Dotcom Radio

Uit een recente post van forumlid WouterB in de topic over beestenbottenbouillon:

De ijzercyanides klinken ook heel erg eng, natuurlijk door dat ‘cyanide’. Maar het is maar net in welke vorm dat spul zich bevind. Hier is het gekoppeld aan ijzer, en dat is letterlijk een íjzersterke verbinding die in het lichaam niet uit elkaar valt. De oude naam voor het spul is ‘bloedloogzout’, je krijgt het door dierlijke botresten en bloed in te drogen en dat samen met ijzer en kaliumbicarbonaat (het ‘zusje’ van het hier ook veelgeprezen natriumbicarbonaat) uit te gloeien in houtskool. De resterende as werd uitgewassen (uitgeloogd, vandaar bloedloogzout) en ingedampt tot poeder. Niets gevaarlijks mee aan de hand dus.

Maar vrij cyanide is levensgevaarlijk, de Duitsers maakten er in de vorm van Zyclon B (blauwzuurgas) misbruik van om hun massamoorden er mee uit te voeren. E tegenwoordig heb je kwakzalvers die onder de noemer vitamine B17 abrikozenpitten en bittere amandelen promoten als anti-kanker medicijn. Nou, die mensen gingen mooi dood met een forse cyanidevergiftiging, die pitten zijn rijk aan vrije cyanide. Om met Btederode te spreken; het kan verkeren…

Nog een leuk weetje: Wist je dat rookvergiftiging ook een cyanidevergiftiging is. De rook bevat veelal vrije cyanide die zich bind aan het heemijzer (weer dat ijzersterke!) waardoor de zuurstofbinding in het bloed teniet wordt gedaan. Zo’n patiënt probeert men meestal met succes te redden door hem grote hoeveelheden van een niet- biologisch actieve vorm van vitamine B12 toe te dienen. Dit hydroxocobalamine wisselt dan heel snel zijn hydroxylgroep uit tegen het cyanide en vormt dan cyanocobalamine, een verbinding die veel sterker is. En het voordeel is dat het gevormde cyanocobalamine heel snel door het lichaam wordt afgevoerd en zo de vergiftiging teniet doet.

Mike

Natuurlijk geeft Mike alleen maar zijn eenzijdige waarheidsbeleving van de gebeurtenissen bij Dotcom Radio weer, waarmee hij op een zeer voorspelbare wijze zijn eigen bijdragestraatje aan het geheel schoonveegt. Zoals ik Mike in de verschillende mailwisselingen heb leren kennen, had ik niet anders kunnen verwachten. Voor het completeren van zijn visie wil ik graag de mijne daarnaast zetten. Die komt neer op het ontmaskeren van de leugen die Mike verwoordde in zijn mededeling dat ik mij uit mijzelf zou hebben teruggetrokken. Dit is dus niet waar. Drie weken geleden werd ik door Henk Mutsaers gebeld met de mededeling dat ik niet meer mee mocht doen. Dit alles naar aanleiding van een boos mailtje die ik aan Mike had gestuurd. Mike meende mij te moeten verklikken door dat mailtje aan Henk door te sturen, zonder mij daarvan op de hoogte te brengen.

Mijn boosheid was geïnspireerd door de mooie woorden van Mike die ik hem hoorde zeggen in een vorige uitzending. Toen ik die woorden hoorde dacht ik bij mijzelf. Goh Mike, als je dat nu ook eens in de omgang met mij had gepraktiseerd, zouden we nu nog samen kunnen werken.

Waar het dus op neerkomt is dat Mike mijn visie op Trump niet heeft kunnen respecteren en accepteren, waardoor hij in een mail aan het team van Dotcom Radio aangaf, dat hij niet meer met mij wilde samenwerken, daar bij hem door mijn visie te veel en te sterke irritaties werden opgeroepen. Hij wilde dus niet meer met mij samenwerken. Ik ben uit het programma geschopt, omdat Mike te weinig sociale kwaliteiten in huis heeft om op een menselijke en respectvolle wijze met andersdenkenden en andersvoelenden om te kunnen gaan. Mijn eigen-wijze aanwezigheid was iets waar Mike niet mee om kom gaan. Het had dus in feite helemaal niets met mij te maken, maar alles met Mike's sociale beperkingen.

Beste Arend, je meent mij nu de zwarte piet toe te spelen. Ik zal hier heel kort over zijn: ik mag dan 'sociaal beperkt' zijn, maar ik heb geen enkele macht over de beslissingsvorming van Henk Mutsaers. Je suggereert dat ik met een soort 'couppoging' bezig ben geweest om jou 'uit het paleis' te werken. Daarmee doe je jezelf teveel eer aan, hetgeen veel zegt over jouw torenhoge ego. Henk is zeer goed in staat om zijn eigen beslissingen te nemen en laat zich echt niet door mij ringeloren. Zo belangrijk ben je kennelijk niet, Arend, don't flatter yourself.

Mike

Beste Mike.

Wat zal je het een ontzettend goed en ego versterkend gevoel hebben gegeven om te schrijven, dat ik kennelijk niet zo belangrijk ben. Jij blijkbaar dus wel. Dat is toch waar het allemaal om gaat! Ik hoop voor je dat je ooit nog eens een les in bescheidenheid zult krijgen.

Vandaag vol verwachting weer eens wezen stemmen en daar heb ik geen spijt van. De hoop is echt niet de bodem in geslagen. Maar .... voor mij is het vandaag een uitslag die aangeeft dat Nederland nog lang niet wakker is. We moeten dus maar hopen op Frankrijk waar men wel een echte vechtersmentaliteit heeft.

Ik heb mijn lessen in bescheidenheid al vele malen in mijn leven gehad Mike en mag nu leren voor mijzelf op te komen!

Muis schreef: Hmmm abrikozenpitten dus een hoax?

Beste Muis, Mike, wellicht wat OT binnen deze daad, maar wel een antwoord op een vraag.

Dit is juist geen hoax, want er is wel degelijk onderzoek naar gedaan.

Het stond me bij vanwege mijn achtergrond in de vlees- en levensmiddelentechnologie, en abrikozen en amandelen zijn nu eenmaal levensmiddelen. Het aparte is nu juist dat onderzoek wat er naar gedaan is. Dat is een goed voorbeeld waarbij reguliere geneeskunde en de complementaire nu eindelijk wel eens hand in hand konden gaan, en waarbij er heel goed onderzoek is gedaan.

Dat was ingegeven door het celvernietigende vermogen van amygladine, in deze een fytotherapeutisch middel, ontleend aan die abrikozen/amandelpitten.

In een 'notendop': in vitro (Latijn voor 'in glas', dus regeerbuis, petrischaal e.d.) gaf het hieruit ontwikkelde geneesmiddel Laetrile hoopgevende verwachtingen. Echter, 'in vivo' (latijn voor 'in het leven') dus in levende weefsels bleek het middel uiteindelijk evenzeer schadelijke, tot dodelijke effecten te hebben op de goede cellen.

Typisch geval van helaas, zoals het met veel elan en kunde geopperde therapieën om deze aandoening onder de knie te krijgen. Maar het blijft een goed voorbeeld hoe er door diverse partijen serieus gestreefd werd naar het zoeken van een oplossing, waarbij fytotherapeutische routes niet 'per definitie' werden afgewezen. Dat zou vaker moeten gebeuren...

Wel nu, het is gezien de hoog gespannen verwachtingen vanuit beide diciplines, nimmer een "hoax" geweest. Want die zijn gebaseerd op werkelijk niets.

Het lijkt mij, in mijn bescheiden opinie, meer juist om van een soort van 'urban legend' te spreken. Er is namelijk een bron geweest van verantwoord onderzoek, die in de praktijk helaas niet bracht wat er van verlangt werd.

Wat ik er nu met enig snel zoeken over terug vind is een algemeen artikel, maar je kunt er middels de voetnoten wel een goede bronvermelding uit halen: http://www.voedingenkankerinfo.nl/kunnen-abrikozenpitten-helpen-tegen-kanker/

Wouter

x

Muis schreef: Hmmm abrikozenpitten dus een hoax?

Beste Muis, Mike, wellicht wat OT binnen deze daad, maar wel een antwoord op een vraag.

Dit is juist geen hoax, want er is wel degelijk onderzoek naar gedaan.

Het stond me bij vanwege mijn achtergrond in de vlees- en levensmiddelentechnologie, en abrikozen en amandelen zijn nu eenmaal levensmiddelen. Het aparte is nu juist dat onderzoek wat er naar gedaan is. Dat is een goed voorbeeld waarbij reguliere geneeskunde en de complementaire nu eindelijk wel eens hand in hand konden gaan, en waarbij er heel goed onderzoek is gedaan.

Dat was ingegeven door het celvernietigende vermogen van amygladine, in deze een fytotherapeutisch middel, ontleend aan die abrikozen/amandelpitten.

In een 'notendop': in vitro (Latijn voor 'in glas', dus regeerbuis, petrischaal e.d.) gaf het hieruit ontwikkelde geneesmiddel Laetrile hoopgevende verwachtingen. Echter, 'in vivo' (latijn voor 'in het leven') dus in levende weefsels bleek het middel uiteindelijk evenzeer schadelijke, tot dodelijke effecten te hebben op de goede cellen.

Typisch geval van helaas, zoals het met veel elan en kunde geopperde therapieën om deze aandoening onder de knie te krijgen. Maar het blijft een goed voorbeeld hoe er door diverse partijen serieus gestreefd werd naar het zoeken van een oplossing, waarbij fytotherapeutische routes niet 'per definitie' werden afgewezen. Dat zou vaker moeten gebeuren...

Wel nu, het is gezien de hoog gespannen verwachtingen vanuit beide diciplines, nimmer een "hoax" geweest. Want die zijn gebaseerd op werkelijk niets.

Het lijkt mij, in mijn bescheiden opinie, meer juist om van een soort van 'urban legend' te spreken. Er is namelijk een bron geweest van verantwoord onderzoek, die in de praktijk helaas niet bracht wat er van verlangt werd.

Wat ik er nu met enig snel zoeken over terug vind is een algemeen artikel, maar je kunt er middels de voetnoten wel een goede bronvermelding uit halen: http://www.voedingenkankerinfo.nl/kunnen-abrikozenpitten-helpen-tegen-kanker/

Wouter

Dank voor de uitleg, Wouter. Het was niet dat ik.je nier geloofde, ik wist er simpelweg te weinig van.

Mike

dotcom.radio #47 met o.a. onthullingen van een insider
In aflevering 47: Slecht slapen tijdens de vroege jeugd kan leiden tot cognitieve gedragsproblemen op latere leeftijd - Kinderen worden meer blootgesteld aan schadelijke vervuiling op weg naar school dan op weg naar huis - Geluidsgolven stimuleren geheugen ouderen en diepe slaap - Ziekenhuisvloeren vormen een groter gezondheidsrisico dan aangenomen - Concentraat van blauwe bessen verbetert de werking van de hersenen bij ouderen - Bijdrage lezers - verkiezingen NL - en weer veel internationaal nieuws ....
http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-047-19032017.html

Er is iets met 'Agenda 21':
Ik heb al tig keren geprobeerd iets te plaatsen, zelfs mijn computer opnieuw opgestart.
Ik wil iets belangrijks plaatsen over thrive, als reactie op de discussie. Ik doe het dan nu in het verkeerde topic. Sorry.

Ik wilde volgende link plaatsen:
http://helpfreetheearth.com/news461_thrive.html

Dorothé

Waar ik me nu op de wereld bevind worden grote vuilnisbelten in de fik gestoken. Ik adem al het verbrande plastic en autobanden en noem maar op dus in. Het stinkt enorm en is echt een vreselijke ontwikkeling. In een podcast vertelde Ron over dat bepaalde voeding of supplementen bescherming bieden. Weet iemand dit nog? Ik kan het op de website bij "lees verder" niet vinden.

Laatst zei ik in Dotcom dat ik mezelf beschouw als een 'progressive libertarian', zoiets als 'progressieve rechts-conservatief' in het Nederlands. Dat is erkennen dat, hoewel ik politiek gezien duidelijk naar rechts hang, bepaalde ideeen uit het links-politieke spectrum, zoals zorg voor het milieu, dierenrechten en legalisering van drugs, niet per se aangehangen hoeven te worden door links.

Een goed voorbeeld is Milo Yiannoupolos, die 'gay' is en druk bezig was om rechts-conservativisme populair te maken onder de huidige generatie Amerikaanse universiteitsstudenten. Daarom moest hij ten val worden gebracht, want links moet en zal het monopolie hebben over homoseksuelen en deze in dezelfde slachtofferrol duwen als alle andere minderheidsgroeperingen die helpen hun agenda van tyannie vermomd als 'burgerrechten' en 'mensenrechten' mogelijk te maken.

In onderstaand filmpje van Black Pigeon Speaks gaat hij in op deze belangrijke nuancering, die voorkomt dat zowel links als rechts te fundamentalistisch wordt. Een uitstekende analyse van BPS, waar ik me volledig in kan vinden!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan