De relatie tussen mensen en varkens

Het is helemaal niet zo ingewikkeld, beste Dorien. Ik constateer dat er weinig tot geen echt verzet plaatsvindt in de noordelijke provincies. Als er dan toch in bepaalde hoeken en gaten radicale elementen zitten, waarom laten die dan niet van zich horen? Zijn ze te druk bezig met een manifest schrijven of zo?

Mike
 
Mike, nog 1 ding: ik zou je betuttelen. Jammer dat je het zo ziet, want ik meen het wel dat wij mensen op zoveel fronten belaagd worden dat solidariteit nauwelijks nog te verwachten is van de mens al met zichzelf, laat staan de medemens. Je zegt dat de anarchistische Oostgroninger het voor de Hogelander moet opnemen. Maar hetzelfde zou je ook kunnen zeggen over de solidariteit van de rest van Nederland met de Hogelander als het gaat om de situatie van de aardbevingen en de onveiligheid die ontstaat in Groningen. Als je een benadering van mij wil in de zin van koekje van eigen deeg dan deze: heb jij al gedemonstreerd tegen ons landelijke gaswinningsbeleid?
 
Ik doe met dit forum meer dan de doorsnee Nederlander, lijkt mij zo. Ik weet zeker dat jij van veel meer zaken op de hoogte bent dankzij dit forum dan voordat je hier actief werd. I rest my case. Hier een impressie van de anarchistische noordelingen van jou:



Mike
 
Ik constateer dat er weinig tot geen echt verzet plaatsvindt in de noordelijke provincies. Als er zich dan toch in bepaalde hoeken en gaten radicale elementen zitten, waarom laten die dan niet van zich horen? Zijn ze te druk bezig een manifest te schrijven of zo?

Mike je stelt hier wel een cruciale vraag: die anarchisten in Groningen wonen nu juist waar de bevingen niet of nauwelijks plaatsvinden. Je zou hopen dat de bevingen naar die gebieden doorzetten waar dat verzet wel veel makkelijker te verwachten is. Dan gebeurt er tenminste nog eens wat.
 
die radicale elementen in Groningen wonen nu juist waar de bevingen niet of nauwelijks plaatsvinden.

So? Ik zie ze al bij elkaar zitten zoals in dat Monty Python-filmpje, pratend over welke actie ze niet gaan ondernemen uit solidariteit met hun provinciegenoten!

Mike
 
Mike,

Ik doe met dit forum meer dan de doorsnee nederlander, lijkt mij zo. Ik weet zeker dat jij van veel meer zaken op de hoogte bent dankzij dit forum dan voordat je hier actief werd. I rest my case.


Mike jouw forum stond hier niet ter discussie wat mij betreft en ik heb veel geleerd van jou en nog!

over solidariteit: ja tuurlijk is het belangrijk, ook zelfs als de Hogelander niet eens voor zichzelf kan op kan komen, ook dan. We hebben als land Nederland 5 decennia lang orgastisch profijt getrokken van de aardgasbaten. Nu is het pay-back time, tenminste ik hoop dat het dat wordt. Gerechtigheid noemen ze dat.
 
Hartelijke dank voor je bezorgdheid Emiel, maar ik geloof dat je me niet helemaal goed begrepen hebt. Prima idee trouwens van dat wandelen in de natuur. Ik heb daar al jaren plezier van en dat is zo je wilt bij uitstek de beste plek voor bewustwording en om vast te stellen met welke idioterie we te maken hebben in de (al te rationele) samenleving. En tevens om te ervaren dat er véél meer is tussen "hemel" en aarde dan de doorsnee persoon die niet zo op zichzelf is aangewezen en/of verbinden heeft met de natuur zich beseft. Zeker als je gedwongen bent in een koude en natte herfst enkele maanden zonder elektriciteit en warm water te leven in een afgelegen berggebied dan stromen de inzichten binnen kan ik je wel vertellen.

Mike, ik heb het al vele, vele malen herhaald: learn to discern en doe je eigen onderzoek! Ik geloof dat ik meer dan uitgebreid heb uitgelegd dat ik dat zo zie en er zo mee omga, onafhankelijk mbt wie of wat. C.W. Leadbeater heeft evenals Krishnamurti trouwens een paar geweldige boeken geschreven, maar dat maakt mij nog geen aanhanger van hen of hun stroming (wat zij dan ook vertegenwoordigen).

Misschien heb ik een soort van morbide belangstelling voor de werking van de menselijke geest (cynisch bedoeld). Als je daar in duikt komen de antwoorden ook (dat kan overigens niet zonder je te verdiepen in het spirituele - ik zeg expres niet "spiritualiteit"), net zoals wanneer het over voeding of auto's gaat.
 
Mike, ik heb het al vele, vele malen herhaald: learn to discern en doe je eigen onderzoek!

En dat vertel je mij? Ik, die al vele jaren precies dat beweer en zelf nastreef! je hangt hier de 'wijze oude vrouw' uit die de naieve Mike wel eens zal vertellen wat ze op basis van haar levenservaring allemaal al aan leermomenten heeft mogen beleven. Mike, daarentegen, haalt zijn wijsheid uitsluitend uit boeken. Maar goed dat ik mag profiteren van jouw levenservaringen. je doet me denken aan thijs, die kwam ook altijd met dergelijke drogredenen. Hoezo betuttelend?

Mike
 
Haha, ik ervaar dat precies andersom. Met enkel boekenwijsheid kom je er trouwens niet.

Afijn, mijn wijsheid en ervaringen neemt niemand mij af. Het maakt mij bovendien geen betweter, maar een deskundige.
 
Ik zul dus ook nimmer toestaan dat mensen mij afkraken, beperken of kleineren op basis van een diagnose die zij over mij stellen en kant nog wal slaat.
 
De avond van deze woensdag 7 oktober 2015 komt de dame uit Oranje (zie bovenstaand filmpje bij de link die ik in mijn laatste bericht plaatste) die is mishandeld door een agent in burger in Pauw http://www.npo.nl/pauw/07-10-2015/VARA_101375521 als ik het goed begrepen heb. Pauw begint om 23 uur. Maar hoe kan ze in Pauw komen als ze in het ziekenhuis ligt? (zie filmpje). Gisteren waren er wel mensen in Pauw uit het dorp Oranje http://www.televizier.nl/nieuws/kij...et-eerst-1-miljoen-kijkers-voor.7584303.lynkx : zouden ze vanavond dan weer aandacht aan Oranje gaan besteden?
 
Deze 'trigger-happy' idioot in Amerika schiet op de honden van zijn buren voor de ogen van een kind, waarbij 1 hond komt te overlijden:

http://refreshingnews99.blogspot.in/2015/10/oklahoma-ammosexual-shoots-womans-dogs.html

Ik durf bijna biet te beginnen over de huidskleur van deze sicko!

Mike
 
Hier een artikel van Joost Niemoller die schreef over hoe in onze nationale media, in dit geval dit programma: http://www.rtlxl.nl/#!/dit-was-het-nieuws-227389/626c6f20-946f-3fec-8f0d-062c9947b2cb , omgegaan wordt met het relaas over het Drentse Dorp Oranje van de dame (Hilda van der Heide) die bruut wordt bewerkt door een ¨stille¨ als ze de auto van staatssecretaris Dijkhoff tegenhoudt: http://joostniemoller.nl/2015/10/tv-programma-lacht-gewonde-hilda-in-oranje-uit/

Eerder zag ik hoe dit relaas behandeld werd in Pauw. Er werd nauwelijks ingegaan in hoe deze vrouw is behandeld. Dat is wat mij betreft nog erger dan hieraan helemaal geen aandacht besteden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.883
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan