Eten volgens weston price, hoe te beginnen?

Als zure vit C noemde je al acerola en magnesiumascorbaat. Welke zijn nog meer goed? of beter gezegd, welke moet ik vermijden? B.v. kunstmatige varianten.

Nee, Acerola en magnesiumascorbaat zijn juist niet-zure varianten van vitamine C. (Al smaakt magnesiumascorbaat wel zuur.)

Deze varianten zijn op zich prima vitamine C soorten hoor, maar ik voelde een sterke neiging naar de vetoplosbare vitamine C, vandaar dat ik daarop ben overgestapt.

Ik merk alleen op dat ze (bij mij) in combinatie met de Ascorbylpalmitaat niet meer van toegevoegde waarde lijken te zijn, terwijl ik nog wel behoefte voel aan vitamine C.

Ascorbinezuur is de zure variant van vitamine C. Is overal te koop voor weinig :wink:

De zuurgraad van deze vitamine C is echter enorm hoog, te vergelijken met die van cola, daarom had ik daar oorspronkelijk niet voor gekozen.

Maar nogmaals, zoals gezegd, ik moet het nog gaan ervaren of en hoe het bevalt in combinatie met de Ascorbyl palmitaat. Kan het nu nog niet zeggen.

Bedankt voor de info. Wel verwarrend allemaal dat er zoveel mogelijkheden zijn. Kwestie van uitproberen dus. Ik begin maar eens met een goedkope variant en zie dan wel verder. Of het van natuurlijke of kunstmatige oorsprong is maakt niets uit?

Maakt wel wat uit, natuurlijk. Ik zou in ieder geval voor een poedervariant gaan zodat je niet te maken krijg met vulstoffen van pillen.

Een variant als Acerola en andere natuurlijke vitamine C komen van gedroogde vruchten. Lijkt me gezonder dan andere vormen, maar het nadeel is dat ze minder vitamine C bevatten. Acerola is bij iHerb daarentegen weer spotgoedkoop (5 euro voor een pot en als je er 4 koopt krijg je ook nog korting), dan doseer je gewoon wat hoger.

Als je er geen andere vitamine C bij gebruikt dan zou ik voor een dergelijke natuurlijke poedervariant kiezen.

Of er een nadeel is van minder vitamine C in Acerola of andere natuurlijke vitamine C van gedroogde vruchten, dat betwijfel ik gezien dat ze de co-factoren nog bezitten.

Pak je ermeer van dan ook meer co-factoren een win win situatie.

Ik pak helemaal geen vitamine C, daar heb ik rauwe melk voor en rauwe lever............ En soms wat kiwi's........................

Het lukt helaas niet om te quoten op mijn mobiel, dus maar ff zo:

@Mike dat over die Eskimo's is niet helemaal waar, ze aten wel degelijk besjes, weliswaar een korte periode in het jaar waren die er. En ze hadden ook een zeer koolhydraat rijk mos

Dank je Henk, ik bestel daar een potje om eens te gaan proberen. Wel raar dat ik bij het registreren daar een vereniging/voorschrijver moet aanvinken. Ik hoor nergens bij. :-?

@moondust

Alleen als je lid bent, krijg je alleen de korting, volgens mij.

Als je veel daar bestelt is lid worden ergens van voordelig

Maakt mij niet, uit, maar het leek net of ik ergens verplicht lid van moest zijn om te kunnen bestellen. Ik ben nu dus lid van de Stichting Natuurlijk Welzijn, omdat er geen mogelijkheid is om die stap over te slaan. Of ik heb het gemist. Nou ja, komt wel goed. Nogmaals dank voor de tip. :-)

is jaren mijn adres waar ik veel bestel, redelijk goedkoop en snelle levering, maar ben al tijdje geleden naar iherb overgestapt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan