De relatie tussen mensen en varkens

Ik waardeer jullie historische graafwerk, maar jullie graven niet diep genoeg, omdat je in Europa blijft hangen. In de Wiki-tekst over gnosticisme die ik op de vorige pagina postte staat te lezen dat hoewel er onduidelijkheid is over de oorsprong van het gnosticisme er in ieder geval raakvlakken te vinden zijn met o.a. zoro-astrianisme (midden-oosten), boeddisme (Azie) en zelfs de 'joodse' kaballah. Daarnaast staat te lezen dat er GEEN gnostische teksten te vinden zijn van voor het christendom. Het is dus nog maar zeer de vraag of het gnosticisme vooraf is gegaan aan het christendom.

Hier nog een tekst over de oorsprong van gnosticisme. http://www.metahistory.org/gnostique/telestics/GnosticOrigins.php
Met kaart: http://www.metahistory.org/gnostique/telestics/GnosticOriginsMAP.php

 
Wat is de definitie van een christen in jouw ogen?

Iemand die gelooft in God en jezus ziet als verlosser.

Dat artikel van een dinosaurussen is geschreven door een andere persoon. (er staan heel veel dingen op hun website die niet direct van hun afkomstig zijn, dat maakt de website een beetje onoverzichtelijk). Maar op de homepage vind je alle artikelen van hun eigen hand.

Ik ben je dankbaar voor de link naar het eerste artikel, waarin ze schrijven dat Jezus een afgeleide is van Isis en dat het schrift iedere vorm van persoonlijke beleving en interpretatie kapot heeft gemaakt. Maar dit paar gaat duidelijk uit van de 'alles-is-een-illusie'-gedachtengang. Alles wat vastgelegd is op schrift, alle materie.

Ik ben een boekenwurm en hoewel ik hun punt begrijp, heb ik toch veel kennis en wijsheid aan boeken te danken. Wat te denken van Voeding en fysieke degeneratie van ene Weston A. Price? Het is maar net welke boeken je leest en hoe je de opgedane kennis verwerkt en integreert. Bovendien verkondigen zij hun wijsheden toch ook op schrift?

Zo is ook niet alle materie verkeerd. Jij en ik zijn ook materie en de voeding die wij tot ons nemen (de basis voor dit forum) eveneens. Het komt op mij allemaal nogal nihilistisch en vooral negatief klagerig over, alsof ze alleen maar anti zijn en niet helemaal volwassen zijn geworden. Ze leveren alleen maar kritiek vanaf de zijlijn.

Mike

 
Iklustvet,

Bedankt voor dit artikel. Dus de oorsprong van de gnosten ligt in Egypte en niet alle Kopten zijn van oorsprong christenen. Zouden de christenen wederom het gedachtengoed gekaapt hebben? Duidelijk is wat ik al eerder schreef: alles komt oorspronkelijk uit Afrika.

Mike

 
'Overbevolking' wordt behalve met 'klimaatverandering' ook met Ebola gelinkt:

http://wakeupfromyourslumber.com/ebola-czar-ron-klain-says-overpopulation-top-concern/

Mike

 
Bedankt voor dit artikel. Dus de oorsprong van de gnosten ligt in Egypte en niet alle Kopten zijn van oorsprong christenen. Zouden de christenen wederom het gedachtengoed gekaapt hebben? Duidelijk is wat ik al eerder schreef: alles komt oorspronkelijk uit Afrika

Fijn dat we dat hebben uitgeklaard. Ja, de christenen hebben dit gedachtengoed gekaapt, of beter nog uitgewist. Gnosticisme is geen godsdienst! Het is meer een studie en manier van leven in harmonie met de natuur en met elkaar. Die mensen hadden bibliotheken lang voordat er gebonden boeken waren, dat is allemaal uitgewist. Volgens Lash is de genocide op de gnosten en de vernietiging van hun erfgoed de grootste ooit. De gnosten waren compleet tegen het christelijk geloof, ze zagen precies wat daar fout mee is. Een patriarchaal systeem dat verlossing door lijden belooft. Kan het zieker?

http://www.metahistory.org/LEX/lexicon_Z.php

"Gnostic spies on the Dead Sea who attempted to alert the general population to the dangers of Zaddikite salvationist ideology were silenced, and the Mystery Schools were targeted for eradication, "spiritual cleansing." But in the fragments of Gnostic teaching that survive, the warning is clear enough:

Others [who claim to know Mysteries] will change the meaning by evil means, distorted words, and will impose misleading mysteries. Those who do not understand the true experience of the Mysteries will speak as if they do understand, and will boast that the truth is theirs alone... In arrogance, and filled with unnatural pride, they shall envy the immortal soul... for the wish of the Archons is to appropriate what they lack from the creation of this world [nous, the dose of divine intelligence], the intellectual spirit. And so they join forces with those they have misled.

Many others, also, who oppose truth and are messengers of error will set up their errors into a system of law to work against the pure knowing of the heart, and looking from their distorted perspective, will believe that good and evil are from the same source [the Father God].
"

 
Een rijke stinkerd in Australie sprak in 1984 over gedwongen sterilisatie als oplossing voor het 'Aboriginal-probleem':

http://wakeupfromyourslumber.com/lang-hancock-father-of-australias-richest-woman-gina-rinehart-offers-sterilisation-as-a-solution-to-the-aboriginal-problem/

Mike

 
Het valt mij ineens op, dat als je de bijbel leest vanuit het oogpunt dat het hele verhaal is geschreven door "de vijand" de parasiet, dan klopt het verhaal beter.
Er wordt de hele tijd gesproken van gastheren en schaapherders,andere dieren ook.
Waarom gaat men ervan uit dat de verhalen in de bijbel gaan over mensen?
Misschien is de verlosser wel juist een ziekte als je het zo bekijkt.
Hij hangt toch niet voor niets te lijden aan het kruis?
Dan zouden zinnen die in de bijbel staan veel beter kloppen: dood al hun mannen, vrouwen, kinderen, honden en vee...zou de heer gezegd hebben, dus de heer is een heersende ziekte misschien? Misschien speelt het hele bijbelverhaal zich af op microniveau en bidden we voor een ziekte, wel heel erg ironisch.
De pest zou ook via een kist met graan vanuit Egypte naar Europa zijn gereisd, een kist met graan met daarin de poppen van insecten die een schimmel of parasiet met zich meedragen en al tientallen jaren dorment zijn. Een beetje water en ze beginnen weer te leven en de ziekte opnieuw te verspreiden. Daar zouden we dan al die vampierenverhalen van hebben.
Een gemuteerd rabies-virus zou dan al onze weerwolven-verhaleb kunnen verklaren.

 
Misschien klinkt dit wat vaag, ik ben ook nog steeds op zoek naar parallellen in het verhaal, bvb: God zou dan misschien het basismateriaal kunnen zijn en de delen waar rna/dna uit zijn ontstaan.
Rna en dna, kain en abel zouden dan rna en dna kunnen zijn, want de ene zoon kon wel leven geven en de andere niet. De slang zou voor schimmel kunnen staan, want schimmel kruipt op zijn buik en zou een vervuiling kunnen veroorzaken in het dna, maar slang kan ook staan voor een vertalingsfout/mutatie in het dna, waardoor diploide en haploide cellen ontstaan.
Mozes zou kunnen staan voor osmose, en voor mos. (zie de levenscyclus van mos), daar komt ook de bijbelse naam SEM in voor en dit staat dan voor het spermatozoum. (dit lijkt bij mos overigens een beetje op zo'n tapeworm qua vorm in sommige afbeeldingen)
De heilige geest is misschien het nucleine-zuur in dna, dit is een vluchtige vloeistof, dus een spirit.
Dan zouden de katholieken met hun ritueel van de hostie (het lichaam van christus) willen uitdrukken dat het om letterlijk vlees en bloed gaat en de wijn als het bloed van christus staat voor ons eigen bloed. Bijvoorbeeld. Op deze wijze probeer ik erachter te komen wat er nu werkelijk bedoeld werd in de bijbels, omdat ik denk dat er veel oude wijsheid in verborgen zou kunnen zitten die nog niet ontcijferd is, omdat men ervan uit gaat dat die mensen vroeger niet slim genoeg waren om te praten over dna en bacterien en parasieten die je niet met het blote oog kunt zien. Wel of niet joden zou namelijk best weleens kunnen gaan over de hoeveelheid jodium in een organisme of vloeistof, of als je de letters omdraaid: de dojen, de al dode cellen die verwijderd moeten worden uit het systeem. Ik vermoed dat in de bijbels eigenlijk lichamelijke/chemische/cellulaire/genetische (voortplanting)sprocessen worden beschreven van organismen binnen en buiten ons lichaam. Branden in de hel zou kunnen staan voor koorts bijvoorbeeld. Het "laatste oordeel" over de selectie die dna maakt en dan de slechte delen eruit knipt.
De gentiles zouden misschien gemuteerde genen zijn die door god, (de blueprint) eruit worden geknipt. Genetische mutaties zouden best weleens veroorzaakt kunnen worden door infectie's/ziekten die het organisme te veel aantasten, tenzij het muteert. Mutaties in het y-chromosoom zouden best weleens de oorzaak kunnen zijn van virussen/ziekten/bacterien die ons zo aanvallen dat we ze alleen voor kunnen blijven door een aanpassing te doen in het y-chromosoom. Daarmee zou de stamvader van een heel volk/ras best weleens een ziekte kunnen zijn geweest. Het trekken van meer parallellen zou misschien nog verrassende informatie kunnen opleveren en misschien zelfs sommige spirituele conflicten kunnen oplossen.

 
Je zit in de buurt. Het gaat echter om SPIRITUEEL vampirisme. Ze zijn uit op ons BEWUSTZIJN en parasiteren hierop.

Mike

 
Ik heb een theorie die ik misschien deel met anderen die ervan uitgaat dat wij in symbiose met alle dingen om ons heen zijn ontstaan en omdat onze levenscyclus langer is dan die van de andere organismen, door onze langere levensduur kunnen andere korter levende organismen sneller muteren en aanpassingen maken, waardoor het verschil met de rest van de organismen te groot wordt, waardoor wij ziek kunnen worden. Als dat met een regelmatige tussenpoos gebeurt door een virus wat over het algemeen niet dodelijk is, zoals mazelen, dan krijgt je dna als het ware een update van moeder natuur, om bij te blijven met de rest van de evolutie, zodat je je eten nog kunt verteren.
Wij hebben b12 in ons systeem in een dubbele feedbackloop, omdat het een moeilijk element schijnt te zijn, om dit proces te kunnen handhaven moeten we een concessie doen, de oplossing van moeder natuur is een update dmv microbacterien en als dat niet werkt met parasieten en als de balans echt heel erg verstoord raakt op microbacterieel niveau dan krijg je giftige schimmels en plagen van parasieten die ziekten verspreiden. Als het verschil te groot is wordt je te ziek en ga je dood, tenzij wanneer je dna erin slaagt om de ziekte voor te blijven door een aanpassing te doen op genetisch vlak.
De kinderziekten zijn natuurlijke updates voor de computer die je dna is, de meest machtige computer die wij nooit uit zullen vinden, bevindt zich al in ieder van ons, het dna is onze naakte waarheid, een dubbele helix van rna met dna, die twee kanten tegelijk op rekent met een heel ingewikkeld en ingenieus beveiligingssysteem. Dit dna is ontzettend goed in verdedigen, en in kansberekenen. Er is bewezen dat dna met zichzelf kan resoneren over het rna, dan openbaart het zijn opgeslagen kennis van al onze voorvaderen zich via onze intuitie. Het nucleinezuur stroomt door ons heen en verbindt het stoffelijke met ons bewustzijn en het hier en nu met vroeger en met de toekomstige tijd. Door dna hebben wij tijdsbesef, omdat het geprogrammeerd is met pi. Dit geeft de mogelijkheid tot groei en tot nieuwe creaties, het dna zou een inschatting kunnen maken van de meest waarschijnlijke prognose op basis van alle zintuigen en chemie en van 600 miljoen jaar evolutie, kan het kansberekenen wat het meest waarschijnlijke geval zou kunnen zijn. Dit zou kunnen verklaren hoe het kan dat sommige mensen menen een blik in de toekomst of in het verleden te hebben geworpen en waarom sommige mensen menen al eens te hebben geleefd. In je dna zit heel compact het bewustzijn van al je voorouders als een lange ketting verweven en als je in de juiste gemoedstoestand bent, ontspannen, maar alert, dan resoneer je met de juiste frequentie om deze aloude kennis naar boven te laten borrelen. Dat noemen wij ook vaak: het innerlijk weten, of het zielscontact, of de bron.

 
Oke, maar kan dat spiritueel parasitisme en dat lichamelijk parasitisme niet heel goed samengaan? Misschien is de link dat nucleinezuur, parasieten moeten eten en uitscheiden. Dus hun afscheiding zou binnen ons lichaam, binnen in onze celkern kunnen komen als er parasieten op celniveau zijn. Die afscheiding zou misschien direct de samenstelling van ons nucleinezuur kunnen beinvloeden en een mutatie en bewustzijns en gedragsverandering teweeg brengen. Zin om oorlog te voeren bijvoorbeeld door parasitaire bezetenheid, ook omdat door oorlogvoering een ziekte sneller verspreid wordt, een heel erg slimme parasiet dus. Die er al voor heeft gezorgd dat wij onze eigen kinderen inspuiten met hun genetisch materiaal, waarom niet? En die gifstoffen die erbij zitten verzwakken dan het organisme inderdaad zo dat snellere mutaties mogelijk zijn. Dit is een filmpje over mind parasites en energy parasites

 
De allerhoogste energie (trilling) is niet materieel, maar energetisch. Zij laden zich op aan deze energie en houden ons vast in materialisme.

Mike

 
Of bedoelde je dat je met positieve gedachten de parasieten kunt wegjagen? Want daar geloof ik ook in, er is ook een verband aangetoond, maar op welk niveau, in welke dimensie dringen ze dan binnen? Sommigen, zoals de tapeworm, kunnen in je hersens gaan zitten en je als het ware besturen. Ik kan me voorstellen dat in die verhalen van mensen waarin ze zeggen dat een erg lieve man op een dag thuiskwam en toen zijn vrouw en kinderen op gruwelijke wijze vermoordde en daarna zichzelf, dat die man was geinfecteerd door zo'n tape-worm. Je wordt dan in feite een zombie. Maar er zijn volgens mij veel slimmere parasieten, de slimste zou zijn diegene die zo klein is dat hij onder de radar door vliegt en zich vermomd heeft. Het spreekwoordelijke trojaanse paard. En dan de gedachten van de mensen zo bespeeld dat hij zichzelf laat inspuiten door de mensen zelf, ze inderdaad gedeeltelijk overneemt in hun bewustzijn. Dus ik denk dat het lijfelijke wezens zijn van vlees en bloed, misschien niet, misschien wel te klein om met het blote oog te kunnen zien, letterlijk in ons lichaam zitten en ons bewustzijn soms kunnen beinvloeden. Denk jij dat ze alleen energetisch zijn?

 
Ik denk dat ze kunnen kiezen of ze uitsluitend energetisch zijn of kunnen materialiseren. Wellicht zijn ze een tussenvorm. Hoe dan ook: de hoogste trilling wint! Ze komen binnen via je angst(en). Denk aan alle oude verhalen. De duivel is uit op je ziel (je lichtenergie, je vuur). Vampieren kloppen aan ramen en kunnen je pas kwaad doen als je ze binnen laat. Wij hebben elke dag de keus tussen angst of liefde. Liefde overwint alles, maar geen onvoorwaardelijke liefde, waarbij we ook hen in ons hart sluiten. In het dualistische principe van de natuur bestaat er wel degelijk goed en kwaad, dus ik hoef niet van hen te houden en ga dit ook niet doen. Ik heb liefde voor hen die een goed hart hebben.

Mike

 
Ja, ik denk ook dat trilling, frequenties heel veel invloed hebben op dat niveau en ze zijn volgens mij een goede manier om mensen in balans te brengen, zoals sommige muziek en kristallen en klankschalen en meditaties en gewoon echt flink lachen ook heel erg goed kan doen. Er is ook een apparaatje op de markt, een zapper tegen parasieten wat met frequenties werkt. Ook erg interessant concept, ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik reinig nu met alsem, kruidnagel en zwarte walnoot tinctuur en ik ik heb ook iets gelezen over caprylzuur tegen candida, maar denk je echt dat het allemaal puur energetisch is? Want ik denk dat als alles echt puur energetisch zou zijn, dan hadden we toch geen eten nodig?

 
Een tussenvorm is een interessant concept, iets wat intstabiel is, iets wat telkens muteert misschien. Iets wat wel een vorm heeft, maar niet constant genoeg om lang genoeg te kunnen aanschouwen om echt gezien te worden, met een naam die je om die reden nooit goed uit zou kunnen spreken. iets wat besmettelijk kan zijn, in gedachten en lichaam, iets wat ebola veroorzaakt, of in stand houdt, de pokken, polio, malaria, de pest, grote zweren veroorzaakt, zoals bij scheurbuik, maar dan erger, iets wat alle kenmerken van alle niet-dodelijke ziekten bij elkaar lijkt te rijgen tot 1 enorme enge dodelijke ziekte? Zodat je bloed poept en spuugt, cholera, lepra trouwens ook. Het lijkt alsof een mycobacterie en twee virussen/mini-parasieten een verbond hebben gesloten in ons bloed, hun eigen heilige drie-eenheid hebben gevormd en dus ineens geen tussenvorm meer zijn, maar zich in vlees en bloed manifesteren.
Hilke

 
http://truthseeker444.blogspot.be/2013/11/dylan-baez-and-social-engineering-of.html?m=1 behoorlijke fan van zowel Baez en Dylan voel ik me na het lezen van dit stuk even heel hard genept en misbruikt.

lyrics play me backwards - joan baez
You don't have to play me backwards
To get the meaning of my verse
You don't have to die and go to Hell
To feel the Devil's curse
Well, I thought my life was a photograph
On the family Christmas card
Kids all dressed in buttons and bows
And lined up in the yard
Were the golden days of childhood
So lyrical and warm
Or did the picture start to fade
On the day that I was born
I've seen them light the candles
I've heard them bang the drum
And I've cried Mama, I'm cold as ice
And I got no place to run
Let the night begin, there's a pop of skin
And the sudden rush of scarlet
There's a little boy riding on a goat's head
And a little girl playing the harlot
There's a sacrifice in an empty church
Of sweet lil' baby Rose
And a man in a mask from Mexico
Is peeling off my clothes
I've seen them light the candles
I've heard them bang the drum
And I've cried Mama, I'm cold as ice
And I got no place to run
So, I'm paying for protection
Smoking out the truth
Chasing recollections
Nailing down the proof
You don't have to play me backwards
To get the meaning of my verse
You don't have to die and go to Hell
To feel the Devil's curse
I'll stand before your altar
And tell everything I know
I've come to claim my childhood
At the chapel of baby Rose
I've seen them light the candles
I've heard them bang the drum
I've seen them light the candles
I've heard them bang the drum
Songwriters
JOAN BAEZ, WALLY WILSON, KENNY GREENBERG, KAREN O'CONNOR

 
Ik had altijd al niets met Dylan en Baez, dus ik ben niet teleurgesteld. Sterker nog, wat ik lees verbaast me helemaal niets!

Interessante vondst, Iklustvet, met veel links die ik allemaal nog moet doornemen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.521
Berichten
531.740
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan