De doodsstrijd van de dollar

Snappen jullie nu ook waarom dat basisinkomen 1 grote zwendel is? Of er nu fictief geld in circulatie wordt gebracht door centrale banken middels rentedragende leningen of door ons simpelweg (digitaal) geld te geven als 'basisinkomen', het blijft op niets gebaseerd en het komt van dezelfde spelers.

Met rente op fictief geld boeken ze winst en ondermijnen ze onze koopkracht. Inflatie betekent letterlijk 'opblazen met lucht'. Dit is een verkapte belasting, want hoe meer rente zij heffen hoe minder wij te besteden hebben, nog voordat het in onze zakken belandt!

Helicoptergeld (basisinkomen) is echter niet met rente belast, maar er zijn genoeg trucs om onze koopkracht op een andere manier aan te tasten en zo geld te verdienen ten koste van de burger: privatisering van basisvoorzieningen als onderdak, medicijnen, stroom en water, waardoor de tarieven tot ongekende hoogte stijgen en je 'gratis' geld weglekt richting dezelfde partijen en men kan je middels negatieve rente in de tang houden op je VERPLICHTE bankrekening, zodat jij hen moet betalen om uberhaupt een inkomen te mogen ontvangen.

Kortom, het basisinkomen en digitale munteenheden zijn bedrog, trap er niet in!

Mike

Tja, de vraag is: Wat kunnen we doen? Ik haal papiergeld van de bank en betaal daarmee.
Wat als die bubbel barst? Dan blijft het toch niet tot Nederland beperkt!!

Nee, dan hebben we wereldwijd The Greatest Depression. Rusland en China zullen echter snel terugveren, want die kopen al geruime tijd grote hoeveelheden goud op.

Mike

Hoe kunnen we ons het beste voorbereiden? Preppen werd al maanden van te voren geopperd. Sparen en onder je kopkussen leggen heeft ook geen zin, want als het geld afgeschaft wordt, kun je er niet meer mee betalen.

Dorothé

Inderdaad weer mooi omschreven Mike, chapeau!
Maar ik ben niet met je eens betreffende je visie over een basisinkomen.

Onze politieke strategen zullen er alles aan blijven doen om ons van ons kapitaal te beroven Mike; daar verander je tocht niks aan. Ze hebben er zelfs een derde wereld oorlog voor over om de bedreigde petrol dollar in stand te houden. En om dat we nu in een tijd leven in een wereld vol met donkey's, die bereid zijn om die oorlogen voor die sicko's uit te vechten, zal het slaven systeem NIET verdwijnen vrees ik. De essentie van het systeem is: dat jij SLAAF en afhankelijk MOET blijven van fictief geld. Dit is ontzettend belangrijk voor de elite. Dit willen ze hoe dan ook in stand blijven houden.

Toch denk ik dat een basisinkomen een vooruitgang is. Als mensen een uitkering hebben is het in de huidige setting zo: als je kleine verplichtingen niet nakomt, wordt je bedreigt met abnormaal hoge boete; of je moet onbetaald werk doen, of in het ergste geval wordt je uitkering zelfs gestopt. Ik ken gevallen waarbij dit gebeurd is. En als je twee maanden huurachterstand hebt, sta je gewoon op straat. Dit zorgt bij veel mensen voor enorme stress en ellende. In die zin ben ik voor een basisinkomen, ondanks dat een basisinkomen ook niet zaligmakend is, daar heb je wel gelijk in.

En als ze sociale huurwoningen afschaffen? Gebeurt nu al. Hier in Nijmegen hebben ze dat al gedaan bij een oude volkswijk. Men maakt de oude woningen met de grond gelijk en zet er nieuwe neer voor een huurprijs die voor de oude bewoners niet meer betaalbaar is. Dan bouw je met je basisinkomen eveneens huurschuld op. En als ze gas, water en licht onbetaalbaar maken? En de gezondheidszorg? Zijn ze nu ook al druk mee bezig sinds de invoering van de euro!

Mike

Deze informatie is zorgwekkend. Dit is ook een van de redenen, dat ik in het draadje "Voedingsadviezen uit de geschiedenis" schrijf, dat ik het liefste alles uit de gewone voeding haal. Ik wil niet afhankelijk zijn van internet. Als de banken gaan crashen, kunnen we zulke inkopen wel vergeten. Vandaar dat ik mijn inkopen zo minimaal als mogelijk online wil doen. Ik wil de vrijheid hebben, om het gewoon bij de groenteboer, eventueel de supermarkt (wat er mogelijk is) en de boerderij te halen. De levertraan is voor mij een heilig middel, daar zal ik alles voor doen. De rest van mijn online-inkopen (zoals bijzonder kattenvoer, natuurcosmetica, boeken etc.) kan eventueel wel zo uitgehaald worden of door alternatieve zaken vervangen worden.
Dorothé

Heel zorgwekkend. Dit is dan ook de reden, dat ik in het draadje "voedingsadviezen uit de geschiedenis" schrijf, dat ik alles het liefste uit de gewone voeding haal. Als de banken gaan crashen, kunnen we de online-inkopen wel vergeten. Ik wil hier niet afhankelijk van zijn. De levertraan is voor mij een heilig middel, daar zal ik alles aan doen om die te pakken te krijgen. Andere toch wel belangrijke zaken voor mij (speciaal diervoer, natuurcosmetica en crèmes, boeken etc) kan ik eventueel wel op een andere manier vervangen.
Dorothé

Ik zal mezelf herhalen:
"ook weet je dat mijn mening zeer negatief is wat betreft de beurs en de economie."
Met je uitleggen ben ik het eens, niet met je voorspellingen. Als je een link plaatst zonder commentaar ga ik er in principe vanuit dat je mening is.

Dat stukje over een goud prijs daling is een zeer tijdelijk iets wat waarschijnlijk veroorzaakt zal worden doordat o.a. pensioenfondsen gedwongen zullen worden te verkopen om aan hun dekkingsgraad te voldoen bij een beurskoersdaling. Dit in combinatie dat het geld "op" zal zijn. (dit laatste hebben banken grotendeels onder controle)

Klinkt misschien raar die goud daling, maar het past mooi in het plaatje om publiek bezit in handen te laten vallen van de grote spelers.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit zal gebeuren, omdat het grotendeels gecontroleerd wordt. (digitale munt, bail-in, ..)
Het hoort ook niet te gebeuren, dus als je het ooit ziet gebeuren, dan weet je hoever het is.

preppen:
Zorg met familie of vrienden dat er ergens een huis is met een goeie houtkachel en een voorraad hout.
Voedsel en water is buiten de grote steden in de randstad geen probleem op de lange termijn, bovenstaand huis staat dus buiten de randstad
Sparen: koop bijvoorbeeld wat oude guldens van zilver.

Vergeet levertraan maar, hoewel dat afhankelijk is van het scenario dat je voor ogen hebt. Wees blij als je het op een beetje normale manier overleefd en een stukje zeep te pakken kan krijgen om je te wassen.

Beetje offtopic en er is (was?) een prep topic, maar het laat wel zien dat de beurskoersen dan echt niks meer uit maken.

Ik heb hierboven mijn bezorgdheid weergegeven over de bankensituatie. Tevens heb ik aangegeven, dat ik daarom liever niet online inkoop. Als de banken crashen, kunnen we de online-inkopen wel vergeten (de rest misschien ook wel).
Ik wil dus liever onafhankelijk zijn en gezondheid uit de voeding halen en niet uit supplementen die alleen maar online zijn te verkrijgen. Is dit nog te doen op vandaag, zonder dat we aanvullen met goede supplementen (ook zaken die jij aanraadt)? Kan men met zeer goed vlees-eieren-melkproducten-groenten-vis ook gezond blijven? Ik vul dus alleen maar aan met Levertraan/boterolie, jodium en K.Zeezout. Of mis ik dan toch wel wezenlijke stoffen?

Dorothé

Hoe meer ik de posts van Jp lees, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat hij werkelijk geen idee heeft waar hij het over heeft! Hij voorspelt een DALING van de goudprijs. Een daling? Hier een interview met James Rickards, die hier beschrijft hoe de ineenstorting van het huidige monetaire systeem zal leiden tot een STIJGING van de goudprijs naar ergens tussen de 10.000 en 50.000 dollar per ounce:

Mike

Ik kan moeilijk zeggen dat een talen leraar beter zou moeten leren lezen, maar ik vraag me serieus af hoe goed je andermans reacties leest, want nergens voorspel ik de algemene daling die jij ervan maakt.
"Dat stukje over een goud prijs daling is een zeer tijdelijk iets"

Waarom denk je anders dat ik meteen daaronder dit advies geef?
"Sparen: koop bijvoorbeeld wat oude guldens van zilver."
(zilver, goud, enzovoorts maakt wat dat betreft weinig uit, ik zeg "wat oude .." omdat ik hier geen beleggingsadvies ga geven")

Maar ik zal duidelijker zijn.
Ik denk dat goud zal stijgen, of eigenlijk eerder dat geld veel minder waard wordt.
Of goud dan stijgt is lastig te bepalen, want hoeveel rijst/zeep/vlees koop je voor een gram goud nu en dan? In ieder geval meer dan met een stapel bankbiljetten/oud papier, maar ik denk dat zeep harder zal stijgen dan goud alleen is dat natuurlijk zeer afhankelijk hoe extreem het wordt.

Dat stukje over een goud prijs dip mag je zien als out of the box denken, ik heb het niet zelf bedacht, maar kan het ook niet terug vinden. Het gaat over een zeer tijdelijk iets, denk dan in weken of maanden. Als het gebeurt gaat goud daarna door het dak. Als ik het ooit zie gebeuren ga ik met bijna al het geld dat ik heb in edel metalen. (hoewel ik hoop dat ik tegen die tijd een huisje heb kunnen kopen en dat is meteen de reden dat ik nu "gewoon" spaar)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan