In een emailconversatie met Arend Zeevat n.a.v. wat ik zei over de natiestaat in de vorige uitzending heb ik e.e.a. verduidelijkt, wat ik jullie natuurlijk niet wil onthouden:
Ik hanteer een libertarische visie die uitgaat van de feilbaarheid van de mens, wat ook de reden is waarom de Founding Fathers in Amerika zoveel grondwettelijke waarborgen hebben ingebouwd om absolute burgervrijheid te kunnen garanderen.
De populisten vertegenwoordigen dit libertarische mensbeeld, dat uitgaat van totale burgervrijheid, een zo klein mogelijke overheid en werkelijke vrije markt door middel van een op goud gebaseerde munt en antitrustwetten. Daarnaast zijn velen van hen voorstander van een op Zwitsers model gebaseerd systeem van volksraadplegingen, zoals bijv. Forum voor Democratie van Thierry Baudet. Zwitserland is trouwens wel een mooi voorbeeld van hoe een land goed georganiseerd kan zijn: het is een federatie bestaande uit zelfstandig opererende kantons. Zwitserland verbiedt ook wapenbezit niet en kent NIET OF NAUWELIJKS misdaad (behalve nu er 'vluchtelingen' worden toegelaten).
Ik begrijp heus wel dat vele, zo niet alle, landen tot stand zijn gekomen door een streek van de pen op een landkaart en dit heeft al genoeg problemen met zich meegebracht (zie bijv. het steeds oplaaiende conflict tussen India en Pakistan of de twee Korea's), maar het is wat het is. We zien nu al wat voor RAMP de open grenzen van de Schengen-landen met zich meebrengt, vooral met de massale vluchtelingenstroom naar Duitsland en Zweden. Ook begrijp ik dat nodeloze door het westen uitgelokte oorlogen deels verantwoordelijk zijn voor deze vluchtelingenstroom en dat we dit tot op zekere hoogte ook over onszelf hebben afgeroepen. Maar ook dat is wat het is.
Wat nu van belang is, is nationalisme om het monster van globalisme het hoofd te bieden. Alles moet kleiner en soevereiner. We hebben in onze eigen landen al genoeg problemen die we op moeten lossen om het gewicht van de rest van de wereld ook nog op onze schouders te dragen. Gisteravond heb ik nog een speech gezien van Trump, waarin hij nota bene zegt dat Syrische en Irakese oorlogsvluchtelingen geholpen moeten worden, maar dan wel in de eigen regio en de Golfstaten mogen ervoor betalen, want die hebben poen zat. Waarom moeten wij een door linkse progressievelingen aangepraat schuldgevoel dragen en hier naar handelen?
Dus hoe moet het nu verder? Grenzen dicht en eerst orde op zaken stellen in eigen land. Iedereen die hiernaartoe wil komen moet dit op LEGALE wijze doen en daarvoor zullen strikte criteria worden gehanteerd, waarbij een PRODUCTIEVE BIJDRAGE aan de samenleving op nr. 1 staat. Het moet afgelopen zijn met de slachtoffercultuur en de strijd om wie het zieligst is, zoals bijv. in Engeland gebeurt:
https://www.rt.com/uk/363288-homeless-sleep-rough-help/
Hoe ik de natiestaat zie? Als een soevereine staat met een eigen munt, gerund door een kleine overheid die als GRONDWETTELIJKE taak heeft om de burgervrijheden te beschermen en waarborgen. Dit moet een gedecentraliseerde overheid zijn, die voor belangrijke beslissingen regelmatig het volk raadpleegt en de uitslag van referenda ook daadwerkelijk beschouwt als bindend. Een staat die de NATIONALE identiteit en cultuur bovenaan zet, alsmede de EIGEN BURGERS. Een staat die zijn eigen grenzen bewaakt en zeer selectief is in wie er wel of niet binnen mag komen. Een staat waarin gezag weer een gezonde plaats krijgt, om excessief en decadent gedrag te voorkomen en bestraffen. Daarnaast een staat die economische en culturele betrekkingen onderhoudt met andere soevereine staten, ik ben geen voorstander van isolationisme.
Heel praktisch allemaal, geen zweverige praat maar juist een erkenning van de feilbaarheid van de mens en dat deze in goede banen moet worden geleid op basis van traditionele normen en waarden. We hebben de laatste 30-40 jaar gezien wat er gebeurt als we deze tradities loslaten en het gezins- en samenlevingsverwoestende cultureel marxisme de vrije loop laten. Dit moet op niet mis te verstane wijze de kop in worden gedrukt!
We hebben in het westen een redelijke vorm van beschaving weten te bevechten. Deze is gebaseerd op christelijke normen en waarden en daar valt heel veel over te zeggen, maar het heeft er in ieder geval toe geleid dat deze westerse normen en waarden een samenleving hebben gevormd die het gezin, de belangrijkste eenheid van de mensheid, centraal stelt en in het verlengde daarvan een familie, een stam en een volk en land. Deze traditionele samenleving wordt nu van binnenuit ondermijnd en bedreigd en dat kunnen en moeten we niet toestaan! Wachten op een 'evolutionaire sprong' is zinloos, mocht het ooit zo ver komen dan zijn we allang reddeloos verloren. Rusland is een mooi voorbeeld van hoe het wel moet en wat mij betreft volgen we hun lichtende voorbeeld. Dat is overigens aardse en nuchtere verlichting!
Het probleem is niet eens de vluchtelingen, het probleem is het cultureel marxisme dat onze westerse samenlevingen van binnenuit ondermijnt. Daarom moet de redding ook van rechts komen en tevens van MANNEN, want vrouwen met hun hyperemotionele verzorgingsmentaliteit zijn geboren culturele marxisten. Ik denk niet dat er iemand is die het beter kan zeggen dan Black Pigeon Speaks in deze video, waarmee ik mijn betoog afsluit:
Mike