Dat is jouw visie, maar inderdaad ga ik zalig het sinterklaasfeest vieren
Jouw reactie is emotioneel. Ik proef dat je het als moeder lastig vindt om dit feest anders te zien dan een gezellig kinderfeest dat in familiekring gevierd wordt. Ook proef ik een emotionele reactie op de landelijke discussie die hierover al geruime tijd gaande is, waar jij niets van moet hebben. En daarnaast proef ik een loyaliteit naar Peti toe, die je kennelijk ziet als een soort baken van licht.
Mijn visie is niet van recente datum en heeft niets te maken met de huidige discussie rondom sinterklaas. Ik bekijk het metafysisch en zie het als een 'feest' dat van oudsher een christelijk tintje heeft en hoofdzakelijk bedoeld is om kinderen angst in te boezemen, met een overduidelijke racistische grondslag. Dat er van oudsher mooie 'heidense' decemberfeesten zijn om de komst van het licht in het nieuwe jaar te vieren, dat staat buiten kijf. Dit is echter, zoals zoveel heidense gebruiken, gekaapt door een groep sicko's die ons van bovenaf bespelen op basis van angst en onwetendheid, de vloek van de mensheid.
Ik sta voor het tegenovergestelde: kennis en verantwoordelijkheid. Ik heb om die reden weinig tolerantie voor zweverige verhalen. Ook merk ik bij zowel mannelijke als vrouwelijke forumleden dat de neiging bestaat om alles persoonlijk op te nemen. Peti doet dat, jij (naief) doet dat. Maar ook bijv. ad, die beweert geen verantwoordelijkheid te (willen) dragen voor de wandaden begaan door onze blanke voorouders. Ik voel die verantwoordelijkheid nl. wel! Het is mede wat mij drijft, want ik heb wel degelijk het gevoel dat ik iets goed te maken heb en wij als blanken allemaal, ongeacht of we er tijdens dit leven en evt. vorige levens aan mee hebben gedaan of niet.
Het feit dat menigeen hier de neiging heeft om e.e.a. persoonlijk op te vatten en alleen vanuit de emotie te reageren zie ik als bewijs voor het feit dat wij blanken een verkalkte pijnappelklier hebben, waardoor het voor ons lastig is om op metafysisch niveau te denken. Een laag bewustzijn houdt je vast in materie en dan zul je nooit 'worden als de Sint'. Ook is het te makkelijk om te stellen dat het uitsluitend een psychopathische elite is die verantwoordelijk is voor de ziekte die wij de afgelopen 8000 jaar over deze planeet hebben verspreid.
Gezondheid ziet het wat dat betreft goed door te stellen dat wij ALLEN hiervoor verantwoordelijk zijn. Dat zijn we al die 8000 jaar lang al en daarom ben je nu wel degelijk verantwoordelijk voor wat je voorouders hebben misdaan. Verantwoordelijkheid en schuld zijn twee verschillende dingen! Het is onze PLICHT om de negatieve, vicieuze cirkel te doorbreken en je kunt jezelf dus niet los zien van de traditie, positief of negatief. Deze zijn hoe dan ook je culturele en maatschappelijke wortels, of je dit nu erkent of niet. Alleen als je dat inziet creeer je het bewustzijn om veranderingen aan te brengen en een positieve cyclus in gang te zetten. De hoogste tijd, lijkt me!
Volgens de Chinezen zetelt in onze 'nieren' (waarmee ze ook de bijnieren bedoelen) het karma van onze voorouders. Hoe langer de gekte voortduurt, hoe groter de karmische belasting die je opbouwt. Nogmaals; je hoeft niet gebukt te gaan onder een schuldgevoel hierover! Wel is het van belang om te beseffen dat energievelden van generatie op generatie worden doorgegeven en dus wel degelijk erfelijk zijn en dat daarnaast onze cultuur zorgt voor verdere verspreiding van de waanzin (zoals bijv. een racistisch 'kinderfeest' in december, waabij de blanke 'het licht' vertegenwoordigt). Daar neem ik 100% verantwoordelijkheid voor en ik probeer met man en macht jullie uit je negatieve materiele ego te verheffen en je het grotere plaatje te laten zien.
Mijn woorden zijn inderdaad soms hard en confronterend, Peti. Ik vind jouw bijdrages te week, te oestrogeen en te vaag en zweverig. Er blijkt echter hier een 'markt' te zijn voor wat jij te melden heeft en ik ga je zeker niet de mond snoeren. Zolang anderen wel degelijk inspiratie putten uit jouw woorden, wie ben ik dan om dit tegen te houden? Je hoeft je dus niet terug te trekken als je dat niet wilt. Ik heb mijn zegje gedaan en daarmee is voor mij de kous af. Ik kan alleen maar hopen dat er meer mensen zijn zoals Roger, die recentelijk in zijn tot nu toe
https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/18#post-86326]enige post[/url] de moeite heeft genomen om te laten weten hoezeer hij tot hogere inzichten is gekomen dankzij deze en andere topics. Dank daarvoor, Roger, want ik heb ondanks het feit dat ik nu op jaarbasis ruim 2 miljoen bezoekers heb nog regelmatig het gevoel dat ik een soort roepende in de (Egyptische) woestijn ben!
Mike