Dochter van 14 met vermoeidheidsproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Marijan
Quote:
Misschien daar helpen zo veel als mogelijk, met vitamine C (acerolabes, lever), chlorella, heel regelmatig vette vis (haring oid), kefir, misschien grote leverreiniging!?


Mijn dochter is gelukkig gek op vette vis, vooral paling en zalm. Dit eet ze regelmatig, zelfs al 's ochtends bij het ontbijt. Ook vindt ze mijn zelfgemaakte yoghurt met slagroom lekker. Daar doe ik dan een schepje honing doorheen en vitamine C in de vorm Ascorbyl Palmitaat van AOV.

Onlangs heb ik ook chlorella aangeschaft. Dat wordt weer een nieuwe uitdaging.

 
@Alexandra
Quote:
Als ze zo heftig reageerdmop het vergeten van adrenal, is het dan niet zo dat ze te weinig neemt? Het komt op mij als volgt over: de adrenal die ze neemt is net aan voldoende om op te functioneren, maar te weinig om een voorraadje op te bouwen of te werken aan genezing. Doot te verhogen kan dit naar mijn idee wel gestimuleerd worden. Ik heb geen idee wat de maximal dosis voor een 14 jarige is, maar lijkt me dat dit gelijk is als voor een volwassene.


Je hebt daar een goed punt. Vond mijn dochter ook en ze heeft direct 's middags 2 adrenal genomen in plaats van 1. Dit betekent dat ze nu op 2 tabletten 's morgens en 2 tabletten 's middags zit.

Als ik zelf de dosis iets verhoog, dan merk ik dat direct en voel ik me direct opgefokt. Zij had daar gisterenmiddag geen last van en merkte niets van de verhoging, dus waarschijnlijk heeft ze het dan echt nodig. Vanochtend voelde ze zich best oke trouwens en is ze weer lekker naar school.

Ikzelf vind het wel veel bij elkaar, maar als ze het nodig heeft en het werkt, than so be it. Misschien moeten we langzaam nog iets verhogen.

Ik houd je op de hoogte van de vorderingen.

 
Energie moet uit de darmen komen.

Zaak dus om de darmen gezond te maken.

Waar ik dan aan denk is elke ochtend een glas water met sole.

Verder elke morgen een beker rauwe melk en in de middag een probiotica capsule.

Zeker in deze tijd van het jaar ook levertraan nemen voor de vitamine D.

Wat mij wel eens uit een vervelende en langdurige energie dip haalde, was de combinatie van Carnitine en Q10.

 
@Daniellemv4
Quote:
Ik dacht ook al aan chlorella,heb het van het merk bloem



@Tanja
Quote:
Bij Ron krijg je goede.


Wat toevallig. Ik heb van het weekend chlorella besteld bij Ron en deze week binnen gekregen. Als ze het wil kan ze daar ook mee aan de slag.

Gezellig samen met moeders aan de chlorella.

 
Je dochter is blijkbaar erg bewust van zichzelf en weet wat ze wil. Probeer het uit met de adrenal, als ze net zo reageerd als jij dan voelt ze het snel genoeg als ze te hoog gast zitten.

Jij vindt 400 mg hoog, ikzelf zit op 900mg per dag. En ik peins er nog niet over om af te gaan bouwen.

In aanvulling op de post van Ufo, gebruiken jullie ook kefir? Erg lekker in combinatie met slagroom :D (anders is t mij nog veel te zuur....)

 
Met betrekking tot de chlorella even de volgende kanttekening.

De chlorella van Bloem bevat geen onnodige toevoegingen. 1 tablet is een dosering van 200 mg. Die van Ron bevat per tablet 250 mg.

 
Aletta, v.w.b. electrostress hebben wij als second opinion Charles Claessens gehad van www.milieuziektes.nl Ook ben ik zelf door hem doorgemeten (soort bioresonantie) waar het nodige uitkwam. Ik ben er door het lekkedarmsyndroom en de auto-immuunreactie van mijn schildklier gevoelig voor. Ik zit nu even met de laptop op schoot maar ben blij dat ie er zo weer vanaf is. Een laptop geeft erg veel straling. Verrder geen Dect meer en geen wifi. V.w.b. onze woning moesten wij een nieuwe aardkabel aan . Die gaat nu 10 meter de grond in. De vorige pikte het schrikdraad van de weilanden rondom ons huis op. Electrosense adviseerde compleet nieuwe bedrading in de woning, wat we net 8 jaar geleden gedaan hebben. Met spreekt dan van biodraad. Erg duur want je moet het laten doen. Middels Charles Claessens hebben we 3 netfilters in de woning geplaatst, die je gewoon in het stopcontact steekt. Dit haalt eveneens de spanning naar beneden voor een fractie van de eerste oplossing (qua investering).

Wat de vermoeidheid van je dochter betreft, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Ik heb er zelf een enorme zoektocht opzitten. Als je me wilt benaderen ben je van harte welkom, vraag dan even het mailadres aan Mike Donkers. Ik werk gemiddeld weer ruim 6 uur per dag.

 
Mijn kleindochter had ook een lage bloeddruk en was vaak vermoeid.

In België kun je in de apotheek het vrij verkrijgbare Revitalose kopen. Dat zijn een aantal glazen breekampules. Twee stuks per keer gebruiken. Daar knap je van op.

Voorts mag men niet een aantal verborgen elektrosmog bronnen in de woning negeren. Niet alleen in de elektrische leidingen, maar ook apart op de aardeleidingen kunnen die zich bevinden. Een DECT straalt door de hele woning, zelfs tot bij de buren.

Lees ook eens mijn 30 puntenplan. Het is weliswaar bedoeld om elektrosensitiviteit te verminderen, maar kan ook bij andere aandoeningen helpen.

Zie: http://www.minderstraling.nl/Pagina060.html

Hoogstwaarschijnlijk heeft de dochter een Calcium tekort, met daarbij een Calcium verlies.

Algaecal Plus bevat plantaardige Calcium plus D3 en K2, die kunnen zorgen dat het Calcium op de juiste plaatsen komt.

 
@Zonne,

Ik heb je berichtje 4 maanden geleden compleet gemist. Hier even een update

Met mijn dochter gaat het nu redelijk. Ze slikt nog steeds 2 x 2 per dag adrenal (van 100 mg per stuk). Toevallig afgelopen zaterdagmiddag was ze adrenal vergeten. Normaal bij het vergeten reageerde ze de volgende dag direct met extreme vermoeidheid. Deze keer viel het wel mee, de reactie kwam eigenlijk pas 2 dagen later. Wel extra vermoeid, maar ze is toch naar school gegaan. Ook fietst ze nu iedere dag een half uur naar school, terwijl ik haar vorig jaar om de dag bracht. Dus er zit zeker vooruitgang in, al gaat het langzaam.

Waar ze nog steeds mee kampt is een onregelmatige menstruatie. Ze heeft tussen 2 periodes in altijd 1 dag waarop ze ook menstrueert. Dit leek even beter te gaan maar is toch weer teruggekomen.

Ook heeft ze sinds 2 maanden heel veel haaruitval. Nu is zij gezegend met een ontzettende dikke bos lang haar, dus je ziet er niet veel van. Maar ze merkt het aan haar borstel en de bos wordt inderdaad dunner.

Volgens mij had ik gelezen dat haaruitval voortkomt uit een niet goed werkende schildklier. En schildklier en bijnieren werken ook in elkaars verlengde.

Zou de dosering adrenal soms teveel zijn? Of kan dit geen haaruitval veroorzaken.

Wie heeft een idee

 
Quote:
Volgens mij had ik gelezen dat haaruitval voortkomt uit een niet goed werkende schildklier. En schildklier en bijnieren werken ook in elkaars verlengde.

Zou de dosering adrenal soms teveel zijn? Of kan dit geen haaruitval veroorzaken.

Wie heeft een idee


Al haar klachten zijn dus hormonaal: bijnieruitputting (vermoeidheid), Schildklier (haaruitval), Oestrogeendominantie misschien (onregelmatige menstruatie).

Wat zou het kunnen zijn dat al haar hormonen in de war brengt?

Of is de een het gevolg van de ander. Vindt het lastig om de juiste manier te kiezen om haar van haar klachten af te helpen.

Heeft iemand een idee? Ben echt even het spoor bijster..

 
@gif-vrij heeft ze misschien progesteron tekort? Dat kan nml. de boel ook aardig door de war gooien. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik had op die leeftijd precies hetzelfde (da's wel een dikke dertig jaar terug hoor :wink: ). Vermoeden was toen PCOS (had ook acné, haaruitval iets minder maar dat kan er wel bij horen). Ik heb toen de Diane-pil gekregen. Niet doen hoor voor je dochter (is de grootst mogelijk troep!; maar dat weet je natuurlijk wel).

Nu ben ik net weer gestopt met de pil. De laatste jaren Yasmin geslikt. Ik probeer het nu met behulp van het boek over menopauze op te lossen. Daar staan tips in voor vrouwen van alle leeftijden en gaat vnml. over oestrogeendominantie en de gevolgen daarvan. (onregelmatige menstruatie, bijnieruitputting etc. worden allemaal besproken).

Nu heb ik de laatste dagen ook behoorlijk haaruitval maar acné blijft weg gelukkig. Ik ga mijn heil eens zoeken in vloeibaar silicium, MSM en mogelijk ook vitamine B supplement. Dat schijnt te helpen tegen haaruitval en als daar een tekort zit dan is het goed om aan te pakken. Blijft natuurlijk wel symptoombestrijding maar haaruitval is ook niet fijn. Ondertussen probeer ik de oorzaak aan te pakken met Progesterall en jodiumdruppels.

Velthuis in Zutphen schijnt veel over hormonen te weten (weet ik van dit forum)

Verder alles goed met jouzelf? Nog aan het ontgiften?

 
@downunder
Quote:
heeft ze misschien progesteron tekort? Dat kan nml. de boel ook aardig door de war gooien.



Daar dacht ik zelf ook al aan. Ik heb het boek "menopauze....." gelezen en herkende wel het een en ander. Maar om nou een kind van 14 op eigen initiatief aan de progesteroncreme te zetten vind ik nogal wat. Ze is vorig jaar bij een bioresonantie arts geweest maar dat werd het ook niet. Volgens hem waren haar bijnieren absoluut in orde. Haar lever was door de pfeiffer nog niet in orde, dus heel weinig vet eten was de oplossing.

Ik heb haar inmiddels ook al aan de B vitamines en ze slikt al een jaar levertraan.

Ik weet dat bij een overactieve bijnier, de schilderklier juist het tegenovergesteld doet, oftewel onderactief.

Zou het kunnen dat door de adrenal haar bijnieren overactief worden, waardoor haar schildklier minder werkt en daardoor haaruitval heeft?? Of is dit heel ver gezocht?

Ikzelf ben met name nog actief met de leverreinigingen. Dit weekend poging nr. 16

Ik las dat jij hier ook mee was begonnen. Toppie, eruit met die stenen.

 
Quote:
bij een bioresonantie arts geweest maar dat werd het ook niet. Volgens hem waren haar bijnieren absoluut in orde



Ja dat heb ik laatst ook van iemand gehoord, die heeft hypoglycemie, weinig energie, slecht slapen, moe wakker worden, vaak hoofdpijn, maar nee hoor haar bijnieren testen goed op de Asyra. Veel vertrouwen schept dat bij mij niet over zo'n apparaat.

 
@gif-vrij Nou, dat vind ik inderdaad ook een hele stap hoor en zelfs als ik het destijds had geweten (oestrogeen dominantie en progesteron tekort) dan nog vergt het een enorme verantwoordelijkheid om je eerst daarin te verdiepen en dan nog uit te voeren ook, zeker op die leeftijd. Het blijft ook uitproberen en het is veel ingewikkelder dan alleen progesteron. Er zijn zoveel andere hormonen. Vandaar mijn suggestie om eens te bespreken met die Ron Velthuis. Misschien kunnen anderen over hun ervaringen vertellen met hem in relatie tot hormonen die overhoop liggen?

Ik kon destijds ook weinig vet verdragen en heb uiteindelijk met hulp van een kruidenvrouwtje mijn vetinname opgevoerd. Kokosolie is misschien en optie. Dit werkt ook op de schildklier en omzeilt de lever. Vetten heeft ze wel nodig voor haar bijnieren.

Pfeiffer heb ik ook gehad (7 jaar variant) maar ik was toen al dik 10 jaar ouder dan jouw dochter. Heel veel pijn aan de lever en milt gehad destijds. En verschrikkelijk moe. Ik had destijds eigenlijk de lever moeten ondersteunen (zijn wel draadjes over te vinden, vooral Lievergezond weet hier veel van). Zou jouw dochter het zien zitten om de grote reiniging te doen? Het heeft mij een enorme energie boost gegeven. Of anders misschien met de andere, minder heftige middelen die elders staan aangegeven.

Sterkte in ieder geval aan haar, ze mag blij zijn met jou als moeder die zo actief zoekt naar oplossingen!

 
@ Gif-vrij

Een niet goed werkende schildklier en een ontregelde hormonenhuishouding hangt samen met haaruitval. Mijn ervaring is dat inname van pure ijzerrijke voeding in combinatie met natuurlijke voedingssupplementen het proces snel kan doen omkeren.

Hier goede ervaringen met de combinatie van levertraan van Green Pasture en Royal Jelly.

Let ook even op de samenstelling van de shampoo die ze gebruikt. Zelf hebben we er hier inmiddels eentje in huis zonder fosfaten en zonder parabenen die speciaal tegen haaruitval ontwikkeld werd en na het wassen masseer ik een beetje arganolie op de hoofdhuid. Inmiddels is de haaruitval in een kort tijdsbestek tot normale proporties teruggegaan en komen er heel wat nieuwe haartjes bij die beduidend sneller groeien dan voorheen. :!:

 
@ Gif-vrij

Kelp in een niet te hoge dosering is misschien ook nog een uitkomst voor je dochter. Bevat van nature jodium wat gunstig is voor haar schildklier en blijkt tevens effectief in zowel het behandelen leverproblemen en te traag werkende schildklier en wordt ook ingezet bij vermoeidheid en haaruitval.

 
@downunder

Mijn dochter ziet het niet zitten om de leverreiniging te doen. Heb dat al eerder met haar besproken maar ze gruwelt ervan. Wie weet, op een dag...

Ik zou graag met haar naar Ron Velthuis gaan. Is alleen voor ons zo ver weg, maar ik ga toch eens informeren bij hem.

@Vivianne,

Inderdaad, ijzer is heel belangrijk. Maar ze slikt al 1,5 jaar iedere dag de Green Pasture levertraan. Misschien tijdelijk wat ophogen.

En de shampoo, dat is ook een goede tip. Die kan ik inderdaad wel vervangen.

Thuis heb ik wel de lugol's jodium. Wellicht kan ik die op haar huid aanbrengen, dat werkt toch ook?

Mijn dochter slikt al een jaar adrenal. Zou onderstaande voor haar van toepassing zijn, of sla ik hier volledig de plank mis. De diagnose bijnieruitputting hebben we zelf gesteld en is nooit door een arts/therapeut gedaan. We hebben toen de vragenlijst gehanteerd. Dus soms twijfel ik of we er wel goed aan doen.
Quote:
Ik weet dat bij een overactieve bijnier, de schilderklier juist het tegenovergesteld doet, oftewel onderactief.

Zou het kunnen dat door de adrenal haar bijnieren overactief worden, waardoor haar schildklier minder werkt en daardoor haaruitval heeft?? Of is dit heel ver gezocht?


 
Lugol's op de huid aanbrengen is ook een optie. Zelf ben ik hier niet zo'n voorstander van om de reden dat voor sommige mensen de dosering al snel te hoog is. Vandaar dat ik meer een voorstander van jodiumrijke voeding ben.

Mike schreef in het stukje de hormonale hiërarchie met betrekking tot de wisselwerking tussen de bijnieren en schildklier het volgende.

Quote:
Als de bijnieren overactief worden (en dat worden ze op deze manier) zullen ze grote hoeveelheden ontstekingswerende cortisol afgeven (bedenk dat leptine, dat door een te hoge koolhydraatinname wordt verhoogd, een zgn. cytokine is, oftewel een ontstekingsvormende stof). Grote hoeveelheden cortisol onderdrukken weer de schildklierwerking, waardoor deze trager gaat functioneren.

Samen met de bijnieren regelt de schildklier o.a. de hartslag en de bloeddruk. Zowel de hartslag als de bloeddruk zullen omhoog gaan bij een onderactieve schildklier. De schildklier kan ook overactief worden ter compensatie van uitgeputte (en nu dus onderactieve) bijnieren. De schildklier kan zelfs aangevallen worden door ontstekingsprocessen ('autoimmuun'), evenals andere organen.


Over het effect van Adrenal op de schildklierwerking kan ik niet onmiddellijk iets terugvinden. Misschien is het afbouwen van de dosering Adrenal naar 2 * 1 in dit stadium ook een overweging. Hou wel even in de gaten of je dochter voldoende jodium uit haar voeding haalt. In het geval dit niet zo is, kan ze ook met een te trage schildklierwerking te maken krijgen !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan