De nieuwe media

Univibes met Marijn Poels, Robert Bridgeman en Peter Toonen over verloren beschavingen, spiritualiteit het belang van zelf vragen stellen en antwoorden zoeken:

In deze uitzending gaat Ancilla van de Leest in gesprek met politicoloog & Ongehoord Nieuws prestentator Tom de Nooijer, FvD politicus Gideon van Meijeren en acteur & journalist Ab Gietelink.

0:00 intro
2:32 Nieuws van de Dag
10:05 Tom de Nooijer over het nieuwe kabinet
24:10 G7 top in Italië
27:40 Vredesplan Poetin genegeerd door het westen
37:15 Gideon van Meijeren over zijn veroordeling voor opruiing
51:45 Outro

In dit fascinerende interview met Adam Curry, bekend als radiopiraat, DJ, techpionier, en complotdenker, duiken we diep in zijn geloof en overtuigingen. Adam, die zichzelf "The Podfather" noemt, spreekt openlijk over zijn reis van scepsis naar geloof, zijn passie voor Jezus, en hoe bidden een centrale rol speelt in zijn leven. Mis dit inspirerende gesprek niet waarin hij de geologische en historische bewijzen voor het christelijk geloof bespreekt en zijn persoonlijke ervaringen deelt.

In dit fascinerende interview met Adam Curry, bekend als radiopiraat, DJ, techpionier, en complotdenker, duiken we diep in zijn geloof en overtuigingen. Adam, die zichzelf "The Podfather" noemt, spreekt openlijk over zijn reis van scepsis naar geloof, zijn passie voor Jezus, en hoe bidden een centrale rol speelt in zijn leven. Mis dit inspirerende gesprek niet waarin hij de geologische en historische bewijzen voor het christelijk geloof bespreekt en zijn persoonlijke ervaringen deelt.

Maar geen Q volger zo blijkt

Dit interview met Col. MacGregor kwam voorbij, ik weet even niet meer waar precies op dit forum.

Mijn observaties:

MacGregor noemt de biolabs en wordt helaas afgekapt door de intervewer. Ik geloof niet dat hij het expres doet, ik denk simpelweg gebrek aan achtergrondkennis van zijn kant. Een gemiste kans.

MacGregor noemt Zelensky en de oligarch achter Zelensky, Kolomoisky, in relatie tot hun steun van het neonazistische Azov-bataljon en merkt op dat dit joden zijn die nazi's steunen. En opnieuw laat de interviewer dit schieten, wederom door een gebrek aan achtergrondkennis van zijn kant, vermoed ik. Opnieuw een gemiste kans.

Na een uur krijgen we een vermoeden van de blinde vlek van deze Nederlandse interviewer. Hij noemt de opmars van Le Pen als een symbool van een nieuwe politieke wind die door Europa waait en laat MacGregor hier niet op reageren. Hij komt op mij over als een conservatief rechts persoon die wel kritisch is op de oorlog in Oekraine (en daar graag uitgebreid met MacGregor over van gedachten wisselt) maar niet op de oorlog in Gaza (en dit dan ook volkomen onbesproken laat). Hij heeft niet door dat de eenzijdige focus van rechts op Oekraine en het wegkijken bij Israel geen werkelijke, wezenlijke politieke verandering oplevert.

In het laatste kwartier noemt MacGregor Israel in een zeer kritisch licht en de interviewer lijkt zelfs even van zijn stuk gebracht! Hij was hem zelfs de oren door er op te hameren dat de oplossing nooit vanuit de politiek komt en dat er een regelrechte volksrevolutie nodig is om werkelijke veranderingen te bewerkstelligen. Hij verwijst verhuld naar Q!

Mike

Laatst bewerkt:
Hij heet Ad Verbrugge.

BINGO!

Zijn populair-filosofische essaybundel Tijd van onbehagen (2004) kende verschillende drukken. Met dit boek, waarin hij de problemen van de westerse samenleving analyseert als een 'cultuur op drift', namelijk weg van traditionele (gezins)waarden, schaarde hij zich in de traditie van christelijke en conservatief-rechtse stromingen.

Daarom heeft hij het ook niet over Israel.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan