Dotcom Radio

Tussen 3:10 en 4:05 hebben Gavin McInnes en zijn gast het over de 'verwarde moslims', een bekende truc om het praktiseren van de ware islam weg te zetten als 'eenmalige daden', ingegeven door 'geestesziekte':

Mike

Waarom de andere kant op kijken bij de waarheid over islam nadelig is voor werkelijke gematigde moslims en ronduit gevaarlijk voor westerse normen en waarden:

Mike

„Moslims zijn al meer dan 1400 jaar gegijzeld door hun godsdienstige systeem. Ze zijn eenvou-dig nooit blootgesteld aan de wereld buiten hun islamitisch beperkte gevangenis. Ze volgen blindelings hun dogma en zijn in het geheel niet in staat tot zelfreflectie en zelfkritiek. Wat de islam ons leert? Niets dan haat dragen. Wie niet in de islam gelooft, moet gedood worden. Van jongs af aan worden we (de moslims, red.) gehersenspoeld over onze missie op aarde: vechten voor de islam. Dat stelt de Koran duidelijk: doden of gedood worden. Ik vind dus niet dat de islam een geloof is. Hij moet ook niet als een geloof behandeld worden, hij is een politieke ideo-logie die haat verkondigt”, zei de Syrisch-Amerikaanse ex-moslima Wafa Sultan…

https://zlj13051967.wordpress.com/2017/07/02/de-koran-is-al-1400-jaar-bezig-om-de-wereld-te-veroveren-en-te-onderwerpen/

Mike

Volgens mij is Henk vergeten de link naar de uitzending van vandaag te posten. HIerbij alsnog:

http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-062-02072017.html

Mike

Beste mike,

weer die clichés; de koran is een gewelddadig filosofie; het zijn dictaten; alle moslims zijn terroristen, etc; je moet bij mij toch echt met overtuigende teksten komen. Kom eens met ECHTE WEERLEGGINGEN, DAT DE KORAN WETENSCHAPPELIJKE FOUTEN BEVAT, OF TEGENSTRIJDIGHEDEN HEEFT! Als je mij die kan geven, dan kom je echt bij mij met een goed verhaal. Maar kom niet telkens weer met deze onzin, want daar kan ik helemaal niks mee! Beetje simpel om telkens alle moslims weer weg te zetten als gewelddadige barbaren. Ok, helaas zijn er inderdaad moslims, die Erdogan aanhangers zijn, of het koningshuis van Saudie Arbie oke vinden. Maar er zijn ook een heleboel aanhangers van Rutte; Trump, Wilders, Nethanyahu. Die zijn net zo psychopathisch, of nog erger! Dat mensen slechte dingen doen, heeft niet specifiek met een ras of het moslim zijn te maken. Dit heeft te maken met het karakter van ieder individu. En die is bij iedereen verschillend.
Richt je maar wat meer op je eigen westerse blanke beschaving – beschaving wil ik het niet noemen - in plaats van telkens de islamitische belachelijke te maken. Deze heeft toch echt de meest gewelddadige geschiedenis.
Mij hoor je niet zeggen, dat elke seculiere blanke westerling een barbaar is. Dit doe jij wel naar moslims. Jammer. Je vraagt mij om met bewijzen te komen. Ga zelf maar opzoek. Internet staat er vol van. Over de wetenschappelijke wonderen in de Koran valt genoeg te lezen. Maar daar heb je waarschijnlijk geen zin, omdat je betere dingen te doen hebt. Wat dan? Onzin schrijven voor je drie volgers? Wat je schrijft, vinden je drie volgers misschien wel interessant, maar ik kan er helemaal niks mee. Verder beticht je mij van een blinde dogmatische volger te zijn. Dit kan ik ook over jou zeggen. Want je kraamt alleen maar rechts populistische onzin uit.

Zizou, we hebben het hier in het verleden al eens over gehad.

Ik heb de discussie er nog eens bij gezocht. Het begon met mijn post in december 2015 over de Koran en daarna reageerden jij en Mike hierop de bladzijdes erna:
<klik>

Wel grappig om te lezen dat Mike toen nog meer terughoudend was wat betreft de islam en ik juist feller.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de geschiedenis van Babylonië, religies, satanisme, jesuiten, Zionisme, Illuminati en andere geheime genootschappen. Ik wil weten hoe het ontstaan is en vanuit welke bloedlijnen uiteindelijk de huidige elite is ontstaan om zo beter te begrijpen wat er zich afspeelt in de wereld.

Mark

Kom eens met ECHTE WEERLEGGINGEN, DAT DE KORAN WETENSCHAPPELIJKE FOUTEN BEVAT, OF TEGENSTRIJDIGHEDEN HEEFT!

Dit is ronduit een giller en kan ik niet serieus nemen. Het grote conflict tussen wetenschap en religie - elke religie - bestaat er juist in dat wetenschap zich baseert op aantoonbare feiten en religie op simpelweg geloof. Ik kan niet aantonen dat de koran wetenschappelijke fouten of tegenstrijdigheden bevat, net zo min als ik dat kan bij de bijbel of torah, omdat dit GEEN WETENSCHAPPELIJKE BOEKEN zijn. Die koran is voor jou zo 'waar' dat je jezelf kenneljk hebt wijsgemaakt dat er ook wetenschappelijk geen speld tussen te krijgen is. Hier is een woord voor: dogma. Komt ook voor in de wetenschap, maar toch echt veel vaker bij starre geloofsovertuigingen op religieuze basis. Het is erg lastig discussieren met mensen die deze overtuigingen aanhangen, zo blijkt maar weer uit jouw absurde stelling.

Beetje simpel om telkens alle moslims weer weg te zetten als gewelddadige barbaren. Ok, helaas zijn er inderdaad moslims, die Erdogan aanhangers zijn, of het koningshuis van Saudie Arbie oke vinden.

Tja, best vervelend voor het beeld van een 'religie van vrede', die salafisten en Erdoturken. Evenals asociale mocro's, ISIS, Al Nusra, Al Qaeda, Boko Haram, Hamas... Allemaal 'rotte appels' en die heb je overal, nietwaar? Maar rotte appels verpesten wel de complete fruitmand en ik zie toch wel heel veel rotte appels onder die 1,6 miljoen moslims wereldwijd. Ruim 1500 doden wereldwijd tijdens Ramadan 2017, gepleegd door 'rotte appels'. Straat- en zwembadterreur gepleegd door 'rotte appels', evenals verkrachtingen, berovingen, moordpartijen en andere vormen van geweldpleging, ook bij moslims onder elkaar, zoals laatst nog in Calais. Allemaal 'rotte appels'. ELKE dag weer bericht ik over wandaden gepleegd door 'rotte appels', die fruitmand is nou toch echt wel door en door verrot!

Maar er zijn ook een heleboel aanhangers van Rutte; Trump, Wilders, Nethanyahu. Die zijn net zo psychopathisch, of nog erger! Dat mensen slechte dingen doen, heeft niet specifiek met een ras of het moslim zijn te maken. Dit heeft te maken met het karakter van ieder individu. En die is bij iedereen verschillend.

Wat zou jou dat toch goed uitkomen, zeg, als er zich ook terroristen bevonden onder rechtse westerlingen of onder joden. Of onder christenen, Surinamers, hindoestanen, boeddisten, Sikhs, etc. Maar die zijn er niet of nauwelijks, wel DUIZENDEN moslimterroristen, ELKE DAG WEER! Dit is precies waarom er nooit enige hervorming zal plaatsvinden in de islam. Dit voortdurende wegkijken van de eigen rotte plekken en alleen maar in een slachtofferrol zitten maakt dat er nooit enige verantwoordelijkheid van binnenuit zal worden genomen voor wat er niet deugt aan de religie of aan de beoefenaars ervan. Maar gewoon 'racisme', 'xenofobie' of 'islamofobie' blijven roepen als je het niet aanstaat, dat is het antwoord!

Richt je maar wat meer op je eigen westerse blanke beschaving – beschaving wil ik het niet noemen – in plaats van telkens de islamitische belachelijke te maken. Deze heeft toch echt de meest gewelddadige geschiedenis.

Schrijft een blanke westerling die zich nu ineens niet meer als zodanig identificeert. 100.000 koranverzen maken jou nog steeds geen bruine mohammedaan, zizou. Ga je nu aankomen met de kruistochten, slavernij en de Inquisitie? Allereerst, die kruistochten waren om jouw slag volk buiten de deur te houden nadat ze het Europese vasteland waren binnengevallen en ons al 400 jaar aan moslimterreur hadden onderworpen.

Dit is nl. niets nieuws en jij wilde toch wetenschappelijk aantoonbare feiten? Dus ik moet kritisch zijn naar de geschiedenis van Europa en jij negeert tegelijkertijd de islamitische geschiedenis van oorlog, terreur en slavernij? Ik ben kritisch op de geschiedenis van het blanke westen en heb hier veelvuldig over geschreven. Tegelijkertijd constateer ik dat het christenen zijn geweest die de slavernij hebben afgeschaft, terwijl deze tot op de dag van vandaag nog bestaat in de islam en zelfs wordt goedgekeurd. Het meest recente voorbeeld zijn slaven in Libie!

Verder moet ik constateren dat het westen een humanistische verlichtingsperiode heeft gekend die definitief heeft afgerekend met vreselijke religieuze dwang als bijv. de Inquisitie en waardoor jij vandaag de dag de vrijheid hebt om de blanke moslim uit te hangen en ik hier iets van mag vinden. Zolang jullie het hier nog niet helemaal voor het zeggen hebben, kunnen deze zorgvuldig opgebouwde en zwaar bevochten vrijheden nog bestaan. Nemen jullie eenmaal de boel over, dan is er maar 1 waarheid en deze geldt: bekeer of sterf. Dat zie je in alle moslimlanden. Bovendien hebben jullie de zeldzame gave om een hoogstaande beschaving te reduceren tot een vuilnisbelt van de geschiedenis, waar barbaarsheid, geweld, armoe en leed de norm worden. Vind je het erg als ik hier een licht probleem mee heb?

Mij hoor je niet zeggen, dat elke seculiere blanke westerling een barbaar is. Dit doe jij wel naar moslims.

Nee, dat zeg ik niet. Ik heb letterlijk geschreven: niet elke moslim is een terrorist, maar de meeste terroristen zijn wel moslims. Het probleem is dat jouw religieuze dogma je blik vertroebelt en het eerste slachtoffer hiervan is je vermogen tot begrijpend lezen. Ik heb ook voorbeelden gegeven van zowel positieve als negatieve persoonlijke ervaringen met moslims. Maar jij houdt je liever vast aan de 'rotte appels'-mythe. Liever dat dan moeten toegeven dat er iets STRUCTUREEL MIS IS met jouw geloof en je geloofgenoten.

Onzin schrijven voor je drie volgers? Wat je schrijft, vinden je drie volgers misschien wel interessant, maar ik kan er helemaal niks mee.

Is Aart soms moslim geworden? Ik wist wel dat het allemaal stiekem homo's waren! Je ziet hier precies hetzelfde gebeuren als in de 'discussie' over homoseksualiteit. Aart kon inhoudelijk de discussie niet winnen en toen kwam, net als nu, het verwijt dat ik iedereen hier schoffeer en nog maar een handjevol volgers heb overgehouden vanwege mijn 'extreme gedrag en meningen'.

Ik moet je teleurstellen, zizou, dat handjevol actieve forumleden was er altijd al, daarnaast zijn er letterlijk DUIZENDEN meelezers die jouw en mijn teksten lezen en hun eigen mening en conclusies kunnen vormen. En dat is OK in een vrij land, iets wat jij als onzekere blanke westerling de rug toekeert, ten faveure van een psychopatische oorlogscultus. Maar ook dat mag in een vrij land.

Waarom maak je niet van je vrijheid gebruik en zet je een islamitisch internetplatform op, waarin jullie met z'n allen huilie-huilie gaan doen over hoezeer je negatief wordt weggezet door de blanke medemens (die stiekem niet meer waard is dan een hond)? Waarom probeer je nog door te dringen tot mij en mijn 'drie volgers'?

Verder beticht je mij van een blinde dogmatische volger te zijn. Dit kan ik ook over jou zeggen. Want je kraamt alleen maar rechts populistische onzin uit.

Ik roep niet op tot terreur, geweld, verkrachtingen, mishandeling of ander onnodig en overmatig geweld. Baudet doet dat ook niet. En ook Wilders niet. Bovendien onderbouw ik alles, maar het is jouw dogmatische instelling die verhindert dat je dat bewijs daadwerkelijk op zijn waarde beoordeelt, omdat het je tot de conclusie zou kunnen brengen dat er iets niet helemaal deugt aan de woorden van een pedofiele krijgsheer die beweert de enige boodschapper te zijn van de 'ware god'. Ik heb nog nooit een rechtse populist dit soort dingen horen zeggen. Ik zou zeggen: poets die lamp op, kijk er eens goed in en misschien krijg je dan alsnog de geest!

Mike

Pz0Jylk.png

tXU0Fqi.jpg

Mike

Zo zou bewijst meer en meer dat onze ideeën over de islam aardig kloppen.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de geschiedenis van Babylonië, religies, satanisme, jesuiten, Zionisme, Illuminati en andere geheime genootschappen

Mark dat lijkt mij ook interessant. Heb jij leesvoer dat je aanraadt, linkjes ofzo?

Ik ben onder andere het boek 'Terrorism and the Illuminati' aan het lezen op aanraden van iemand die veel weet over de werkelijke geschiedenis van religie, Babylonië, etc.

Hele uitdaging als je je niet altijd goed kunt concentreren (brainfog)! Vooral de vele (familie)namen zijn moeilijk uit elkaar te houden voor me, dus ik maak notities om het overzichtelijk te houden.

Ik ben nu bij het Christendom aanbeland (Satanisch sprookje nr. 1).

Mark

Hoezeer zizou dit ook wil, rechts-extremisme is, op een enkele kaalkoppige neonazi na, dood. Moslimextremisme, daarebtegen, is 'alive and kickng'. En, zoals eerder gezegd, dan heb je hier en daar nog de nodige 'anti-globalisten' (lees: zelfhatende marxisten):

http://nieuws.tpo.nl/2017/07/03/g20-hamburg-we-staan-aanzienlijke-uitbarstingen-radicaal-links-geweld/

http://nieuws.tpo.nl/2017/07/03/beeld-vara-leden-en-linksgekkies-demonstreren-nu-al-aankomende-g20-hamburg/

Mike

10.000 asielzoekers in NL worden verdacht van misdrijven. Zijn dat christenen of joden of mensen van andere religieuze denominaties? Nee, dat zijn hoofdzakelijk, zo niet allen, moslims. Maar dat zijn toch lang niet alle statushouders in NL? Nee, maar wel 6 OP DE 10, volgens OFFICIELE CIJFERS VAN DE POLITIE DIE WIJ NIET MOCHTEN ZIEN! Geen wonder dat moslims een verbond hebben gesloten met de links-progressieve wegijkers van de VARA en NPO:

Bij de VARA roepen ze uiteraard meteen dat het ‘de schuld is van de Telegraaf die niet kritisch genoeg is’, maar topjournalist Jan Willem Navis kan daar in elk geval meteen korte metten mee maken: de politie heeft De Telegraaf destijds schriftelijk en telefonisch bevestigd dat het inderdaad gaat om ‘statushouders’. Bovendien zijn er opnames van die telefonische bevestiging. Je kunt De Telegraaf moeilijk gebrek aan kritisch vermogen verwijten als de politie ze eerst hard bevestigd dat het klopt. Bevestiging is bevestiging.

http://media.tpo.nl/2017/07/02/cijfers-statistieken-asielzoekers-en-telegraaf/

Twee journalisten van de Telegraaf (Jorn Jonker en Jan-Willem Navis) hebben een tijdrovende procedure gevoerd om deze gegevens überhaupt boven tafel te krijgen. In dat proces heeft de politie keer op keer geprobeerd de cijfers geheim te houden. De documenten zijn voor publicatie door talloze ambtenaren bekeken (al was het maar vanwege de procedure) en daarna ook door de communicatie-afdeling en/of de korpsleiding. Onder het besluit staat de handtekening van mr. E.M. de Vries MPA, directeur van de korpsstaf. Een journalist die deze documenten boven tafel krijgt mag er dus vanuit gaan dat de informatie klopt. Maar de Telegraaf is zelfs nog verder gegaan. De gegevens zijn namelijk nog een keer netjes gecheckt bij de politie, waarbij de politie aan de Telegraaf gemeld heeft dat het niet om 'asielzoekers' maar om 'statushouders' gaat.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/07/de_echte_boeven_hebben_een_pet_op.html

Mike

Jan Roos over niet-bestaande 'terreur' tegen moslims door 'rechts-extremisten':

Kijkt zizou soms naar De Nieuwe Maan?

Mike

De advocate Seyran Ateş (op de foto in het wit) richtte onlangs in Berlijn een zogenaamde liberale en seculiere moskee op. Alle moslims van verschillende richtingen zouden daar gezamenlijk moeten bidden en ook vrouwen worden toegelaten. De preek ter inwijding hield mevrouw Ateş zelf, ze was zeker van de mediale aandacht van de mainstream media. Zelfs de “Tagesschau” was vol lof. Natuurlijk! Per slot van rekening moet het om een gebeurtenis van bovenregionaal belang gegaan zijn.

De met steeds hogere gedwongen heffingen gefinancierde zenders ARD en ZDF (inclusief hun aanhangsels) beslissen naar eigen zeggen of een gebeurtenis van regionale of bovenregionale betekenis is en doen de duim omhoog of naar beneden; uitzenden of niet uitzenden. Welnu, moorden, verkrachtingen en andere zware misdaden door “vluchtelingen” zijn vanzelfsprekend slechts van regionale betekenis en vinden hun weg niet naar de nieuwsuitzendingen. De inwijding van een klein gedeelte van een voormalige protestantse kerk tot moskee is daarentegen bijna van baanbrekende relevantie voor de media.

Wie nu had gedacht om de dagen daarna beelden van rijen moslims te zien die eindelijk vreedzaam met de andere ware gelovigen zouden willen bidden, werd teleurgesteld.

Wat was er gebeurd? In plaats van door gelovigen overstroomd te worden, kreeg mevrouw Ateş moorddreigingen. Heel openlijk op straat en op de sociale netwerken. Het LKA Berlijn (binnenlandse veiligheidsdienst) zag zich genoodzaakt om de bestaande rondom de klok persoonsbescherming voor de vrouwelijke imam te verhogen. Geen woord erover in de kwaliteitsmedia door wie de moorddreigingen geuit worden. Je zou bijna hebben kunnen verwachten dat de journalisten schimmige rechts-extremisten in het spel brengt. Maar dat zou er toch te dik bovenop gelegen hebben, dus zwijgt men liever. De dreigingen en vijandigheden komen uiteraard van de geloofsbroeders van de vrouwelijke imam, omdat er simpelweg geen liberale islam bestaat – alleen de islam bestaat. Na te lezen in de koran, een ideologische handleiding tot machtsovername, vol moordoproepen tegen anders gelovigen en dissidenten.

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/02/het-liberale-islam-experiment-mislukt/

Mike

Dit is ronduit een giller en kan ik niet serieus nemen. Het grote conflict tussen wetenschap en religie – elke religie – bestaat er juist in dat wetenschap zich baseert op aantoonbare feiten en religie op simpelweg geloof

De koran wordt omschreven als een leidraad. Ik benader het niet als een wetenschappelijk boek, maar daarom staan er wel wetenschappelijke wonderen in. Misschien voor jou niet overtuigend genoeg, voor mij wel. Het zijn overigens niet alleen maar wetenschappelijke wonderen, maar ook tekenen. Ik zal je er twee geven, maar er zijn veel meer wonderen te ontdekken. Zoals het wonderbaarlijke verhaal over firaun. Iedereen kent wel het verhaal van firaun en Moesa wel denk ik. Firaun wordt gezien als de grootste onderdrukker, die de wereld ooit gekend heeft. Firaun en zij volgelingen zullen daarom ook de zwaarste bestraffing in de hel krijgen. De ironie is dat Firaun rond 1900 gevonden werd bij de rode zee; de tijd dat het zionisme zijn intrede deed. Vandaag de dag zijn er mensen, die zich vergelijkbaar achten zoals firaun. Met deze ontdekking maakt Allah swt hen duidelijk dat ze het zelfde lot zullen ondergaan als firaun, als ze niet stoppen waarmee ze bezig zijn.

Miracle of firaun in de koran:

wonderen van de twee zeeeen:

Er is veel meer te ontdekken. Maar dan moet jezelf maar op onderzoek uitgaan.

Bovendien hebben jullie de zeldzame gave om een hoogstaande beschaving te reduceren tot een vuilnisbelt van de geschiedenis, waar barbaarsheid, geweld, armoe en leed de norm worden.

Dan zou ik nog maar eens goed de islamitische geschiedenis besturen, dat is eeuwen lang een florerende beschaving geweest. Nu is dat inderdaad niet meer het geval. Het zelfde kan ik zeggen over jou westerse beschaving. Ook een vuilnisbelt. Tegenwoordig zou je je daarom met geen enkele beschaving meer moeten identificeren.

Ik moet je teleurstellen, dat handjevol actieve forumleden was er altijd al, daarnaast zijn er letterlijk DUIZENDEN meelezers

haha, you re kidding me. Die komen denk ik niet om jou geopolitieke bullshit standpunten te lezen. Die komen voor de gezondheidskwesties en de weston price gedachte. Want eerlijk is eerlijk, op het gebied van gezondheid, heb je een degelijke kennis. Jij bent wat dat betreft de pionier van de westen price gedachte geweest. Wat je daarover hebt geschreven en gedaan hebt, was voor mij en alle anderen super interessant!

Waarom probeer je nog door te dringen tot mij en mijn ‘drie volgers’?

Het is mijn plicht om als moslim de islam te verdedigen. Ook al is het misschien voor weinig mensen. Jij en deze mensen die op dit forum komen, acht ik als verstandige mensen, waarmee je een discussie kunt voeren.

Waarom maak je niet van je vrijheid gebruik en zet je een islamitisch internetplatform op, waarin jullie met z’n allen huilie-huilie gaan doen over hoezeer je negatief wordt weggezet door de blanke medemens

die zijn er al genoeg. Het is is juist interessant om met anders denkende in discussie te gaan, zodat mensen opzoek gaan naar de ware islam. Waarom zou ik huiie huilie moeten doen. Het maakt mij niet uit, of er nu mensen zijn die mij negatief of positief wegzetten. Wat heb ik met die mensen te maken. Die beïnvloeden mijn leven toch niet. Of mensen mij nu positief of negatief wegzetten ik bereik er geen werelds voordeel mee. Ik schrijf dit omwille van de Islam te verdedigen.

zizou

@mark

ik verdiep mij niet echt meer in deze onderwerpen. Het is wel zo dat deze genootschappen en het satanisme bestaan. In de islam wordt gesproken over gog & magog / illiminatie. Volgens de islamitische overleveringen, komen deze uit het kauskauskus gebied, ofthewel khazaria. Het uiteindelijke ultieme doel van gog & magog is israel, om zo de weg vrij de maken voor masih al dajjal. Als je geinteresseerd bent in de islamitisch onderwerpen hierover, dan moet je boeken lezen van imran hosein, of naar zijn lezingen gaan luisteren. Bijvoorbeeld Gog and magog in modern age.

Satanisme / tovenarij, wordt in de islam sirh genoemd. Er bestaan djins op deze wereld, dat zijn creaties die wij niet kunnen zien, omdat ze in een andere dimensie leven.

Mensen die zich bezig houden met sihr, krijgen contact met deze creaties (djins)
Overigens is het niet zo, dat djins altijd slecht zijn. Er bestaan ook goede djins.

Hier een korte uitleg van imran hosein hierover.

In de koran staat daar er het volgende over:

Haroet en Maroet

< En zij volgden wat de Satans voorlazen ten tijde van Soelaiman`s koninkrijk en Soelaiman was niet ongelovig, maar de Satans waren ongelovig, zij onderwezen de mensen tovenarij (Sihr) en wat was neergezonden te Babel aan de twee Engelen Haroet en Maroet*. En geen van beiden geven onderricht, zonder dat zij zeiden < Voorwaar, wij zijn slechts een beproeving, weest daarom niet ongelovig. > Zo leerden zij van hen (tovenarij), dat wat een scheiding veroorzaakte tussen een man en zij echtgenote. En zij schaadden daarmee niemand, behalve met toestemming van Allah. En zij (de Mensen) leerden wat hen schaadde en hen niet baatte. En voorzeker, zij wisten dat, wie dat (tovenarij) koop, geen aandeel zal hebben in het Hiernamaals. En slecht is het waarvoor zij hun zielen verkochten, als zij het maar wisten. En als zij hadden geloofd en (Allah) hadden gevreesd, dan zou (hun) beloning bij Allah beter geweest zijn. Als zij het maar wisten. >
Q. 2: 101-103
* Deze twee Engelen onderwezen de mens as-Sihr, de tovenarij. Zij deden dat niet om de mensen tot dwaling te brengen, maar om de mensen te waarschuwen. Zij leerden de mensen tovenarij te gebruiken om de tovenarij te kunnen bestrijden. Maar de mensen maakten hiervan misbruik, bijvoorbeeld door te proberen om het behulp van tovenarij een scheiding tussen een man en een vrouw teweeg te brengen. In vele Verzen wordt over tovenarij gesproken, vooral in de Verzen die over Musa en Firaun gaan. De twee laatste Soerahs van de Koran worden al Moeawwidzatain, genoemd. Onder andere met deze Sierah`s kan de mens zijn toevlucht tot Allah zoeken tegen de gevaren van tovenarij. Hij gebruik maken van as-Sihr is in de Islam onder alle omstandigheden verboden.

In deze discussie heeft Turd Flinging Monkey het over het kind niet met het badwater weggooien. In Amerika is het 'first amendment' van de Grondwet onaantastbaar. Dit houdt vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting in. Rechtse stemmen in Europa, zoals die van de PVV in NL, die oproepen tot het verbieden van de islam en het dichtgooien van moskees zouden in Amerika op basis van deze grondwettelijke bepaling geen schijn van kans hebben. En terecht! Als de overheid dit moslims kan ontnemen, wie garandeert dan dat jouw overtuigingen of de mijne ook niet een keer aan de beurt zijn? Vrijheid opofferen voor veiligheid is niet het antwoord.

Tussen 3:15 en 4:45 maakt TFM overigens ook gehakt van het 'blowback'-argument, dat zizou ook weer van stal wilde halen. Deze mensen ontvluchten niet zomaar een oorlogsgebied omdat ze veiligheid zoeken, maar richten zich specifiek op welvarende landen met een verzorgingsstaat.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan