Dank voor de mooie woorden, Jupiter. Ik heb nog nooit een IQ-test gedaan, maar ik vermoed ook dat het een vals negatief gaat opleveren. De reden dat ik dit zeg is omdat in een IQ-test ook wiskundige en rekenkundige opgaven zitten, die geheid mijn score naar beneden zullen drukken. Ik ben nl. een zeer eenzijdige alpha en totaal geen beta. Op de middelbare school was dat al duidelijk: scores van 8-10 bij de talen en zware onvoldoendes bij de exacte vakken.
Ook ben ik 'visueel gehandicapt', ik heb een soort 'plaatjesdyslexie'. In tweets of app-groepen speelt me dat nog wel eens parten, dan plaatst iemand een foto of plaatje dat kennelijk heel veelzeggend moet zijn maar ik zie niet waar ik op moet letten en laat het dan maar gaan. Anderen reageren echter heel enthousiast, maar mij moet je als een 5-jarig kind stap voor stap gaan wijzen op wat ik nu precies moet zien.
Films waarin aan het begin van de film een bepaald persoon te zien is die aan het eind van de film plotseling terugkeert en een cruciale rol in het script blijkt te vervullen zijn niet aan mij besteed, ik vraag me dan af waar die figuur ineens vandaan komt terwijl anderen om mij heen zeggen: hee, die zagen we aan het begin ook! Ik houd dan vaak maar wijselijk mijn mond, wat wederom een gevoel van afscheiding geeft. Dit soort dingen maken ook onderdeel uit van een IQ-test, waardoor ik nooit zo hoog zou kunnen scoren als wanneer dit er niet in had gezeten. Kortom, ik ben een wonder der natuur!
Mike