Ik kan moeilijk zeggen dat een talen leraar beter zou moeten leren lezen, maar ik vraag me serieus af hoe goed je andermans reacties leest, want nergens voorspel ik de algemene daling die jij ervan maakt.
"Dat stukje over een goud prijs daling is een zeer tijdelijk iets"
Waarom denk je anders dat ik meteen daaronder dit advies geef?
"Sparen: koop bijvoorbeeld wat oude guldens van zilver."
(zilver, goud, enzovoorts maakt wat dat betreft weinig uit, ik zeg "wat oude .." omdat ik hier geen beleggingsadvies ga geven")
Maar ik zal duidelijker zijn.
Ik denk dat goud zal stijgen, of eigenlijk eerder dat geld veel minder waard wordt.
Of goud dan stijgt is lastig te bepalen, want hoeveel rijst/zeep/vlees koop je voor een gram goud nu en dan? In ieder geval meer dan met een stapel bankbiljetten/oud papier, maar ik denk dat zeep harder zal stijgen dan goud alleen is dat natuurlijk zeer afhankelijk hoe extreem het wordt.
Dat stukje over een goud prijs dip mag je zien als out of the box denken, ik heb het niet zelf bedacht, maar kan het ook niet terug vinden. Het gaat over een zeer tijdelijk iets, denk dan in weken of maanden. Als het gebeurt gaat goud daarna door het dak. Als ik het ooit zie gebeuren ga ik met bijna al het geld dat ik heb in edel metalen. (hoewel ik hoop dat ik tegen die tijd een huisje heb kunnen kopen en dat is meteen de reden dat ik nu "gewoon" spaar)