De nieuwe media

De laatste jaren zijn veel mensen op zoek naar zingeving. Een collectieve honger naar verdieping over het leven en de grote vragen die vaak opkomen. Wie ben ik? Wat doe ik hier? De laatste tijd zoeken steeds meer mensen verdieping en spiritualiteit in verschillende stromingen zoals New Age, maar ook het Christendom en de Islam zijn populair.

Irma van Herwaarden deelde kortgeleden haar inzichten op haar YouTube-kanaal, nadat ze was uitgekeken in de New Age beweging en haar toevlucht zocht in het Christendom.
In de podcast vertelt ze wat haar ervaringen zijn met het Christendom en de grote verschillen met New Age.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Deze maar even hier.

Vandaag ondergaan wij onze tragedie. Onze Chiara van 20 jr heeft een heel mooi leven gehad. Vlak voor ze 20 jaar is geworden, werd vastgesteld dat ze nierproblemen heeft. Ik heb geprobeerd met niervoeding, maar in heel korte tijd is ze ontzettend afgetakeld. Helaas is ze zo veel afgevallen dat de spieren van de beentjes niet meer werken en ze niet meer kan lopen en steeds omvalt. Dit houdt in dat ze niet meer zelf kan eten en drinken. We zouden haar wel kunnen voeren, maar uiteindelijk is dit niet om haar te genezen, maar om de dood uit te stellen. We hebben gedaan wat we konden, maar de dokter zegt dat Chiara op is. Met pijn in ons hart hebben we dan ook besloten om toch maar de vreselijke stap te gaan nemen om 15.00 uur vandaag. We laten haar inslapen. Het gehele weekend draaide om onze Chiara, ik was de gehele tijd bij haar. Ze sliep in ons bed op dekentjes, want de urine hield ze niet meer op.

Vreselijk wat vandaag staat te gebeuren. Ik voel me naar omdat ik de beslissing hiertoe neem en onze Chiara dus niet gewoon zelf kan sterven.

Heb het nieuws betreffende Trump wel gehoord en hier op het forum geplaatst, maar het boeit me op het moment niet.

Hieronder nog een mooie foto van toen ze jonger was
1726478464019.png

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ondergaan wij onze tragedie. Onze Chiara van 20 jr heeft een heel mooi leven gehad. Vlak voor ze 20 jaar is geworden, werd vastgesteld dat ze nierproblemen heeft. Ik heb geprobeerd met niervoeding, maar in heel korte tijd is ze ontzettend afgetakeld. Helaas is ze zo veel afgevallen dat de spieren van de beentjes niet meer werken en ze niet meer kan lopen en steeds omvalt. Dit houdt in dat ze niet meer zelf kan eten en drinken. We zouden haar wel kunnen voeren, maar uiteindelijk is dit niet om haar te genezen, maar om de dood uit te stellen. We hebben gedaan wat we konden, maar de dokter zegt dat Chiara op is. Met pijn in ons hart hebben we dan ook besloten om toch maar de vreselijke stap te gaan nemen om 15.00 uur vandaag. We laten haar inslapen. Het gehele weekend draaide om onze Chiara, ik was de gehele tijd bij haar. Ze sliep in ons bed op dekentjes, want de urine hield ze niet meer op.

Vreselijk wat vandaag staat te gebeuren. Ik voel me naar omdat ik de beslissing hiertoe neem en onze Chiara dus niet gewoon zelf kan sterven.

Heb het nieuws betreffende Trump wel gehoord en hier op het forum geplaatst, maar het boeit me op het moment niet.

Dorothé
Heel veel sterkte Dorothé! Zoiets went nooit hè? Ik zeg altijd tegen mijn dieren 'je mag nu gaan' en niet 'moet'. Bedank haar voor al het moois dat ze je heeft gegeven, ze is pas echt dood als jij haar bent vergeten.❣️
 
Dit is exact wat er met onze Boogie is gebeurd in 2017. Ik heb een week lang geprobeerd de kat te redden, maar het beestje zelf was wijzer en wist dat het op was. Uiteindelijk hebben we ons overgegeven aan dit onvermijdelijke lot en haar uit haar lijden laten verlossen. Boogie werd 18,5 jaar, Chiara is 20 geworden. Dat zijn mooie leeftijden van 90 jaar of meer, die ze in het wild waarschijnlijk niet gehaald zouden hebben! Alvast heel veel sterkte toegewenst met dit verlies, Dorothe.

Mike
 
Dit is exact wat er met onze Boogie is gebeurd in 2017. Ik heb een week lang geprobeerd de kat te redden, maar het beestje zelf was wijzer en wist dat het op was. Uiteindelijk hebben we ons overgegeven aan dit onvermijdelijke lot en haar uit haar lijden laten verlossen. Boogie werd 18,5 jaar, Chiara is 20 geworden. Dat zijn mooie leeftijden van 90 jaar of meer, die ze in het wild waarschijnlijk niet gehaald zouden hebben! Alvast heel veel sterkte toegewenst met dit verlies, Dorothe.

Mike
Dank je wel Mike. Dit stelt me gerust dat ik geen verkeerde beslissing ga nemen. Ik ben maar steeds bang dat ik het te vroeg doe. Dan doet ze het kopje omhoog en dan denk ik, ach, misschien wil ze wel verder. Maar uiteindelijk weet ik toch wel beter.

En ja, zonder dat wij haar uit Sardinië meegenomen zouden hebben, had ze het nog niet één jaar gered. De moeder gaf haar geen melk, een teken dat een beest niet levensvaardig is. Wij hebben alles uit de kast gehaald om haar een goed leven te geven.

Dorothé
 
erg herkenbaar. mijn kat moest ik ook 4 jaar geleden ook noodgedwongen in laten slapen, ook door plotseling nierproblemen. dat was ook erg verdrietig. mijn kat was ook 20 jaar, op een week na zelfs 21 jaar geworden. het is verdrietig, maar 20 jaar is wel een hele mooie leeftijd voor een kat. meeste katten worden niet zo oud. veel sterkte met het verlies.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan