Dosering Adrenal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ergens toch wel erg mooi toch, zo'n ingebouwde alarminstallatie? Als bij mij mijn vroegere tenniselleboog weer een beetje opspeelt, of ik krijg last van mijn meniscus-knie, waaraan ik in mijn studententijd geopereerd ben, dan weet ik dat het tijd is om weer wat beter voor mezelf te zorgen.

Het is natuurlijk minder als de waarschuwingssignalen niet zo subtiel zijn. ;-)

Maar toch liever een waarschuwing op een moment dat de schade nog reversibel is.

Vernietigen is niet de bedoeling van de industrie/farmacie, denk ik. Afhankelijk maken levert veel meer op.

Verder vond ik nog een uitspraak van Mike bij de discussie leerstoornissen:

Quote:
Een heel oude wijsheid is dat het menselijk lichaam drie 'breinen' kent. Het grootste brein zijn de darmen, daarna volgt het hart en tenslotte de hersenen. De hersenen zijn het kleinste brein. Alles begint dus met de darmen.


Bijna correct. Volgens mij hebben mannen nog een vierde brein, dat voornamelijk werkt in de nabijheid van het schone geslacht: dan denken ze voornamelijk met het 'kleine kopje'. Heb ik altijd zo geleerd tenminste. ;-)

Leer uw diepste gedachten communiceren. Volg een cursus buikspreken.

 
Misschien een wat domme vraag, maar wat zien jullie als dyslexie ? Ik draai namelijk heel gemakkelijk letters en cijfers om ( deed ik vroeger nooit ), maar ik zie de fouten wel als ik teruglees.

 
@colonquixote: ik heb ruim 1,5 jaar geleden 3 hoge darmspoelingen gedaan, maar eigenlijk weinig effect gemerkt. Er kwam wel "van alles" los, en heb 2 keer gehad dat ik na de spoeling wat moest huilen, alsof er ook emoties los kwamen. Maar dat was het enige. Ik had me misschien ook wel teveel "verheugd" op de effecten, want soms lees je spectaculaire verhalen. Hoe kan het dat het voor de een praktisch levensveranderend is, en de ander niet veel merkt?

 
Omdraaien van cijfers is dyscalculie. Ik heb ook beiden. Maar er komt meer bij kijken dan geschreven taal. Ruimtelijk inzicht en ordenen kan ook een onderdeel zijn van de dyslexie. En nog veel meer dingen, er zijn vast wel rijtjes te vinden op internet :D

Op het werk moet ik kamernummers onthouden, soms in combinatie met namen van jongeren. Dat is niet te doen voor mij. Of ik schrijf de nummers op mijn hand of, als ik redelijk goed in balans ben, zie ik het bord voor me en kan ik het op afstand lezen.

Het ligt ook aan je verwachtingen San. Ik vindt het bijvoorbeeld wel erg bijzonder dat je van een hoge darmspoeling moet huilen alsin emoties schoonspoelen.

Iedereen reageert op zijn of haar eigen manier op verschillende therapieën, supplementen enzovoorts. Daar staat het forum ondertussen vol mee :wink:

 
@Alexandra: je hebt gelijk, iedereen reageert verschillend. Maar ik las vaak ervaringen als: je voelt je compleet schoon, puistjes gaan weg, moeheidsklachten verdwijnen, etc. etc. Dus ja, denk dat mijn verwachtingen te hoog waren. Ik dacht: nu komt het! En alleen een paar traantjes ;-) Ik zou het nog wel eens weer willen laten doen, alleen vind ik het niet te betalen.

 
Nou, moet je eens zien wat een grote leverzuivering wel niet "beloofd". In ieder geval na een keer of 12 wel helemaal schoon zijn. Pffff, ik zit er ruim overheen, ben gestopt met tellen en... loos nog iedere keer stenen!

En ondanks dat ik het in het begin iedere maand deed, de klachten werden erger :p Uiteindelijk licht aan het einde van de tunnel, maar zeker niet sec door de leverzuiveringen hoor.

Terwijl iemand anders er misschien wel zo snel baat bij heeft dat het een wondermiddel is. Al vindt ik het ook een wondermiddel, want ik heb nog steeds mijn galblaas in mijn lijf zitten en ik ben in staat om zelf de stenen eruit te werken!

 
Pfff, dan heb je flink wat stenen zeg. Maar inderdaad, het is wel een wondermiddel, want je kunt je eigen troep er uit werken! En geen enge galblaasverwijderingen, brrr. Wel fijn dat je nu op het goede spoor bent. Een mens kan toch heel wat hebben. Wie weet ben je dit jaar nog wel steenvrij, zou mooi zijn. Ik ga volgende week de grote zuivering doen, het moet er maar eens van komen. Eerst ben ik nog jarig, lekker zelfgebakken appeltaart eten, dat mag dan wel eens :-)

 
@san: ik zou willen dat ik daar een kort en bondig antwoord op kon geven. Na al die jaren ben ik nog steeds verbaasd over het verschil in resultaat. Ik heb er wel een aantal dingen over te zeggen en ben er zelfs een hele website over aan het volschrijven, maar er zit er nog minimaal eentje voor, over fibromyalgie. Bij voldoende belangstelling kan ik kijken hoe ik met de prioriteiten kan schuiven. Onder darmspoeling.info is op dit moment nog niks te beleven, maar het domein staat in ieder geval in de startblokken.

Het lijkt me het beste om deze discussie niet te kapen, maar een eigen draadje te starten. Ik moet even op stap, maar kom er op terug.

 
Zonne,

Ik heb dyslexie. Cijfers omdraaien doe ik alleen op mijn werk, als ik tegen het voicepicking systeem het controlle getal moet zeggen zij snapt natuurlijk niet als ik 1 8 zeg dat ik dan 8 1 bedoel. Dat kost dan nog al wat tijd, het gaat beter als ik heel erg rustig ben, maar bij mijn werk is het de truk om rustig te zijn maar wel snel te bleven. Dan verstaat ze je het beste en zeg je minder snel iets fout maar kan je toch snelheid houden. Dat blijft dus lastig. Ik had hier vroeger nooit last van en nu verder nog steeds niet (andere wel) waar ik wel heel erg goed mee moet uit kijken is dat ik tijden goed in mijn agenda schrijf anders maak ik van half 3 rustig 15:30. Is ook veel logischer 15 uur is drie uur. Letters draai ik niet zo veel om wel heb ik sommige woorden uit mijn hoofd geleerd hoe je ze moet schrijven. Als ik het later door lees haal ik al wel een aantal fouten er uit, dat doe ik ook altijd met mijn posts. Maar heel veel fouten kan ik er pas veel later (maanden) pas zelf uithalen omdat het op de een of andere manier in je hoofd blijft zitten wat je denkt dat je hebt geschreven.

Maar veel dingen heb ik nog steeds moeite mee. Ik heb dus van veel dingen uit mijn hoofd moeten leren hoe je dat schrijft (spelling en grammatica) maar ik merk dat als ik het minder vaak het woord gebruik dat ik er later weer meer moeite mee heb. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik in teksten van Mike ook een aantal spelfouten had gezien omdat ik toch meende te hebben onthouden dat je het anders moet schrijven.

Ik zou niet meteen denken dat je dyslexie (wie heeft in vredesnaam dat woord bedacht en vooral dat het op deze manier geschreven moet worden) hebt het houdt veel meer in dan letters en cijfer om draaien. Ik weet niet hoe oud je bent, maar vroeger werd niet iedereen eruitgehaald die dyslexie heeft, een tijdje geleden deden ze dat een beetje te vaak (nu schijnt er iets anders in de mode te zien, je ziet schijnbaar ook dat kinderen het weer iets minder krijgen). Die tijd dat je voor dom werd aan gezien was nog geen eens niet zo heel erg lang geleden. Ik moest ook maar naar het een na laagste niveau van wat nu vmbo is ondanks dat de cito een veel hogere score aangaf. Uiteindelijk heb ik op mijn havo diploma een heleboel 8-ten, een 9, een 7 voor nederlands en een 5 voor engels (ondanks mijn leraar engels daarover zodadelijk meer). Typisch iemand dus om maar naar de huishoudschool te sturen omdat ze meer toch niet meer kan laat haar maar lekker iets met haar handen doen.

Die leraar engels vondt het maar onzin dat ik recht had op extra tijd voor toetsen (ik lees veel langzamer) daarom krijg ik standaard een 5 bij mondelinge overhoringen en dat waren er nog al wat (in allerei vormen) bij de andere toetsen zou ik kunnen aantonen dat ik het wel goed had dus daar kreeg ik het echte cijfer. Mijn klasgenoten vonden ook dat ik mijn mondelinge toetsen en presentaties veel beter deed dan andere. Dat werd wel duidelijk toen we een tijdelijke vervanger kregen ik had er geen zin meer om zo heel hard te leren omdat ik toch steeds een 5 had hoe hard ik ook leerde. Dus ik heb toen gewoon niet geoefend voor die presentatie en er zaten echt heel veel fouten in (vond ik ook) en ik kreeg een 6. De rest van mijn cijfers schoten ook om hoog. In het boek wat wij hadden stond geen grammatica uitleg en die lerares kon het ook niet uitleggen, dat vond de rest van de klas ook. Ik heb het mezelf aangeleerd toen ik tijdens mijn master ook stukken in het engels moest gaan schrijven met behulp van internet en ik krijg nu opmerkingen van een amerikaanse dat mijn engels zo goed is. Die lerares engel was trouwens heel erg trots op zichzelf de het gemiddelde cijfer van de klas aan het eind van het jaar een 5 was en vond dat dat echt een hele prestatie was. Mijn cijfer was ook een 5 dus wat dat betreft had ik het heel erg goed gedaan maar niet met haar hulp.

Even voor de duidelijkheid dit is iets van 15 jaar geleden.

 
Getallen wissel kan ook te maken hebben met dyslexie (ik heb iniedergeval geen dyscalculie). Bij getallen is het zo dat je eerst met de 1 begint en daarna de 8 zegt als je 81 bedoelt dat maakt het lastig voor dyslecten, natuurlijk meer voor kinderen. Ik zie op mijn werk dan 81 staan en denk eenentachtig als je het dan uitspreekt als losse getallen maak je er makkelijker 1 8 van. Dat is hetzelfde idee als half 3 op schrijven als 15:30 inplaats van 14:30. Het heeft met de volgorde van schrijven te maken, meer als letters dus. Dit zijn allemaal typische dingen voor dyslecten, ik zie het bij andere dyslecten die ik ken ook. Andere getal en rekendingen zijn inderdaad meer voor dyscalculie waar ik niemand mee ken.

Mijn ruimtelijk inzicht is vanwege mijn dyslexie heel erg goed, dat dacht ik altijd. Ik ben ook een echte plaatjes denker. Ik zie het ook letterlijk voor me en ik onthoud dingen ook altijd aan hoe ze er uit zien. Ook in de stad ik weet hoe een straat er uit ziet, maar vraag me niet naar de straatnaam. Terwijl ik wel weet hoe de gebouwen eruit zien.

 
Wat een interesant topic dit..ik leer echt heel veel!

Als je bijnieren uitgeput zijn kunnen ze toch ook overactief worden? Ik herken van mezelf namelijk een soort patroon..sommige dagen lijk ik een soort van hyper te zijn..veel energie,slecht slapen,doorstuiteren en niet tot rust kunnen komen..om dan daarna in te storten overal pijn te hebben..{hele lijf},in mezelf gekeerd te raken en last van mn angsten e.d. te hebben.Ik vraag me dus af in hoeverre mijn bijnieren hier dus mee te maken hebben..en of ik veilig adrenal kan gaan gebruiken of dat ik dan helemaal hieper de pieper wordt.

 
l'lady, waarschijnlijk zit je dan in een fase voor de uitputting. Als ze echt uitgeput zijn weet ik niet of ze zo zonder ondersteuning weer beter kunnen gaan werken zodat ze zelfs weer overactief kunnen zijn.

Kaaskanlekkerzijn, ik draai zelfs de meest simpele woorden om met schrijven. Niet wordt in 99% van de gevallen n ei t Dat deed ik 10 jaar geleden echt nog niet. En 76 of 67 , daar moet ik echt even over nadenken.

Misschien dat ik de oorzaak ervan dus in mijn darmen moet zoeken ......

 
Nee ik heb bij mijn weten nog nooit n ei t geschreven wel heb ik soms moeilijkheden met of iets nu moet met een lange of korte ei. En bij dt moet ik soms tegenwoordig ook diep nadenken dat moet volgens mij soms wel met een t naast jij. Ook heb ik lange tijd moeite gehad met het woord grote (kost nog moeite) en dan vooral hoeveel t's en o's je moet gebruiken en in welke gevallen. Het zijn dus echt spellings en gramatica regels die ik uit mijn hoofd heb moeten leren. Dingen zoals n ei t inplaatsvan n ie t heb ik nooit geschreven omdat het dan gewoon klinkt als nijt dat zie ik dan wel makelijk. Laatst had ik daarom wel moeite met het woord collega ik kwam er niet uit hoe dat nou ook al weer geschreven moest worden ik heb het toen maar geschreven met een l. Is ook veel logischer je zegt co le ga en niet col le ga.

Maar er zijn zo veel verschillende dingen die erbij horen. Die de een wel heeft en de ander juist niet. Sommige aanpassingen werken voor de een goed, een ander heeft door diezelfde aanpassing juist moeite met lezen en voor een derde maakt het niet uit.

Ik heb ook last van mijn darmen al had ik dat als kind nog niet. Al kon ik als baby niet tegen koemelk, mijn moeder heeft toen soja producten gegeten en toen ging het goed 8O :( . Ik ben de oudste en bij mij heeft het daarom 3 maanden geduurd voordat ze daar achter kwamen, ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Maar misschien zijn je hersennen ook meer ondervoed geraakt. Of ervaar je op andere gebieden (waar je nog niet aan gedacht had) meer stress.

 
ik ben chronisch moe, dus veel stress !

maar het woord n eit schrijf ik fout , maar dat zie ik ook dan weer gelijk. echt heel vreemd. En zo gaat dat met veel meer woorden helaas. ik vroeg ( en daar maakte ik al weer heel wat anders van als woord ) me dus alleen af of dat onder dyslexie valt ( en dus darmproblemen als mogelijke oorzaak )

 
Ik denk het niet omdat je meteen ziet dat je het fout schrijft. Maar er kunnen wel andere dingen spelen dit hoort natuurlijk niet.

 
Ik ben nu een week bezig met 1 adrenal per dag. maar ik ga al meer heel realistisch dromen en heb last van hartkloppingen s'avonds op bed ( terwijl ik de adrenal s'ochtends inneem ) En nu ? stoppen of toch doorgaan ?

 
Stoppen, want hartkloppingen is en geeft nog meer stress. Probeer eerst eens Adrenal Cortex.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan