duimpje stelt zich voor

ik heb de rauwe melk drastisch verminderd en als ik het drink dan van te voren appelazijn.
ik heb betaine HCI besteld en dit ga ik dadelijk bij iedere maaltijd innemen,ik heb het topic hierover helemaal gelezen.

verder eet ik nu alleen bbbouillon en groenten goed doorgekookt met een stukje vlees liefst kip en natuurlijk ruim rauwmelkse roomboter van mathijsen [verkrijgbaar bij de sligro]

ik eet twee keer per dag,meer heeft mijn lichaam niet nodig denk ik want honger heb ik nog steeds niet.

sole drink ik de gehele dag door,nu weer meer omdat mijn lichaam er weer meer om vraagt merk ik.

en ik eet 5 eetlepels kokosolie per dag.

voor het slapen gaan neem ik twee capsules oxy powder en nu gaat de ontlasting goed dus houd ik dit een tijdje zo aan.

ben ik goed bezig of heeft iemand nog toevoegingen?

b.v.d.
groetjes silvia
 
nog even ter aanvulling.
ik voel me goed heb geen klachten maar mijn lijf kan dus waarschijnlijk de vertering van de vetten en eiwitten niet goed aan en hier wil ik graag mee aan de slag om mijn lichaam te kunnen voeden met het juiste voedsel.
 
Alles kan omgekeerd worden. Zorg er inderdaad voor dat je vet- en eiwitvertering weer op orde komt.

Mike
 
dank je mike ,ik ben er mee bezig :]

na een stuk wat ik heb gevonden over oestrogeendominantie vraag ik me te zeerste af of ik het wel zo hard moet willen dat mijn benen slanker worden,voor mijn gezondheid zou het dus beter zijn van niet nu ik naar de 50 ga [46].

hier een stuk ervan

Vaak wordt gezegd dat stemmingswisselingen, depressie en osteoporose bij de menopauze horen en dat dit komt door een tekort aan oestrogeen. Het klopt dat het oestrogeenniveau daalt. Dit zorgt er voor dat de menstruatiecyclus ophoudt. Maar behalve in de vruchtbaarheid heeft oestrogeen nog een aantal functies. Oestrogeen stabiliseert en maakt de botstructuur sterker, beschermt ons tegen arteriosclerose en heeft een belangrijk effect op de bloedvaten. Ook helpt het bij wondgenezing. Na de menopauze neemt de oestrogeenproductie met 40-60% af. Er blijft dus 40-60% over. Dit is afhankelijk van het gewicht en vetpercentage van de vrouw. Het is gunstiger om wat meer vet op je lijf te hebben omdat het vetweefsel zelf ook oestrogeen produceert. We hebben het dan natuurlijk niet over een flink overgewicht. De 40-60% oestrogeenproductie die na de menopauze overblijft, is voldoende voor de verschillende andere lichaamsfuncties.

Progesteronproductie neemt echter af tot praktisch nul wanneer de eisprong (ovulatie) stopt. We zien dan ook vaker dat er niet zozeer een tekort is aan oestrogeen maar dat er sprake is van een tekort aan progesteron naarmate de overgang nadert.
Westerse vrouwen zijn circa 10-15 jaar voor de menopauze oestrogeen-dominant. Dat wil zeggen dat er naar verhouding te weinig progesteron is om de oestrogenen te balanceren. In andere regio's is deze periode veel korter. Dit heeft te maken met onze westerse voeding, levensstijl en de blootstelling aan chemische stoffen.

dit is de link:
http://www.healingfoods.nl/component/content/article/2-uncategorised/187-oestrogeendominantie2

silvia
 
ik heb even een vraagje:
sinds een dag of 4 merk ik dat ik een hele droge huid heb.[witte gloed van de droogte],ook krijg ik allemaal bruine vlekjes op mijn armen.
ik kan kokosolie blijven smeren ,het lijkt wel of mijn huid niet verzadigd raakt.
ik weet dat dit van binnenuit komt maar ik vind het wel raar nu ik mijn vet zo heb opgehoogd.

iemand een idee?

silvia
 
zou kunnen mike ik heb er geen verstand van,denk jij dat het kan komen van de kokosolie? ik eet ook 5 eetlepels per dag.en dat dit iets in werking zet?
.
het verteren van de vetten en eiwitten lijkt mij op dit moment het eerste wat ik moet aanpakken.
maar dit vind ik een ingewikkeld verhaal.
dus even voor de duidelijkheid:

maagzuur is niet op orde dat is wel duidelijk maar ook de pancreas geeft niet genoeg enzymen af als ik het goed begrijp. dit heeft dan dus te maken met de eiwitvertering?
en kan ik dit dan op orde krijgen met de betaine hcl ?
sole en appelazijn merk ik weinig verschil op.


ben me aan het inlezen voor de lever reiniging om deze te gaan doen,voor een betere gal en leverwerking in verband met de vertering van de vetten toch?

het bijnierextract ben ik mee gestopt,ik deed geen oog meer dicht en had erge last van hartkloppingen,moet ik hieruit concluderen dat mijn bij nieren in orde zijn ?

zijn er eventueel nog aanvullingen die ik kan doen ?

hoor het graag
gr silvia
 
ik eet ook 5 eetlepels per dag.en dat dit iets in werking zet?

Theoretisch zou dat een versnelde schildklierwerking moeten zijn. Het kan theoretisch echter ook mogelijk zijn dat jouw schildklier nog steeds op de rem trapt, ondanks de kokosolie. Waarom en hoe dat kan weet ik niet, daarvoor schiet mijn biochemische kennis tekort.



maagzuur is niet op orde dat is wel duidelijk maar ook de pancreas geeft niet genoeg enzymen af als ik het goed begrijp. dit heeft dan dus te maken met de eiwitvertering?
en kan ik dit dan op orde krijgen met de betaine hcl ?
sole en appelazijn merk ik weinig verschil op.

Dan inderdaad betaine HCL met pepsine gaan slikken.



het bijnierextract ben ik mee gestopt,ik deed geen oog meer dicht en had erge last van hartkloppingen,moet ik hieruit concluderen dat mijn bij nieren in orde zijn ?

Heb je het extract toevallig na 18.00 u ingenomen? Dan heb je melatonine geblokkeerd, waardoor je niet in slaap valt.

Mike
 
mike ik slikte het bijnierextract in de ochtend.
heb het uitgeprobeerd met een paar dagen niet te nemen en toen weer een paar dagen wel en het ligt echt aan het adrenacomplex.

raad jij me aan iets voor de schildklier te nemen? en wat dan?

gr silvia

dank je alvast voor al je antwoorden kan ik weer verder :]
 
Voor je schildklier kan je het beste kelp nemen. Loguls jodium kan ook maar ik merk veel meer effect van kelp. Je kan er alleen ook teveel van nemen. Als je echt te veel inneemt kan je er hartkloppingen van krijgen, als je iets minder te veel inneemt kan je er gestrest van worden. Dat laatste had ik maar mijn bijnieren zijn ook veel slechter dan die van jouw. Als je te veel jodium of kelp in neemt wordt je schildklier over actief en krijgen de bijnieren hier het uiteindelijk moeilijk mee zeker als je al zwakke bijnieren hebt. Als je echt wilt weten hoe je schildklier er voor staat kan het beste je basale ochtend temperatuur opmeten. Dat is direct na het wakker worden als je nog niet hebt bewogen (een thermometer pakken gaat wel), ik merkte bij mij zelf dat als ik ging zitten of iets bewegen dat ik het al warmer kreeg. Als vrouw moet je dan op de 2, 3 en 4 ochtend van je menstruatie je temperatuur opnemen. Als het gemiddelde daarvan steeds tussen de 36,5 en 36,8 zit, dan is je schildklier goed.
Er is ook nog een andere methode van temperatuur opmeten waarbij ook naar de bijnieren wordt gekeken. http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph#directions. In plaats van dierlijke schildklier hormoon kan je natuurlijk ook jodium of kelp gebruiken als dat bij jouw werkt.
 
misschien een hele rare vraag maar wat is kelp [bloos]

engels lezen vind ik zeer moeilijk,huis tuin en keuken taal gaat nog iets maar als het moeilijke woorden worden word het al lastiger.

toch bedankt voor de link kaas kan lekker zijn.ik ga het van de week even op mijn gemak lezen.[met vertaler]

er komt wel veel op me af en ik vind het moeilijk waar te starten.
alles tegelijk of eerst het ene en dan het andere.

hoe doen jullie dit?

gr silvia
 
Kelp heet in het Nederlands en Engels hetzelfde, het is een zeewier soort. Je zou ook elke dag (of vaak/vaker) dus iets van zeewier kunnen eten, maar in een capsule is soms handiger. Die laatste link van mij vertelt even heel kort samengevat vertaalt dat je op drie momenten op een dag liefst 3, 6, en 9 uur na het opstaan je temperatuur moet opmeten en het dag gemiddelde daarvan in een grafiek zetten. Is je temperatuur laag dat werkt je schildklier niet optimaal, schommelt hij dan hebben je bijnieren het moeilijk. Wat je dan doet is eerst je bijnieren ondersteunen net zoveel (en dit langzaam op hogen) totdat je temperatuur stabiel is. En dan ga je met schildklier ondersteuning bezig om je temperatuur omhoog krijgen. En als je je schildklier dan te hard ondersteunt gaat je temperatuur juist meer schommelen omdat je bijnieren het daar dan moeilijk mee krijgen. Dit is vooral bedoelt voor mensen die echte schildklier problemen hebben dat er bij de huisarts niet uit komt. Maar het kan wel handig zijn om het op deze manier te meten omdat wij dames anders maar drie dagen per maand hebben om het op te meten en dan moet je er ook nog op tijd aan denken 's ochtends.

Voor sommige mensen is de jodium in de kokosolie al te veel waardoor hun schildklier op hol slaat maar zij krijgen dan vooral hartkloppingen. Maar dat zou bij jouw ook in mindere mate aan de hand kunnen zijn.

Ik zou ook niet teveel tegelijk doen voor je gezondheid, dat kan ook nadelig uitwerken. Plus dat je dan niet zelf kan ervaring wat ... met je lichaam doet en wat ... doet en of je daarmee allemaal goed zit.
 
Indien je echt een trage schildklierwerking hebt kun je het via een orthomoleculaire arts voorgeschreven krijgen. Of anders via de huisarts bloed laten prikken en controleren. Bij mij is het toevallig geconstateerd in het ziekenhuis voelde er eigenlijk niets van dat het niet in orde was. Later wel, toen ik eenmaal wist wat ik nu weet. 1 arts zei bv dat ik 3x per dag een drupje jodium erbij mocht nemen maar ik neem er maar 1. Zoals ik het voel is dat genoeg.
 
oke kaas kan lekker zijn heel duidelijk :] dank je
ik ben een echte flapuit en misschien soms iets te snel,ik had namelijk zelf best wel even kunnen googelen op kelp..sorry daarvoor maar mega bedankt voor je uitleg.

ik wil heel graag mijn spijsvertering op orde krijgen en ga hiermee aan de slag.

temperaturen kan ik altijd even doen om te kijken of mijn schildklier of bijnieren op orde zijn,maar dat zou dan de volgende stap zijn.
fijn om te weten dat dit zo kan.

zouden jullie hier op het forum iets aan mijn bloedwaarden kunnen zien als ik die vermeld?
ik heb pas bloed laten prikken maar de uitslag zegt mij niets en volgens de huisarts was alles in orde.

silvia
 
liesje ik heb bloed laten prikken.

thyroid stimulerend hormoon is 1,4 bij mij.
helemaal prima volgens de huisarts.

ik weet ook niet wat ik moet voelen als je schildklier niet op orde is.
ik heb de laatste tijd last van een hele droge huid en krijg bruine vlekken op mijn armen.
mike geeft als antwoord schildklier?

thanks voor je berichtje

silvia
 
Ik was er trouwens wel vergeten bij te zetten dat als je over dag je temperatuur opneemt dat dat dan niet vlak na eten, drinken (bij temperatuur opnemen onder tong) en inspanning (ook traplopen moet voor na het eten geld dat je een half uur moet wachten.

Ik weet niet zoveel van bloedwaardes (anderen meer), ik weet wel dat alleen TSH echt helemaal niks zegt. En ook al heb je ook voor T3 en T4 ook goede waardes dan wil het nog niet zeggen dat het ook in je cellen komt. Van een trage schildklier krijg je het onder andere koud, trage spijsvertering, je wordt dik (algeheel dik over je hele lichaam) (op je bovenbenen is bijvoorbeeld door een progesteron tekort en lovehandles komen door je bijnieren), droge huid, slecht geheugen, onhandig en vast nog wel wat meer.

Je schildklier kan het ook moeilijk krijgen als je bijnieren zijn uitgeput vandaar dat je die ook eerst moet aan pakken. Ik merk bij mijn bijnieren heel duidelijk dat die pas echt beter gaan (niet alleen omdat ik bijnierextract nam, dat deed ik al eerder) nu ik een manier heb gevonden waarbij ontgiften voor mij wel werkt.
 
trage schildklier is voornamelijk kouwelijk. Later kreeg ik zelfs zg "dooie vingers". Dat is momenteel weer in orde. Ga eerst maar eens met de thermometer aan de gang en neem kelp.
Sinds ik meer vet eet is de huid op mijn ellebogen lekker zacht. Dat viel me opeens op. Gelijk mijn voeten gevoeld, ook lekker zacht. (voor een oude oma). ha ha.
Kijk het gewoon even aan allemaal.
 
Duimpje, van alle uitslagen van de artsen moet je kopieen vragen. Geven ze alleen als je het vraagt. Kan handig zijn in de toekomst.
 
kaas kan lekker zijn ik heb je berichtje gezien.

liesje ik heb kopieën van de bloeduitslag,en van een oma kan je juist heeel veel leren :]

silvia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.146
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan