Dotcom Radio

Ik heb FvD een mail gestuurd mbt de genoemde punten in de uitzending.
Over het stemrecht:Als alleen mensen die (militair) vechten voor hun land mogen stemmen, krijgen we nog meer JSFs en zinloze vernietigende missies in Verweggistan. Dus maar goed dat ook niet militairen mogen stemmen!
De dienst plicht is jaren geleden al afgeschaf en je wilt toch niet dat het kiesrecht anno 2017 is voorbehouden aan mensen als Dick Berlijn en Van Uhm?
Of de 'deskundigen'van Clingendael?

Mocht je mijn list niet door hebben, dit is een verkapte manier om het patriarchaat terug te brengen. Traditioneel worden uitsluitend mannen opgeroepen voor de dienstplicht en bestaat dankzij het feminisme de mogelijkheid voor vrouwen om vrijwillig deel te nemen aan het leger. Deze dienstplicht mag dan in NL zijn afgeschaft, als er stront aan de knikker is zullen er toch weer mannen moeten komen opdraven om het land te verdedigen (bijv. tegen moslimveroveraars, waarvan er velen zich al binnen de landsgrenzen bevinden).

Daarnaast zijn het ook mannen die letterlijk het meeste werk doen in de maatschappij, hoewel opnieuw door de emancipatie het aantal werkende vrouwen stijgende is. Wie werkt, man of vrouw, draagt belasting af. Je zou dan specifiek naar bepaalde afdrachten kunnen kijken die verband houden met werk als zelfstandige of in loondienst. Wie in een uitkering zit - en nu komt het geniale van mijn plan - zoals ALLEENSTAANDE, GESCHEIDEN MOEDERS, maar ook 'lui, werkschuw tuig' (linkse, blowende hippies) - kost de samenleving alleen maar geld en verspeelt daarmee zijn/haar stemrecht. Een uitzondering zou kunnen worden gemaakt voor WW-uitkeringen (want deze komen immers voort uit werk), invaliditeitsuitkeringen (wie fysiek niet in staat is om te werken, hoeft ook niet hiervoor te worden bestraft) en AOW (deze mensen hebben immers al vele jaren hun bijdrage geleverd).

Kortom, iedereen die middels de arbeidsmarkt of via de strijdkrachten bereid is om een constructieve bijdrage te leveren aan de samenleving krijgt stemrecht, alle anderen niet. Studenten met een bijbaantje zouden we kunnen uitsluiten door een bepaalde inkomensgrens aan te houden, aangezien studenten nog geen enkele levenservaring van betekenis hebben. Laat ze eerst maar afstuderen en proberen zich staande te houden in de echte wereld d.m.v. een baan en een gezin.

Bedenk dat de ondermijnende progressieve politiek die onze samenleving naar de knoppen helpt vooral mogelijk wordt gemaakt door jonge mensen en vrouwen. Beide groepen hebben met elkaar gemeen dat ze uit zijn op macht, maar niet bereid zijn de verantwoordelijkheid te dragen die gepaard gaat met deze macht. We zullen dus bepaalde barrieres moeten opwerpen voor deze 'volwassen kinderen' om het tij te keren. Ik zou dan ook niet zo bang zijn voor militairen in een beroepsleger die mogen stemmen, die stemmen over het algemeen rechts en het is een relatief kleine dwarsdoorsnede van de samenleving. Mocht er ooit weer sprake zijn van een dienstplicht, dan levert dat automatisch stemrecht op.

Op basis van mijn plan zouden we vrouwen hun kiesrecht niet ontnemen, maar wel als ze in een uitkering zitten of anderszins een te laag inkomen hebben om een zinvolle bijdrage te leveren aan de economie. Dat is nl. GELIJKHEID, aangezien ook capabele mannen die bijstand trekken worden uitgesloten (want daar hebben we evenmin iets aan). Dit geldt voor zowel autochtone als ook ALLOCHTONE mannen - ook dat is gelijkheid. Studenten en anderen met weinig levenservaring en nietsbetekenende (bij)baantjes (dus ook vrouwen met parttime baantjes!) sluiten we ook zo goed als volledig uit op basis van een inkomensgrens, of het aantal gewerkte uren (bijv. minimaal 50% van je tijd). Hoppa, in 1 klap het volledige linkse electoraat weggevaagd!

Is dit eenmaal een feit, dan kunnen we gaan werken aan het drastisch snijden in het uitkeringsstelsel en de subsidies (linkse hobby's zonder bestaansrecht in een eerlijke economie), het afschafen van 'zwangerschapsdiscriminatie' en andere fictieve 'patriarchale onderdrukking' en het huwelijk weer een eerlijke overeenkomst voor mannen maken door het onder te brengen onder het contractrecht. Een man of vrouw die het huwelijk wil ontbinden, zal dit dan op rationele gronden en onderbouwd met bewijzen moeten doen voor een rechter (een man, want zoveel vrouwelijke rechters zijn er niet in deze vorm van rechtspraak) en bij toekenning van een scheiding zal er een EERLIJKE verdeling moeten plaatsvinden op basis van VERDIENSTEN voor het gezin (brengt de man bijv. 70% van het inkomen in, dan heeft deze ook recht op 70% van te verdelen goederen en middelen en automatisch de voogdij over de kinderen op ECONOMISCHE gronden).

We moeten ons land meer als een rendabele onderneming besturen, op basis van kosten en baten en rechten en plichten en rationele FEITEN, geen 'gevoelens'. In een eerlijke onderneming wordt macht altijd gekoppeld aan verantwoordelijkheid, uitsluitend in criminele ondernemingen (waarvan er velen door corrupte (linkse) politici gelegaliseerd en gesubsidieerd zijn!) is dit niet het geval. Het wordt weer tijd voor een meritocratie, waarbij iedereen wordt beoordeeld op basis van zijn/haar VERDIENSTEN voor de samenleving.

Het mooie van deze aanpak is, als er vrouwen tussen zitten die zich willen laten gelden in een carriere en daadwerkelijk iets in hun mars hebben, dan zullen ze alle rechten genieten die gepaard gaan met deze plichten en ook daadwerkelijk iets neerzetten. Dit zal echter een minderheid zijn, want het merendeel van de vrouwen zal afhaken als ze niet zomaar meer kunnen scheiden en hun stemrecht verliezen als ze in een uitkering belanden of een flutbaantje hebben voor de vorm. Ze zullen dan eieren voor hun geld kiezen en iets van hun huwelijk willen maken en slechts een kleine minderheid zal iets van hun carriere willen maken. Hoe dan ook, het dwingt hen om te kiezen maar ze hebben nog steeds alle vrijheid om te kiezen wat zij willen en tegelijkertijd dienen zij ook de daaraan verbonden CONSEQUENTIES vooraf te beoordelen en achteraf te dragen.

Voor stemrecht moet je werken en anders moet je accepteren dat je in eerste instantie je biologische rol als echtgenote en moeder dient te vervullen en daar je levensdoel van maken. Een geniale combinatie van het huidige matriarchale systeem en het oude patriarchale systeem van weleer, dat sociaal het taboe op echtscheiding en het grotendeels wegvallen van vrouwelijke (linkse) kiezers teweeg zal brengen. Het biedt vrouwen zelfs nog een hippe, moderne 'ontsnappingsclausule': ze kunnen nl. zichzelf en elkaar wijsmaken dat ze ZELF 'kiezen voor hun gezin'. Girl power!

Voor wat betreft je opmerking over de JSF en geldverslindende buitenlandse interventiemissies, als NL weer een soevereine staat is kan ons land ook weer soevereine beslissingen nemen. FvD zou het ons mogelijk maken om een referendum te organiseren over onze verdere deelname aan de NAVO en aan de EU, de politieke arm van de NAVO. Of we hiermee onder de JSF en buitenlandse missies uit zouden kunnen komen weet ik niet, want we zullen bestaande contracten en afspraken moeten honoreren. We zouden echter op z'n minst de kosten voor de JSF drastisch kunnen terugbrengen door te heronderhandelen, zoals Trump ook heeft gedaan vrijwel aan het begin van zijn presidentschap. Ook zouden we onze deelname aan buitenlandse missies geleidelijk kunnen afbouwen en de strijdkrachten steeds meer aanwenden waar ze voor bedoeld zijn: het verdedigen van onze landsgrenzen. Overigens ben ik het eens met het programmapunt van FvD dat 2% van het BNP moet worden besteed aan defensie - het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat onnozele linkse pacifisme!

Mijn plan is waterdicht, Elkedageenei. We moeten slim zijn en gebruik maken van de 'gelijkheids'agenda om een meritocratie op te zetten. Als iedereen beoordeeld wordt op zijn/haar individuele verdiensten op basis van eerlijke criteria, dan is dit de ultieme gelijkheid. Hordes vrouwen en naieve jongeren zullen dan door de mand vallen, want ze kunnen niet meer wegkomen met hun narcistische drama en theater, ze zullen het daadwerkelijk moeten laten zien en praatjes vullen geen gaatjes. Een terugkeer naar de soevereine natiestaat en de (grond)wet betekent eveneens dat IEDERE burger dezelfde rechten maar ook dezelfde PLICHTEN heeft. Geen 'regenboogvlag' meer nodig, want IEDEREEN, ongeacht geslacht, ras, huidskleur of seksuele 'geaardheid', valt onder de Nederlandse vlag en valt onder dezelfde meritocratische wetten. Hoe gelijk of gelijkwaardig wil je het hebben?!

Mike

Je hebt zeker een goed punt Mike. Maar de vele mensen (vaak vrouwen) in de zorg verdienen niet veel en doen heel belangrijk werk. Daarnaast zijn er ook veel vrijwilligers actief in de zorg. Die mensen sluit je dan buiten en dat lijkt mij niet gewenst.
Ook denk ik dat er niet voldoende werk is. We zijn nu vooral aan het meebetalen aan een ziek systeem waarin geld over de balk wordt gesmeten alleen al door de rentelasten vanwege de enorme overheidsschuld en de vergaande solidariteit mbt zorgkosten voor mensen die ongezond leven en/of slachtoffer zijn van de grote hoeveelheid pillen die ze krijgen van hun arts. En waarvan ze denken dat ze niet zonder kunnen.
Dat hele systeem waarbij verzekeraars en bigphamra de macht over de volksgezondheid hebben moet op de schop.
Als dit land als een onderneming wordt ingericht wordt er veel efficiënter en goedkoper gewerkt en is er niet voor iedereen 40 urige baan. Dus herverdeling van werk is dan ook nodig.

Je hebt het meteen al over allerlei details die nog nader uitgewerkt moeten worden. Eerst je plan in grove lijnen uitstippelen, daarna 'finetunen'. Je ziet nu bij Trump wel hoeveel er komt kijken als je een volkomen uit de hand gelopen systeem wil terugdraaien, dat gaat niet van de ene dag op de andere.

Mijn plan gaat uit van het huidige systeem zoals het is. Daarin zie ik als prioriteit nr. 1 het wegvagen van progressief links, zodat ze NOOIT meer aan de macht kunnen komen, door hen hun 'stemvee' (vrouwen, allochtonen, nietsnutten) te ontnemen middels maatregelen die de gehele samenleving ten goede komen.

Als dat eenmaal bereikt is, kunnen we verder kijken naar dingen die gedaan moeten worden zoals een op goud gebaseerde munt en afschaffing van de centrale bank, uittreding uit de EU en NAVO, anti-trust/kartel-wetgeving, een zo laag mogelijke vlaktaks, uitdunning en uiteindelijk afschaffing van onnodige bureaucratische overheidslagen, uitdunning en uiteindelijk afschaffing van allerlei subsidieregelingen, minimalisering van de zorgstaat en andere libertarische politiek.

Er is overigens genoeg werk voor iedereen, maar we moeten weer terug naar genationaliseerde maakindustrieen. Trump zet de subsidiekraan stop voor allerlei onrendabele 'groene' energietechnologie, zoals zonne- en windenergie, en gooit de ouderwetse steenkoolmijnen open en meteen floreert de economie daar voor het eerst in 8 rampzalige jaren onder de 'redder der mensheid' Barry Soetoro. Zo simpel kan en moet het dus zijn.

Mike

Goede ideeën Mike. We zouden zelf een partij op moeten richten! Op het gebied van o.a EU en vluchtelingen samenwerken met FvD. Ik heb alleen geen kaas gegeten van het politieke spel.

Dat wordt nog een hele klus!

Je ziet nu bij Trump wel hoeveel er komt kijken als je een volkomen uit de hand gelopen systeem wil terugdraaien, dat gaat niet van de ene dag op de andere.

En net als Trump ben je dan je leven niet zeker en word je voortdurend tegengewerkt en gefrustreerd. Dat zijn tropenjaren!

Mike

Ja geen kattenpis! En heeft ook gevolgen voor je gezin en misschien zelfs familie.
Ik ben voor om het land zoveel als mogelijk in te richten als een onderneming. Met de verantwoordelijkheid zo ver mogelijk omlaag duwen in de organisatie, à la semcostijk, zie bijvoorbeeld Buurtzorg.
Verantwoordelijkheid doet mensen groeien en bloeien.
Er is veel te doen. Ook het onderwijs moet op de schop.

Alles moet op de schop, het hele systeem is verrot. Dat zie je wel aan de giga klus waar Trump voor staat. De afgelopen 8 jaar heeft Obama er een enorme puinhoop van gemaakt. En dat geldt ook voor de VVD hier, vooral bij Justitie!

Mike

Af toe lees ik hier nog wel eens mee, maar door je arrogante en polariserende benadering jaag je veel mensen weg Mike. Ik en velen met mij zijn daarom afgehaakt. Waar zijn die interessante teksten van vroeger gebleven….?
De teksten worden zo langzamerhand behoorlijk saai, en je valt constant in herhaling. Waarom ga je niet alleen richten op topics over gezondheid, daar ben je namelijk wel goed in!
Alleen een enkeling geeft af en toe hier nog sporadisch een reactie, maar het gros is toch echt afgehaakt.Ik zal nu waarschijnlijk ook wel een ban krijgen, maar ik zeg je oprecht Mike: richt je op dingen waar jij invloed op kan uitoefenen. De wereld en de politieke slangenkuil ga jij echt niet veranderen en forum voor democratie ook niet! Je moet het allemaal zelf weten, maar ik zou mijn kostbare tijd anders besteden. Wat ik ook niet begrijp, waarom propageer je de laatste tijd zoveel dat Geert Wilders zo toffe peer is. Geert Wilders is gewoon een ordinaire beroeps provocateur, die heimelijk werkt voor de zionistische agenda. Waarom verspeel je tijd aan deze kolder, met het tikken van al die zinloze zogenaamde mooie plannen van jouw! Je weet nu toch onderhand wel na zoveel jaren ervaring, dat 99% van de mensen in deze tijd, ziet met 1 oog i.p.v. 2 ogen. :) Het gros heeft geen rationeel besef; is blind van hart, en zijn copy cats van gog en magog!
Verder je kan kritiek op de islam hebben. Je mag vinden van de Islam wat je wilt. Dat je het gewelddadig vindt; vrouwonvriendelijk, of homofoob. Dat mag je allemaal vinden. Maar niemand kan ontkennen dat de Koran een wonderbaarlijk boek is, wat tevens over een heleboel onderwerpen bijzonder accuraat is. De kans dus dat het allemaal verzonnen is, is dus te verwaarlozen. En zoals jij altijd zo mooi zegt: de waarheid ligt niet in het midden. Er zijn 1,5 miljard moslims op de wereld, die overtuigd zijn van haar boodschap, daar ga jij geen verandering in brengen door af en toe een verdraaid en ongefundeerd columnpje over de islam te schrijven. Tevens reageert er ook niemand op, dus wat bereik je ermee? Ik geloof de mensheid heeft twee opties: of je accepteert de islamitische wetten, -die gelden voor de gehele mensheid- of je accepteert het niet. Dat moet iedereen zelf weten. Maar accepteer je het niet dan krijgt de wereld haar leiders die het verdient.
Overigens is dit geen persoonlijke aanval naar jou toe Mike. ik waardeer jou gezondheidsvisies, maar je je politieke visies vind ik gevaarlijk. De islam is echt niet zo'n bedreiging die jij probeert te schetsen. Het is wel zo, dat de islam een "zero tolerance" beleid heeft naar onderdrukkers, of naar lieden die verderf plegen aarde.

Hoi zizou,

Ik vroeg me al af of je hier nog actief zou meelezen. Ik ga op zoveel mogelijk punten die je noemt in je reactie 1 voor 1 in:

Af toe lees ik hier nog wel eens mee, maar door je arrogante en polariserende benadering jaag je veel mensen weg Mike. Ik en velen met mij zijn daarom afgehaakt. Waar zijn die interessante teksten van vroeger gebleven….?

Je schrijft meerdere keren in je post suggestief op dat ik een soort roepende in de woestijn ben, omdat er zo weinig reacties op komen. Sinds 2013 ben ik me actiever gaan uiten op (geo)politiek gebied en al 4 jaar klaag ik erover dat er zo weinig mensen reageren. Toen ik in november 2015 aankondigde dat ik n.a.v. klachten van een handjevol azijnpissers die bij Sally Fallon waren binnengekomen mijn geopolitieke forum onder water moest zetten kwam er echter ineens een stortvloed van steunbetuigingen van mensen die wel degelijk meelezen maar ervoor kozen om niet te reageren, waarschijnlijk omdat het niet in de Nederlandse aard zit om zo uitgesproken te zijn over controversiele politieke en religieuze onderwerpen. Er waren toen zelfs stille lezers die speciaal eenmalig postten om mij een hart onder de riem te steken!

Ik heb al die 4 jaar geen negatieve weerklank van jou gehoord. Nu het echter jouw religie aangaat sla je ineens deze toon aan. En dat terwijl ik met jou destijds ook meermaals van mening heb verschild over de volkomen achterlijke en barbaarse sharia, die jij tot op de dag van vandaag verdedigt. En ben je de beruchte discussie vergeten die begon over halal-vlees en eindigde met regelrechte pleidooien voor het kalifaat en (toen al) de uitroeiing van de Europese cultuur omdat deze 'het werk van Satan' zou zijn, of iets dergelijks? Jouw rol daarin was ook geen fraaie, lees het maar na!

Ik heb je ook niet gehoord toen ik zo kritisch was op Israel ten tijde van de walgelijke en misdadige aanval op Gaza en het daaropvolgende speurwerk dat ik deed naar de oorsprong van het zionisme en het historische bedrog van hen die zich 'joden' noemen. Maar nu ineens zijn mijn teksten 'niet meer inspirerend' en zelfs 'saai', want het betreft de islam. Ik richt me tegen elke stroming die afbreuk doet aan onze culturele en geslachtsidentiteit, vandaar dat ik meteen nadat dit forum op eigen naam en eigen kracht verder ging de draadjes ben begonnen over LGBTQ+, feminisme en de 'regenboog'-illusie. Deze beschouw ik als het meest bedreigend voor alles wat we hier in het westen hebben opgebouwd aan tradities en normen en waarden en daar doen jouw geliefde moslimbroeders en -zusters ook afbreuk aan, elke dag weer!

Waarom ga je niet alleen richten op topics over gezondheid, daar ben je namelijk wel goed in!

Die heb ik vaker gehoord in de loop van de jaren en deze opmerking komt altijd voorbij als ik meningen deponeer die bepaalde lezers of leden niet aanstaan. In plaats van inhoudelijk met mij de discussie aan te gaan wordt gesuggereerd dat ik hier geen kaas van heb gegeten en hier niet goed in zou zijn. Dat is te makkelijk, zizou. Kennelijk was ik wel goed in het bekritiseren van 'joden', want dat past in jouw islamitische straatje. Nu jouw geloofsgenoten aan de beurt zijn weet ik ineens niet meer waar ik over praat? Of je dient me inhoudelijk van repliek, of je haakt af. Je hoeft er immers niet naar te luisteren of het te lezen. Ik lees in jouw post geen enkel steekhoudend tegenargument, enkel de suggestie dat ik over mijn hoogtepunt heen ben, of zoiets, en nu loop te mopperen als een oude man. Wat zei Schopenhauer ook alweer?

ayYs13N.jpg

Ik zal nu waarschijnlijk ook wel een ban krijgen, maar ik zeg je oprecht Mike: richt je op dingen waar jij invloed op kan uitoefenen. De wereld en de politieke slangenkuil ga jij echt niet veranderen en forum voor democratie ook niet! Je moet het allemaal zelf weten, maar ik zou mijn kostbare tijd anders besteden.

Nee hoor, je krijgt geen ban, waarom denk je dat? Je overtreedt geen enkele fatsoensnorm en vraagt mij gewoon op de man af wat mij drijft. Bovendien spreek je vanuit het hart en dat kan ik alleen maar waarderen. Dat je formuleringen suggestieve steken onder water bevatten is voor mij nog geen reden om je te bannen, daar moet echt veel meer voor gebeuren.

Als ik de wereld niet ga veranderen, dan doe jij dat ook niet en is alles zinloos. Vergeet dat kalifaat en die koran nou maar, zizou, de wereld gaat toch niet veranderen. Een beetje nihilistische opvatting, vind je niet? Ondertussen is de wereld volop aan het veranderen. Eerst leken de feministen, SJW's, holebi's, moslims en andere zwakkeren en minderheden aan de winnende hand te zijn, maar nu is het tij definitief aan het keren. De wereld verandert wel degelijk en snel ook - in mijn voordeel, niet het jouwe!

Het Trump-effect is in Amerika volop aanwezig: CNN is op sterven na dood en de rest van de reguliere media volgt, jonge vrouwen die zich eerst identificeerden als SJW of feminist slikken nu massaal de 'red pill', Trump's inreisverbod levert geen constitutionele crisis op en wordt zelfs deels goedgekeurd door het Hooggerechtshof, het 'Russische inmengings'sprookje van de Democraten valt in duigen en nu zijn zij het die onderwerp zijn van onderzoek en er volgt nog veel meer. Engeland wordt nu ook massaal wakker, vorige week nog gingen duizenden mensen de straat op om te laten zien dat ze het islamitische terrorisme meer dan zat zijn. Hier in Europa laat de 'populistische lente' nog even op zich wachten, maar de voortekenen zijn duidelijk aanwezig: FvD komt uit het niets met 2 zetels in de kamer en staat nu met 6 zetels in de peilingen en de PVV is de op een na grootste partij. Ook in Europa zal de grote ontwaking komen en het zal niet gunstig uitpakken voor de middeleeuwse cultuur die de islam ons hier wil opleggen.

Wat ik ook niet begrijp, waarom propageer je de laatste tijd zoveel dat Geert Wilders zo toffe peer is. Geert Wilders is gewoon een ordinaire beroeps provocateur, die heimelijk werkt voor de zionistische agenda. Waarom verspeel je tijd aan deze kolder, met het tikken van al die zinloze zogenaamde mooie plannen van jouw!

Geef mij een citaat van een uitspraak die ik zou hebben gedaan dat Wilders een toffe peer is. Ik heb niet op Wilders gestemd, maar op FvD en mijn voorkeursstem is niet gegaan naar Thierry Baudet maar naar Theo Hiddema, die overigens voorheen wel degelijk PVV-sympathieen had.

Waar ik me wel sterk voor heb gemaakt, is het recht van Wilders om zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om zijn 'minder, minder'-uitspraak te kunnen doen. Ik heb zelfs nog geschreven dat het niet een erg sjieke uitspraak was, maar dit neemt niet weg dat als we hier in het westen het vrije woord koesteren het ronduit bespottelijk is om dit strafbaar te stellen, alleen omdat er talloze (voorgedrukte) aangiftes zijn ingevuld tegen deze uitspraak door moslims, aangevuld met natuurlijk feministen, die alleen maar problemen hebben met een fictief 'wit patriarchaat' en een daadwerkelijk islamitisch patriarchaat met open armen (en benen) binnen halen.

En het wordt nog belachelijker als van rechtswege gesteld wordt dat dit 'groepsbelediging' zou zijn van een of ander 'ras'. Er bestaat geen moslim'ras', dit is exact dezelfde truc die 'joden' ook uithalen door hun religie als een ras te bestempelen teneinde kritiek hierop als 'racisme' of 'antisemitisme' te kunnen wegzetten. Was je vergeten dat ik dit eerder ook heb geschreven over de 'joden'? Je bent sowieso kort van memorie, want je bent kennelijk ook vergeten dat ik geschreven heb in het verleden dat spotprenten van Mohammed eveneens geen schoonheidsprijs verdienen maar tegelijkertijd wel vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Ik heb zelfs gepleit voor fatsoenlijk omgaan met deze vrijheden, maar dit geldt dan wel voor twee kanten en daar hoort niet bij dat je je tegenstanders om zeep helpt, alleen maar omdat hun mening je niet aanstaat!

Verder je kan kritiek op de islam hebben. Je mag vinden van de Islam wat je wilt. Dat je het gewelddadig vindt; vrouwonvriendelijk, of homofoob. Dat mag je allemaal vinden. Maar niemand kan ontkennen dat de Koran een wonderbaarlijk boek is, wat tevens over een heleboel onderwerpen bijzonder accuraat is. De kans dus dat het allemaal verzonnen is, is dus te verwaarlozen.

Dus het is 'wonderbaarlijk' om gewelddadig, vrouwonvriendelijk en homofoob te zijn? En wat is dan precies zo 'accuraat' aan de koran? Welke voorspellingen in dat boek zijn allemaal uitgekomen, anders dan veroveringsoorlogen, slavernij en fysiek en mentaal geweld? Het woord 'islam' betekent: onderwerping. Verder nog vragen?

Er zijn 1,5 miljard moslims op de wereld, die overtuigd zijn van haar boodschap, daar ga jij geen verandering in brengen door af en toe een verdraaid en ongefundeerd columnpje over de islam te schrijven.

Niet ongefundeerd. Ik onderbouw alles, van jou krijg ik enkel meningen zonder enige onderbouwing. Jij vindt het belangrijk genoeg om dit op te schrijven, dus kom jij als eerste nu dan ook met argumenten. Anderhalf miljoen mensen hebben zich een rad voor de ogen laten draaien door een krijgers- en oorlogscultus aan te hangen, vermomd als vreedzame religie. Dat de islam noch vreedzaam, noch een religie is zien we elke dag, elk jaar, vooral tijdens de 'maand van de bezinning' die we godzijdank weer achter de rug hebben met ruim 1500 aanslagen wereldwijd!

Ik geloof de mensheid heeft twee opties: of je accepteert de islamitische wetten, -die gelden voor de gehele mensheid- of je accepteert het niet.

I rest my case. Dit is in een notendop de filosofie achter de islam: bekeer of sterf. Dat klinkt als een krijgerscultuur, niet als een religie.

ik waardeer jou gezondheidsvisies, maar je je politieke visies vind ik gevaarlijk. De islam is echt niet zo’n bedreiging die jij probeert te schetsen.

Ik wil afsluiten met een filmpje van een interview met Arnold Karskens, die toelicht waarom hij Frans Timmermans persoonlijk verantwoordelijk houdt voor de verdrinkingsdood van talloze 'vluchtelingen' die proberen een beter bestaan op te bouwen in welvarende Europese landen met een uitkeringsstelsel en een softe, de andere wang toekerende mentaliteit. Hij zegt dat hij als journalist talloze keren in het midden-oosten en in Afrika is geweest en hij zegt letterlijk 'ik houd van die mensen'. Dit is echt een superbelangrijke nuance, want hij geeft hiermee aan dat hij zeker niet alle moslims in het midden-oosten en Afrika over 1 kam scheert. Ook ik heb geschreven dat ik zelden zulke vriendelijke en gastvrije mensen heb meegemaakt, weet je nog?

Hij zegt verder dat het juist deze mensen zijn die in oorlogssituaties het onderspit delven, omdat het vaak bescheiden mensen zijn met bescheiden middelen en ze hebben simpelweg de poen niet om de mensensmokkelaars te betalen voor de overtocht naar Europa. Zij die wel het geld hebben zijn maar al te vaak niet van het beste kaliber met de beste bedoelingen. Bovendien staan organisaties als ISIS met een zak geld klaar om hun strijders over te laten komen met de 'taxiservice' die NGO's als het Rode Kruis, Artsen Zonder Grenzen e.a. beschikbaar stellen.

Mijn meningen zijn gevaarlijk? Na de aanslag in Manchester trad de Illuminati-artiest Ariana Grande op tijdens het 'One Love'-concert, samen met andere stoephoeren als Katy Perry, en de opbrengsten gingen naar...het Rode Kruis, zodat ze NOG MEER koppensnellers hier naartoe kunnen blijven halen! En mijn meningen zijn gevaarlijk?!

Maar goed, hier is dus Arnold Karskens, de 'vuile racist':

Weet je wat het is, zizou, jij bent zoals zoveel 'gematigde' moslims: er valt best met jou te praten over heel veel dingen, maar als het over moslimterrorisme gaat sta je meteen vooraan om te zeggen 'ja maar dat zijn geen echte moslims'. Waarom is er geen wereldwijde islamitische vredesbeweging? Waarom kwamen er recentelijk slechts hooguit 300 moslims opdagen tijdens een demonstratie tegen moslimterrorisme? Niet alle moslims zijn terroristen, maar bijna alle terroristen zijn wel moslims! Zolang jullie dit niet onder ogen willen zien, kan er nooit enige hervorming plaatsvinden bij de islam, zoals deze wel heeft plaatsgevonden bij het christendom. Waarom krijgen werkelijk gematigde moslims die proberen hervormingen door te voeren voortdurend doodsbedreigingen? Zijn dat ook geen 'echte moslims'? Voordat je mijn kritiek op jouw middeleeuwse geloofsovertuigingen dus wegzet als 'gevaarlijk', is het m.i. veel zinvoller om kritisch te kijken naar je eigen barbaarse 'geloof'. Jullie zijn geen haar beter dan de 'joden'!

Mike

Ik geloof de mensheid heeft twee opties: of je accepteert de islamitische wetten, -die gelden voor de gehele mensheid- of je accepteert het niet. Dat moet iedereen zelf weten. Maar accepteer je het niet dan krijgt de wereld haar leiders die het verdient.

Die gelden voor de hele mensheid!!?
Rot op met je islamitische wetten!

Dit soort uitspraken van een zgn "gematigde moslim" doet mij weer vrezen voor de toekomst, als er nog meer moslims in Europa en/of Nederland zijn.

Moslims beschouwen iedereen als moslims ook de 'niet moslims'. Alleen aanvaarden die laatsten het "ware geloof" dus niet. En je weet wat de straf is voor moslims die het "ware geloof" afwijzen.

Maar accepteer je het niet dan krijgt de wereld haar leiders die het verdient.

Ja die leiders in islamitische landen zijn lekkere figuren.

En ben je de beruchte discussie vergeten die begon over halal-vlees en eindigde met regelrechte pleidooien voor het kalifaat en (toen al) de uitroeiing van de Europese cultuur omdat deze ‘het werk van Satan’ zou zijn of iets dergelijks? Jouw rol daarin was ook geen fraaie, lees het maar na!

Maak er maar fundamentalistische moslim van.

Die gelden voor de hele mensheid!!?
Rot op met je islamitische wetten
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wat heb ik als niet-moslim met die islamitische wetten te maken?

Zizou bevestigt met zijn commentaar dat de islam boven alles staat (denkt te staan). Dat is mijn ervaring er ook mee. Het is ook een hypocriet geloof. Alcohol drinkt men niet. Nee niet in openbaar maar achter de voordeur wordt door menigeen gezopen van heb ik jou daar.

Waarom komen de islamitische vluchtelingen dan hier naartoe voor de menselievende opvang? Zendingsdrang?

Huizen, geld, vrijwilligers, echt alles wordt ze aangereikt. Maar het is nooit genoeg.
Pas als wij allemaal een hoofddoek dragen zeker.

Nee Zizou je hebt oogkleppen op. Jouw geloof is heel eng, omdat de gelovigen zich ermee vereenzelvigen en zich beter voelen dan niet-moslims. Het is zeker géén ras!

Respect Mike voor je uitgebreide reactie en dat je er nog zoveel energie in hebt gestoken.

Sinds 2 weken hebben we een nieuwe collega erbij. Een schat van een meid, een moslimse met hoofddoek. Ze woont al vanaf haar 2e jaar in Nederland, is midden/eind 20,spreekt de taal dus perfect, denkt ook best wel rationeel wat betreft terror en zwarte piet. Maar, ik vraag me dan af, waarom die hoofddoek? Ze leeft al zolang in Nederland. Ze heeft ook ramadan gedaan en nam zelfs taart mee voor ons. Werkelijk lief. Toch blijft ze vasthouden aan het geloof....
Ze is dus niet echt geïntegreerd.

Dorothé

Maar, ik vraag me dan af, waarom die hoofddoek?

Ze blijft een symbool.van onderdrukking dragen - in een vrij land!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan