De relatie tussen mensen en varkens

Ja dat is me idd ontgaan, maar is het echt een virus dat ze zo gek maakt?
Of lees ik dat weer te letterlijk.. denk het wel want je steunt het bestaan van virussen niet.

 
Hoe kijken jullie trouwens naar de ontwikkelingen in Zweden? Ik heb hier een half jaar gestudeerd, ook naar lapland geweest (heel mooi!). Ze eten hier gemiddeld genomen een stuk gezonder dan in veel andere Europese landen (veel vis en vlees, weinig kant en klaar eten). Maar de omkering van de geslachtsrollen is hier wel al verder gevorderd. Gratis kinderopvang, veel mannen en vrouwen met kind werken samen part time, minder mensen trouwen.

Staat het eetpatroon en de omkering van geslachtsrollen dan toch los van elkaar?

 
Hoe kijken jullie trouwens naar de ontwikkelingen in Zweden? Ik heb hier een half jaar gestudeerd, ook naar lapland geweest (heel mooi!). Ze eten hier gemiddeld genomen een stuk gezonder dan in veel andere Europese landen (veel vis en vlees, weinig kant en klaar eten). Maar de omkering van de geslachtsrollen is hier wel al verder gevorderd. Gratis kinderopvang, veel mannen en vrouwen met kind werken samen part time, minder mensen trouwen.

Staat het eetpatroon en de omkering van geslachtsrollen dan toch los van elkaar?

 
Dit wordt door de overheid daar bevorderd. In de jaren '70 waren ze daar ook al heel 'vooruitstrevend' als het gaat om seksuele voorlichting op scholen op veel te jonge leeftijd, om over de inhoud van deze 'voorlichting' maar te zwijgen...

Mike

 
Mocht je die goed vinden, geef het aan.

Heb kymatica gezien. Dat maakt nog eens erg duidelijk hoe we met alles en iedereen met elkaar verbonden zijn. We hebben de neiging om de elite de schuld te geven van allerlei ellende in deze wereld, maar in werkelijkheid werken we zelf als burgers ook eraan mee omdat we de DIENAARS van de elite zijn, de onwetende burgers laten dit dus gebeuren waardoor de krankzinnige machthebbers hun macht op ons kunnen blijven uitoefenen en al het leven op Aarde. Zo zijn we met alles verbonden en is de "elite" niet alleen maar een "zij" maar de elite zijn ook WIJ, omdat de gewone burgers(door onwetendheid, erg lage bewustzijn) gewoon toestaan om als slaven voor de krankzinnigen te werken die wij menen de "elite" te noemen, maar ik zeg: WIJ burgers zijn de elite, omdat we zelf ook een deel van deze krankzinnigheid uitmaken, die de rijke machthebbers UITVOEREN maar waar wij burgers eraan meewerken, omdat we van deze machthebbers afhankelijk gemaakt zijn. Alsof dat niet genoeg is, zit het systeem ook nog zo in elkaar dat mensen bijvoorbeeld niet kunnen zeggen van: "ik weiger eraan mee te werken", want deze wereld is zo in elkaar gezet dat je zonder geld niet kan overleven, dus worden we als burgers GEDWONGEN om als slaven voor de elite te werken en daarmee werken we dus eraan mee om deze wereld naar de verdoemenis te helpen, waarop ik zeg: "de elite, dat zijn WIJ" want door ons burgers hebben de rijkste mensen de macht, alleen omdat we als burgers hiermee akkoord gaan, want... "de wereld is nou eenmaal zo" of "we kunnen er niets veranderen" waardoor we als burgers accepteren om in onwetendheid te leven, dus eigenlijk ook toestaan dat de rijkste mensen deze wereld aan het verneuken is.

Ik vond het zeer interessant, ik bedoel dat film kymatica. Je wordt dan echt geconfronteerd om naar jezelf te kijken en welke bijdrage JIJ zelf hebt in deze wereld.

Gezondheid,

 
Een mooi stuk Peti
Mij ontgaat het racistische deel ook helemaal.
Gewoon een feest om van te genieten en je bepaald zelf op welke manier je het invult en met welke intentie je de dingen doet.
En dat hele gezeur over het suiker e.d. Geef er dan zelf een gezonde invulling aan. Wees nu niet net op die dagen het braafste jongetje van de klas.
Of is die rechtlijnigheid een erfenis van de vleesloze periode die een hoop van jullie achter de rug hebben? (gaat dus niet voor iedereen op Peti)

 
Een mooi stuk Peti
Mij ontgaat het racistische deel ook helemaal.

Ongelooflijk hoe die weke, vage stukken van Peti vooral bij vrouwen hier weerklank vinden. Maar goed, ieder van jullie is verantwoordelijk voor je eigen hersenspinsels en kennelijk valt haar huis-tuin-en-keuken-metafysica bij sommigen in goede aarde, maar bij mij niet.

Enne...het racistische ontgaat je? Volgens Peti vertegenwoordigt de blanke Sint het witte licht van de zon en zwarte Piet de in duisternis verkerende aardse mens. Piet moet dus leren te ascenderen naar het witte licht en dus te worden als de Sint. De aardse, materiele voorstellingen hiervan zijh een blanke (schijn)heilige en een dommige, sullige Moor. En je ziet niet dat dit een zwaar racistisch tintje heeft? Dan ben je ziende blind! Een blanke 'verlichte' meester met een zwarte 'onwetende' knecht? Helloooooooooo, can you say 'racist'?

Misschien dat deze collectie van plaatjes je de ogen opent:

https://www.google.nl/search?q=samb...&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1360&bih=665

Een onwetende mens die nog niet verlicht is? Maar goed dat wij blanken deze 'wilden' wat beschaving hebben weten bij te brengen door hen de leer van Christus bij te brengen! :twisted:

Mike

 
Ja zeker kan ik dat zeggen Mike.
Maar ik geef die invulling daar helemaal niet aan. Ik kijk er niet naar met die intenties. Nikkes, nakkes, nada daar bovenin bij mij.
Ik kan de uitspraak van Gandhi niet vinden, maar hij is zoiets als:
Je intenties wordt je gedachte, je gedachte je woorden, je je woorden worden je daden.
Mijn intenties en gedachtes zijn niet de jouwe Mike. En ik weiger in het hele piet is zwarte en sint is wit en het is racistisch mee te gaan.

En oke Mike, nu ga ik jou even corrigeren, want ondanks je uitstekende en wakker schuddende teksten op dit gebied, vind ik dat je af en toe doordraaft:
Een onwetende mens die nog niet verlicht is? Maar goed dat wij blanken deze 'wilden' wat beschaving hebben weten bij te brengen door hen de leer van Christus bij te brengen! Naar mijn mening zijn we vele keren wedergeboren. Als man, als vrouw, als blanke, gele zwarte, rode, paars.. Dus wat wij blanken en onze lange onderdrukkingsgeschiedenis. Je trekt te veel in de persoonlijke seer, want je bent zelf ook zwart geweest en wie weet ook wel een hele racistische slaveneigenaar.

 
Mike, zoals je hierboven beschrijft komt het racistisch over, dit was nooit mijn bedoeling. Mijn intentie komt uit een gehele andere hoek, voor mij is iedereen gelijk.

Mijn excuses voor mijn verhaal en ik zal mij terugtrekken, mijn dank gaat uit naar iedereen op dit forum, ook jij Mike… bedankt voor de vele informatie over ons lichaam die ik graag las.

Peti

 
Ongelooflijk hoe die weke, vage stukken van Peti vooral bij vrouwen hier weerklank vinden. Maar goed, ieder van jullie is verantwoordelijk voor je eigen hersenspinsels en kennelijk valt haar huis-tuin-en-keuken-metafysica bij sommigen in goede aarde, maar bij mij niet.
Niet mijn mening Peti. Ik vind jou een verrijking op het forum. Je weet dat Mike wel eens wat duidelijk (en door sommige bot genoemd) uit de hoek komt. Niet in blijven hangen.

 
Dat is jouw visie, maar inderdaad ga ik zalig het sinterklaasfeest vieren

Jouw reactie is emotioneel. Ik proef dat je het als moeder lastig vindt om dit feest anders te zien dan een gezellig kinderfeest dat in familiekring gevierd wordt. Ook proef ik een emotionele reactie op de landelijke discussie die hierover al geruime tijd gaande is, waar jij niets van moet hebben. En daarnaast proef ik een loyaliteit naar Peti toe, die je kennelijk ziet als een soort baken van licht.

Mijn visie is niet van recente datum en heeft niets te maken met de huidige discussie rondom sinterklaas. Ik bekijk het metafysisch en zie het als een 'feest' dat van oudsher een christelijk tintje heeft en hoofdzakelijk bedoeld is om kinderen angst in te boezemen, met een overduidelijke racistische grondslag. Dat er van oudsher mooie 'heidense' decemberfeesten zijn om de komst van het licht in het nieuwe jaar te vieren, dat staat buiten kijf. Dit is echter, zoals zoveel heidense gebruiken, gekaapt door een groep sicko's die ons van bovenaf bespelen op basis van angst en onwetendheid, de vloek van de mensheid.

Ik sta voor het tegenovergestelde: kennis en verantwoordelijkheid. Ik heb om die reden weinig tolerantie voor zweverige verhalen. Ook merk ik bij zowel mannelijke als vrouwelijke forumleden dat de neiging bestaat om alles persoonlijk op te nemen. Peti doet dat, jij (naief) doet dat. Maar ook bijv. ad, die beweert geen verantwoordelijkheid te (willen) dragen voor de wandaden begaan door onze blanke voorouders. Ik voel die verantwoordelijkheid nl. wel! Het is mede wat mij drijft, want ik heb wel degelijk het gevoel dat ik iets goed te maken heb en wij als blanken allemaal, ongeacht of we er tijdens dit leven en evt. vorige levens aan mee hebben gedaan of niet.

Het feit dat menigeen hier de neiging heeft om e.e.a. persoonlijk op te vatten en alleen vanuit de emotie te reageren zie ik als bewijs voor het feit dat wij blanken een verkalkte pijnappelklier hebben, waardoor het voor ons lastig is om op metafysisch niveau te denken. Een laag bewustzijn houdt je vast in materie en dan zul je nooit 'worden als de Sint'. Ook is het te makkelijk om te stellen dat het uitsluitend een psychopathische elite is die verantwoordelijk is voor de ziekte die wij de afgelopen 8000 jaar over deze planeet hebben verspreid.

Gezondheid ziet het wat dat betreft goed door te stellen dat wij ALLEN hiervoor verantwoordelijk zijn. Dat zijn we al die 8000 jaar lang al en daarom ben je nu wel degelijk verantwoordelijk voor wat je voorouders hebben misdaan. Verantwoordelijkheid en schuld zijn twee verschillende dingen! Het is onze PLICHT om de negatieve, vicieuze cirkel te doorbreken en je kunt jezelf dus niet los zien van de traditie, positief of negatief. Deze zijn hoe dan ook je culturele en maatschappelijke wortels, of je dit nu erkent of niet. Alleen als je dat inziet creeer je het bewustzijn om veranderingen aan te brengen en een positieve cyclus in gang te zetten. De hoogste tijd, lijkt me!

Volgens de Chinezen zetelt in onze 'nieren' (waarmee ze ook de bijnieren bedoelen) het karma van onze voorouders. Hoe langer de gekte voortduurt, hoe groter de karmische belasting die je opbouwt. Nogmaals; je hoeft niet gebukt te gaan onder een schuldgevoel hierover! Wel is het van belang om te beseffen dat energievelden van generatie op generatie worden doorgegeven en dus wel degelijk erfelijk zijn en dat daarnaast onze cultuur zorgt voor verdere verspreiding van de waanzin (zoals bijv. een racistisch 'kinderfeest' in december, waabij de blanke 'het licht' vertegenwoordigt). Daar neem ik 100% verantwoordelijkheid voor en ik probeer met man en macht jullie uit je negatieve materiele ego te verheffen en je het grotere plaatje te laten zien.

Mijn woorden zijn inderdaad soms hard en confronterend, Peti. Ik vind jouw bijdrages te week, te oestrogeen en te vaag en zweverig. Er blijkt echter hier een 'markt' te zijn voor wat jij te melden heeft en ik ga je zeker niet de mond snoeren. Zolang anderen wel degelijk inspiratie putten uit jouw woorden, wie ben ik dan om dit tegen te houden? Je hoeft je dus niet terug te trekken als je dat niet wilt. Ik heb mijn zegje gedaan en daarmee is voor mij de kous af. Ik kan alleen maar hopen dat er meer mensen zijn zoals Roger, die recentelijk in zijn tot nu toe https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/18#post-86326]enige post[/url] de moeite heeft genomen om te laten weten hoezeer hij tot hogere inzichten is gekomen dankzij deze en andere topics. Dank daarvoor, Roger, want ik heb ondanks het feit dat ik nu op jaarbasis ruim 2 miljoen bezoekers heb nog regelmatig het gevoel dat ik een soort roepende in de (Egyptische) woestijn ben!

Mike

 
Ik sta voor het tegenovergestelde: kennis en verantwoordelijkheid. Ik heb om die reden weinig tolerantie voor zweverige verhalen. Ook merk ik bij zowel mannelijke als vrouwelijke forumleden dat de neiging bestaat om alles persoonlijk op te nemen. Peti doet dat, jij (naief) doet dat. Maar ook bijv. ad, die beweert geen verantwoordelijkheid te (willen) dragen voor de wandaden begaan door onze blanke voorouders. Ik voel die verantwoordelijkheid nl. wel! Het is mede wat mij drijft, want ik heb wel degelijk het gevoel dat ik iets goed te maken heb en wij als blanken allemaal, ongeacht of we er tijdens dit leven en evt. vorige levens aan mee hebben gedaan of niet.

Het feit dat menigeen hier de neiging heeft om e.e.a. persoonlijk op te vatten en alleen vanuit de emotie te reageren zie ik als bewijs voor het feit dat wij blanken een verkalkte pijnappelklier hebben, waardoor het voor ons lastig is om op metafysisch niveau te denken. Een laag bewustzijn houdt je vast in materie en dan zul je nooit 'worden als de Sint'. Ook is het te makkelijk om te stellen dat het uitsluitend een psychopathische elite is die verantwoordelijk is voor de ziekte die wij de afgelopen 8000 jaar over deze planeet hebben verspreid.

Gezondheid ziet het wat dat betreft goed door te stellen dat wij ALLEN hiervoor verantwoordelijk zijn. Dat zijn we al die 8000 jaar lang al en daarom ben je nu wel degelijk verantwoordelijk voor wat je voorouders hebben misdaan. Verantwoordelijkheid en schuld zijn twee verschillende dingen!

Toen ik las dat Ad zich niet verantwoordelijk voelde kon ik het daar wel mee eens zijn, maar als ik dit lees ben ik het daar ook mee eens. Ik voel me niet persoonlijk verantwoordelijk, maar aan de andere kant vind ik het wel lekker gemakkelijk dat ik als blanke geen vooroordelen moet trotseren, dat ik in een redelijk comfortabel werelddeel zit, dat ik niet kansloos geboren ben. Dat laat ik me allemaal wel lekker aanleunen, dat anderen die kansen niet hebben dat is wel degelijk terug te voeren op onze voorouders. Ik denk idd dat je verantwoordelijkheid en schuld los van elkaar moet zien. Maar dit wetende is het allemaal nog niet zo simpel om er iets mee te doen. Mij kan die hele verrekte sinterklaas gestolen worden, ik heb niks met feesten, sure, ik geniet wel als ik mijn kinderen iets leuks kan kopen waar ze blij mee zijn, maar dat gebeurt ook wel zonder sinterklaas. Ik vind het ook zwak om te stellen dat als je iets met goede intenties doet het dan wel in orde zal zijn. Dat is kinderachtig en halfslachtig. STel je voor dat je met die goede intenties iets doet wat echt goed en waardevol is, zou dat niet veel beter zijn? Alleen rest me de vraag wat, daar ben ik nog niet uit.

 
Ik vind het ook zwak om te stellen dat als je iets met goede intenties doet het dan wel in orde zal zijn. Dat is kinderachtig en halfslachtig. STel je voor dat je met die goede intenties iets doet wat echt goed en waardevol is, zou dat niet veel beter zijn?

Amen, hallelujah, sister! Wat jij beschrijft is de vrouwelijke politieke correctheid die zich al veel te lang meester heeft gemaakt van onze samenleving. Alles wordt met de mantel der liefde bedekt. Het is zoiets als je als vrouw in elkaar laten slaan door een gestoorde man en achteraf beweren dat 'hij het allemaal niet zo bedoelt' omdat 'hij het ook niet makkelijk heeft'. Bullshit!

Alleen maar omdat voor Peti blank en zwart 1 zijn, wil nog niet zeggen dat we dan maar een oestrogene, zalvende uitleg moeten geven aan wat in essentie een racistisch en kolonialistisch cultureel beeld is wat we onze kinderen voorschotelen, onder het mom van 'winterse gezelligheid in familieverband'. Recht is recht en krom is krom! Daarom ben ik soms wat 'bot', ik heb geen tijd voor dergelijke zachte heelmeesters en hun stinkende wonden. Het wordt tijd dat we de dingen keihard en ongecensureerd gaan benoemen, anders komen we nooit tot een hoger waarheidsbewustzijn!

Mike

 
Ik vind dat mensen zoals Peti mij helpen buiten de doos te denken. Dat hoeft niet te betekenen dat ik haar 'als een soort baken van licht.' zie. Maar een hele andere invalshoek kan je we helpen breder te kijken.
Gezondheid ziet het wat dat betreft goed door te stellen dat wij ALLEN hiervoor verantwoordelijk zijn. Ik heb dat dus geprobeerd aan te vullen met dat we ook slachtoffer zijn. Beide, door ons zelf gedaan en flink geholpen door de sicko's. Naar mijn mening moet dus niet de huidige blanke zich verantwoordelijk voelen, maar wij allen. Ik proef dat bij jou anders en daar heb ik tegen geageerd.

 
Ik vind dat mensen zoals Peti mij helpen buiten de doos te denken.

Ik vind dat ze je helpt als een doos te denken!

Ik heb dat dus geprobeerd aan te vullen met dat we ook slachtoffer zijn. Beide, door ons zelf gedaan en flink geholpen door de sicko's. Naar mijn mening moet dus niet de huidige blanke zich verantwoordelijk voelen, maar wij allen. Ik proef dat bij jou anders en daar heb ik tegen geageerd.

Dat is EXACT wat ik beweer en dus ageer je tegen de verkeerde persoon. Ik heb nog wel een suggestie voor een andere persoon...

Mike

 
Ik vind dat ze je helpt als een doos te denken! :D
Dat is EXACT wat ik beweer en dus ageer je tegen de verkeerde persoon.
Dan moet je ook niet de BLANKE zeggen, maar de MENS

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.048
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan