miljoen voor een rijwoning is geen uitzondering.

Ik zie die bezuinigingen als een goed ding. Mensen worden uit hun comfortzone gehaald en ik denk dat dat wel eens tot een toename van wakkere mensen kan leiden

De duisternis voedt het licht, zoveel is zeker. Het doel is echter het uithollen van de middenklasse, het cement van de economie, waardoor er nieuw feodaal stelsel ontstaat van meezster en knecht.

Mike

Het doel is echter het uithollen van de middenklasse, het cement van de economie, waardoor er nieuw feodaal stelsel ontstaat van meezster en knecht.

En.., de massa nu zoveel mogelijk hun spaargeld laten aanspreken - de crisis is voorbij! - geloof jij dat? - zodat iedereen, behalve natuurlijk de feodalen, dik in de schulden komt te zitten.

Wij moeten allemaal inleveren! Nou ja, allemaal? Euhhh.., behalve dan bestuurders, bankiers, managers, politici, het koningshuis, advocatuur e.d., industrielen, grote beleggers, de toch al te rijken, etc.

En waar gaat al dat ingeleverde geld - en al die geroofde pensioenen - naartoe? - Euhhh.., juist ja, naar bestuurders, bankiers, .., .., etc. :D

O o o, wat gaat het slecht.. ..en er zijn ook nog nooit zoveel Porches verkocht ;)

Het blijft een boeiend spel, veel zand in de ogen gestrooi en de propagandamachines draaien momenteel op volle toeren.

En brood - en chips -, WK voetbal, muzak, computersspelletjes en te kekke betaalbare gadgets zijn er ook nog volop: dus nog geen enkele reden voor de massa om nu al wakker te worden.. :)

We moeten de buikriem aantrekken. Ja, rondom de hals van de ABN-AMRO top die nu 20% meer salaris krijgt omdat ze geen bonus meer mogen ontvangen!

Mike

Kom, kom, een beetje mededogen met die arme ABN-AMRO top!

Je zal het maar opeens met een miljoentje minder moeten doen en nog maar van 2, 3 of 4 miljoen per jaar moeten zien rond te komen..

Dikke tranen met tuiten, een en al ellende, Bentley's op marktplaats, boze echtgenotes opeens zonder chauffeur en meid die dan zelf boodschappen moeten doen.

Daar moet je toch niet aan denken! ;)

De duisternis voedt het licht, zoveel is zeker. Het doel is echter het uithollen van de middenklasse, het cement van de economie, waardoor er nieuw feodaal stelsel ontstaat van meezster en knecht.
Maar het houdt toch alleen op als mensen het zat zijn? Mensen raken het alleen zat als ze uit hun comfortzone raken. Trouwens als het zorgstelsel failliet gaat, zullen er minder mensen voortijdig sterven. Wel lullig als je je been breekt.

Bank runs in Bulgarije:

http://armstrongeconomics.com/2014/06/24/banks-runs-in-bulgaria/

Hoor/zie jij dit op het nieuws? Stel je voor dat we hier ook in paniek raken!

Mike

Gisteren op Ned 2 om 21.00 een kort intervieuw met de econoom ha joon chang.
burgers luister niet meer naar economen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan