De logica achter anthelmintica

Nee, hier is mogelijk iets anders aan de hand. Mensen met bloedgroep O zijn echte vleeseters. Dit betekent dat ze al gewend zijn om om te gaan met zware eiwitten die lichaamsvreemd DNA bevatten, omdat ze meer maagzuur hebben.

Mike
 
Nee, hier is mogelijk iets anders aan de hand. Mensen met bloedgroep O zijn echte vleeseters. Dit betekent dat ze al gewend zijn om om te gaan met zware eiwitten die lichaamsvreemd DNA bevatten, omdat ze meer maagzuur hebben.

Mike
Heb ik even geluk 🥳. Wat maakt dat mensen met bloedgroep O echte vleeseters zijn? Het klopt overigens in mijn geval.
 
  • Those with type O blood should choose high-protein foods and eat lots of meat, vegetables, fish, and fruit but limit grains, beans, and legumes. To lose weight, seafood, kelp, red meat, broccoli, spinach, and olive oil are best; wheat, corn, and dairy are to be avoided.


Vermijden van zuivel ben ik het niet mee eens overigens.

Mike
 
Nee, hier is mogelijk iets anders aan de hand. Mensen met bloedgroep O zijn echte vleeseters. Dit betekent dat ze al gewend zijn om om te gaan met zware eiwitten die lichaamsvreemd DNA bevatten, omdat ze meer maagzuur hebben.

Mike
Bedoel je dat dat van die CD147 receptor geen mogelijke rol heeft in binding van s-eiwitten met rode bloedcellen? Of bedoel je hier iets anders mee?
 
Mike, weet jij toevallig of de bloedgroepen nu echt iets "genetisch"is? of is dit ook iets wat zich over de tijd heen door levensstijl keuzes kan veranderen?
Bloedgroep veranderd niet, is dus genetisch bepaald
 
Bedoel je dat dat van die CD147 receptor geen mogelijke rol heeft in binding van s-eiwitten met rode bloedcellen? Of bedoel je hier iets anders mee?
Waar het hem precies in zit weet ik niet, Julian, ik word altijd duizelig van dit soort gestaar op details van details van details. Ik ben meer een big picture-denker en in zijn algemeenheid valt het me al jaren op dat mensen met bloedgroep O sterker zijn. De algemene opvatting is dat O-mensen afstammen van de paleolitische oermens (jager-verzamelaar) en A-mensen de neolithische landbouwer (graneneter) van de afgelopen 10.000 jaar vertegenwoordigen. Vanaf het moment dat we granen en andere planten zijn gaan eten zien we meer genetische verzwakking, bijv. minder sterke botten, caries, reuma, slechtere ogen en andere klachten. Deze info was al vele jaren bekend en is hier in het verleden ook meerdere malen de revue gepasseerd, maar wordt nu weer relevant i.v.m. 'cojona' en spike-eiwitten.

Mike
 
Dan ben ik het weer met je eens. Reden dat ik op die details zit is dat er zich interessante hints openbaren. Zoals een penseelstreek iets zegt over de techniek en overtuiging van een kunstschilder, maar irrelevant is bij het grotere plaatje, het gehele doek.



Anatomieën van die rottige s-proteïnen

Waar ik veel over zit te malen de laatste tijd is dat idee van die spike-eiwitten.

Één spike-eiwit kan volgens mij een verbinding met één celreceptor aangaan. Het is namelijk een 'spike', letterlijk vertaald als een 'piek'. Dat betekent dat als er bloedklonters ontstaan er meerdere spike-eiwitten (uitstekende pieken) aan elkaar zitten. Als je het zo bekijkt zit het virus-model er wellicht niet zo ver naast. Een kern met daar aan vast spike eiwitten om zo de verbinding met meerdere cellen aan te kunnen gaan. Ik zeg niet dat deze kern dus dat virus (volgens de algemeen aanvaarde theorie) is, het gaat me hier eerst om een koppelstuk. Een centrum met daaromheen tentakels om de verbinding met meerdere cellen te kunnen maken. Hoe krijg je anders die bloedklonters?

Het is maar een kleine stap van een kern louter als verbindingsplaats naar een kern met betekenisvolle inhoud. Hier maak ik weer de stap naar de - eerder in dit topic besproken - exosomen. Exosomen zijn zogenaamde extracellular vesicles (EVs), verantwoordelijk voor:
(Citaat uit deze bron, tevens aanrader om te bestuderen als je het technische gedeelte tof vindt)
Exosomes are extracellular vesicles generated by all cells and they carry nucleic acids, proteins, lipids, and metabolites. They are mediators of near and long-distance intercellular communication in health and disease and affect various aspects of cell biology.

Exosomen zijn superboeiend en kennen verschillende mechanismen om een cel binnen te komen. Onder andere via RECEPTOREN.

Voor nu wil ik hier nog niet te diep op in. We kijken verder.

Wiki over die mysterieuze EVs, niet te verwarren met milieuvervuilende supergroene schone milieu- en klimaatknuffelende auto's
A sharp increase in interest in EVs occurred in the first decade of the 21st century following the discovery that EVs could transfer nucleic acids such as RNA from cell to cell.

Okee, okee...
Mijn interesse is er pas sinds 2021, maar ik ben natuurlijk slechts een kritische boerenpummel.


Mag ik met jullie delen waarbij mijn mond vanochtend open viel van verbazing? Vast wel, komtiedanhè:

EVs including exosomes carry markers of cells of origin and have specialized functions in physiological processes, from coagulation and intercellular signalling to waste management.[5]

Coagulation? Wat is dat nou weer? (Wiki)
Coagulation, also known as clotting, is the process by which blood changes from a liquid to a gel, forming a blood clot.


👉🏻FORMING A BLOOD CLOT👈🏿


Hier laat ik het weer even bij, hopelijk hebben jullie er wat aan.
 
Ik snap er eerlijk gezegd geen jota van. Jouw mond valt open van verbazing, de mijne ziet er meer zo uit 🥴. Ik ben blij dat jij in zoveel detail hierin duikt, maar ik haak zelf al snel af met dit soort spit- en graafwerk. Keep doing what you're doing, ben blij met je, maar... explain it to me like I'm a 5-year-old.

Mike
 
Zeer interessante titel voor een onderzoek:

Efficient production of recombinant SARS-CoV-2 spike protein using the baculovirus-silkworm system​

Silkworm is wellicht de missende link waarom IVM, AVM en zink icm zinkionoforen (anthelmintica) werken tegen CV19.

 
🙃

Korte versie:
Om een bloedklont te vormen is één eiwitje met één bloedcel niet genoeg.
Een eiwit bestaat dus uit meerdere piekjes (spikes) om meerdere bloedcellen aan zich te verbinden.
Denk bijvoorbeeld aan een tros bananen.
Denk nu de bananen weg, wat blijft er over?
Een stengel met MEERDERE spikes.

Exosomen zijn de boodschappers van de ene cel naar de andere cel. Ze doen uiteraard nog veel meer, maar zo kan een cel waar een bedreiging wordt ervaren, andere cellen verderop waarschuwen.

Ook kunnen exosomen de rol aannemen van de stengel. De bananen zijn op zoek naar een stengel en kleven hier lekker tegenaan (bij wijze van spreken want een banaan groeit natuurlijk van binnenuit).

Bloedklontering is net zo slecht als een ontsteking, namelijk NIET SLECHT! Het heeft een reden, zoals alles:
It potentially results in hemostasis, the cessation of blood loss from a damaged vessel, followed by repair.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.624
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan