De oplossing in jezelf zoeken is toch ook New Age tafereel. Dat heeft mij enorm tegengestaan toen ik mij er ooit in verdiepte. Ik erken zeker een hogere macht. Ik geloof ook helemaal niet in die ‘Ik’ affirmaties die de therapeut mij adviseerde. Ik zou zelf de macht hebben, jaha tuurlijk.
Exact. En wat er dan gebeurt is dat je er een tweede ego bij hebt dat het andere ego veroordeelt. Je wordt in een klassiek schuldpatroon geduwd, waarbij je enerzijds je feilbaarheid erkent (en veroordeelt) en anderzijds met een 'deugdelijk' ego je helemaal suf affirmeert en mediteert om dit toch maar weg te wensen. Om er vervolgens achter te komen dat je er telkens opnieuw toch weer ingetuind bent, het blijkt toch sneller dan je schaduw. En iedere keer dat het gebeurt bouw je meer schuldgevoel op en moet je meer mediteren en affirmeren. En toch ga je telkens weer voor de bijl. Dit is de New Age-valstrik. Niet voor niets is dit de officiele Wereldreligie van de VN/NWO. Dit is zo Luciferiaans, alles om je maar weg te houden bij je Schepper die je het leven heeft geschonken en om je vast te houden in je eigen God-complex.
Maar ja sommigen mensen varen hier blijkbaar erg goed bij, wie ben ik om ze dan te vertellen dat ze fout bezig zijn? Ik heb dergelijke discussie ooit gehad met mijn schoonzusje die behoorlijk in die New Age shit zit maar neehoor zij is overtuigd dat dit het allerbeste is. Ze kijkt ook dag en nacht naar een moodboard en gelooft in de law of attraction.
Ik durf dit wel te zeggen: New Age is SATANISCH! Wie ben ik (of jij) om iemand ervan te proberen te weerhouden? Ik houd niemand tegen, wandel gerust je eigen ondergang tegemoet. Dat zien we nu toch ook bij die COVID-ellende? Mensen die een heilloze weg willen bewandelen zijn niet te overtuigen van het tegendeel. Willem Engel zei het laatst heel treffend in dat interview: het systeem bevordert zwakheid en traumatiseert mensen en de meest zwakke en getraumatiseerde mensen staan aan de top. Hoe zwakker het karakter, hoe meer ego er speelt en hoe starder en onbuigzamer men wordt. Deze mensen krijgen een harde landing en ze zijn ook actief hier op dit forum. Suit yourself, be my guest.
En jij Mike ben overtuigd van die 12 stappen. Ik denk ook dat het een proces is waarin men zelf overtuigd zal raken en alsnog ook DAT moet bij diegene passen.
Ik denk ook niet dat we zouden moeten willen om mensen te overtuigen. Het mooiste is als we het ZELF gaan inzien en bij de 1 duurt dat langer dan bij de ander of nooit dat kan ook natuurlijk.
Helemaal mee eens. En ik dwing niemand ergens toe, je laat je meeslepen door mensen die dit beweren vanuit hun eigen egoweerstand, hun eigen identificatie met de duisternis. Vroeger zei ik dit over Poetin en over Trump en nu gaat het over mij: luister nooit naar wat er OVER iemand gezegd wordt, maar naar wat de persoon ZELF zegt. Vrijheid blijheid. De 12 stappen hebben hun sporen reeds lang en breed verdiend en de enige weerstand die mensen hierbij kunnen voelen is geheel en al voor hun eigen rekening. Eigen keus, eigen wil, eigen verantwoordelijkheid.
Mike