duimpje stelt zich voor

ik heb net op de site van poekie het stuk gelezen over magnesium en de vele voordelen hiervan en dat veel mensen hier een tekort aan hebben.

ik drink zo'n 5 tot 7 glazen solé op een dag,kan ik hier voldoende magnesium uithalen,of kan ik aanvullen?
en welke zou ik dan kunnen nemen? i.v.m mijn verstoppingen.
ik smeer nu magnesium olie maar ik denk dat dit te weinig is.

ik zou wel eens willen weten welke mineralen of vitaminen je beter elke dag zou kunnen aanvullen,omdat deze nauwelijks nog uit voeding zijn te halen door de schrale grond.

silvia
 
De best opneembare vorm van magnesium is magnesiumzout (magnesiumchloride). Ook hier kun je een sole van maken en deze drinken. Ik koop mijn MgCl bij ancientmagnesium.nl.

Spoorelementen die te weinig in de bodem voorkomen zijn vooral jodium en selenium.

Mike
 
De best opneembare vorm van magnesium is magnesiumzout (magnesiumchloride). Ook hier kun je een sole van maken en deze drinken.



@Mike (even voor de duidelijkheid) Maak jij een oplossing van vlokken? Zo ja, hoeveel van de oplossing voeg je toe aan je glas water (met solé)?

Goh, ik kende wel de kant en klare magnesium chloride maar heb er nooit meer aan gedacht dat deze oplossing, die ik uitwendig gebruik, ook inwendig te gebruiken. Suf van me, want ik koop wel die zure magnesium citraat die me niet zo goed bevalt vanwege het synthetische gehalte.
 
dank je mike maar bestaat er dan niet iets waar je al deze spoorelementen mee kan aanvullen? of ga je dan alles los innemen?

heksje ik heb nog aan jouw gedacht toen ik de site http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html heb zitten lezen i.v.m. het laten wegnemen van je amalgaanvullingen.
Magnesium is een krachtige ontgifter

Magnesium wordt door het lichaam ingezet voor allerlei ontgiftingswegen en is nodig voor het neutraliseren van gifstoffen, veel te zure omstandigheden die optreden in het lichaam en voor bescherming tegen zware metalen. Het speelt een belangrijke rol in de bescherming van ons lichaam tegen woeste aanvallen van door mensen geproduceerde chemische stoffen overal om ons heen. Glutathion een antioxidant die normaal door het lichaam geproduceerd wordt en een ontgifter is van o.a. kwik, lood en arseen hebben magnesium nodig voor hun synthese. Volgens Mark Sircus, in Transdermal Magnesium Therapy, verhoogt een tekort aan magnesium het ontstaan van vrije radicalen in het lichaam en het “veroorzaakt glutathion verlies, wat nadelig is omdat glutathion het lichaam beschermd tegen schade door roken, blootstelling aan straling, kanker chemotherapie en toxines als alcohol en zowat al het andere.”

Wanneer ons lichaam verzadigd is met magnesium (en in balans met de andere essentiële mineralen) zijn we beschermd tegen zware metaalafzettingen en de ontwikkeling van de daarbij behorende neurologische aandoeningen. Zoals Dr. Carolyn Dean uitlegt: “Uit onderzoekt blijkt dat voldoende magnesium de hersencellen zal beschermen tegen de schadelijke effecten van aluminium, beryllium, cadmium, lood, kwik en nikkel. We weten ook dat lage niveaus van hersen-magnesium bijdragen aan afzettingen van zware metalen in de hersenen die een voorbode zijn van de ziekte van Parkinson en Alzheimer. Het lijkt erop dat de metalen concurreren met magnesium voor de toegang tot de hersencellen. Als het magnesium gehalte te laag is krijgen metalen veel sneller toegang tot de cellen.”

silvia
 
@Mike (even voor de duidelijkheid) Maak jij een oplossing van vlokken? Zo ja, hoeveel van de oplossing voeg je toe aan je glas water (met solé)?

ik haal deze even naar voren,is een vraagje van heksje maar tevens ook van mij omdat ik op de site van ancientmagnesium.nl bij de volkken zie staan dat het voor in bad is.
ik heb overigens wel deze besteld :]
 
Het is hetzelfde als een sole van KZZ: 1/3e zout, 2/3e water. Hier 1 of meer theelepels van in een glas water opdrinken. No big deal!

Mike
 
Thnx Mike. Toch reageer ik er anders op dan andere vormen van magnesium. Eens zien hoe dit verder loopt.
 
dank je mike nog voor je berichtje.

het magnesium is binnen en ik heb net een heerlijk voetenbadje gehad,het viel me meteen op dat ik rust kreeg in mijn zere enkel [door operatie].

wel heb ik weer iets anders,een grote rollercoaster met mijn voedzame voeding.
beetje gênant om te zeggen maar ik heb wormen[kleine witte],zo was even verschieten en gruwelen.
ze waren wel dood denk dat ik ze geen eten meer heb gegeven :] [nu 8 weken suikervrij]

silvia
 
Beter eruit dan erin! Klinkt alsof je ze hebt uitgehongerd en ze niets meer in jou te zoeken hebben!

Mike
 
vraagje:

ik heb op het forum de rijstwafel opgezocht en ik zie dat dit bij verschillende mensen word afgeraden inverband met het fytinezuur wat erin zit.

wat is dan het verschil met witte rijst of basmatie rijst?
ik heb hier een pak rijstewafels en als ingredienten staat er rijst en zeezout.

silvia
 
In witte rijst zit geen fytinezuur meer, want dat zit in het vlies, dus de zilvervliesvariant. Ik zou me niet zo druk maken om evt. fytinezuur in rijstwafels. De rijstwafels zijn alleen maar een excuus om werkelijke voeding op te doen!

Mike
 
omdat ik veel last had van verstoppingen en de oorzaak lag in een slechte eiwtvertering ,dus conclusie te weinig maagzuur ben ik betaine hcl gaan slikken.

nog nooit last gehad van mijn maag [niet bemerkzaam] wel couparose wat wel een kenmerk is van te weinig maagzuur heb ik nu ontzettend veel last van mijn maag,geen zuur wat omhoogkomt maar een naar gevoel alsof ik 10 kauwgoms tegelijk heb gegeten.

ik slik nu 3 capsules per maaltijd,ga ik nu verhogen totdat ik wel het zuur krijg of hoe werkt dit?

verder heb ik nog steeds een wazig zicht,vitamine A tekort?,misschien levertraan verhogen?

mijn hongergevoel is nog steeds weg:
vandaag
3 rijstwafels met dik roomboter ,kaas en rosbief
2 glazen melk
1 glas kefir
2 eetlepels kokosolie
theelepel levertraan

2 eieren met slagroom
100 gram sperziebonen
halve ui
100 gram gehakt

is dit wel voldoende?

silvia
 
Duimpje, hier vind je een goede richtlijn over hoe je de betaine hcl op- en af kan bouwen en wanneer in te nemen (30 tot 45 minuten NA de maaltijd):

http://scdlifestyle.com/2012/03/how-to-supplement-with-betaine-hcl-for-low-stomach-acid/

Mark
 
oke dank je mark op het potje staat tijdens de maaltijd en dat doe ik dan ook,ga eens kijken of dit wel werkt

silvia
 
ik heb mijn betaine hcl opgehoogd tot 5 tabletten een half uur na de maaltijd maar het ging me niet goed af,een opgeblazen gevoel en het gevoel dat ik moest boeren maar dit kon ik niet heel vervelend.
s'nacht niet kunnen slapen omdat ik het gevoel had dat er een ballon in mijn maag zat.
vandaag geen betaine ingenomen,nergens last,kan ik nu concluderen dat ik geen maagzuurtekort heb?

maar wat is het dan wel?
duidelijk is dat ik heel moeilijk eiwitten verteer van rauwe melk en rood vlees.
hier krijg ik verstoppingen op.
heb ook het gevoel dat het niet zakt uit mijn maag,na masseren maagstreek voel ik het zakken,zo raar.[knoop in mijn maag]

heeft iemand hier een antwoord op en wat ik eraan zou kunnen doen?

vandaag mijn eten aangepast naar kippenbouillon en kip als vlees.
verder wel veel vetten.
5 eetlepels kokosolie en ongeveer 1,5 ons roomboter op een dag.
ook ben ik vanmorgen begonnen met het leverdrankje ,de milde vorm.

stress op mijn maag is het niet want ik ben juist heel ontspannen dus het zit hem echt in de vertering ergens maar waar?

silvia
 
@ Duimpje

Mogelijkerwijs reageer je overgevoelig op 1 van de voedingsmiddelen die je neemt of maak je een verkeerde combinatie van voedingsmiddelen waardoor de maag van streek is. Heb je al aan het innemen van appelazijn gedacht ?

Bijgaand link naar de site van Co en Lia die hier nader op ingaat.
http://www.voedingisgezondheid.nl/Darmen.html

In jouw geval is het bijhouden van een voedingslijstje met de reactie die je vertoont misschien een aanknopingspunt om te achterhalen waar je overgevoelig op reageert.
 
ik ben weer een paar stapjes terug op de ladder helaas.

zit de laatste dagen niet zo goed in mijn vel en hoe dit komt zou ik niet weten.
het eten gaat op zich prima,zelfs de rauwe melk ben ik weer aan het verhogen.

ik voel me uitgeblust en opgejaagd en ook het wazig zien is weer terug.
ergens heb ik het gevoel dat ik vitamines of mineralen tekort kom.

met de kokosolie ben ik op het moment wat aan het minderen [misschien het opgejaagde gevoel door de schildklier i.v.m. de olie? ]

dagelijks eet ik twee of meer eieren,drink twee grote glazen rauwe melk en rijstwafels met kaas en clotedcream.

roomboter en kokosolie is ongeveer 4 eetlepels per dag
theelepel levertraan.

als avondeten rijst met vlees en groenten rijk met botersaus.

als drinken sole van zeezout en magnesium met water en citroensap,minimaal 3 glazen per dag.

wat kan ik doen als aanvulling of wat mis ik aan vitamines/mineralen?

silvia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan