De relatie tussen mensen en varkens

Dank je Thijs
Ik denk ook dat je voorzichtig moet zijn met mensen volgen. Je moet wel een beetje blijven proberen na te denken. Ipv volgen, loop ik trouwens liever een stukje met iemand mee.
Mensen zijn ook maar mensen met ieder zijn eigen beperkingen. Ook de goeroe.
Nu heb ik ook niet de persoonlijkheid om een fanatieke volger te zijn, daarvoor loopt ik veels te graag mijn eigen weg, maar voor mensen die daar wel aanleg voor hebben, die zouden zich af en toe bewust moeten afvragen wat ze aan het doen zijn.
Voor mij is Michael op dit moment waardevol.

 
Eckhart Tolle is voor mij destijds een begin geweest om verder te gaan kijken.
Nu heb ik niet veel meer met zijn manier van doen, het is mij allemaal iets te zweverig.Vooral het verhaal dat hij op een dag wakker wordt en alles ineens "anders" is (misschien iets te symplistisch beschreven). Ik zeg niet dat het niet waar is maar het komt mij iets te wonderlijk over en kan valse verwachtingen scheppen.

 
Ja het is heel dubbel. Jiddu Krishnamurti heeft altijd gesteld dat mensen geen guru's moeten volgen. Dat was iemand die heel ver was in zijn ontwikkeling, en dus een voorbeeld (guru?) werd voor anderen. Zo zijn er meer. Ik zou zeker even met ze meelopen.

Over het leven in het nu, met name in het westen zit daar best een les in.
Wij leven in de toekomst (plannen) en in het verleden (evalueren). En als we een moment al kunnen waarderen, dan leggen we er vaak meteen een moraal op, zo van: het is goed want het is leerzaam.. of: het is eigenlijk niet goed maar wel lekker ofzoiets.

Maar de rust die je krijgt als je dat plannen en evalueren loslaat, dat valt me buiten Europa echt op. In de rust van het moment leg je ook beter contact met je hogere zelf, die weet wat jouw bestemming is. Veel westerlingen hebben er baat bij om te leren het ego te zien voor wat het is en regelmatig opzij te kunnen zetten.

 
Het is inderdaad dubbel en dat maakt het ook zo geniepig. Leven in het nu is leven in synchroniciteit. Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, achter mijn groeiende succes op het gebied van info en kennis over voeding en gezondheid zit GEEN ENKEL plan, al jaren doe ik maar wat. Ik ben TOTAAL NIET bezig met promotie en PR en zij die mij goed kennen weten dat ik dit niet zomaar beweer, dit is wie ik ben: iemand die staat voor inhoud en lak heeft aan vorm. Als gevolg hiervan weten alsmaar meer mensen mij te vinden i.p.v. ik hen. Ik ben ook heel erg voor leven in het nu, maar juist niet zonder ego, maar MET ego. Je ego is je unieke venstertje op de wereld en het is juist dat wat ik nu al zeven jaar deel met de buitenwereld. Het ego opzij zetten is opnieuw oplossen in een nietszeggend vacuum. De New Age-versie van 'leven in het nu' is kritiekloos bestaan, zonder ego. Oftewel: doodscultus.

Mike

 
Het ego opzij leren zetten, omdat je weet dat het je in de weg kan zitten. Omdat je wilt luisteren naar de passagier in de koets, die wél weet wat je bestemming is (de parabel van de koetsier).
Je hebt het ego vaak niet nodig, en het is niet de bedoeling dat hij de bus gaat besturen.
Maar inderdaad niet totaal opzij zetten, en onnodig verklaren, zoals McKenna beweert. Het ego heeft een functie, het kan je beschermen, houd hem te vriend want soms is hij echt nodig. Maar het is niet wie je bent. Veel mensen identificeren zich met het ego: dit ben ik, dit kan ik.

 
Mee eens. Je HEBT een ego, je BENT het niet.

Thijs, nu ik je toch 'spreek': steeds meer informatie komt binnen mijn blikveld die er op wijst dat de oorsprong van de blanke mens de Indiase Hindus-vallei is en dat onze oorspronkelijke religie het naar deze vallei genoemde Hindoeisme is. Zowel de Britse als de Duitse elite zagen de Indiase Ariers (Indiase albino's) als hun voorvaderen, hetgeen verklaart waarom jij zowel iets met Aziaten als met Duitsers hebt. Hier een interessante tekst over dit onderwerp:

http://ajitvadakayil.blogspot.nl/2011/02/swastika-symbol-capt-ajit-vadakayil.html

Een treffende citaat:

The drug running Rothschild family who owned the British East India company employed a German Max Mueller to subvert world history. Max Mueller was under instructions from Vatican to steal the ancient Vedic civilisation and the entire achievements , to put the Indians under psychological subjugation.

(...)

Max Mueller did propaganda that blue eyed and blonde Aryans ( Boris Becker types, with blonde eyebrows and short curlies too! ) invaded India. While in reality Aryans from India migrated outwards in 4000 BC, when the holy river Saraswati dried up.

Uit DNA-onderzoek blijkt dit klip en klaar. De door de nazi's overgenomen swastika is een zonnewiel/levenswiel, een erkenning van het vortex-principe van het leven. En zoals je weet, maakt dood (afbraak) ook onderdeel uit van het leven (opbouw). Als de swastika naar rechts draait is het een symbool van leven (opbouw), als hij naar links draait is het een symbool van dood (afbraak). Als je dit als een kwaadaardig symbool opvat, wordt het naar links draaiende symbool dus een teken van dood/afbraak en dus anti-creatie (satanisme). De swastika van de nazi's draait naar links en nu weet je waarom.

Thijs, ik weet dat jij iets hebt met de oorspronkelijke Europese culturen, zoals bijv. de Druiden. Lees dit citaat:

Swastika was a symbol of the Dryuhus ( Druids ) who migrated from Indian river Saraswati banks in 4000 BC. Druids are reputed to have built the British Stonehenge. All druid images have been unearthed in Vedic style meditative poses.

Ik vind het dus niet zo vreemd dat zowel de Aziaten als de oorspronkelijke Europeanen jouw interesse hebben. Ze komen uit dezelfde culturele en religieuze bron!

Mike

 
Leuk dat je dat onthouden hebt. Ja, we kunnen denk ik veel leren van Duitse traditie.

Het is op zichzelf ook niet zo gek dat verschillende volkeren op hetzelfde uitkomen. Ik geloof dat gezonde gebalanceerde mensen (die in contact staan met de natuur) toegang kunnen hebben tot informatie uit 'het veld'. Hindoe's noemen dat het Akasha-veld.
Indianen in Zuid-Amerika stammen niet af van mensen met een hindoe-traditie, maar zij hadden ook die informatie, dezelfde informatie. Reincarnatie bijvoorbeeld, je ziet dat bij natuurvolkeren overal ter wereld. Dat komt dus niet van een traditie ofzo. Voor wie echt bezig gaat met vragen over leven en dood (zonder heilig boek) staat dat eigenlijk buiten kijf.

Westerlingen kunnen uitstekend toegang hebben tot dat veld. Voorwaarde is een gezonde discipline, en dat is iets wat de Duitse cultuur toch vrij goed doet.

Ik denk dat je je te veel laat afleiden door het idee van degeneratie. Dat speelt wel, maar dat is uitsluitend fysiek. En ik geloof ook niet dat westerlingen per definitie gedegenereerd zijn, maar dat terzijde.

Voorbeeld: vegetariers kunnen uitstekend in contact staan met de natuur (niet beter, maar ook niet slechter). Op hun zielspad kunnen ze heel ver zijn. Dierlijke vetten heb je nodig om je lichaam draaiende te houden, maar spiritualiteit staat daar echt los van.

Er zijn iets te veel mensen uit India die ons echt veel te vertellen hebben, en dan blijkt ineens dat ze eigenlijk nooit vlees eten. Dat is kennelijk hun dingetje. OK, ze zullen sneller darmproblemen krijgen, maar de boodschap blijf ik wel serieus nemen.
Het stoort me wel als vegetariers hun kinderen vegetarisch willen gaan opvoeden, en geloven dat hun kinderen dan gezonder en verlichter zullen zijn. Dat is echt onzin.

Daarnaast zie ik dat je huidskleur heel belangrijk vindt. Nogmaals: Afrikaanse wijsheid gaat niet over huidskleur, maar over spiritualiteit en contact met een andere dimensie. Afrikanen die beweren dat westerlingen daar niet bij kunnen komen, die hebben oogkleppen op.
Ze hebben een beeld van westerlingen als kolonisten, en kolonisten zijn inderdaad mensen die zichzelf verloren zijn, goed gezien. Daar zijn er in het westen (de laatste eeuwen) misschien iets meer van, maar die zijn er zeker ook bij Afrikanen. En mensen die goed bij zichzelf blijven zijn er ook bij westerlingen etc.

 
Indianen in Zuid-Amerika stammen niet af van mensen met een hindoe-traditie, maar zij hadden ook die informatie, dezelfde informatie.

Dat komt omdat de basis niet India is, maar Afrika. Afrika is de bron van alle cultuur en religie en de Afrikanen zijn letterlijk overal ter wereld geweest.

Ik denk dat je je te veel laat afleiden door het idee van degeneratie. Dat speelt wel, maar dat is uitsluitend fysiek. En ik geloof ook niet dat westerlingen per definitie gedegenereerd zijn, maar dat terzijde.

En of westerlingen onderhevig zijn aan degeneratie en al heel lang ook! En nee, dat is niet alleen fysieke degeneratie, maar ook mentaal, moreel, ethisch en spirititueel. Weston Price wist dit ook al toen hij schreef:

Er is een voedingsbasis voor moderne fysieke, mentale en morele degeneratie.

Jij hebt zijn boek ook gelezen, dus hoe kun je nu beweren dat de degeneratie zich uitsluitend zou beperken tot het fysieke? Enig idee wat een verkalkte pijnappelklier doet met je spiritualiteit? En hoe kun je dit nu beweren:

Dierlijke vetten heb je nodig om je lichaam draaiende te houden, maar spiritualiteit staat daar echt los van.

Als je bedenkt dat cholesterol (dat altijd samengaat met verzadigd vet) alle hormonen voedt, incl. de pijnappelklier, dan kun je toch niet lichaam en geest uit elkaar trekken, zoals jij nu doet? Eerlijk gezegd zijn dergelijke uitspraken wel het laatste wat ik van jou had verwacht!

Daarnaast zie ik dat je huidskleur heel belangrijk vindt. Nogmaals: Afrikaanse wijsheid gaat niet over huidskleur, maar over spiritualiteit en contact met een andere dimensie. Afrikanen die beweren dat westerlingen daar niet bij kunnen komen, die hebben oogkleppen op.
Ze hebben een beeld van westerlingen als kolonisten, en kolonisten zijn inderdaad mensen die zichzelf verloren zijn, goed gezien. Daar zijn er in het westen misschien iets meer van, maar die zijn er zeker ook bij Afrikanen. En mensen die goed bij zichzelf blijven zijn er ook bij westerlingen etc.

Als je de geschiedenis bestudeert, ontkom je niet aan de conclusie dat er iets goed mis is met de blanke westerse mens. Wij waren de eerste kolonisten en het beeld van westerlingen als kolonisten is dan ook niet onterecht, want we leggen nog steeds andere culturen onze normen en waarden op. Nu is het nieuw spel, nieuwe kansen. Iedereen is of gestoord, ongeacht ras, huidskleur of cultuur, of weet ondanks alles nog redelijk zijn/haar gezonde verstand te behouden. Opnieuw zie ik dat je de huidige staat van de mensheid als een blauwdruk legt op die van weleer. Zonder iets in een historisch context te plaatsen, komen we nergens!

Mike

 
De basis is niet Afrikanen die dingen ergens gebracht hebben, spiritualiteit is niet iets wat wordt gebracht zoals een alfabet of een traditie om koffiebonen te fermenteren. Je snapt het dus niet goed denk ik.

De basis is contact leggen met 4D, dat kun jij ook, hier en nu, de basis is dus het hier en nu.

 
En daar heb je melanine voor nodig. Het is maar goed dat melanine zich niet beperkt tot huidskleur alleen, want dat kan ik inderdaad ook en doe ik in toenemende mate. Het brengt mij tot dergelijke inzichten. Voeding helpt mijn pijnappelklier te ontkalken en ook daar zie je dat de meest donkergekleurde (melaninerijke) voedingsmiddelen het gezondst zijn!

Mike

 
Dit ben ik en dit doe ik. Dat is precies waar we het we net over hadden: de stem van je ego. Ego zit je groei in de weg. Gooi hem niet weg, maar identificeer je er ook niet mee.

 
Het is een hele klus om je pijnappelklier te activeren, het ego heeft daar helemaal geen zin in want dan zou het de controle verliezen. Het gaat dus protesteren, en allemaal redenen bedenken.
Met een sterke pijnappelklier zou je plotseling verbinding voelen met anderen en met wat leeft in de natuur, en is je individuele bijdrage ondergeschikt. Ego is juist all about jouw individuele bijdrage, en dus beland je hoe dan ook in een interne strijd (als je ooit verder wilt komen en die pijnappelklier wilt gaan gebruiken).
Zo'n strijd is prachtig hoor, daar kunnen we een levenlang over doen, je eigen duisternis onder ogen zien.

 
Mike jij hebt ook gezegd dat in de natuurvolkoren de sjamaan wel vegetarisch at om tot hogere inzichten te komen

 
Het is inderdaad dubbel en dat maakt het ook zo geniepig. Leven in het nu is leven in synchroniciteit. Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, achter mijn groeiende succes op het gebied van info en kennis over voeding en gezondheid zit GEEN ENKEL plan, al jaren doe ik maar wat. Ik ben TOTAAL NIET bezig met promotie en PR en zij die mij goed kennen weten dat ik dit niet zomaar beweer, dit is wie ik ben: iemand die staat voor inhoud en lak heeft aan vorm. Als gevolg hiervan weten alsmaar meer mensen mij te vinden i.p.v. ik hen. Ik ben ook heel erg voor leven in het nu, maar juist niet zonder ego, maar MET ego. Je ego is je unieke venstertje op de wereld en het is juist dat wat ik nu al zeven jaar deel met de buitenwereld. Het ego opzij zetten is opnieuw oplossen in een nietszeggend vacuum. De New Age-versie van 'leven in het nu' is kritiekloos bestaan, zonder ego. Oftewel: doodscultus.

Volgens mij heb jij wel een plan, je wil gewoon weten hoe het zit, en daar zul je achter komen. Dat is toch een doel? en je zit toch lekker op schema? (ook al heb je dat misschien niet ergens opgeschreven) Een doel hoeft toch niet per se te zijn dat je financieel rijker wordt van wat je doet?
Ik hoorde dit vandaag
en ik kan wel wat met die Anthony Robbins. Positief denken maar zonder het ontkennen van wat goed en slecht is, je bent hier met een reden, iedereen heeft een eigen unieke reden waarom hij hier is. (wel jammer dat hij waardeloos voedingsadvies geeft maar blijkbaar zijn er mensen die ondanks arme vegetarische voeding toch briljant kunnen (blijven) denken)
Ik vind het best moeilijk wat je nu allemaal moet met alle kennis die we hier vinden. Positieve energie behouden is best moeilijk als je veel bezig bent met wat er allemaal mis is vind ik. Kom ik buiten dan loopt iedereen vergif over zijn tuin te gieten, kom ik op de permacultuursite dan is het klimaatopwarming hier en vegetarisch daar, de katholieken snappen wel hoe het allemaal zit maar die geloven dan weer in de kerk. Iedereen die ik ken stemt links want boooeeee rechts is zo gemeen. Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op en ik vind dat lastig. Mijn pijnappelklier is vast niet in orde want die verbondenheid is meestal ver te zoeken :-/

 
het gaat mij steeds beter af. We hebben allemaal vrije wil. De een kiest hiervoor en de ander daarvoor. Iedereen zijn eigen keus, iedereen zijn eigen leerweg. Het is dus ook jouw keus iklustvet hoeveel vat je de negativiteit op je laat hebben. Jij bepaald of je in het licht loopt of in het donker. (makkelijk gezegd)

 
Ja, dat snap ik wel, maar wat doe je er verder mee. Ergens heb ik toch het gevoel dat het mijn plicht is om meer te doen dan met alle kennis op zak terug mijn gewone dagelijkse leven gaan leiden.
En ik weet heel goed dat iedereen zijn eigen pad moet volgen, maar ik vind het lastig om nog ergens verbondenheid te vinden, blijkbaar heb ik dat wel nodig maar ik ga het meestal maar uit de weg. Ik heb mezelf altijd gezien als linkse feministische atheist, daar ben ik nu wel vanaf :mrgreen: maar met een groot deel van mijn omgeving ben ik de raakpunten nu wel een beetje kwijt. Afijn, vandaar dat ik hier nog eens wat kom zeuren :D

 
Ook in CAPOEIRA ligt de oorsprong in Afrika. Door te zingen, spelen, muziek maken, maak je een connectie met de Afrikaanse oergeest. Mama Afrika. In het westen probeert men veel uit te leggen, maar veel dingen zijn niet uit te leggen, maar alleen te voelen. In Capoeira is door de Afrikaanse achtergrond veel connectie met diverse cult-religies zoals macumba, candomble en umbanda. Er zijn aanverwante dansen die tradities uitbeelden en er zijn ook dansen die connectie maken met geesten. Al deze geesten hebben namen en bepaalde rituelen om ze aan te roepen. In Capoeira is religie vrij, dat wil zeggen, alle religies zijn welkom. Er is sprake van eenzelfde energie, axé genaamd. Axé is positieve energie die door de muziek en de spelers wordt opgeroepen. Westerlingen die in aanraking komen met Capoeira, hebben ergens 'capoeira in hun bloed'. Dat wil zeggen: men wordt aangetrokken tot Capoeira door iets onzichtbaars. Vaak zien wij dat westerlingen bijzonder veel moeite hebben met dansen, spelen, klappen, muziek maken en zingen. Het lichaam is totaal ondergewaardeerd en onderontwikkeld.
Wie mij kent weet dat ik wapf introduceer bij Capoeirista's. De reden hiervan is omdat ook vele Brazilianen zichzelf om zeep helpen met westers eten/drinken. Hiermee wordt ook het ritueel van Capoeira verstoord. Er zijn vele traditionele groepen in Brazilië die 100% natuurlijk leven en produceren propageren. Behalve de Afrikaanse achtergrond heeft Capoeira ook Indiaanse elementen. Indiaas als in: van indianen.
De indianen waren de oorspronkelijke bewoners van Brazilië. Nadat o.a. Nederland een slachting van honderdduizenden indianen heeft aangericht, is de bevolking een mix geworden van Indianen, Afrikanen, Nederlanders, Spanjaarden, Portugezen en Engelsen. De geest van Capoeira komt uit Afrika, maar door ellende door elkaar gemixt. In slaven verblijven moesten diverse stammen zich in allerlei opzichten met elkaar redden. Capoeira werd geboren als oplossing om uit te vechten, om te communiceren, om te overleven en om door te geven. In de muziek komen diverse woorden uit verschillende Afrikaanse talen voor zoals uit het Joruba. De complete slaven-geschiedenis is in 1890 op last van Rui Barbosa verbrand, wat rest is geschiedenis in vorm van muziek, dans en zang. Capoeira is geboren uit onderdrukking in de ergste vorm. Het is een expressie van vrijheid en van kracht. Capoeira is een geest. Nu, zet een Braziliaanse of Afrikaanse Capoeirista tegenover een Westerse, Japanse, Chinese of Indiase of wat dan ook voor Capoeirista....iemand met een Afrikaanse achtergrond zal ALTIJD direct feeling hebben en dat zie je. Behalve natuurlijk de ver-gedegenereerden dan :-(

 
Ik heb mezelf altijd gezien als linkse feministische atheist,

Ik heb een vergelijkbare identiteitscrisis Iklustvet, naja dat is niet de juiste benaming, maar ik sta in mijn omgeving wel nog zo bekend en veel mensen snappen totaal niet waar die in hun ogen vetvleesetende, reactionair, rechtse, femisistenhater ineens vandaan komt. Ik weet soms ook niet waar te beginnen om mijzelf te verklaren.,
Wat doe je er verder mee
Wat zou je willen doen?

 
Nou ja, zoiets bedoel ik dus. En ik vind het niet eens zo belangrijk wat ze van mij vinden, maar meer andersom. Ik heb ook niet zo veel geduld, dat zal mijn fout wel zijn ;-)

Ik weet ook niet wat ik er mee wil, maar wat heeft kennis voor zin als je het niet gebruikt? ik gebruik het wel in mijn leven natuurlijk en mijn opvoeding, maar zoals de wereld is ingericht laat het je niet veel ruimte om echt iets met die kennis te doen. Er is geen partij waar ik op wil stemmen, er is geen school waar ik mijn kinderen echt naar toe wil brengen, er is geen winkel waar ik wil kopen, etc Als je katholiek bent kun je elke zondag naar de kerk, lekker samen katholiek zijn, lijkt me heerlijk maar dat zijn we hier al lang kwijt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.384
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan