Dosering Adrenal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vraag me nu wel af wat het handigste is om te doen, mbt tot de prikkende jeuk, die soms behoorlijk vervelend is. Kan ik beter eerst adrenal gaan gebruiken, en daarna pas een lever/galreiniging doen? Ik zat er aan te denken om dit weekend er een te doen,maar voel me wel veel moe en jeuk dus, daar dit waarschijnlijk histamine reacties zijn en dus bijnieruitputting, wil ik het wel veilig aanpakken.

 
Volgens de test hier ergens op het forum, heb ik last van een milde bijnieruitputting.

Ik wilde dus ook de adrenal gaan bestellen, maar heb gelezen dat bijnierschors hormonen een trigger kunnen zijn voor couperose en aangezien ik ook zichtbare adertjes in mijn gezicht heb, durf ik het niet zo goed aan.

 
Quote:
heb gelezen dat bijnierschors hormonen een trigger kunnen zijn voor couperose


Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, aangezien couperose wordt veroorzaakt door omhoog komend maagzuur, wat veroorzaakt wordt door te weinig maagzuur, wat veroorzaakt wordt door...zwakke bijnieren. Juist door de bijnieren te ondersteunen zou het eerder moeten verminderen dan vermeerderen. Je moet niet alles geloven wat je leest!

Mike

 
Quote:
Juist door de bijnieren te ondersteunen zou het eerder moeten verminderen dan vermeerderen

Als dat zou kunnen, daar zou ik heel gelukkig van worden, nu wordt ik elke keer dood ongelukkig als ik in de spiegel kijk!

Zonnen durf ik ook niet, bang dat het verergerd. :(

En of het couperose is, dat weet ik eigenlijk ook niet.

Ik heb geen kronkelende adertjes, maar hier en daar losse gesprongen adertjes en kleine rode puntjes en een aantal rode vlekjes wat wordt omschreven als spider naevi.

Op mijn borstkast heb ik ook adertjes en die worden omschreven als takkenbosvenen.

Dus ik kan het met een gerust hart bestellen.

Welke zou ik dan als beste kunnen nemen?

Ik heb geen creditcard, dus een buitenlandse site is geen optie.

Btw, ik heb zelden last van brandend maagzuur.

 
Hier een ervaringsdeskundige wat betreft adrenal en couperose. Het wordt er zeker niet erger van. Eerder minder. Ik ben niet consequent genoeg met appelazijn en sole, maar dat werkt dus echt wel!

En zelden last is geen indicatie voor te weinig maagzuur. Heb periodes totaal geen last van maagzuur en toch weet ik dat ik te kort heb. Onder andere doordat de couperose niet wegtrekt.

 
Quote:
Heb periodes totaal geen last van maagzuur en toch weet ik dat ik te kort heb. Onder andere doordat de couperose niet wegtrekt.



Helemaal herkenbaar

Kun je ook couperose hebben als er sprake is van teveel maagzuur?

 
Quote:
Kun je ook couperose hebben als er sprake is van teveel maagzuur?


Nee. Er bestaat niet zoiets als teveel maagzuur. Bij voldoende maagzuur sluit de maagpoort zich, juist om te voorkomen dat het maagzuur omhoog kan komen. Alleen als er sprake is van te weinig maagzuur blijft deze poort open staan en heeft het maagzuur dus de mogelijkheid om omhoog te komen. Zie ook:

https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-maagzuur

Mike

 
Ik slik momenteel deze adrenal;

http://www.iherb.com/product-reviews/Natural-Sources-All-Adrenal-60-Capsules/6138/?p=1

Maar ik wil na dit doosje graag ook de Nuticology gaan bestellen, omdat in de vorige maltodextrine zit en dat is niet zo goed dacht ik.

Ik neem nu 2 capsules van 165mg, 's morgens en 's middags. Kan ik van de Nutricology er dan 2 's morgens en 1 's middags nemen?

Ik heb wel nog steeds last van hartkloppingen, vaak na het ontbijt. Dan neem ik ook 1 theelepel levertraan met kaneelsmaak. Ik begin gaan te denken dat het teveel histamine vrijmaakt, maar ik wil niet stoppen met levertraan. Dan maar leven met het gejaagd gevoel :-)

 
Klavertje4, als je last hebt van hartkloppingen zou ik stoppen met de adrenal of in ieder geval minderen ?! Of heb je er heel veel baat bij ?

 
Hey Zonne, ik had voor de adrenal ook al last van hartkloppingen, ze zijn misschien ietsje toegenomen sinds de adrenal, maar zeker niet veel erger.

Ik merk dat ik al iets vaster slaap, minder wakker word, dus dat is al zeker positief.

 
Verder een heleboel supplementen; sole, 10 mg seroxat (slik ik al jaren, nooit hartkloppingen van gehad, ga ik ook voledig afbouwen), msm poeder met water/citroensap, L-glutamine op nuchtere maag, 1 adrenal 165mg, 15mg zink en dan na ontbijt: 1 koffielepel levertraan + ester C in een glas water

 
Maar wacht 'es effe: jij hebt een antibioticakuur gevolgd van een half jaar en recentelijk was je weer de nodige rotzooi aangepraat door je arts! Jij zat ook lange tijd aan de aspartaam. Ik weet dat je toen ook klaagde over hartkloppingen en toen wees ik je op dat verschijnsel als een van de vele symptomen van aspartaam. En dan die berg supplementen die mogelijk onderlinge conflicten geeft. Net als FloortjeL is ook bij jou het roer verre van om, waardoor je met elke stap voorwaarts weer twee stappen terug zet. Het begint bij een mentaliteitsverandering.

Mike

 
Ik ben gelukkig al lang van de aspartaam af! Ook ben ik volledig gestopt met antibiotica en ik ben niet van plan er nog te gaan slikken. Geen intraveneuze kuur meer voor mij.

Die berg supplementen is me voorgeschreven/aangeraden, buiten dan het msm-poeder. Dit slik ik in de hoop dat het mijn melasma verbetert. Dit gebruik ik overigens al een hele tijd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.142
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan