Dotcom Radio

Dat heethoofd ben je nog steeds, Sampjes. Zie je recente berichten over hoe 'laaiend' je bent als je in contact komt met de mondkapjeswaanzin. Ik kan je hier mee helpen, middels de 12 stappen.

Mike

Ik HAAT feestjes, teambijeenkomsten en zelfs in een open werkruimte voel ik mij extreem ongemakkelijk.

Dit is bij mij exact hetzelfde! En ookal kom ik rustig over, van binnen is dat totaal niet!

Kevin

Ik heb het mogelijk gemist, maar wat versta je nu eigenlijk onder god.

Is dit het plan waar je het steeds over hebt ?
https://www.aa-nederland.nl/de-twaalf-stappen/

😳😳 wat vreemd. Ben ik zeker 1 van de weinige die feestjes leuk vind. Team bijeenkomsten zoals saaie vergaderingen op werk ofzo heb ik ook niks mee. Maar dan ook echt helemaal niks. Nutteloze kletspraat vind ik dat en zinloze tijd besteding aangezien er van plannen die gemaskt worden nooit wat terecht komt. Kantoor tuinen zorgen ervoor dat dit ten koste gaat van concentratie. Waardeloos!
Alleen zijn, ja, heerlijk.

Dat heethoofd ben je nog steeds, Sampjes. Zie je recente berichten over hoe ‘laaiend’ je bent als je in contact komt met de mondkapjeswaanzin. Ik kan je hier mee helpen, middels de 12 stappen.

Ja dat klopt, ik kan ook nog eens heel slecht tegen onrecht. Maar spullen kapot gooien doe ik gelukkig niet meer, dat bedoelde ik meer. Bedankt voor je aanbod Mike. Ik ben nog niet echt bekend met die 12 stappen. Ik wil daar nog wel eens rustig naar kijken en doorlezen. Ik heb flink wat geld uitgegeven aan een psycholoog, ik heb haar programma nog steeds niet afgerond. Zij vertelde mij bijv dat ik veel meer naar ‘binnen’ moest gaan. Ook heeft zij kindpatronen gedaan met mij, en besefte ik pas echt hoe dat mij heeft gevormd en ik ben leren begrijpen hoe bepaalde gedragingen en houdingen van mijzelf zijn ontstaan en dat weer onbewust overbreng op mijn kinderen. Heel interessant allemaal. Maar ik ben er wel mee bezig alleen staat wel op een laag pitje.

Ik heb het mogelijk gemist, maar wat versta je nu eigenlijk onder god.
Bij de AA is men van mening dat jij jezelf niet kan fixen. Alleen een totale overgave aan iets groters dan jouzelf maakt heling mogelijk. Deze 'God of your understanding' is precies dat, zoals jij deze begrijpt of opvat. God mag mannelijk zijn, vrouwelijk of onzijdig, God mag abstract zijn of concreet, enkelvoud of meervoud. Denk je nou werkelijk dat God zich druk maakt om hoe wij Hem/Haar/Het zien? Veel belangrijker is dat jij je ondergeschikt en dienstbaar leert maken en je tekortkomingen weggeeft aan je Hogere Macht. Alleen dan is er werkelijke heling en groei mogelijk.

Is dit het plan waar je het steeds over hebt ?​

Dat zijn de 12 stappen van AA zoals deze zijn geschreven voor alcoholisten. Ik heb deze herschreven zodat deze niet per se van toepassing hoeven te zijn voor verslavingsproblematiek en dus meer algemeen toepasbaar zijn. Alleen de white hats hebben een Plan, ik heb de 12 stappen.

Mike

No ‘Q’, it’s all in the open !

Al sinds 13 November is er geen bericht meer verschenen op de Q boards. Alles gebeurd nu in het open. De verkiezingsfraude was live te volgen in de nacht van 3 november. De Media proberen het beeld te schetsen dat Joe Biden heeft gewonnen, de winnaar wordt echter pas op 6 januari bekend gemaakt. De verkiezingen in de VS zullen de geschiedenis ingaan als de grootste verkiezingsfraude uit de geschiedenis... ter wereld !!

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/05/no-q-its-all-in-the-open/

Dit is bij mij exact hetzelfde! En ookal kom ik rustig over, van binnen is dat totaal niet!
I can help, Kevin. Overweeg eens om de 12 stappen te doorlopen. Het is niets meer dan goede gesprekken, er vindt geen diepgravende psychoanalyse of regressietherapie plaats, "it's a simple program for complicated people". Het kan gewoon op afstand, via Skype of Zoom, niets bedreigends of gecompliceerds aan.

De kracht van het programma zit hem in zijn eenvoud. Er is maar 1 voorwaarde: je moet een Hogere Macht in je leven erkennen en je moet het huis van je geest leren schoonmaken van negatieve egopatronen en God hiervoor in de plaats zetten. Dit hoeft NIET de christelijke God uit de bijbel te zijn en eventuele christelijke trauma's die je mogelijk in je leven hebt opgelopen kunnen hier ook mee geheeld worden.

Atheisme is NIET het antwoord, dat is slechts een vorm van nihilisme en eveneens een geloof, een geloof in niets en dat is EXTREEM SCHADELIJK. Jij mag zelf invulling geven aan jouw Hogere Macht. Heb je een liefdevolle vader gemist in je leven, dan maak je er een liefdevolle Vader van. Was je moeder juist heel dominant, dan maak je er een zachte, zorgzame Moeder van. Voor mij persoonlijk is God abstract, een alwetende intelligentie. Het maakt God geen moer uit wat jij er van maakt, het is de "God of your understanding".

Bij mijn benadering is er voor twee dingen geen plaats: slachtofferschap en atheisme. De rest laten we volledig open en we zien wel wat er uit de gesprekken komt. Ook ben ik niet beter of slechter dan jij, noch ben ik de 'hulpverlener' en jij de 'patient'. De stappen zijn bewust geschreven in de wij-vorm. Door ze met een ander door te nemen ga ik telkens ook een laagje dieper. Bovendien kan ik van die ander net zo veel leren als ik hem/haar kan leren. Heb je eenmaal zelf de stappen doorlopen, dan kan jij deze weer met een ander doornemen, het is nl. geen hogere raketwetenschap en het is niet exclusief voorbehouden aan 1 persoon, het is van ons allemaal.
Bedankt voor je aanbod Mike. Ik ben nog niet echt bekend met die 12 stappen. Ik wil daar nog wel eens rustig naar kijken en doorlezen. Ik heb flink wat geld uitgegeven aan een psycholoog, ik heb haar programma nog steeds niet afgerond. Zij vertelde mij bijv dat ik veel meer naar ‘binnen’ moest gaan. Ook heeft zij kindpatronen gedaan met mij, en besefte ik pas echt hoe dat mij heeft gevormd en ik ben leren begrijpen hoe bepaalde gedragingen en houdingen van mijzelf zijn ontstaan en dat weer onbewust overbreng op mijn kinderen. Heel interessant allemaal. Maar ik ben er wel mee bezig alleen staat wel op een laag pitje.
De denkfout die jij (en anderen) maakt is dat je dit associeert met therapie. Dat is het niet, het zijn gewoon goede gesprekken die tot meer zelfinzicht leiden, niets meer en niets minder. Ook speelt de geldkwestie niet, want mijn beloning zit hem in het helpen helen van de samenleving met 1 verwonde ziel tegelijk. Het enige wat ik vraag als financiele tegenprestatie is 1 of meer vrijwillige donaties aan mijn forum met een bedrag naar jouw keuze. Ik zet me net zo hard in voor 1 euro als voor 100 euro. De reden waarom ik dit vraag is omdat dit de eerste capitulatie is van het ego: je moet je hulpvraag bij mij neerleggen (attraction, not promotion) en je moet laten zien dat het je iets waard is, het getal doet er niet toe.

De denkfout die zo'n beetje alle goedbedoelende therapeuten maken is dat ze je stimuleren om jezelf te fixen. Dat kan niet, een verziekte/verwonde/beschadigde geest kan zichzelf niet helen. Als jij een botbreuk hebt laat jij je toch ook verzorgen op de Eerste Hulp? Mijn benadering is Eerste Hulp voor de ziel. Ik ga je niet vragen om naar binnen te gaan, naar je 'innerlijke kind'. Het risico dat je dan loopt is dat je heel veel losmaakt en hier vervolgens geen of onvoldoende begeleiding in krijgt, omdat je hulpverlener maar blijft zeggen dat je dit zelf moet oplossen.

Je kunt Zelf niet oplossen met Zelf, je moet naar een hoger bestaansniveau, weg van de materiele stoffelijkheid en terug naar de Eeuwigheid waar je uit vandaan komt. In feite eis je je GEBOORTERECHT weer op en leer je terugkeren naar je ware Zelf door al die lagen bullshit die je hebt opgebouwd gedurende je leven (bijv. boosheid) van je af te gooien. Dit is waarom men spreekt van een Wedergeboorte, het is de ont-wikkeling van je valse Zelf en een terugkeer naar de puurheid waarmee je op deze aarde bent gekomen.

Dat klinkt allemaal hoogdravend, maar het is oneindig simpeler dan wat al die therapeuten je proberen bij te brengen. Je hebt al veel te lang op jezelf vertrouwd en toch komen al die negatieve patronen keer op keer terug. Krankzinnigheid is telkens hetzelfde doen maar iedere keer een andere uitkomst verwachten. Dit is een vorm van krankzinnigheid, je verwonde ego manifesteert deze waanzin je hele leven lang al. Tijd om dit onder ogen te gaan zien en werkelijke verandering en heling te manifesteren i.p.v. deze zelf gecreeerde gestoordheid!

Mike

Nogmaals de 12 stappen zoals ik deze heb herschreven, zodat deze voor een zo breed mogelijk publiek van toepassing zijn:

1. We erkennen onze neiging om te vervallen in hardnekkige, negatieve en soms verwoestende gewoonten en gedragingen waar we geen macht over hebben.

2. We zijn ervan overtuigd geraakt dat alleen door een macht groter dan onszelf ons gezond verstand kan terugkeren.

3. We hebben besloten om onze wil en ons leven toe te vertrouwen aan een Hogere Macht zoals wij deze op dit moment begrijpen.

4. We maken een diepgaande, eerlijke en onbevreesde morele balans op, waarin we onze negatieve karaktertrekken durven toegeven.

5. We geven aan onze Hogere Macht en aan onszelf de precieze aard van onze gebreken toe.

6. We zijn volledig bereid om onze Hogere Macht al deze negatieve trekken te laten wegnemen.

7. We vragen onze Hogere Macht om onze tekortkomingen weg te nemen.

8. We maken een lijst van alle personen die we hebben gekrenkt en vertonen de bereidheid om het met ieder van hen goed te maken.

9. We verzoenen ons rechtstreeks met deze personen, indien mogelijk, behalve als dit te pijnlijk is voor henzelf of voor anderen om hen heen.

10. We blijven dagelijks onze persoonlijke balans opmaken en zijn in staat om onze fouten en vergissingen direct toe te geven.

11. We proberen door middel van gebed of meditatie het bewuste contact met onze Hogere Macht zoals wij deze begrijpen te onderhouden en te verbeteren, waarbij wij uitsluitend vragen om de wil van onze Hogere Macht voor ons en de kracht om deze wil te volbrengen.

12. Nadat we een spirituele ontwaking hebben beleefd als gevolg van deze stappen stellen we onszelf in dienst van anderen in persoonlijke of in maatschappelijke zin.

Mike

Tweljxg4cse96yd10jejvjdkcpi4pbo0c.jpg
h1ckie15f5wdxlz2e7w31o0xyn8id6wy.jpg

Mike

“it’s a simple program for complicated people”

Dit zou precies iets voor mij zijn eigenlijk...😅

Ik lees mee over bijna alles wat met ego te maken heeft en met de 12 stappen waar jij mee bezig bent. Ik begin er steeds meer geïnteresseerd in te raken. En mijn ego is ook al ver genoeg om toe te geven dat ik ook een behoorlijk stuurloos leven heb, maar om er echt mee aan de haal te gaan steekt mijn ego volgens mij een drempel voor.

De kracht van het programma zit hem in zijn eenvoud. Er is maar 1 voorwaarde: je moet een Hogere Macht in je leven erkennen en je moet het huis van je geest leren schoonmaken van negatieve egopatronen en God hiervoor in de plaats zetten. Dit hoeft NIET de christelijke God uit de bijbel te zijn en eventuele christelijke trauma’s die je mogelijk in je leven hebt opgelopen kunnen hier ook mee geheeld worden.

Dat er een hogere macht is erken ik sws! Alleen weet ik nog niet helemaal hoe ik er vorm aan moet geven. Ik zou dolgraag mezelf willen ontwikkelen in meditatie en ook met bidden. Ben er al jaren mee bezig met het voorruit schuiven ervan. Tja, das gewoon luiheid of gemakzucht... "komt nog wel" zeg ik dan tegen mezelf... Tja, irritant is dat... Das een mooi voorbeeld van een van de stuurloosheden die ik heb.

Kevin

Ben er al jaren mee bezig met het voorruit schuiven ervan. Tja, das gewoon luiheid of gemakzucht… “komt nog wel” zeg ik dan tegen mezelf… Tja, irritant is dat… Das een mooi voorbeeld van een van de stuurloosheden die ik heb.

Zoek een goede coach op die je op weg helpt met persoonlijke levensvragen. Iemand die je vertrouwt en die al heeft bereikt wat jij wil bereiken. Je kunt ook een nlp opleiding volgen waar je leert over communicatie en gedrag (vooral je eigen gedrag) en welke waarden en overtuigingen je hebt. Als je next level wilt kun je een Tony Robbins eens volgen, lees eens een boek van hem of ga naar UPW! Life will never be the same. Dichter bij huis? Michael Pilarckzyk is ook een goede optie.
Dingen op de lange baan schuiven komt in mijn beleving voort uit “geen reden hebben om iets te doen”. Dat is geen oordeel want ik ken je verder niet. Zoek vooral naar je drive, je passie en je waarden en overtuigingen. Succes!

Dit niet gelezen, Alpha?
De denkfout die zo’n beetje alle goedbedoelende therapeuten maken is dat ze je stimuleren om jezelf te fixen. Dat kan niet, een verziekte/verwonde/beschadigde geest kan zichzelf niet helen. Als jij een botbreuk hebt laat jij je toch ook verzorgen op de Eerste Hulp? Mijn benadering is Eerste Hulp voor de ziel. Ik ga je niet vragen om naar binnen te gaan, naar je ‘innerlijke kind’. Het risico dat je dan loopt is dat je heel veel losmaakt en hier vervolgens geen of onvoldoende begeleiding in krijgt, omdat je hulpverlener maar blijft zeggen dat je dit zelf moet oplossen.

Je kunt Zelf niet oplossen met Zelf, je moet naar een hoger bestaansniveau, weg van de materiele stoffelijkheid en terug naar de Eeuwigheid waar je uit vandaan komt. In feite eis je je GEBOORTERECHT weer op en leer je terugkeren naar je ware Zelf door al die lagen bullshit die je hebt opgebouwd gedurende je leven (bijv. boosheid) van je af te gooien. Dit is waarom men spreekt van een Wedergeboorte, het is de ont-wikkeling van je valse Zelf en een terugkeer naar de puurheid waarmee je op deze aarde bent gekomen.

Dat klinkt allemaal hoogdravend, maar het is oneindig simpeler dan wat al die therapeuten je proberen bij te brengen. Je hebt al veel te lang op jezelf vertrouwd en toch komen al die negatieve patronen keer op keer terug. Krankzinnigheid is telkens hetzelfde doen maar iedere keer een andere uitkomst verwachten. Dit is een vorm van krankzinnigheid, je verwonde ego manifesteert deze waanzin je hele leven lang al. Tijd om dit onder ogen te gaan zien en werkelijke verandering en heling te manifesteren i.p.v. deze zelf gecreeerde gestoordheid!
Alle zelfhulpcoaches en motivational speakers van de wereld kunnen je niet helpen, alleen God kan dat.

Kevin, wat je bechrijft is WEERSTAND van het ego om echte veranderingen aan te willen brengen. Het wil je klein houden en verhinderen dat je groeit. Tony Robbins gaat je niet redden. Michael-met-de-moeilijke-achternaam gaat je niet redden. Alleen door een totale overgave aan een Hogere Macht kom je verder. Je kunt Zelf niet fixen met Zelf, je kunt Ego niet fixen met Ego.

God heeft je vrije wil gegeven, plus drie basisinstincten (volgens Bill Wilson, oprichter van AA):

- sociale instinct
- zekerheidsinstinct
- seksinstinct

De reden laat zich reden: we moeten samenwerken om te overleven, we hebben zekerheid en veiligheid nodig om te overleven en we moeten ons voortplanten om te overleven. Voor alle drie is een beloning: maatschappelijke waardering (1 en 2) en voortplanting (3). De endorfines die dit vrijmaakt werken verslavend en voor je het weet is het nooit genoeg en streef je deze drie levensdoelen niet na op de manier zoals God deze bedoeld heeft. Zou je dit wel doen, dan zouden er geen conflicten meer bestaan. M.a.w.: zet je je belangeloos in voor je gemeenschap en voor je gezin, dan ben je dienend en draait het niet om jou.

Helaas laat de praktijk zien dat dergelijk altruisme een zeldzaamheid is. Conclusie: een leven op basis van 'self will' ontspoort geheid, we zijn nu eenmaal spirituele pubers. De remedie? Terugkeren naar de Bron van je 'self will': God. Goddeloosheid is het zelfzuchtige nastreven van het sociale instinct, zekerheidsinstinct en seksinstinct voor eigen gewin. Jij bent God niet, dus speel dan ook niet voor god. God is de baas en wij werken voor Hem, wij zijn zelf geen goede baas, verre van. Dat vertellen al die lui je niet, want ze zouden zichzelf prompt werkeloos maken als we dit collectief gingen snappen!

Mike

Wat Q schrijft klopt echt: sometimes you can't tell people, you must show them.

Ik merk dat ik lappen tekst hieraan kan wijden en mijn uiterste best kan doen om het zo goed mogelijk duidelijk te maken, maar dat ik niet binnen kan komen in een gesloten geest. Het ego houdt de geest gesloten, maakt zichzelf wijs dat dit misschien goed is voor 'anderen' maar niet voor mijzelf. Ik, in mijn oneindige wijsheid en verlichtheid, kan dit helemaal zelf aan, ik heb niemand nodig. En zo niet, dan lees ik toch gewoon een selfhelp-boek of ga op cursus of huur een coach in.

En tot op zekere hoogte is dit succesvol, er vindt enige verbetering en groei plaats. Totdat de opgedane lessen wegebben uit de herinnering en je gewoon weer terugvalt in je oude, destructieve patronen. Dat komt omdat je je verwonde Zelf nog steeds probeert op te lappen met Zelf.

Ooit kom je tot de conclusie dat dit een vorm van krankzinnigheid is. Of nooit, en dan ga je er mee de kist in. In de woorden van Q: the choice to know will be yours. Het kan niet anders dan dat dit team een 12-stappenprogramma heeft gevolgd en met hun demonen heeft afgerekend, zo kalm en zo wijs zijn ze.

Mike

dotcom.radio aflevering 235 van 06-12-2020

Deze week in aflevering 235 Met een zoals gebruikelijk bomvolle uitzending van verkiezingsfraude en de stand van zaken tot mondkapjes waanzin die niet wettelijk onderbouwd is – reacties lezers en veel meer, … luisteren en delen s.v.p.

https://gedachtenvoer.nl/2020/12/06/dotcom-radio-aflevering-235-van-06-12-2020/

Mike,

Ik hoor je net zeggen nav. mn spreuk op het forum over de 3e weg dat dit een spirituele weg is nav. wat WE ook zegt.

Ik ga daar toch tegenin want het is niet alleen maar een spirituele weg, maar ook n bewustwordings proces, bewustworden van ....

Om maar n praktisch voorbeeld te geven is de supermarkt of de bio boer, telefoon of encryptie messenger, unilever waspoeder of bio zeep etc etc etc etc.

Dus het geheim is dus je aandacht en geld besteden aan dat wat ons kapot maakt of de alternatieven die er al zijn en of je bijdrage leveren aan n betere wereld.

De keus is aan JOUW en NIEMAND anders.

Henk,

Fout amazon heeft geen 10 jaar verlies geleden het is nog erger amazon heeft wel degelijk winst gemaakt, maar iedere manager had de opdracht gekregen van Bezos om alles te herinvesteren en zo de zaak steeds sterker maken en geen belasting betalen ...

Laatst hadden jullie wat linkjes geplaatst met testen over jezelf. Vandaag stuurde iemand mij deze test door. Dit is wat uitgebreider denk ik. Het is ook mogelijk de uitgebreidere variant te doen maar daar moet voor betaald worden. De gratis test is al zeer uitgebreid. Maar ook hier had ik twijfel meer of andere opties willen aanvinken. Je kan 20 keer een kruisje zetten maar dat hoeft niet.

https://www.desteven.nl/online-testen/eigenschappenanalyse/gratis

Ik ga daar toch tegenin want het is niet alleen maar een spirituele weg, maar ook n bewustwordings proces, bewustworden van ….
Is spiritualiteit geen bewustwordingsproces dan?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan