Maar we gaan de zaak niet oplossen door een ander groostchalig systeem te introduceren, aangezien de macht van een kleine groep altijd naar het hoofd stijgt en we binnen no-time terug zijn bij af.
Als de dollar om valt zal niks meer zeker zijn. Grote kans dat mensen dan de machthebbers wel tot verantwoording roepen, maar wie er dan mee gaat lopen, zo´n wildersfiguur? Die riep toch al zo lang dat het zo niet langer kon? Het zou mij niks verbazen als de gemiddelde mens met ondervoede hersentjes het niet kan trekken als er geen aardappels meer in de winkel liggen en daar de verkeerde de schuld van geeft. Nu vinden nederlanders het ook maar heel gewoon dat kinderen in hun eentje uitgezet worden oorlogsgebied in.
Het systeem waar we in zitten is alles dat we kennen, dat is onze realiteit, en als dat wegvalt, wat dan? Een hond die altijd in een hok gezeten wil en kan er ook niet meer uit. Tuurlijk zijn er overal mensen met goede initiatieven, maar alles moet opnieuw uitgevonden worden, wij zelf ook. Wij zijn gemaakt om in een stam te leven, maar sorry, ik sta bepaald niet te popelen. Zelfvoorzienend leven klinkt leuk, maar doe het maar eens, en hoe moet het met mensen in de stad? Wij zijn zover verwijderd van wat we ooit waren dat ik bang ben dat het heel pijnlijk zal worden om dat terug te vinden.