De doodsstrijd van de dollar

Het idee dat er teveel mensen zouden zijn is 1 van de manieren om ons bang, en daarmee bekrompen, te houden. Sinds religie in het westen niet meer zoveel angst aanjaagt als een eeuw geleden, zijn er andere sprookjes ingezet om de mens zijn/haar vrijheid te beperken: Varkensgriep, vogelgriep, ADHD, AIDS, HPV, overbevolking, voedselschaarste, energieschaarste enz.
Wakker worden en de handen uit de mouwen.
Ik ben van mening dat overbevolking ook de vrijheid beperkt. Is een wereld met 9 miljard mensen een betere wereld dan een wereld met 7 miljard mensen? Nee dat komt er bij mij niet in.
Kijk naar Nederland, vroeger hadden mensen een ruimer perceel rond hun huis waar ze groenten en fruit konden verbouwen en beesten konden houden. Nu zit bijna heel Nederland op flats of in huizen met een uitgeklapte handdoek als achtertuin. We hebben zo'n 2200m2 per persoon in Nederland, dat is met uitzondering van infrastructuur, bossen, openbare voorzieningen, industrie, stranden, dijken, uiterwaarden, etc. Het werkelijke getal is dus veel kleiner dan 2200m2 per persoon.

Bovendien mag er van mij ook nog wat 'wilde natuur' overblijven, iets dat in Nederland niet meer te vinden is. Waarom leven hier geen beren, wolven, lynxen, etc. meer? Juist door de onbalans tussen mens en natuur. De indianen bijv. leefden ten minste in harmonie met de natuur, zoals het hoort.

Die overpopulation video's heb ik overigens al ooit gezien. En natuurlijk maakt de levensstandaard/wegwerpmaatschappij veel meer stuk dan nodig. Ook 'het systeem' op de wereld doet niet veel goed. Zoals Ghandi zei: "There is enough for everybody's need but not enough for anybody greed" Toen Ghandi stierf waren er 'slechts' 2,5 miljard mensen op de wereld. Nu bijna 7,5 miljard.

Iedere diersoort heeft een optimum, ongeremde exponentiële groei van de wereldbevolking is op langere termijn simpelweg niet houdbaar.

Zeg mij na: ER IS GEEN OVERBEVOLKING, ER IS GEEN OVERBEVOLKING, ER IS GEEN OVERBEVOLKING! Nog een keer om het af te leren: ER IS GEEN OVERBEVOLKING! Zo, lucht dat nou niet op? Weer een mythe armer en meer ruimte in je hoofd voor dingen die er werkelijk toe doen.

Mike

Mike wanneer is die overbevolking er dan wel, gezien de huidige ongeremde exponentiële groei?

100 miljard mensen? Is dat het streefgetal?

Gezien de snelle degeneratie die we doormaken zal het bevolkingsaantal eerder exponentieel afnemen dan toenemen.

Mike

De Amerikaanse beurs is compleet gek geworden:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/the-stock-market-has-officially-entered-crazytown-territory

Mike

Het zijn ook geen normale mensen. Ik zou wel is willen zien hoe hun leven eruit ziet. Het is denk ik onmogelijk voor te stellen. Toch denk ik dat vanuit alle alternatieve stromingen er een sneeuwbal effect is ontstaan, want je hoort en ziet steeds meer mensen wakker worden. Op een gegeven moment moet het doek vallen en dan zullen we buitengewone dingen mee maken vermoedt ik. Hopelijk in de positieve zin.

Brian

In dat artikel zeggen ze ook dat er mensen zijn die het cynische geloof hebben dat een elite dit allemaal geplanned heeft. Dat zoiets in een krant staat is toch al heel wat dunkt me.

Daarom altijd fysiek goed of zilver kopen, als je al koopt.

Ik heb sinds kort voor 100 euro Bitcoin gekocht, kijken hoe dat gaat ontwikkelen. Uiteindelijk gaan we toch toe naar een maatschappij zonder chartaal geld.

Het tweede ben ik met je eens, maar het eerste (wassen neus) niet.
Bitcoin is een protocol, soort van P2P netwerk maar dan voor geld.

http://zapruder.nl/portal/artikel/het_grote_bitcoin_misverstand/

Bitcoin een hype noemen is bitcoin niet snappen. Verdiep je er eerst eens in hoe het werkt en wat het doet en kan doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan