Demonstraties

Beste mensen,

Onze strijder zit nog steeds vast, we hopen snel te weten of het tot vrijlating komt of tot verlenging.

Bij het volgende speciaal even de aandacht naar degenen die erbij waren / stonden toen de shovel en truckers aankwamen bij het Zuiderpark

Waar jullie mee zouden kunnen helpen? We zoeken beelden. Zoveel mogelijk. Ingang terrein tussen 11:25 en 12:15.

Heeft u / jij beeldmateriaal, van harte aanbevolen om ze onder dit bericht te delen. U kunt alleen de media delen op dit moment.

Dank u wel 🙏🏼

WELKE strijder?

Mike
Gaat over de shovel chauffeur die door de afzetting reed. Geen handige actie en schadelijk voor de boeren maar alsnog fijn als ie niet extreem lang vast blijft zitten en gewoon eerlijk behandeld wordt. Kijk wat ze met Max vd Berg hebben gedaan.

Zo ervaarde ik het gisteren op de demo ook... Zat hele tijd te wachten tot die mars begon, maar die was er dus niet... De opkomst vond ik ook matig.

Patrick is een doemdenker die commentaar levert aan de zijlijn. Wat jouw verwachtingen betreft, deze waren niet realistisch. Als ik wist dat er geen protestmars zou zijn, waarom wist jij dat dan niet? Dit is een hele andere tijd dan de coronatijd. Toen waren we vooral ergens tegen, deze demo kenmerkte zich juist door het gevoel dat we ergens VOOR zijn, dat we dit gaan WINNEN. Ik vond het geweldig om er bij te zijn geweest!

Mike

Laatst bewerkt:

Wybren van Haga is er klaar mee: ‘Zij demonstreren niet, zij terroriseren’​

Kamerlid Wybren van Haga eist maatregelen tegen aanhangers van Extinction Rebellion. “Deze organisatie van beroepsvandalen moet eindelijk een keer aan banden worden gelegd, ze ontwrichten keer op keer onze samenleving,” zegt hij.

Michel Reijinga staat 31 mei vermoedelijk op straat, treurig. Misschien dat iemand hier op het forum hem een helpende hand kan aanbieden?
Nogal een treurig verhaal. Ik las het in zijn nieuwsbrief:

Per 15 maaart j.l. ben ik, niet veel eisend, op zoek naar een woning gegaan. Een kennis bracht mij in contact met een woning eigenaar in Hilversum. Nadat de makelaar mijn gegevens vroeg heb ik nooit meer iets vernomen.

Enkele dagen later mocht ik kijken bij een aardige dame in Soest. Een goed gesprek en ik mocht erin per 1 april. Borg betaald. Nou, kikker in je bil! Enkele dagen later kreeg ik mijn borg teruggestort. “Onze energie” matcht niet… Dus bij de persoonlijke meeting was de match er wel, maar na het googelen van mijn naam op internet niet.

“Ik denk wel hetzelfde als jij, ik stem FVD, maar het voelt niet goed”. Heel apart dame, maar oké.

Tsja, wie wil er nou, volgens MSM en dus ook Google, “de rellen organisator van het koffiedrinken op het Museumplein” in z'n huis? Maar goed, uithuilen en overnieuw beginnen. Ik kom een mooie tijdelijke én een permanente woning tegen in het altijd gezellige Brabant. Permanent lukt niet, maar tijdelijk wel. We starten voor 2 maanden dus t/m 31 mei 2023. Mooi en rustig. Oeps. De eigenaar werkt voor de overheid. Belastingdienst. Michel en de overheid, niet echt de beste match… Gelukkig vind ik ook een huis in de kop van Noord Holland en wel per 1 juni 2023. Precies aansluitend. Helemaal blij. Ik drink een kop koffie met de eigenaar en een leuk gesprek volgt. De goede man blijkt voor de veiligheidsregio te werken. Overheid… Ik neem het risico. Bij het bezichtigen van het huis blijken de bestaande bewoners bij de politie te werken. Ik herken hun herder nog van het Museumplein, althans, hij leek erop. De politie outfits liggen in de hoek op de grond gegooid. Mooi, ik krijg de toezegging. Per 1 juni 2023 dus. Eindelijk weer rust in de tent. Op verzoek stuur ik mijn gegevens later. Je voelt het al aankomen: Enkele dagen later ontvang ik een app én mail. “Beste Michel, ik slaap al 3 nachten niet van jou. Ik kan het huis toch niet aan jou verhuren. Ik werk voor de overheid, ik ben het helemaal met jou visie eens, het klopt niet, maar nogmaals, ik kan het echt niet aan jou verhuren. Sorry".

“Oké dan niet” is mijn korte reactie en ik neem contact op met mijn huidige huurbaas (de beunhaas van de belastingdienst).

Ik app hem dat ik graag wil verlengen na 31/5. ‘Kan niet, vol" is zijn korte reactie. Oké dan graag de permanente woning want die staat online nog als beschikbaar. “Nou daar kom ik later op terug”… Ik voel de bui al aankomen. Ook de brave belasting man wil waarschijnlijk niet met mij verder en dus kan ik weer verder zoeken. Mijn vermoedens zijn inmiddels bevestigd: ook de permanente woning staat online gemeld als “in optie” en nee niet aan mij.

Ik ben de afgelopen week Nederigland maar even ontvlucht met m'n oudste dochter. Even bijtanken. En vooral niet nadenken dat je 31 mei 2023 op straat staat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan