Dosering Adrenal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Henk vertel.................... magnesiumstearaat

ik zoek ondertussen ;-)

hij staat in mijn boekje onder de code oranje magnesiumstearaat (E470b), hij zit dus ook in de vit C die ik gebruik grrrrr niet bij stilgestaan.

jeetje 1+1 = 2 pffffffffffff ik denk dat dit klopt:

Jaren geleden, ik denk 15 jaren geleden heb ik seroxat geslikt, daar zit (zag ik in ander topic) ook magnesiumstearaat in.

Bij de bijverschijnselen staat : - spelden- en naaldenprikgevoel, brandend gevoel en (minder vaak) elektrische schoksensaties, waaronder in het hoofd

dat had ik toen, dat had in de periode ik toen ik alle e-nummers verwijderde uit mijn voeding daar waar ik kon.

Ik heb nu mijn vit C wat verhoogt en heb wederom dit verschijnsel.

Kijkend op het flesje n.a.v. @henk's reactie hierboven ga ik lezen en zie een verband.

Zou het mogenlijk zijn dat ik sterk reageer op magnesiumstearaat?

Ik denk het wel.

 
@ rateltje

bijv

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/06/23/whole-food-supplement-dangers.aspx

http://blog.seniorennet.be/opabio/archief.php?ID=1344933

beter is te zoeken zonder dat magnesiumstearaat of supplementen in poedervorm.

 
ik zal kijken voor rozebottelpoeder wat ik elders al had gelezen

thx @henk!

 
@ Henry , het supplement zal het niet beïnvloeden maar wel je lichaam negatief

 
Ik denk dat ik zelf een dosis van 2 of 3 nodig heb. Vanochtend ben ik begonnen met 1 en wilde de 2e pas in de middag nemen maar voelde me erg slap dus heb na een uur de 2e genomen al, voelde mij daarna beter. Tot nu toe reageer ik er goed op merk ik. Maar nu zit ik te denken; wat als je niet goed meer zonder kan? En ik weet dat heg moeilijk in te schatten is, maar vor een hoe lange periode gebruiken jullie nu al en ben je van plan om er nee door te gaan? En dan ook weer langzaam afbouwen neem ik aan? En nog een andere vraag: wat is het beste tijdstip voor jodium?

 
Eli, doe eens even rustig aan? Je neemt twee capsules in en bent nu al bang voor verslaving en wat de toekomst gaat brengen! Neem een time-out en chill! Ga eerst eens zorgen dat je je goed voelt, daarna ga je jezelf versterken en daarna ga je pas nadenken over afbouwen. Stap voor stap, dan breekt t lijntje niet.

 
Haha Alexandra, ja ik dacht al dat er zo'n reactie zou komen!;)

Weer die angst van me en dat alles willen voorzien en alles willen plannen! Loslaten moet ik echt nog leren

 
Niet alleen loslaten, maar rust nemen! Als ik je post lees stuitert t alle kanten op! Stop met denken en ga voelen. Wat is het dat je lichaam nodig heeft? Je hoofd kan echt niet bedenken wat de dosis is voor jou. Nogmaals, rustig aan en luisteren naar je lijf. En met een supplementen meer of minder ga je t niet redden. Je zal ook daadwerkelijk stappen moeten nemen om je rust te gaan pakken en eventueel andere dingen te veranderen.

 
Ja... Ben ik ook al aan het doen... Vanochtend tot 11 uur in m'n bed gelegen (normaal ook in de weekenden half 8 eruit). Ik stop met hardlopen. Probeer iedere keer dat ik stress ondervind te voelen waarom dit is en rust in te ademen...

Vind dat hardlopen ook al een grote stap van mezelf... Heb een tijdje halve marathons gelopen en daar was ik wel trots op...

Maar goed... Eerlijk is eerlijk... Angst om aan te komen als ik minder beweging heb zit er ook bij;)

 
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen, want voor je het weet komen er weer hordes meisjes en vrouwen met voorbeelden van modellen die bij het minste, geringste windvlaagje zo wegwaaien, maar obsessief sporten en neurotisch calorieen tellen komt neer op uithongering en uitputting en is extreem belastend en stressvol voor je lichaam.

Mike

 
Ahh, ik heb de bron gevonden van de quote van Mike over neurotisch calorieën tellen, in de zojuist door hem afgesloten chaotiche rel-discussie (controle vs. zelfredzaamheid).

Ik wilde net mijn bijdrage posten en toen bleek de deur dichtgesmeten. Daarom maar een kleine rondgang gemaakt om een antwoord kwijt te kunnen op een vraag die de intussen strafbankende Henk daar stelde, plus een kleine observatie over de uitgedeelde muilkorfjes.

Overigens kan ik me geheel vinden in de laatste post van Mike hier over de bizarre rolmodellen waar de vrouwelijke jeugd zich tegenwoordig aan meent te moeten spiegelen. Een beetje dichterlijke overdrijving moet daarbij kunnen.

Mijn antwoord op Henk's vraag dus maar hier gedumpt, omdat Henk hier ook recentelijk gepost heeft en omdat het hier over adrenals/glandulars gaat. Wie de context wil weten kan de genoemde draad even er bij halen, maar de quote lijkt me duidelijk.

Ook nog even een off-topic opmerking erbij over darmspoelen nav. een opmerking van Henk in dezelfde discussie. Schijnt nogal een heet hangijzer te zijn hier op het forum en zo zijn verbeten tegenstanders te hebben.

@henk
Quote:
“toen ik de vraag stelde mbt bijnieren en alvleesklier, waarom bij de ene wel supplementeren met stoffen die het orgaan zelf aanmaakt (alvleesklier bicarbonaat) en bij de bijnier niet […]”


Het gaat om het verschil tussen endocriene functie en exocriene functie van een orgaan. Bij de exocriene functie van de pancreas waarbij deze bicarbonaat uitscheidt in het spijsverteringskanaal, wordt er substraat geleverd, grondstof voor het spijsverteringsproces. Hetzelfde geldt voor de spijsverteringsenzymen zoals lipase. Dosering hiervan is niet zo heel kritisch, een schep teveel bicarbonaat levert hoogstens een gedenkwaardige boer op. Bij de endocriene functie van de bijnier worden hormonen, besturingsstoffen in de bloedbaan afgescheiden die allerlei functies op elkaar moeten afstemmen. Dit is een uiterst kritisch en nauwkeurig proces. Suppletie van buitenaf is in vergelijking erg grof en gaat soms tegen een strategie van het lichaam zelf in. Suppletie van een bijnierglandular is altijd hormoontherapie, soms mét adrenaline, soms zonder, al naar gelang de bijniermedulla wel of niet in de glandular aanwezig is. Bijnierhormoon suppleren is bij bijnieruitputting een uiterst riskante bezigheid. De vele functies van de talloze steroiden worden nog slecht begrepen, zelfs door endocrinologen.

Ik werd er door een van de forumleden op gewezen dat de fabrikant die in die discussie besproken werd, ook een variant aanbood gemaakt van alleen maar de bijnierschors (zoals eerder in deze discussie ook al aangestipt werd) en deze laatste lijkt me meer aan te bevelen, afgezien van mijn mening over glandulars in het algemeen.

Wat betreft het beleid van het blokkeren van leden: er lijkt me nogal een wereld van verschil tussen de reacties van freshflesh en van Henk. De welgeformuleerde, lange post van freshflesh is helaas doorregen met smakeloze ad hominems, nodeloos persoonlijk beschadigende opmerkingen aan het adres van Mike. Dit wakkert de emotie in discussies als deze aan en we zien meteen waar die vervolgens naar toegaat. Jammer, want freshflesh is wel in staat om inhoudelijke dingen bij te dragen, lijkt het. De reacties van Henk zijn meer de recht-voor-zijn-raap Rotterdamse directheid zonder de bedoeling echt op de man te spelen, soms op het randje, maar ik meen ruim binnen de grenzen. Ik zou Henk maar weer in het veld opstellen als ik Mike was.

ook @henk
Quote:
“Ik heb geen klachten, ik kwam hier omdat ik weleens wilde lezen over andermans ervaring met darmspoelingen."


Na twintig jaar ervaring met darmspoelen weet ik intussen wat colonhydrotherapie wél en niet kan. Mij heeft het indertijd mijn leven teruggegeven na vijfentwintig jaar ME; een aantal van mijn patiënten hebben een soorgelijke ervaring op mogen doen. Alleen al in de laatste paar maanden hebben twee patiënten hun dikke darm kunnen behouden nadat de reguliere geneeskunde het (in één geval na vier jaar modderen) had opgegeven. De keus tussen een stoma en een serie darmspoelingen lijkt me niet moeilijk. Er lopen genoeg half-opgeleide darmtherapeuten rond in ons land om op je hoede te zijn, maar dat veel chronische ziekten er snel en veel baat bij kunnen hebben staat intussen voor mij als een huis. Niet alle, wel veel.

 
Ik heb niet het idee dat darmspeolingen een heet hangijzer zijn hier op t forum. De reden waarom ik ze niet doe voor en na een grote leverzuivering is het financiële plaatje. Heb geprobeerd zelf klysma's te zetten als vervanging, maar dat is me een geklooi en geen succes! Bij mij dan. Daarom doe ik nu gewoonweg niets. Af en toe bitterzout en dat spoelt de boel wel weer schoon.

 
Ik heb totaal niet het idee dat darmspoelingen een heet hangijzer is hier. En wie zijn dan die verbeten tegenstanders?

Of heb ik wat gemist?

Ik heb ook wel eens een paar darmspoelingen gehad en vele thuis gedaan op zo,n board. Heb niet het idee dat ik er ook maar iets mee ben opgeschoten maar ik geloof best dat het voor sommige mensen wel heel waardevol is.

Kan je wat meer vertellen over jou ervaringen ermee? Persoonlijk of met clienten?

En bij welke aandoeningen raad je het aan?

 
Ik wil ook graag beginnen met adrenal. Lijkt me wel verstandig... Maar ik reageer soms nogal heftig op supplementen, dus vraag me nu af wat een goede startdosering is?

Iemand een tip voor me?

 
@ Alexandra

Bedankt! Maar dan nog; wel hoeveel mg moet/mag de tablet zijn? Er zijn toch verschillende sterktes? 100, 150, 200 mg of niet?

 
1 tablet is 1 tablet. Ik bestelde eerst de 300 mg, maar die is er niet meer.aan jou welke adrenal je besteld. Het zijn niet verschillende sterktes die het verschil maken, maar verschillende producten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan