Bambi,
Het is geen schande om gevoelens te hebben, toch?
Quote:
Terwijl, als je die rotgevoelens later toch toelaat en een flinke jankbui krijgt, dan merk je dat het positief uitpakt.
Dan merk je dat het je weer dichter bij jezelf en de liefde voor jezelf brengt.
Ik moet even aan Indiaanse wijsheid denken en Indianen spraken erover dat wij allemaal een innerlijke familie beschikken.
Wij hebben allemaal een innerlijke familie in ons. Het innerlijke man en innerlijke vrouw maar ook het innerlijke jongetje en het innerlijke meisje.
Deze laatste twee genoemden zijn onze innerlijke kinderen. Ook een man heeft dus een innerlijke meisje en een vrouw heeft ook een innerlijke jongetje. Omdat de meeste mensen verreweg van volwassen zijn en niet geleerd hebben met hun gevoelens/emoties om te gaan, is het vooral dat innerlijke meisje waar meeste mannen en vrouwen ermee worstelen, omdat innerlijke meisje een emotioneel wezen is. Het innerlijke meisje heeft met gevoelens en verbondenheid te maken, laat nou net de gevoelens zijn waar bijna iedereen zijn best doet om die te onderdrukken, het arme meisje in ons en vandaar ook meisjesonderdrukking in deze wereld.
Als ik de hedendaagse mensen om mij heen zie, maar ook nadat ik stukje van Eve Ensler gezien heb, zie hier
http://www.ted.com/talks/lang/nl/eve_ensler_embrace_your_inner_girl.html
Moet ik toch tot conclusie komen dat erg veel mensen vooral bang zijn voor hun innerlijke meisje, want op deze wereld wordt alles op alles en met grof geweld afgeleerd om een meisje te zijn, ik bedoel meisje DURVEN te zijn want het lijkt wel alsof de hele wereld erg doodsbang voor het meisje is, met haar onbevangenheid als hoofdeigenschap, een meisje DURFT zomaar ONBEVANGEN te huilen als ze slecht in haar vel zit, ook als ze midden in de winkelcentrum bevindt, ook DURFT zij zich kwetsbaar op te stellen en het meisje DURFT zonder zorgen iets te zeggen wat ze mooi maar ook wat ze heel lelijk vindt.
Zie jij een grote stoere vent en zelfs een volwassen vrouw dit doen? praten over gevoelens maar vooral ook onbevangen daarmee omgaan? Huilen als je verdrietig bent en beven als je bang bent ipv dit met geweld te onderdrukken, omdat we geleerd hebben en zo geconditioneerd zijn dat dat een teken van zwakte is, maar dat is het zeker niet.
Kwetsbaarheid IS kracht en maakt ons menselijk! Kinderen zijn net echte mensen en volwassenen zijn net robotten zo lijkt het wel.
Wie is hier dan onzeker, de hedendaagse stoere man/vrouw die met alle geweld hun gevoelens probeert te onderdrukken of het kleine meisje die onbevangen is en geen schaamte kent zodra zij moet huilen, zelfs op vreemde plaatsen? Een meisje maakt bij mij een veel zelfverzekerder indruk dan de meeste sportlui die ik op sportschool aantref, die meestal juist keihard voor zichzelf zijn en daardoor extreem ernstig geblokkeerd zijn.
Een meisje DURFT zich te overgeven aan gevoelens en geraakt ook veel gemakkelijker emotionele blokkades of spanningen snel kwijt, maar de gemiddelde hedendaagse man en vrouw kropt zijn/haar gevoelens van angst en verdriet juist op en raken daardoor juist overspannen. Daarom vind ik die feministe Eve Ensler best een wijze vrouw want ik heb bij haar niet de indruk dat zij op mannenhaat uit is zoals dat bij sommige feministen wel het geval is, zij lijkt mij een iemand die echt naar evenwicht streeft.
Ik vertel dit graag, omdat het ook zo kinderlijk eenvoudig is om jezelf te zijn, maar volwassene mensen maken zichzelf graag zo erg moeilijk, daarom kunnen we ook zo erg veel van kinderen leren, maar het is vooral dat innerlijke meisje in ons omdat we van jongs af aan geleerd hebben met alle geweld onze gevoelens te onderdrukken. Je zou kunnen zeggen dat volwassene mensen angstiger en onzekerder zijn dan kinderen want kinderen zijn nog onbevangen, ook als ze iets moeten doen waar een volwassen iemand misschien wel bang van wordt.
Herinner je het meisje Laura Dekker die wereld rond is gaan zeilen?
Je moest eens weten wat voor gigantisch jaloezie en boosheid dat veroorzaakt heeft bij heel veel Nederlanders en ook alles eraan deden om haar te kleineren, dat begon zelfs al voordat Laura Dekker de wereld in mocht rondzeilen, dat is allemaal omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat een meisje zo gedurfd maar volkomen in haar onbevangenheid de wereld rond is gaan zeilen.
Dit vind ik allemaal zo fascinerend
Gezondheid,