Indianen in Zuid-Amerika stammen niet af van mensen met een hindoe-traditie, maar zij hadden ook die informatie, dezelfde informatie.
Dat komt omdat de basis niet India is, maar Afrika. Afrika is de bron van alle cultuur en religie en de Afrikanen zijn letterlijk overal ter wereld geweest.
Ik denk dat je je te veel laat afleiden door het idee van degeneratie. Dat speelt wel, maar dat is uitsluitend fysiek. En ik geloof ook niet dat westerlingen per definitie gedegenereerd zijn, maar dat terzijde.
En of westerlingen onderhevig zijn aan degeneratie en al heel lang ook! En nee, dat is niet alleen fysieke degeneratie, maar ook mentaal, moreel, ethisch en spirititueel. Weston Price wist dit ook al toen hij schreef:
Er is een voedingsbasis voor moderne fysieke, mentale en morele degeneratie.
Jij hebt zijn boek ook gelezen, dus hoe kun je nu beweren dat de degeneratie zich uitsluitend zou beperken tot het fysieke? Enig idee wat een verkalkte pijnappelklier doet met je spiritualiteit? En hoe kun je dit nu beweren:
Dierlijke vetten heb je nodig om je lichaam draaiende te houden, maar spiritualiteit staat daar echt los van.
Als je bedenkt dat cholesterol (dat altijd samengaat met verzadigd vet) alle hormonen voedt, incl. de pijnappelklier, dan kun je toch niet lichaam en geest uit elkaar trekken, zoals jij nu doet? Eerlijk gezegd zijn dergelijke uitspraken wel het laatste wat ik van jou had verwacht!
Daarnaast zie ik dat je huidskleur heel belangrijk vindt. Nogmaals: Afrikaanse wijsheid gaat niet over huidskleur, maar over spiritualiteit en contact met een andere dimensie. Afrikanen die beweren dat westerlingen daar niet bij kunnen komen, die hebben oogkleppen op.
Ze hebben een beeld van westerlingen als kolonisten, en kolonisten zijn inderdaad mensen die zichzelf verloren zijn, goed gezien. Daar zijn er in het westen misschien iets meer van, maar die zijn er zeker ook bij Afrikanen. En mensen die goed bij zichzelf blijven zijn er ook bij westerlingen etc.
Als je de geschiedenis bestudeert, ontkom je niet aan de conclusie dat er iets goed mis is met de blanke westerse mens. Wij waren de eerste kolonisten en het beeld van westerlingen als kolonisten is dan ook niet onterecht, want we leggen nog steeds andere culturen onze normen en waarden op. Nu is het nieuw spel, nieuwe kansen. Iedereen is of gestoord, ongeacht ras, huidskleur of cultuur, of weet ondanks alles nog redelijk zijn/haar gezonde verstand te behouden. Opnieuw zie ik dat je de huidige staat van de mensheid als een blauwdruk legt op die van weleer. Zonder iets in een historisch context te plaatsen, komen we nergens!
Mike