Dotcom Radio

Mike, ik ga de coaching volgen. Ik ga het aan.

Ik verneem dan wel hoe het allemaal zal gaan lopen.
Geweldig, ik neem contact met je op via email!

Mike

De oplossing in jezelf zoeken is toch ook New Age tafereel. Dat heeft mij enorm tegengestaan toen ik mij er ooit in verdiepte. Ik erken zeker een hogere macht. Ik geloof ook helemaal niet in die ‘Ik’ affirmaties die de therapeut mij adviseerde. Ik zou zelf de macht hebben, jaha tuurlijk.
Exact. En wat er dan gebeurt is dat je er een tweede ego bij hebt dat het andere ego veroordeelt. Je wordt in een klassiek schuldpatroon geduwd, waarbij je enerzijds je feilbaarheid erkent (en veroordeelt) en anderzijds met een 'deugdelijk' ego je helemaal suf affirmeert en mediteert om dit toch maar weg te wensen. Om er vervolgens achter te komen dat je er telkens opnieuw toch weer ingetuind bent, het blijkt toch sneller dan je schaduw. En iedere keer dat het gebeurt bouw je meer schuldgevoel op en moet je meer mediteren en affirmeren. En toch ga je telkens weer voor de bijl. Dit is de New Age-valstrik. Niet voor niets is dit de officiele Wereldreligie van de VN/NWO. Dit is zo Luciferiaans, alles om je maar weg te houden bij je Schepper die je het leven heeft geschonken en om je vast te houden in je eigen God-complex.
Maar ja sommigen mensen varen hier blijkbaar erg goed bij, wie ben ik om ze dan te vertellen dat ze fout bezig zijn? Ik heb dergelijke discussie ooit gehad met mijn schoonzusje die behoorlijk in die New Age shit zit maar neehoor zij is overtuigd dat dit het allerbeste is. Ze kijkt ook dag en nacht naar een moodboard en gelooft in de law of attraction.
Ik durf dit wel te zeggen: New Age is SATANISCH! Wie ben ik (of jij) om iemand ervan te proberen te weerhouden? Ik houd niemand tegen, wandel gerust je eigen ondergang tegemoet. Dat zien we nu toch ook bij die COVID-ellende? Mensen die een heilloze weg willen bewandelen zijn niet te overtuigen van het tegendeel. Willem Engel zei het laatst heel treffend in dat interview: het systeem bevordert zwakheid en traumatiseert mensen en de meest zwakke en getraumatiseerde mensen staan aan de top. Hoe zwakker het karakter, hoe meer ego er speelt en hoe starder en onbuigzamer men wordt. Deze mensen krijgen een harde landing en ze zijn ook actief hier op dit forum. Suit yourself, be my guest.
En jij Mike ben overtuigd van die 12 stappen. Ik denk ook dat het een proces is waarin men zelf overtuigd zal raken en alsnog ook DAT moet bij diegene passen.

Ik denk ook niet dat we zouden moeten willen om mensen te overtuigen. Het mooiste is als we het ZELF gaan inzien en bij de 1 duurt dat langer dan bij de ander of nooit dat kan ook natuurlijk.
Helemaal mee eens. En ik dwing niemand ergens toe, je laat je meeslepen door mensen die dit beweren vanuit hun eigen egoweerstand, hun eigen identificatie met de duisternis. Vroeger zei ik dit over Poetin en over Trump en nu gaat het over mij: luister nooit naar wat er OVER iemand gezegd wordt, maar naar wat de persoon ZELF zegt. Vrijheid blijheid. De 12 stappen hebben hun sporen reeds lang en breed verdiend en de enige weerstand die mensen hierbij kunnen voelen is geheel en al voor hun eigen rekening. Eigen keus, eigen wil, eigen verantwoordelijkheid.

Mike

@Sio, daarna zijn nog meerdere pijlen gekomen waar je je niet voor hebt verontschuldigt. Hoeft ook niet, je hoeft voor mij niet door het stof. Je bent je simpelweg niet bewust van onbewuste vrouwelijke processen, zoals ‘shit testing’ om te kijken hoe alfa ik ben. Doen Joke en naief ook. Wat dat betreft kunnen jullie iets leren van Anna, met wie ik ook discussies heb gehad over hetzelfde onderwerp. Zij kiest er nu voor om mij oprechte en intelligente vragen te stellen. Zo kan het dus ook!

Mike 

Exact een antwoord wat ik verwachtte. En beetje jammer.

De oprechte en intelligente vragen van Anna zijn goed, maar de antwoorden erop waren me al bekend.

Nu nog de bron van je boosheid achterhalen.

Wordt aan gewerkt. Ik ben alweer een stukje verder. Dit is echter prive en zal ik niet in veel detail hier onthullen. Nu jij nog de bron van je (subtiele, onderhuidse) venijnigheid achterhalen.

Mike

Mooie metafoor van je Binc behalve het woord dit Forum

Vervang dat eens door de wereld, de politiek, de media. Daar doet men deze dingen. Je een mening opdringen, je een harnas verschaffen waar je in plaats dient te nemen zo niet dan wordt je aan de schandpaal genageld.

Nou Henk, wat je zegt lijkt me logisch. Idd, maar of vervang dat voor de wereld alleen zo is vraag ik me af. Kijk alleen al naar sommige reacties hier. Ik ga geen namen noemen want ook ik wil niemand beschuldigen. Maar recentelijk zijn ze geplaatst. Ik vraag mezelf echter wel af, is er nog onderscheid op dit forum en social media voor wat betreft 2 verschillende aspecten, namelijk het verschil tussen iemand kwetsen of kwaad doen. Het kwaad komt natuurlijk van het huidige systeem en dan is de persoon zelf niet de veroorzaker daarvan. Maar zoals sommigen het hier maar ook op social media neer zetten zijn ook die mensen die wakker zijn aan het kwetsen. Kijken wie het meest bijdehand is ofzo. Geen idee. De ontvanger kan zich gekwetst voelen daardoor en als een aanval zien ondanks dat dit het niet is kunnen er toch vervelende gevoelens door komen. Dit kan ook te maken hebben met dat sommige dingen niet duidelijk uitgelegd worden terwijl dat wel een voorwaarde zou moeten zijn. Ik heb dit eerder ook zo ervaren toen het kwaad mij ter ogen kwam. Weg harmonie. Uiteraard is er nog altijd een verschil tussen je aangevallen voelen of aangevallen worden. datzelfde is het geval met gekwetst voelen. Ik wil dat anderen niet aandoen. Evenmin wil ik anderen die open staan een waarheid opdringen die als schokkend ervaren kan worden door de ontvanger en waar ze mogelijk niet tegen opgewassen zijn. Daarnaast komt het allemaal nogal drammerig over op social media. iedereen vind overal wel wat van en er lijkt soms geen rode draad te vinden. Bovendien is de voorwaarde dan ook nog eens een keer dat je voldoende kennis moet hebben. Ik beperk mezelf tot het delen van deze kennis tot personen die zich aangetrokken voelen om ernaar te willen luisteren en open voor te staan. In het meest gunstigste geval attendeer ik ze op artikelen als ze de bereidheid hebben te willen lezen. Ik denk dat dit ook valt onder eigen + wijsheid. Hoewel ik van dat laatste wel wat meer zou willen hebben. Ik vat je bericht dus ook niet persoonlijk op. Echter spreek ik wel oprecht als ik zeg dat dit forum voor langer geleden een spiegel en een voorbeeld was om anderen te willen helpen of in elk geval mee te denken in oplossingen en dit nu eigenlijk niet meer zo ervaar.

Omdat je geen namen noemt is het onduidelijk over wie je het specifiek hebt. Daarom van mijn kant ook een algemene reactie, zonder namen te noemen. Ik hoef het niet allemaal opnieuw op te schrijven. Op 28 november jl. schreef ik al het volgende en dit zegt alles:
Mijn confronterende stijl staat niet iedereen aan en het staat je vrij om te vertrekken als je dat wil, het staat je ook vrij om weer terug te komen. De klok tikt echter door en we zijn als een waterstraal uit de kraan die steeds dichter bij het putje in de gootsteen kringelt. Het moment dat we daadwerkelijk door het putje vloeien komt nu razendsnel dichterbij en spoedig is er geen tijd meer.

Wie nu nog meent zijn/haar tijd te moeten verspillen aan mijn vermeende karaktergebreken i.p.v. aan de slag te gaan met zijn/haar eigen tekortkomingen zal na verloop van tijd tot de onvermijdelijke conclusie komen dat het te laat is, je hebt je kans gehad en je hebt hem verspeeld omdat je ego het belangrijker vond om weerstand te bieden tegen elke vorm van zelfreflectie. Je bent niet te helpen als je geen hulp vraagt. Je kunt problemen niet oplossen die je niet eerst zelf erkent.
Mike

Ik durf best m’n kop boven het maaiveld uit te steken en te stellen dat ik best gevoelig ben voor die NewAge shit en daar ben ik gewoon eerlijk in. Ik heb me suf zitten affirmeren en na een tijdje zakt dit weg en doe je er niets meer mee en verval je in oude patronen, ik wel tenminste. Ik weet zeker dat de trainingen die ik heb gevolgd voor een gedeelte hebben bijgedragen aan een beter zelfbeeld en eigenwaarde.

De grens tussen spiritualiteit en New Age vind ik soms lastig om te zien. Ik snap niet waarom ik zelf niet verantwoordelijk ben voor mijn eigen leven en keuzes. Dat is toch juist de oplossing in jezelf zoeken? Als ik tegen God praat of naar God luister (bidden of mediteren) dan luister ik naar mezelf want ik ben een klein vonkje van dat wat God is.

Omdat je geen namen noemt is het onduidelijk over wie je het specifiek hebt. Daarom van mijn kant ook een algemene reactie, zonder namen te noemen. Ik hoef het niet allemaal opnieuw op te schrijven. Op 28 november jl. schreef ik al het volgende en dit zegt alles:

In allebei mijn berichten heb ik geen namen genoemd en verwees ik naar dit forum en een aantal reacties. Ik heb het dus niet over jou. Het is een optel som bij elkaar. Reacties van Sio soms Joke, onlangs Dorothe. Wie weet begrijp ik de doelstelling van dit forum nier meer. Echter, dat maakt niet uit. Ik heb geen zin om deel te nemen aan situaties waarbij mensen van mening zijn gelijk te moeten halen. Zoaks gezegd, we weten allemaal dat het systeem de schuldige is. Tenminste, de meesten op dit forum. En toch moet er om de 1 of andere manier een spel geweest worden om het rechtst van de sterkste. Ik zei al, niet alleen hier maar echt overal. Het zwarte gat van Twitter, Facebook en weet ik allemaal niet meer. Het gaat mijn gevoel totaal voorbij.

@Alpha2020, met 'self will' kun je een aardig eind komen en niemand zegt dat zelfhulpboeken en -cursussen je niet verder op weg kunnen helpen. Je geeft echter zelf al aan dat dit maar zo ver gaat. Wil je daadwerkelijk helen en groeien, dan zul je de illusie moeten opgeven dat jij je eigen God bent, want dat is wat je voortdurend in die New Age wordt aangepraat.

Een godsvonk is NIET hetzelfde als God zelf, alleen met een totale overgave aan een Hogere Macht kom je echt verder want dan pas verbind je je met de Bron van je bestaan en versterk je je bestaansrecht. Het is iets heel krachtigs om je recht op bestaan op te eisen door alle aangeleerde onzin van je af te gooien, je leert hierdoor letterlijk in je eigen kracht te staan!

Het wordt hier gepresenteerd alsof dit mijn mening is en mijn weg en dat er ook andere wegen zijn. Ik ga je vertellen dat dit een LEUGEN is, niet omdat het van mij komt maar omdat jou is wijsgemaakt dat 'iedereen zijn eigen waarheid heeft' en dat waarheid dus subjectief zou zijn. Dat is wat de Luciferianen je graag willen doen geloven, maar het is een LEUGEN.

Er bestaat wel degelijk zoiets als een objectieve waarheid, een die ook door alle natuurvolkeren wereldwijd werd gedeeld. Voor wie van mij een karikatuur wil maken en mij nu wil neerzetten als iemand die nu 'in de Heere' is, dit schreef ik reeds zo ver terug als 2013:
Bedenk dat dit parasieten zijn die niets zelf kunnen scheppen en ons gebruiken om hun verstoorde versie van de werkelijkheid waar te maken. Geen mensenkind wordt boosaardig geboren, maar door leugens, misleiding en bedrog kunnen we ons tijdens ons leven wel schuldig maken aan verkeerde daden. Het is een illusie en wie door de illusie heen prikt komt bij de waarheid. Deze absolute en objectieve waarheid zullen ook de parasieten onder ogen moeten zien.
(16 januari 2013)

Mike

Ik ben het met bovenstaande bericht aan Alpha eens. Maar puur wat ik zie en wat ik verder nog lees, ik heb geen idee meer hoe dit te interpreteren. Ik lees dat er valstrikken worden bedacht. Waar deze voor te gebruiken? Voor wie? waarom? met welke reden? Met welk doel? Vanuit rechtvaardigheid? Wat is daar rechtvaardig aan?

Op twitter en facebook en weet ik veel welke social media er nog meer gebruikt word, iedereen zet de beste versie van zichzelf neer. De 1 nog beter dan de ander. Waarom niet gewoon in gesprek met mensen die ervoor open staan? Waarom moeten degenen die zo graag willen dat anderen de waarheid geloven zich net zo schuldig maken aan dezelfde valstrikken als die de duivel hanteert? Dart zijn toch zeer zeker geen natuurwetten waar het op dit forum over gaat?
Dit doet men alleen tegen de duivel zelf en niet tegen onwetenden. Het is echt om er kotsziek van te worden en allesbehalve positief. Wel eens van het gezegde gehoord: angst voor mensen vormt een strik? Misschien iets om over na te denken iplv het bedenken van een valstrik voor onwetenden?

De valstrikken zijn bedacht om middels pseudo-spiritualiteit en pseudo-religie ons weg te houden van God en in ons ego. Je krijgt dan een ego dat spiritualiteit 'verzilvert', zo van: ik ben meer verlicht dan jij. Het gaat telkens om afscheiding van het Zelf, de ander en van God. De 12 stappen herstellen de relatie met alledrie.

Mike

Ik snap het niet. Waarom zo een vermoeiende communicatie aangaan?
Jij of ik of anderen hier op het forum, zijn er werkelijk valstrikken voor nodig om onwetenden de realiteit te laten zien? Ik zou het persoonlijk niet zelf kunnen bedenken tegen onschuldige mensen in de wetenschap dat als ze wel open staan voor de realiteit hen de angst om het hart kan slaan.
Hoezo dan de 1 is meer verlicht dan de ander? Ik snap wel dat het niet om eigen ego gaat. Als je jezelf onderuit kan halen en geen problemen mee hebt dan is het ook geen probleem als anderen dat doen. Dat vind ik eerlijk gezegd iets anders dan mensen daadwerkelijk een angstig scenario laten zien, of beschuldigen van van alles. Wat op Twitter allemaal rond gaat en andere social media. Ik zei het eerder al, de indruk die mij ontstaan is is dat dit het wereldje is wat men moet laten zien aan anderen. Terwijl ik hier klaar mee ben. Het behoort andersom te zijn. Als mensen het willen weten en het interesseert ze dan komen ze uit zichzelf iplv dat het opgelegd word. Geen idee hoe ik het anders moet verwoorden.

Ik denk dat we het dan niet over hetzelfde hebben. Ik had dit paar weken terug gelezen in een artikel van Henk dacht ik over het bedenken van een val. Daar kan ik me niet in vinden. Maar misschien heb ik het wel mis. Geen idee. Ik hoor sowieso al mensen om me heen die serieus heel bang zijn.

In dat geval heb ik geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb wel vaker Babylonische spraakverwarringen met vrouwen.

Mike

Wordt aan gewerkt. Ik ben alweer een stukje verder. Dit is echter prive en zal ik niet in veel detail hier onthullen.

Klinkt goed.

Nu jij nog de bron van je (subtiele, onderhuidse) venijnigheid achterhalen.

Mike 

O, dit weer? Nee hier begin ik niet weer aan.

Nou, dat is nu dus wel gelukt! Maar je post toch dagelijks? We gaan het behandelen, als de tijd het toelaat.

Mike

gevonden. Ik snap dit dus niet. Hieruit concludeer ik dat we anderen in een val moeten laten lopen die we zelf bedenken? Nou, tenzij Henk dit anders bedoeld dan ik het opvat, wens ik degenen die dat doen er plezier mee. Ik doe niet mee.

T7saz8rsueuhaq13wlkkdkbzagqy4nfpc.jpg

Henk gebruikt een beeld van een leeuw. In zijn beeld staat de brullende leeuw voor een bedreiging en is hij bezig deze te slim af te zijn. Daar besteedt hij liever zijn tijd aan dan schapen wakker schudden. Snappie?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan