De doodsstrijd van de dollar

Goud heeft in de geschiedenis altijd waarde gehad,
het is waarschijnlijk dat dat zo zal blijven.

Daarnaast is goud belangrijk voor elektronische onderdelen. In een mobieltje zit ongeveer een euro aan goud.

Dat klinkt natuurlijk leuk, maar hoeveel beleggers die in goud beleggen kopen daadwerkelijk fysiek goud? Volgens mij wordt er alleen in waardepapieren gehandeld. Bij wie ga je je goud daadwerkelijk opeisen?

Koop liever grond en een huis er op, dan kan je altijd je eigen voedsel verbouwen en laten grazen. Zelfvoorzienendheid maakt ons onafhankelijk van de streken van goochelaars.

Dit draadje gaat over geld e.d.
Om een stukje grond te kopen moet ik nog even sparen, dat ga ik niet in dollars doen.

Doe mij een bijl, hengel en jachtgeweer (of een rolletje ijzerdraad)
Dan kunnen we hout/vis/wild voor melk/vlees/groente ruilen. :-)

HA! reken maar dat we ons redden! Misschien nog wel zo leuk ook nog; zat van files en kantoren.

Ik zou me dat ook afvragen, en als er geen electriciteit meer is dan ook geen vriezer en koelkast meer. En geen drinkwater. Wij hebben wel wat grond, maar dat duurt wel een seizoen voor je daar iets van kunt eten, als je al zaden in huis hebt. Momenteel staat er niks eetbaars meer buiten wat selder. We hebben zelfs een grondwaterpomp, maar zonder electriciteit ben je met al die dingen niks. Ik denk ook dat heel veel dingen dan heel snel schaars zullen worden, zaden, hout, brandstof. Je zult niet de enige jager in de bossen zijn. En wellicht zijn er mensen die zich kunnen redden, maar hoe moet het met de rest, wil je dat aanzien zonder ze te helpen? Wil je alleen jezelf redden? Gaan mensen ´iemand´ verantwoordelijk houden? en wie dan?

Denk eens over het verschil tussen wat er allemaal over te bedenken is en het daadwerkelijk met de handen inzetten van de verandering die nodig is, hoe klein het deel ook is dat je bijdraagt.

Denk eens over het verschil tussen wat er allemaal over te bedenken is en het daadwerkelijk met de handen inzetten van de verandering die nodig is, hoe klein het deel ook is dat je bijdraagt.

Nou, eerlijk gezegd ben ik blij dat we het allemaal rond gebreid krijgen. Allebei zelfstandigen in crisistijd, 2 kinderen, dat huis en die tuin, drie keer per dag zorgen dat iedereen fatsoenlijk te eten heeft. Het is niet niks hoor, wat dat betreft werkt die tactiek heel goed. Ik zou van alles willen maar ik moet al blij zijn als ik de basisdingen elke dag weer voor elkaar heb.

Durven ze het te benoemen? Dat de centrale banken hieraan ten grondslag liggen? Ik betwijfel het ten zeerste!

Mike

Ze kunnen natuurlijk veel dieper gaan, maar voor een radar uitzending best goed.

Alleen dat stukje over hoe hoog de groei anders geweest zou zijn, ze zeiden gelukkig zelf dat dat speculatie was. Groei is een oorzaak van wat ze "de crisis" noemen, je kan dus niet zomaar van groei uitgaan.

En.. "5 voor 12" dat heb ik eerder gehoord. :-)

Koop liever grond en een huis er op, dan kan je altijd je eigen voedsel verbouwen en laten grazen. Zelfvoorzienendheid maakt ons onafhankelijk van de streken van goochelaars.

Jammer genoeg zijn er teveel mensen op deze 'aardkloot'.

Jammer genoeg zijn er teveel mensen op deze 'aardkloot'.

Volgens mij zijn er niet te veel mensen op deze 'aardkloot'. Dat is denken in schaatste in plaats van in overvloed. Er is hier wel te veel mis. En dat is een overvloed die ons niet verder gaat helpen.

Het idee dat er teveel mensen zouden zijn is 1 van de manieren om ons bang, en daarmee bekrompen, te houden. Sinds religie in het westen niet meer zoveel angst aanjaagt als een eeuw geleden, zijn er andere sprookjes ingezet om de mens zijn/haar vrijheid te beperken: Varkensgriep, vogelgriep, ADHD, AIDS, HPV, overbevolking, voedselschaarste, energieschaarste enz.
Wakker worden en de handen uit de mouwen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan