Dotcom Radio

Jij en ik komen er wel, ssrdam. Dat komt omdat we allebei niet terugschrikken van forse kritiek op onszelf en hier van proberen te leren en te groeien.

Mike

Nu we toch bezig zijn, ssrdam, dit is wat ik schreef in februari 2013, 7 JAAR GELEDEN. Klinkt niet meer zo vergezocht anno 2020, of wel? Als ik schrijf dat ik beschik over een vergevorderde intuitie (stem van God), dan zeg ik dit niet zomaar. Jij en bijv. ook naief (en anderen) staan nog wel eens klaar om mij te bekritiseren, omdat dit intuitieve onderbuikgevoel niet altijd direct te staven is met feiten. Ik krijg echter steevast achteraf gelijk, het kan een paar jaar duren maar ik stuit uiteindelijk altijd op de feitelijke informatie die mijn intuitie ondersteunt.

En dit is slechts 1 voorbeeld van vele waarin ik jaren later gelijk in heb gekregen, vooral in dit cruciale jaar! Dat is lastig voor mensen die teveel geworteld zijn in materie en 3D-realiteit, die eerst willen zien en dan geloven. Hun ego wil dan de boodschapper aanvallen om zich niet bezig te hoeven houden met de boodschap.

De tactiek die het ego hiervoor hanteert is 'strawmanning'. Straw man is letterlijk: pop van stro. Wat het betekent is dat de criticaster een oppervlakkige karikatuur maakt van je diepere boodschap en deze gaat aanvallen. Meestal wordt deze voorafgegaan door formuleringen als 'dus jij zegt/vindt dat...', om vervolgens een simplistische weergave te geven van een veel complexere boodschap en deze omver te blazen. Ik heb dit in de loop der jaren meermaals meegemaakt en ben er immuun voor geworden.

Deze week nog heb ik het opnieuw mogen ervaren, deze keer buiten dit forum om. Dit is vooral een tactiek die vrouwen graag hanteren omdat ze op intellectueel niveau de discussie niet kunnen winnen en het daarom meteen in het emotionele trekken. Ik trap er niet in en doorzie het meteen als de sluwe truc en valkuil die het werkelijk is. Wie zich schudigt maakt aan karaktermoord laat alleen maar zijn/haar eigen zwakke karakter zien.

Mike

Maar Mike, ik weet echt niet wat jij in al die jaren allemaal getypt hebt, dat weet ik van mezelf niet eens. Of dat ik weet welke voorspellingen jij hebt gedaan die wel uitgekomen zijn of die niet uitgekomen zijn. Ik voel vanzelfsprekend jouw intuïtie niet (dus ook de diepere bedoeling ontbreekt me dan), echter als ik jouw intuïtie blindelings zal aanhangen zonder dat ik daarmee met mezelf in acceptatie ben, volg ik de mijne niet meer. Dus van mijn kant gezien betekend het niet dat ik je niet vertrouw of dat je onzin rondbazuint, want als dat het geval is, zal ik hier überhaupt niet rondhangen of met je in discussie gaan over bepaalde gedachten. Die discussies zijn een teken dat ik erover nadenk/ er anders over denk, waarmee ik tegelijk mijn eigen gedachten (her)overweeg, dus niet met de intentie om een karikatuur van je te maken. Als jij zo de toekomst kunt voelen, zal waarschijnlijk zal je altijd wel tegen dit probleem aanlopen. In mijn geval kun je het dan beter zien als mijn gebrek en niet jouw gebrek. Ik ben geen jaknikker en heb niet de gave die jij hebt, dus ik ben iemand die een solide onderbouwing waardeert en nodig heeft gezien de grote hoeveelheid nepinformatie, maar die zeker wel vatbaar is voor jouw inzichten. En zo zijn wij allemaal verschillend en anders qua denken, overtuiging, kennis, intuïtie en hoe we met alles in deze tijd  omgaan.

Over het ego, m’n ego is aantal jaren geleden zo aan zichzelf ten onder gegaan dat ik nu iedere dag probeer te leven uit (o.a.) dankbaarheid, nederigheid, liefde voor mezelf en anderen en zodoende eerder dankbaar ben voor spiegels/kritiek die mensen me voorhouden, omdat deze meestal goed bedoeld zijn, dan dat deze voelen als een aanval. Tuurlijk is dat soms pijnlijk, maar ik kan dan beter die gedachten analyseren en eerlijk naar mezelf kijken waarna ik dan vaak mijn beperking moet erkennen. Eraan werken is dan veel vruchtbaarder dan in een tegenaanval gaan, waardoor ik het gebrek eigenlijk bij een ander leg; alleen als kritiek echt onterecht is, is dat nodig uiteraard.

Dank voor deze reactie, daar kan ik wat mee. Zoals gezegd, wij komen er wel want we zijn bereid naar onszelf te kijken. Het is niet zo dat ik een gave heb om in de toekomst te kijken, hoewel ik zeker wel een aantal zaken heb voorvoeld in het verleden (en nog). Het  is meer dat ik voel dat iets of iemand niet OK is maar op dat moment nog niet beschik over informatie waarmee ik dit gevoel aannemelijk kan maken naar de buitenwereld. Met het risico om arrogant te worden gevonden, dit heeft te maken met het feit dat ik mijn tijd ver vooruit ben, de info komt pas beschikbaar als voldoende anderen hier aan toe zijn.

Mike

De sleutel ligt bij een financieel systeem dat de mens dient en niet de hebzucht. Niets voor niets zegt men onderzoek alles en behoudt het goede.

Hoe gaat dat juist met die 12 stappen Mike, mss kan je me effen een mail sturen ?
Doe ik, ik stuur je nu meteen een mail!

Mike

@Mike , gisteren was Danielle bij mij iemand uit een verzetsgroep ,ze werkt in de verslavingszorg ( ze is zelf alcoholiste geweest en dreigt door depressie soms terug te vallen)  ik liet haar de 12 stappen zien en ze was zeer  enthousiast , leuk hoor, gr Assie .

dotcom.radio aflevering 233 van 22-11-2020

Deze week in aflevering 233 Het eindspel is ingezet, wordt het de Great Reset of gaan wij in actie komen om Trump -WERELDWIJD te ondersteunen om de strijd aan te gaan? Toekijken vanaf de zijlijn is geen optie. De Amerikaanse verkiezingen zijn net zo belangrijk voor ons en de laatste barrière voor de grote reset. Er op of eronder.

https://gedachtenvoer.nl/2020/11/22/dotcom-radio-aflevering-233-van-22-11-2020/

Goeie analyses weer. Mijn ervaring is toch ook dat op demo's vrij veel linkse progressieve 'hippie's, so to say, aanwezig waren. Dat klopt inderdaad. Ik heb dat in Berlijn ook gezien en hier in Brussel ook. Veel groeperingen uit de humanistische hoek, velen franstaligen ook. We moeten inderdaad de rangen sluiten. Dus toch actie, he Mike ;-)

Tropische vruchten zoals sinaasappels en citrusvruchten kweken bij – 30 graden met speciaal gekweekte planten en in voedselgrachten

https://solar.lowtechmagazine.com/nl/2020/11/fruit-trenches-cultivating-subtropical-plants-in-freezing-temperatures.html

Goede uitzending heren! Aangaande Boris Johnson en Ghislaine Maxwell, volgens bronnen die ik onder ogen kreeg is dat wel Boris, maar is die dame niet Ghislaine.

Idd goede zeer goede uitzending. Bedankt daarvoor. Echter heb ik wel enkele vragen. Mike blijft maar hameren dat mensen zich moeten gaan verbinden. Hiermee ben ik het eens. Persoonlijk vind ik dat dit ieders eigen verantwoording is. Misschien begrijp ik zelf het woord verbinding niet of interpreteer ik het allemaal verkeerd. Goed voorbeeld is destijds dat gedoe met CommonSense TV.
Daarbij ging het dan wel om een situatie over een artikel welke in het nadeel van Willem Engel was geplaatst. Dat was idd heel jammer. Alleen ben ik van mening dat dit niet iets is om ze dan maar links te laten liggen. Helaas werd dat wel een punt van discussie. Nu word gezegd dat IEDEREEN moet verbinden met elkaar. Zelfs moslims. Mag ik even zeggen dat het mij volstrekt onduidelijk is wanneer ik precies datgene doe wat nu gezegd word en dit afgestraft werd? Van alles is steeds niet goed om vervolgens dan wel te adviseren. Betekent dit dat de inzichten hierin zijn veranderd of zie ik iets over het hoofd? De informatie van de zender die nu door de ether gaat geeft exact dezelfde informatie als waar ik destijds zelf achter stond en geprobeerd heb duidelijk te maken maar toen niet als actueel of op waarde werd beschouwd. Of weggezet als koppig, of geen gelijk willen geven. Hoewel ik het vaak eens ben met standpunten en visies (mits ik er iets van de kennis begrijp) is dit mij volstrekt onduidelijk.

Voor ieder die nog de behoefte voelt zichzelf te verbinden. Er is een apart topic over met een sheet waar je per regio in kan vullen waar je woont zodat men vervolgens met elkaar in contact kan leggen. Hieronder nogmaals de sheet.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/hier-kun-je-je-opgeven-als-je-behoefte-je-hebt-jezelf-te-verenigen/

“de Strijders van het licht”, born to be free

Boek: “de strijders van het licht” Voor Paulo Coelho (de schrijver) is zelfonderzoek een sleutel tot het vinden van geluk. ‘Ik ben een strijder, geen wijs man,’ zei hij eens in een interview. In De strijders van het licht verzamelde Coelho 133 levenswijsheden. Dit boek openbaart de strijder die zich in ieder van ons verschuilt; een strijder van het licht, die weet dat hij kan vechten voor zijn dromen.

https://gedachtenvoer.nl/2020/11/23/48401/

Tropische vruchten zoals sinaasappels en citrusvruchten kweken bij – 30 graden met speciaal gekweekte planten en in voedselgrachten

https://solar.lowtechmagazine.com/nl/2020/11/fruit-trenches-cultivating-subtropical-plants-in-freezing-temperatures.html

Dank voor het artikel henk ik he/het met veel interesse gelezen.
Dit bewijst maar weer dat er veel meer mogelijk is dan ons wordt wijs gemaakt.

Nu nog de plek en de tijd ( fuck belasting betalen = het stelen van je tijd) om dit in de praktijk toe te passen.

Daarbij ging het dan wel om een situatie over een artikel welke in het nadeel van Willem Engel was geplaatst. Dat was idd heel jammer. Alleen ben ik van mening dat dit niet iets is om ze dan maar links te laten liggen.

Daar zeg je wat binc.

Echter soms moet je wel eens n streep in het zand trekken om een ander iets duidelijk te maken en principes hebben consequenties 🥴

Verder zie ik ook de laatste tijd dingen veranderen dat bepaalde mensen die vroegah blacklisted zijn nu opeens wel in beeld komen noem het selectieve censuur of wat dan ook.
Ik beschouw dat als goed dat er niet ten koste van alles ook als de feiten je overtuiging links en fechts inhalen je vast blijft klampen aan deZelfde overtuiging.
Misschien is dat wel de grootste winst die ik (h)erken.

Geen idee wat je bedoeld Joke. Een streep in het zand trekken naar wie? Naar CSTV? Naar Wouter Raatgever? Naar wie dan ook die een fout maakt? Voor mij is het wel genoeg geweest. Continue dingen die niet goed zijn of gaan verwijten heeft geen enkele zin. ja, overtuigingen laten varen niks mis mee. Maar als dat resulteert in continue het gevoel van traumatische banden uit het verleden wekt dat geen vertrouwen en evenmin vooruitgang. Omdat wanneer men voortdurend geconfronteerd word met het verleden men niet vooruit komt maar men juist achteruit loopt op de feiten. Dan valt er helemaal niks in te halen en dus ook geen winst.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan