Maar Mike, ik weet echt niet wat jij in al die jaren allemaal getypt hebt, dat weet ik van mezelf niet eens. Of dat ik weet welke voorspellingen jij hebt gedaan die wel uitgekomen zijn of die niet uitgekomen zijn. Ik voel vanzelfsprekend jouw intuïtie niet (dus ook de diepere bedoeling ontbreekt me dan), echter als ik jouw intuïtie blindelings zal aanhangen zonder dat ik daarmee met mezelf in acceptatie ben, volg ik de mijne niet meer. Dus van mijn kant gezien betekend het niet dat ik je niet vertrouw of dat je onzin rondbazuint, want als dat het geval is, zal ik hier überhaupt niet rondhangen of met je in discussie gaan over bepaalde gedachten. Die discussies zijn een teken dat ik erover nadenk/ er anders over denk, waarmee ik tegelijk mijn eigen gedachten (her)overweeg, dus niet met de intentie om een karikatuur van je te maken. Als jij zo de toekomst kunt voelen, zal waarschijnlijk zal je altijd wel tegen dit probleem aanlopen. In mijn geval kun je het dan beter zien als mijn gebrek en niet jouw gebrek. Ik ben geen jaknikker en heb niet de gave die jij hebt, dus ik ben iemand die een solide onderbouwing waardeert en nodig heeft gezien de grote hoeveelheid nepinformatie, maar die zeker wel vatbaar is voor jouw inzichten. En zo zijn wij allemaal verschillend en anders qua denken, overtuiging, kennis, intuïtie en hoe we met alles in deze tijd omgaan.
Over het ego, m’n ego is aantal jaren geleden zo aan zichzelf ten onder gegaan dat ik nu iedere dag probeer te leven uit (o.a.) dankbaarheid, nederigheid, liefde voor mezelf en anderen en zodoende eerder dankbaar ben voor spiegels/kritiek die mensen me voorhouden, omdat deze meestal goed bedoeld zijn, dan dat deze voelen als een aanval. Tuurlijk is dat soms pijnlijk, maar ik kan dan beter die gedachten analyseren en eerlijk naar mezelf kijken waarna ik dan vaak mijn beperking moet erkennen. Eraan werken is dan veel vruchtbaarder dan in een tegenaanval gaan, waardoor ik het gebrek eigenlijk bij een ander leg; alleen als kritiek echt onterecht is, is dat nodig uiteraard.