Eten volgens weston price, hoe te beginnen?

Quote:
Wat is er mis met de oplosbare vezels?

Ze hebben geen toegevoegde waarde en bij veel mensen met darmproblemen zorgen ze ervoor dat de slechte bacterien worden gevoed en IBS symptomen worden vaak erger

Maar als je er geen last van hebt dan valt de schade misschien mee. Je zit dan nog wel met het fytinezuur.

Vet/eiwitten zijn goed voor de darmen :D

En wil je een goede stoelgang krijgen verlos je zelf dan van Galstenen en gal gruis :D

Ik heb net ontbeten met een melkyoghurtsmoothie (nog niet helemaal WAPF, maar ik moet aankomende week nog allemaal dingen in huis halen).

Mijn smoothie bestond uit een glas volle melk (wel verhit, niet gehomogeneerd), glas volle yoghurt, 1 eidooier, 1 kleine peer, 2 tl palmsuiker, flinke scheut kokosroom, snufje himalayazout.

1 u na het ontbijt:

2 eieren gebakken gebakken in roomboter.

Moet ik wachten tot ik rauwe melk heb gevonden of eerst alleen yoghurt gebruiken? Of is die melk van demeter gemengd met yoghurt ook prima voor nu?

Mijn lunch bestaat uit rundergehakt, regenboogwortel, roomboter, kokosroom, kerrie, himalayazout.

Ik lijk misschien soms wat eigenwijs (nee dat ben ik ook!), maar ik wil er zeker voor gaan. Ik wil van die maandelijkse pijn (en ander gerommel) af en ik weet dat ik mij veel beter kan voelen dan ik mij nu voel.

Quote:
Of de haver vervangen voor een betere koolhydraat (is hier een lijst van, want ik zie door de bomen het bos niet meer!!).

De juiste koolhydraten zijn: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit). Ook groentes zijn koolhydraten maar ze tellen niet mee voor de 100 gram droog gewicht inname. Je kunt het beste tussen de 50 a 100 gram droog gewicht aan koolhydraten gebruiken, niet meer dan 100 gram anders kom je nooit in een vetverbranding.

Ik zou zeker gaan voor de rauwe melk maar zolang je die nog niet hebt zou ik alleen biologische yoghurt gebruiken en geen gepasteuriseerde melk. Bij pasteurisatie worden de eiwitten gebroken en dat werkt alleen maar nadelig, gebroken eiwitten kan je lichaam niets mee. Dan kun je het nog beter koken en dan gebruiken.

Lia

Is een tijdje geen granen eten ook prima (of iig sporadisch een x wat rijst)? Quinoa heb ik wel in huis, misschien dat ik daar morgen een ontbijt mee maak.

Er is nog wel glutenvrij haver te vinden en de Kelten deden het hier erg goed op!

Quote:
Is een tijdje geen granen eten ook prima

Ja, de komende 60 jaar is een goed begin. Kan je daarna wel weer verder kijken.

Quote:
Ik zei alleen dat er in kiwi meer vitamine c zit dan in bijvoorbeeld lever (bron: voedingswaardetabel.nl). In lever zit ruim de helft minder op basis van 100 g (runderlever: 20 mg en kiwi: 65 mg).

Waar haal je deze onzin vandaan? Lees dit:

http://chriskresser.com/natures-most-potent-superfood

Je ziet hier overduidelijk dat runderlever alle plantaardige bronnen van vit. C (en vele andere voedingsstoffen) met gemak verslaat!

Mike

Kijk dan maar even naar boerenkool, rozenbottel en peterselie.

Dat is geen onzin, wel als je appels en wortels gaat vergelijken met lever XD Dat zijn idd niet de beste vitamine c bronnen. Kiwi is dat daarentegen wel zoals ik al zei.

Lever bevat heel veel goede voedingsstoffen, dat staat buiten kijf

Maar wat betreft vitamine C , toch niet het hoogst,

zie deze tabel

acerola bevat toch veel meer vitamine C per 100 gram

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_c#Plant_sources

Toch is er altijd een voordeel verbonden aan de dierlijke variant. De wateroplosbare, plantaardige variant van vit. C doorbreekt bijv. de hersenbarriere niet, de vetoplosbare, dierlijke wel. De wateroplosbare, plantaardige variant is hittegevoelig, die vetoplosbare, dierlijke wordt beschermd tegen verhitting door verzadigd vet.

Mike

Ja dat is me bekend, maar hier ging het over waar het meeste vitamine C inzit.

En ik las hier pas op het forum dat als je naast de vetoplosbare variant geen plantaardige neemt, de vetoplosbare ook wateroplosbaar wordt en niet de hersenbarriere doorbreekt.( wie het plaatste kan ik niet meer terugvinden )

En de plantaardige heb je weer nodig voor andere lichaamsdelen en cellen m.i.

Het één is niet beter of slechter maar beiden hebben we nodig

De eskimo's hadden geen plantaardige variant van vit. C en deden het prima op uitsluitend de dierlijke. Komt overeen met de vroege mens die 2 miljoen moest zien te overleven in een poolklimaat.

Mike

Er zijn ook onderzoekers die na onderzoek tot de conclusie kwamen dat de vroegere mens zelf vitamine C kon aanmaken, dus dat kan de reden zijn dat de mens vroeger er mee toekon.

Ik lust graag lever maar om een pond per dag te gaan eten, gaat me te ver

Dus vul ik aan met vetoplosbare vitamine c in combinatie met acerola

Daar geloof ik eerlijk gezegd geen barst van. De vroege mens hoefde zelf geen vit. C aan te maken omdat deze ruimschoots aanwezig was in de (dierlijke) voeding.

Mike

Ik geloof het wel.We hebben beiden geen bewijzen hoe het toen was

Daarom gebruiken we beiden het woord geloof :-)

Dan kun je ook 'geloven' in deze twee beweringen over de vroege mens:

- oorspronkelijk was deze een planteneter en leefde in bomen

- oorspronkelijk maakt de vroege mens zelf vit. C aan, maar door ingrijpen van aliens is dit er genetisch uitgemuteerd

Feit is dat we met het spijsverteringsstelsel rondlopen van een holenmens. Het is dus veel aannemelijker dat deze ook niet zelf vit. C aanmaakte omdat deze voedingsstof ruimschoots aanwezig was in de (dierlijke) voeding.

Mike

Die twee beweringen hebben weinig raakvlakken met het onderwerp m.i.

Is groot verschil of ik geloof dat de mens vroeger in staat was zelf vitamine C aan te maken en deze beweringen.

Ik heb het nergens over aliens gehad en ook niet over planteneters en of in bomen leven.

Het gaat hier vaak over denegratie dus waarom is het vermogen om zelf vitamine C aan te maken niet te wijten aan denegratie.

Degeneratie heeft pas echt razendsnel om zich heen gegrepen in de laatste 100 jaar. Dan zouden we moeten weten van mensen die honderden, misschien wel duizenden jaren geleden wel dit vermogen hadden. Nogmaals, het is aannemelijker dat er de afgelopen 2 miljoen jaar op fysiologisch gebied niet of nauwelijks iets is veranderd.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan