Dosering Adrenal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nee nee dat moet jij doen Mike! Vooral dit weekend :mrgreen:

Kan ik lekker wijzen naar al die boze mannen in de gemene buitenwereld! :twisted:

 
Hahahaha!!!! Ja, ik kan wel lachen om jullie humor.

En inderdaad, angst is een zeeeeeerrrr aanwezige factor in m'n leven, maar: ik werk eraan! Inzicht vh probleem is begin naar verbetering he;)

 
En bijnierextract! Hoe t werkt weet ik niet, maar het helpt ook gewoonweg bepaalde processen waarvan we denken dat t psychisch is te doorbreken. En helpt dus de angsten te verminderen.

Enne, lachen is gezond en een bijwerking van wapf is humor! Beter kan je t niet krijgen!

 
Quote:
Je wordt assertiever naar anderen toe die een beroep op je doen wat je eigenlijk niet aankan op dit moment. En aangezien dit niet in je patroon past, want we zijn altijd gewend geweest om ja en amen te zeggen en door te racen, ervaren we dit als negatief.


Ik ben nooit geen ja-knikker geweest. Veel te eigenwijs, veel te ongeduldig.

Ik ben op dit moment aan het experimenteren met de theorie over bijnieren, adrenal etc. Ondanks dat ik het boek van Mike heb gelezen over bijnieruitputting en al veel heb gelezen op dit forum omtrent dit onderwerp, vind ik de materie lastig onder de knie te krijgen. De ene keer herken ik mij in de bijnieruitputting en een andere keer herken ik bij mijzelf symptomen van overactieve bijnieren.

Alexandra wat je vermeldt over rust en patronen geeft mij te denken. Ik voel bij mijzelf niet vaak de behoefte aan rust. Ik neem rust als ik weer te ver ben gegaan maar dan is er ook geen andere mogelijkheid. Mijn energie is nogal explosief: ik ga van veel energie naar geen energie. Er zit niks tussen.

Wellicht is dus mijn irritatie en gesnauw een teken van de bijnieren om het eens wat rustiger aan te doen. Ik ga er eens mee aan de slag.

Trouwens ik ben gegaan van 4x per week hardlopen via 2x per week joggen naar iedere dag alleen maar wandelen.

Ik leer het wel!

 
Er zit wel wat tussen geen en veel energie, maar je herkent het nog niet. Luisteren naar je lijf, voelen ook de hele kleine dingetjes. Als je aan de wandel bent, maak dan eens heel erg bewust gebruik van je zintuigen. Wat zie je, wat hoor je, wat ruik je. En vanuit daar uiteindelijk naar binnen. Hoe voel je je, wat voel je, waar voel je t. En ga jezelf anders eens "scoren". Energie bij t opstaan, energie voor t slapen gaan, energie voor t wandelen, halverwege en daarna, enz.

Ik ben ook eigenwijs en in de basis geen ja-knikker. Maar was ook iemand die het anderen naar de zin maakte door over mijn eigen grenzen heen te gaan, heb jaren in de overlevingsmodus geleefd, dus dat dit maakt dat mijn bijnieren uitgeput geraakt zijn, absoluut!

 
Ik had de adrenal van de week op gehoogd naar 3 x 2 per dag maar ik merkte dat ik een stuk lichter sliep en allemaal ging dromen , vanaf vandaag doe ik 2 x 3 per dag. Verder geen nare bijwerkingen.

 
Ik vraag me iets af, hoe zit dat dan met een fobie die je zomaar ergens voor kunt krijgen.

Dat lijkt mij dan ook dat het een gevalletje is van uitgeputte bijnieren.

Zo kan ik zelf al zo'n 25 jaar niet meer op snelwegen rijden, ik heb een snelwegfobie.

Dit is me dus echt 25 jaar geleden zomaar aan komen waaien.

 
Ik durfde vanuit trauma niet meer auto te rijden, alleen maar mini-stukjes in de stad. Ik heb heel wat flesjes Bach rescue gebruikt, een paar keer op een parkeerplaats hysterisch zitten janken, maar ben keer op keer een stukje verder gegaan. Ik weet niet wat er in die rescue zit, maar het heeft iemand anders geholpen door weer met de auto overbruggen te rijden.

 
Quote:
Ik vraag me iets af, hoe zit dat dan met een fobie die je zomaar ergens voor kunt krijgen. Dat lijkt mij dan ook dat het een gevalletje is van uitgeputte bijnieren.



Bij mij lijkt dat wel het geval. Ik heb er ook diverse gehad, autorijden, liften, alleen thuis zijn, extreme hoogtevrees etc. Daarna kreeg ik de officiele diagnose angststoornis. Door het slikken van medicijnen ging alles over.

Na een half jaar WAPf kon ik al iets afbouwen tot op zekere hoogte. Nu slik ik adrenal en voor het eerst lukt het me nu om nog verder af te bouwen van de medicijnen. Heb het al veel vaker geprobeerd, maar het lukte nooit, alles kwam in hevigheid weer terug. Ben zo blij dat ik weet hoe het een en ander nu in elkaar steekt.

Ik heb trouwens nooit mijn angsten ontweken. Heb altijd alles gedaan wat ik niet durfde, hoeveel het me ook kostte. Hiervan kreeg ik dan weer een adrenaline stoot waar ik weer even op kon teren. Achteraf gezien maak je het daarmee alleen maar erger en put je de bijnieren nog meer uit. Maar het was een soort van overlevingstechniek geworden.

 
Hoi Wommes,

2 x 3 of 3 x 2 is qua hoeveelheid dezelfde dosering. Denk je dat je beter slaapt als je er s'morgens 3 neemt en s'middags 3 ipv s'morgens, s'middag en s'avonds bij het eten er 2 neemt? Tenminste, ik ga ervan uit dat dat de reden is dat je het zo doet?

 
Ja dat is precies waarom ik het nu zo wil doen, ik denk niet dat ik last heb van de dosering op zich maar wij eten vaak vrij laat rond half 7 a 7 uur en als ik dan mijn laatste dosis neem lijkt dat invloed te hebben op mijn slapen. Ik ga vaak al rond half 11 naar bed dus redelijk op tijd, het zit te kort op elkaar lijkt mij. Maar als het lichte slapen blijft ga ik de dosering iets terugschroeven

 
@wommes,

ik kan me herinneren dat ik ergens op het forum heb gelezen dat het niet verstandig is om de adrenal nog na 18.00 uur in te nemen i.v.m. het slapen.

Ikzelf neem er 2 x 2 per dag. 's morgens bij het ontbijt en 's middags rond een uur of drie of vier tezamen met een glas kefir.

 
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je na 18.00 uur adrenal inneemt, omdat je dan grote kans hebt dat jeniet slaapt.

 
@Pommetje
Quote:
ik had zo'n beetje alle voordelen van adrenal. Geen pijn, niet meer moe, beter slapen, uitgerust wakker worden, betere concentratie, meer energie, maar dan gejaagde gevoel was wel heel vervelend, nu eerst maar eens kijken wat 1 per dag met me doet...



Ik slik nu 2 x per dag 200 mg en dat gaat goed. Daarvoor had ik nog de adrenal 300 mg capsules. Daar kon ik echt niet tegen en kreeg daar ook dat opgejaagde gevoel van.

Nu slik ik 400 mg, maar dus verdeeld en dat gaat prima.

Ik ben begonnen met 1 x 100 en iedere keer als ik er 1 capsule van 100 mg erbij deed had ik weer 1 dag dat opgejaagde gevoel. Bij de 2e dag was dat gevoel weer verdwenen.

Dus misschien kan inderdaad beter de hoeveelheid verdelen over de dag en niet in 1 keer de volledige dosis. Succes

 
Haha dat had ik niet gelezen of het is niet blijven hangen, maar nu door ervaring zelf uitgevogeld :wink:

 
Het beste lijkt mij om het op te bouwen en kijken wat het doet.Is het beneden verwachting dan verhoog je met één capsule.Ik neem aan dat jullie ook de capsules met de hoeveelheid van 150 mg innemen.Zelf ben ik begonnen met 2 capsules,deze zijn van AOV (adrenacomplex) deze bevat ook 25 mg Milt concentraat.Ik neem er één bij het ontbijt en één bij de lunch.Ben hiermee 5 dagen geleden begonnen.

 
@ Henry

Ik zou toch voorzichtig zijn met dit supplement, het bevat ook magnesiumstearaat

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan