duimpje stelt zich voor

Rauwe melk voed echt extreem goed. Maar daar naast zal het bij jouw ook mee spelen dat de doorstroming op het ogenblik nog niet goed is, er is gewoon niet meer ruimte voor meer eten (het komt er dan ook gewoon weer uit). Je kan ook niet eindeloos meer auto's in een weg proppen zeker als je al een file knooppunt hebt. Zorg dus vooral dat je weer goed naar de wc kan. En zit er niet zoveel over in zolang je nog genoeg energie hebt.
En als dat en de hele spijsvertering in de toekomst echt goed verlopen en je hebt nog steeds geen honger maar wel genoeg energie dan heb je gewoon niet meer nodig. Ik dacht een keer gelezen te hebben dat Mike tegenwoordig alleen een halve liter melk/kefir en een avond maaltijd op een dag eet. Goeie kwaliteit eten vult echt enorm. Het is ook helemaal niet erg om een tijd alleen maar te leven op rauwemelk en als je ook nog boullion/soep er bij eet krijg je ook nog wat vlees binnen en met daarmee alle voedingstoffen die je nodig hebt.
 
dank je kaas kan lekker zijn.

denk jij dat het misschien verstandig is voor mij om de leverflusch te doen?
en zo ja dan moet ik ook eerst een parasietenkuur doen kan ik die hier ook ergens vinden op de site?
met de zoekfunctie kan ik hem niet vinden.

b.v.d.'silvia
 
Hoi Silvia,

Ik heb nu ook jouw een laatste post gelezen en daar ook wat uit gehaald. Goed te lezen dat de oxypowder zo'n goed effect heeft. Ik denk dat je ook zo snel aan het herstellen bent omdat de problemen die je nu hebt nog geen jaren aanwezig zijn en geen andere problemen hebben veroorzaakt plus dat het bij jouw inderdaad waarschijnlijk vooral een voedingstoffen te kort was.
Vet op de boven benen heeft zeker te maken met de pil en de onbalans in hormonen die hierdoor is ontstaan. In de pil zit te veel oestrogeen, waardoor je een progesteron tekort krijgt. Je lichaam maakt alle hormonen uit cholesterol aan. Dus dat kan nu ook weer recht trekken.

Voor je zoon zou je ook eens kunnen kijken naar het GAPS dieet in combinatie met vaccinaties ontstoren en kwik er op de een af andere manier uit werken.

Het kan zeker handig zijn voor jouw om een leverreiniging te doen. Of je daarvoor ook echt altijd een antiparasieten kuur moet doen weet ik niet. Dat staat er meer bij uit voorzorg. Maar eigenlijk ben je er al mee bezig, behalve dan iets wat parasieten dood en probiotica. Maar op andere website lees ik weer dat je niks moet nemen wat parasieten dood ook niet iets natuurlijks en dat je ze moet uithongeren daar ze geen eten (suiker) meer te geven. De oxypowder werkt ook hier tegen omdat het voor meer zuurstof in je darmen zorgt. Ik denk dus dat je wel zo met de reiniging kan beginnen. http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html

Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is je lichaam ondersteunen in het ontgiften, al ben jij daar zelf al hard mee bezig. De leverreiniging zoals die hierboven staat maakt de lever zelf schoon. Om te ontgiften maakt de levergebruik van gluthation, dit zit onder andere in rauwe melk, echte bouillon/soep en avocado. Met een koffieklysma maakt je lichaam het ook veel meer aan en de natriumthiosulfaat uit het filmpje wat ik heb gepost ook. Ik vond het lang niet zo erg als werd beschreven, niet de smaak maar de rest ook niet. Ik ben alleen maar een paar keer de volgende ochtend snel naar de wc gelopen maar niet 's avonds. Alleen na een paar dagen had mijn lichaam niks meer klaar staan om er uit te gooien maar daarvoor ging het prima.
 
dank je kaas kan lekker zijn ik heb veel steun aan jouw en de andere :]
je bent lekker duidelijk in je omschrijving.

ik merk zelf dat ik nogal onzeker ben in mijn zoektocht en misschien moet ik wat meer in mezelf gaan geloven en in de dingen die ik doe.

ik heb een hele mooie link gevonden over rauwe melk.
http://selfmatters.nl/waarom-rauwe-melk/

na dit te hebben gelezen heb ik voor mezelf besloten dat ik een tijdje ga leven op alleen rauwe melk om zo mijn lichaam de kans te geven zich zelf te herstellen.
het ontgiften en de hormoonbalans te herstellen zou moeten kunnen met de stoffen in rauwe melk oftewel het wit bloed.

ik denk dat ik het ook wel makkelijk vind om dit een tijdje te gaan doen omdat ik dan ook niet na hoef te denken wat ik wel of niet kan eten omdat het een volwaardige voeding is en ik heb ondervonden dat mijn honger geheel verdwijnt als ik een liter melk per dag drink,of misschien wel meer na behoefte.

de lever reiniging stel ik even uit.
ik wil het denk ik allemaal veel te snel maar realiseer me ook dat mijn lichaam de tijd moet krijgen na al die jaren troep om te kunnen herstellen.

ik houd jullie op de hoogte met mijn ervaring op alleen rauwe melk.

blij met dit forum :]

gr silvia
 
helpt rauwe melk je darmflora te herstellen d.m.v. bacteriën of kan dit alleen met kefir? en zorgt het plantje dan voor de bacteriën?

en kun je kefir ook maken net als yogurt?,dus een laagje bio kefir en dit aanvullen met warme melk of werkt dit niet zo?

silvia
 
nu twee dagen op rauwe melk zo'n 1,5 liter per dag.
morgens twee glazen water met sole en citroen en voor het slapen gaan nog een glas met alleen sole.
theelepel levertraan en drie keer per dag halve thee lepel vitamine c.

en ja hoor totaal verstopt.
iets gaat er dus fout,maar wat?
het valt mij wel op dat ik heel veel moet plassen.
maar de ontlasting blijft in mijn darmen zitten,vol opgeblazen gevoel.


met bitterzout kan ik wel naar het toilet,is het dan de bedoeling dat ik dit voorlopig blijf doen als ik niet naar het toilet kan?
ontlasting na bitterzout is plakkerig groen en hard.

silvia
 
Rauwe melk bevat zeker positieve darmflora, maar kefir nog veel meer. Voor kefir hoeft de melk niet verwarmd te worden, gewoon op kamertemperatuur.

Voorlopig bitterzout gebruiken als de boel vastzit. Groene ontlasting is goed, je galblaas wordt wakker!

Mike
 
Ik loop op een gegeven moment ook vast op alleen melk/ kefir, magnesium/vit c ophogen tot je weer kunt. Bitterzout als het echt niet gaat, lepel olijfolie op nuchtere maag wil ook nog wel eens helpen.
 
wat mij goed helpt op dit moment voor ontgiften/ontlasten is
een kan water, half borrelglaasje appelazijn en half borrelglaasje sole.
En daar een aantal glazen van op een dag drinken. Het is goed te drinken. Azijn apart vind ik "rillingen".
Het werkt als een tierelier.
 
vanmorgen van 9 tot 11 bezig geweest om mijn ontlasting eruit te krijgen.
bitterzout helpt mij om aandrang te krijgen maar niet om de ontlasting eruit te krijgen.

het is zo'n dikke soort stopverf groene ontlasting dat deze mijn anus niet uit kan.
en ik vind het echt niet te doen,ik heb er ook koorts bij en het zweet loopt over heel mijn lichaam.

ik drink sole met citroensap elke ochtend en nu ga ik het ook voor elk glas melk doen voor een betere vertering [althans ik denk dat dat zo werkt?] corrigeer me als ik het verkeerd heb!

wat gaat er mis?:
slechte vertering eiwitten?
te weinig vocht?
te weinig vet?
ik ben weer bottenbouillon aan het maken nu,kan dit ook helpen?

kan ik iets doen om mijn ontlasting zacht te houden?
b.v. voorlopig oxy powder gebruiken voor het slapen gaan.

ben een beetje angstig geworden want ik hoop niet dat ik dit morgenvroeg weer mee ga maken.
sorry voor alle vragen maar ik kom er zelf niet uit!

gr silvia

 
Duimpje, drink je nog steeds zoveel rauwe melk op een dag?
Ik zou dat maar even minderen, want het lijkt erop dat je de eiwitten moeilijk verteerd en/of te snel ontgift. Heb je wel eens rauwe melk van A2 koeien geprobeerd? Dat kunnen de meeste mensen een stuk beter verteren.

Mark
 
Zonder vezels stagneert de boel, dus zal je de boel op een andere manier aan de praat moeten houden. Klysmasetje kan ook uitkomst bieden, maar Oxypowder doet het vast ook prima. Sole met citroensap voor ieder glas melk kun je uitproberen, laat ons weten wat werkt.
 
mark ja ik drink veel rauwe melk op een dag van water buffels.
vandaag ga ik al een heel stuk minderen.
melk van A2 koeien heb ik nog nooit van gehoord,ga me erin verdiepen.
ik dacht dat ik de rauwe melk goed kon verdragen,geen uitslag of vervelende lichamelijke dingen alleen de verstoppingen.
jammer dat het van de rauwe melk kan komen want verder vind ik het superlekker en ik ga er lichamelijk ook goed op qua verbetering klachten en energie.

tanja ik ga het zo doen en laat het hier weten.
vanavond toch maar de oxypowder voor het slapen gaan en hoplelijk morgen geen ellende.

silvia
 
Duimpje, heb je weleens Psylliumvezels geprobeerd? Deze zullen je vwb het op gang brengen van je stoelgang ook goed helpen.
http://www.apotheek.nl/medicijnen/p...zels#belangrijk-om-te-weten-over-psylliumzaad

Persoonlijk ben ik echt heel blij met de Psylliumvezels. Niet alleen lukken mijn baksels er beter door, maar nadat ik volledig stopte met het eten van gluten knapte ik aanzienlijk op, maar… ik kon niet meer naar de wc. Het is een veelvoorkomend probleem bij mensen met een gluten-intolerantie. Ik denk dat mijn darmen voorheen contstant geïrriteerd waren door de gluten met als gevolg dat ik wel naar de wc ging (maar vraag me niet hoe) en toen ik glutenvrij ging kwam de hele boel stil te liggen met hele lange en pijnlijke wc sessies tot gevolg. Toen ik Psylliumvezels ging toevoegen werden de wc gangen weer meer regulier en minder pijnlijk. :) Ahhh verlichting! Voor mij zijn die vezels met die rare naam dus een win – win
Bron : http://www.paleofamilie.nl/2014/04/...et-en-waarom-gebruik-ik-het-in-mijn-recepten/
 
Ze zijn wel erg doeltreffend! :)

Ze doen overigens nog meer:
Psylliumvezel zou ook de groei van darmvriendelijke darmbacteriën bevorderen.[5] Door de bacteriën in de dikke darm worden de oplosbare voedingsvezels omgezet in vetzuren met korte ketens.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Psyllium
 
Ik heb het gelezen en vind dat jullie beide goede argumenten geven. Maar ik ga me niet in die discussie mengen, ik citeer alleen een bevinding vanuit een onderzoek.
Wel weet ik dat Psylliumvezels uitermate geschikt zijn om je stoelgang weer op gang te brengen, en dat is wat ik dan ook adviseer aan Duimpje.
 
Vet zet de boel in gang en als de boel hopeloos verstopt is, biedt bitterzout de oplossing. Beide leveren geen schade op aan de darmwand, harde plantenvezels wel. Er is een agenda die uitsluitend plantaardige remedies benadrukt - met alle gevolgen vandien! Ik zie bij jou nog een te groot vertrouwen in de staat en in de 'wetenschap', oftewel: aurotiteiten.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan