De relatie tussen mensen en varkens

@ mike, wat ik vind weet ik nog niet maar bij het lezen van de volgende tekst

Een oplettende lezer attendeerde mij op een debat dat ooit heeft plaatsgevonden tussen Sally Fallon van de Amerikaanse WAPF en Phil Valentine:

http://www.blackpowerproductions.co...Debate-Vegetarianism-vs-Carnivorism-3-CDS-220

Dat lijkt me spannend en zeer leerzaam vuurwerk! Ik heb deze CD's (nog) niet gehoord, maar ik sta nu al, als het om voeding gaat, aan de kant van Sally!

Was het net of ik in een ouderwetse stal was met koeien en een geur van mest. Heel gek, nu ik gewoon in de woonkamer zit.
Zelf ben ik altijd benieuwd naar of een rauw plant based diet niet geschikt zou zijn om je lichaam te zuiveren. Dat je het zou kunnen inzetten om je lichaam schoon te maken. Als kuren. Waarna je vervolgens weer volwaardige voeding gaat eten. Ik vind sommige mensen die raw food eten opvallend schoon in hun gezicht (stralend gelaat). Maar dat is misschien off-topic.

 
Mmm hij zou is met indianen moeten praten die Phil Valentine.
maar zeker interessant het debat tussen Sally Fallon en Phil Valentine.

 
Fatsnotbad,

In een eerdere post schreef je
In zijn boek verwijst hij naar vele boeken waaraan hij zijn kennis ontleent. Ook schrijft hij dat de enige manier waarop verloren kennis over de culturen, gebruiken en beschavingen van het oude Afrika nog terug te halen zijn is het bestuderen van mythologie. De mythologie is de weg naar de mytafysica, de hogere wetenschap. Hij heeft zich hier flink in verdiept. Maar met boeken alleen kom je er niet, je moet ook beschikken over een gezond verstand en intuitie. M.i. heeft hij dit absoluut!

Als Phil Valentine een voedingspatroon heeft die hogere chakra's voeden (en aan lagere chakra's voorbij gaat).

Het is waar dat plantaardige voeding de hogere chakra's (lichtenergie) voedt, maar de keerzijde is dat het de LAGERE, aardse chakra's zijn die ons vruchtbaarheid en voortplantingsvermogen geven.

Hoe kan Phil Valentine dan nog zo goed onderbuikgevoel(intuitie) hebben? heeft hij dat misschien als verhoogde aanleg meegekregen?

Aan de ene kant denk ik ook: Phil Valentine is niet blank, zijn hoge melaninegehalte verklaard dat hij niet zo ver gedegenereerd is als een blanke en daarom ondanks verkeerd voedingspatroon toch vrij goed in onderbuik zit.

Gezondheid,

 
En o ja, een beetje ander onderwerp misschien maar wat ik wel eens denk over Marokkanen die zo verschrikkelijk kunnen misdragen. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd, want als hun gewoonten is om elk jaar aan ramadan te doen waardoor ze kritisch ernstig ondervoed raken en als afsluiting een Suikerfeest vieren, dan snap je ook wel waar hun agressiviteit en gedragsproblemen vandaan komen, ook waarom veel Marokkanen betrokken zijn bij criminaliteit.

Gezondheid,

 
Het gaat veel verder dan Ramadan en het Suikerfeest. De islamitische wereld is, evenals de christenen, spiritueel zwaar beschadigd geraakt a.g.v. een zeer dogmatische religie.

Mike

 
Valentine´s visie over voeding en degeneratie is te horen in de onderstaande video;



In dit opzicht een zeer boeiende lezing!

Fastfood of "afval" dat volgens hem wordt verkocht als healthfood, vanaf 1:24
alle melkproducten
biergist
appelazijn
zeezout
vlees
lever en andere organen
gelatine
honing
etc

 
Dat lichtwezen verhaaltje krijg ik steenvast te horen tijdens mijn lessen en heb er eerlijk gezegd een beetje genoeg van dat dat direct tot vegetarisme zou leiden. Als je daardoor steeds in een staat van honger moet verkeren, omdat je gewoon niet genoeg hebt aan bloemen (het ultieme lichtvoedsel), bessen en rauwe groenten, klopt het niet. Wel denk ik dat je naast je voedzame voedingspatroon kunt aanvullen met energetische voeding en kruiden, maar rauwe melk en kefir bevatten volgens mij ook veel opgeslagen zonlicht en in tegenstelling tot wat alle vegetariërs beweren ook grasgevoerd natuurvlees, misschien wel meer als je het rauw eet (is die liver challenge weer). Waar het echt fout gaat zijn voedingsproducten en vlees uit bio-industrie. Dat is dode materie en gefrustreerde energie wat ons naar een lager bewustzijn laat afglijden.

Verder denk ik dat zeer gewaardeerde Phil en met hem dus vele anderen een denkfout maakt door er van uit te gaan dat als je maar weer alleen licht/planten gaat eten dat je dan automatisch verlicht raakt. Ik voel me sinds ik wapf eet in ieder geval meer in staat om spiritueel bezig te zijn dat toen ik dat niet deed er moet dus ook iets in deze voeding zitten dat het bewustzijn voedt, zeker als ik kijk hoeveel wakkere mensen er op dit forum zitten.

Die discussie zou ik graag horen. Deze opmerking kwam ik tegen over het debat:
PHIL VALENTINE GOT HIS AZZ KICKED IN THAT DEBATE BECAUSE HE WAS TOO DAMN EMOTIONAL
http://www.farrakhanfactor.com/viewtopic.php?f=9&t=30189&start=15

 
Ik kan het alleen maar met je eens zijn, Tanja, en daarom concludeer ik ook dat Valentine een ernstige vergissing begaat als het om voeding gaat.

Mike

 
Ik las in het boek van Richard King nog iets interessants over het verband tussen albinisme en het aminozuur tyrosine. Het blijkt dat albino's het enzym tyrominase in melanocyten in de huid missen, waardoor tyrosine niet kan worden omgezet in dopa of dopamine, beide voorlopers van de begin- en eindproducten van melanine.

Let wel: het betreft hier UITWENDIGE melanine (huidskleur). Op INWENDIG niveau (neuromelanine) is het enzym hydroxylase verantwoordelijk voor de productie van melanine. Albino's bevatten dus weinig tot geen melanine in hun huid, maar bevatten wel degelijk grote hoeveelheden inwendige neuromelanine.

Dit zijn wij blanken! Onze definitie van een albino is een blanke met nog veel recessievere genen, waardoor er rode ogen en een zeer lihcte huid ontstaan. Wij zijn dus blank van buiten, maar zwart van binnen!

Mike

 
Niet helemaal. We blijven hierdoor nog steeds lijden aan een verminderde opname van vit. D, verkalking van de pijnappelklier en een verhoogd risico op huidkanker. En wat te denken van deze zin hierboven:

Het blijkt dat albino's het enzym tyrominase in melanocyten in de huid missen, waardoor tyrosine niet kan worden omgezet in dopa of dopamine, beide voorlopers van de begin- en eindproducten van melanine.

Dopamine is een belangrjke immuunbooster en het houdt je spiritueel op een hoger plan, evenals serotonine!

Mike

 
Ik begrijp die logica wel, hoor, van het eten van planten om op die manier direct opgeslagen, vloeibaar zonlicht tot je te nemen. Chlorofyl is de melanine van planten. Net als eumelanine bij donkergekleurde mensen vangt het rechtstreeks zonlicht op, zonder dat hier vertering bij komt kijken. Chlorofyl lijkt als twee druppels water op hemoglobine en wordt in het menselijk lichaam omgezet in ijzer, waardoor er meer rode bloedcellen worden gevormd die het lichaam voorzien van zuurstof. Het is o.a. ijzer dat gemelaneerde mensen hun donkere huidskleur geeft.

Het lijkt allemaal zo logisch: chlorofyl is een plantaardige vorm van melanine. Eet dus planten en alles komt goed. Maar helaas werkt het in de praktijk niet zo. De mens is nl. helemaal niet in staat om plantenvezels goed te verteren. Herbivoren (plantenetende dieren) zijn hier veel beter op ingesteld, met hun grote, vaak meervoudige magen. ALLE mensen, ook donkergekleurde mensen, zijn dus afhankelijk van de consumptie van vlees van herbivoren om zich daadwerkelijk goed te kunnen voeden. IJzer is het best opneembaar als heemijzer, ijzer uit bloed. Of Phil Valentine dit nu leuk vindt of niet, ALLE mensen doen het veel beter op dierlijke omzettingen en concentraties van plantenstoffen. En dit geldt zeker niet alleen voor blanke 'ijstijd'mensen! Het onderzoek van Weston Price bevestigt dit ook.

Laatst vroeg iemand me na een lezing hoe ik stond tegenover de consumptie van roofdieren. Ik antwoordde dat dit tegennatuurlijk is. Je ziet een leeuw ook geen tijger opeten of andersom. We horen plantenetende prooidieren te eten en niet anders. De voedselketen is: planten - planteneters - vleeseters. Een omnivoor, zoals de mens, kan dan de twee eerste schakels in de keten allebei tot zich nemen. Omnivoren zijn echter geen vegetariers! Dat laten we over aan organismes die een spijsverteringsstelsel hebben dat de vertering van planten mogelijk maakt. Geen enkele mens, ook geen zwarte mens, is hiertoe in staat, althans niet in de huidige evolutionaire vorm.

In theorie klinkt het dus veel aannemelijker dan in de praktijk. Jammer voor Phil Valentine, maar hier zit hij toch echt fout!

Mike

 
Het is wel jammer dat zo wakker iemand(Phil Valentine) die zulke goede bedoelingen heeft ook ten prooi gevallen is van degeneratieve voedingsgewoontes, maar het is niet te laat voor hem. Wie weet als je Phil Valentine in Real Life tegenkomt of via welke manier ook dat je hem over Weston Price kunt vertellen en dat hij zijn boek vooral eens moet gaan lezen. Ik heb respect voor hem dat hij zoveel te vertellen en te delen heeft die wij mensen eigenlijk niet mogen weten.

Gezondheid,

 
Gezondheid, hij is een hele discussie met Sally van WAPF Amerika aangegaan. Over voeding. Hij is zich er terdege van bewust dat Weston Price heeft bestaan, zijn onderzoek en vindt blijkbaar nog steeds dat de enige manier van jezelf voeden is het eten van planten.

 
Chlorofyl lijkt als twee druppels water op hemoglobine en wordt in het menselijk lichaam omgezet in ijzer:

In Chlorofyl zit Magnesium en in Hemoglobine zit IJzer. Na de inname van Chlorofyl herstelt je lichaam deze situatie. De Magnesium wordt vervangen door IJzer, waardoor Chlorofyl wordt omgevormd tot Hemoglobine.

Chlorofyl heeftnagenoeg dezelfde porfyrine-ring heeft als hemoglobine. Het enige verschil is dat chlorofyl magnesium in de ring heeft en hemoglobine ijzer. Na de inname van chlorofyl echter, vervangt het lichaam magnesium door ijzer. Hierdoor wordt de structuur identiek aan die van hemoglobine. Zo ontstaan er ook meer bindingsplaatsen voor zuurstof. Een andere reden hiervoor is dat hemoglobine opgebouwd is uit vier eiwitketens. De meeste eiwitten absorberen geen zichtbaar licht en zijn bijgevolg ook niet gekleurd. Het is pas wanneer een metaal of een metaalhoudende verbinding, zoals de heemgroep bij hemoglobine, aan de eiwitketen wordt gebonden dat absorptie van zichtbaar licht optreedt en het eiwit kleurt. Anders gezegd: bij ons is het bloed rood gekleurd omdat ijzer gebonden is aan hemoglobine en bij chlorofyl is het groen vanwege het magnesium

Kervran ontdekte en bewees dat magnesium door het lichaam kan worden omgezet in ijzer. Eigenlijk weten we dit allemaal want iedereen die wel eens wildvlees goed bekeken heeft, weet hoe donkerrood dit vlees is. Dit komt omdat een wild dier (bijvoorbeeld een ree, zwijn of konijn) in het bos zijn natuurlijke voedsel eet, dat hoofdzakelijk bestaat uit groene planten die groeien in vruchtbare, mineraalrijke bosgrond. Deze dieren krijgen veel gezonde groene planten binnen, boordevol chlorofyl dat opgebouwd is rond magnesium. Het is dat wat de dieprode kleur van het bloed van deze dieren veroorzaakt.

 
Gezondheid, hij is een hele discussie met Sally van WAPF Amerika aangegaan. Over voeding. Hij is zich er terdege van bewust dat Weston Price heeft bestaan, zijn onderzoek en vindt blijkbaar nog steeds dat de enige manier van jezelf voeden is het eten van planten.

Inderdaad, dan ben ik deze post van Mike voorbij gegaan.
Een oplettende lezer attendeerde mij op een debat dat ooit heeft plaatsgevonden tussen Sally Fallon van de Amerikaanse WAPF en Phil Valentine:

Ok, dan slaat hij(P. Valentine) de plank volledig mis. Weston Price met zijn onderzoek met natuurvolkeren is wat mij betreft veel te overtuigend dat ik er absoluut niet omheen kan dan dat hij de enige is die fundamentele waarheid in pacht heeft gekregen qua voeding.

Gezondheid,

 
En die waarheid is gebaseerd op overlevering van generatie op generatie, met een traditie van vele duizenden, zoniet tienduizenden, zoniet miljoenen jaren! Daar kan Valentine niet tegenop en ik lees dan ook dat hij in de discussie het onderspit delft.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.085
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan