Quote:
Dank Kaaskanlekker zijn. Ik wist niet dat er zuurdesem witbrood bestaat. Ik dacht er eigenlijk aan om haar brood van Menno te laten eten, als zij dan toch brood wil eten. Zij eet het al minder nu, zij eet nu kaas en eieren. Maar brood helemaal weglaten is voor haar geen optie meer. Snap ik wel, gezien haar leeftijd. Ik vind het toch al top van haar dat zij al zo'n ommezwaai heeft gemaakt, maar haar lagere bloedsuikerwaarde heeft haar overtuigd.
Dat was in Tsjechië dat ze wit zuurdesem brood hebben. Ik weet niet of ze het hier ook hebben, hier wordt het nu weer verkocht omdat mensen daarom mee gezonder proberen te eten en daar hoort als eerste gedachte bij mensen ook bruinbrood bij. Ik weet dus niet of ze het hier ook verkopen maar als ze dat wel doen zou ik dat kopen. Het brood van Menno is nog veel beter en hij heeft ook desem brood. En ik had het er gedeeltelijk ook neer gezet zodat je weet dat ze oorspronkelijk "wit brood" aten en niet bruin. Maar dat het er wel bruin uit zag.
Ik vind ook dat jouw moeder al een hele ommezwaai heeft gemaakt. En als ze met brood ook een hele goede kwaliteit van leven krijgt en houdt zie ik er geen probleem in dat ze brood blijft eten. Ze moet ook op andere tijdstippen op de dag ergens koolhydraten vandaan halen en ze kan dan niet koken, rijst en quinoa en pompoen zijn dus geen optie (alleen melk leverde mij in het begin niet genoeg op).
Ik merk ook dat het voor mensen van de leeftijd van jouw moeder ook heel belangrijk is om in beweging te blijven, mijn oma heeft tot vlak voor haar dood elke dag drie kwartier gewandeld en als ze het bejaardentehuis niet uit mocht omdat er sneeuw lag dan liep ze in de gang op en neer. En toen mijn opa niet meer wilde lopen is het snel bergafwaarts gegaan.