Als jij, of iemand anders (wellicht ikzelf) een link vindt tussen Saturnus en melanine is dit wat mij betreft iets dat absoluut gedeeld dient te worden!
Ik ga me erin verdiepen en kom er nog op terug!
Ik heb juist het idee dat we teveel in onze onderbuik zitten (zie, bijvoorbeeld, Wilders) en te weinig in ons hart (zie, bijvoorbeeld, M.L. King).
Ik ken nogal wat mensen die academisch gechoold zijn en daar heel erg prat op gaan. Ze ontlenen hun status en prestige en zelfs hun persoonlijkheid aan hun 'geleerdheid'. Deze mensen zitten muurvast in hun linkerhersenhelft. Ze hebben een groot ego, zijn enorm betweterig en zijn snel op hun teentjes getrapt. Alles wat hun 'veiligheid' (propaganda vermomd als 'kennis') in gevaar brengt, brengt hen van hun stuk. Dit soort mensen komt ook altijd op de proppen met websites als Quackwatch en St. Skepsis en de anti-kwakvereniging, omdat deze even negatief zijn tegenover 'pseudowetenschap', 'kwakzalvers' en 'complottheoristen' als zij zelf zijn en ze dus bevestigd worden in hun eigen bekrompen denken. En bekrompen is het letterlijk, aangezien je dan minder dan 10% van je hersencapaciteit gebruikt!
Mijn punt is dat overmatige rationaliteit automatisch irrationaliteit bevordert! Je kunt de energie maar 1 keer uitgeven. Als de energie eenzijdig vrijwel uitsluitend naar de linkerhersenhelft gaat, wordt automatisch je gevoelige, creatieve en intuitieve rechterhelft onderdrukt. Dit levert irrationele emoties op (vooral woede en negativiteit!). Deze mensen zijn dan ook 'hoog-hartig', ze zitten inderdaad hoger dan hun hart. Maar ook zeker hoger dan hun onderbuik! Ze denken en handelen nl. helemaal niet vanuit hun onderbuik. Sterker nog, je ziet bij dit soort mensen veel allergieen (te weinig maagzuur en verstoorde darmflora, want negativiteit = stress). Alles wat lager zit dan hun hoofd wordt onderdrukt, want nogmaals: je kunt de energie maar 1 keer uitgeven. Hartklachten zie je ook vaak terug bij dit soort mensen.
Wilders zit absoluut in zijn hoofd en niet in zijn onderbuik! Ik denk dat jij een verkeerd idee hebt van het 'onderbuikgevoel', dit is juist je intuitieve 'gut feeling'. Jij ziet de 'onderbuik' als iets laags, als plat en lomp en onbeschaafd. Dit is oude satanische programmering die nog bij je leeft, waardoor je bang wordt gemaakt voor je eigen bodem, je aarde, je duisternis (onderbewustzijn). We noemen dit inderdaad 'handelen vanuit de onderbuik', maar het tegendeel is waar: het komt uit het hoofd! Wilders BEDENKT dat Marokkanen niet deugen, hij VOELT het niet. Als hij in contact zou zijn met zijn gevoel voor de medemens zou hij nl. dergelijke opmerkingen niet maken. Het is de intuitieve rechterhersenhelft die in contact staat met je intuitieve 'onderbuikgevoel', dat NOOIT liegt! Een plant kan pas groeien naar het licht als deze diepgeworteld zit in gezonde en voedzame aarde/bodem!
Mike