Eten volgens weston price, hoe te beginnen?

Ik laat het hierbij omdat we er niet uitkomen.

En er komen beweringen voorbij vliegen die totaal los van het onderwerp staan.

En we hoeven er niet uit te komen, staan blijft dat de behoefte aan vitamine c er is.

Ik ben van mening dat ik zelf ze beiden nodig heb, zowel vetoplosbaar als plantaardig.

En dat de mensheid 2 miljoen jaar bestaat geloof ik ook niet zolang niemand aannemelijk kan maken dat het wel zo is.

Henk,

Dus je bent een christen, begrijp ik hieruit. Als je alle leeftijden in de bijbel optelt kom je op zo'n 8000 jaar uit dat de mens zou bestaan. Dat de mens veel langer bestaat is niet alleen allang aannemelijk gemaakt, maar zelfs keihard bewezen. Uiteindelijk geloof je wat je wilt, daar ga ik niet over. Met mijn voorbeelden over vroege, vegetarische boombewoners en buitenaardse mutaties wilde ik duidelijk maken dat je van alles kunt beweren op basis van een geloofsovertuiging.

Mike

Mike,

Ja ik ben een christen

Ik heb nog nooit ergens een keihard bewijs aangetroffen wat mij overtuigt.

En is ook niet belangrijk ook eigenlijk, voor mij niet althans. Ik leef in het hier en nu.

Quote:
Met mijn voorbeelden over vroege, vegetarische boombewoners en buitenaardse mutaties wilde ik duidelijk maken dat je van alles kunt beweren op basis van een geloofsovertuiging.

Ik haal het geloven in dat de mensen vroeger zelf in staat waren vitamine c te maken totaal niet uit mijn geloof.

Dat staat totaal los ervan.

Sommige forumleden beweren dat men minimaal 1 gram vit C per dag nodig heeft om het immuunsysteem in uitstekende conditie te houden. Maar hoe zouden de primitieve volkeren (die geen toegang hebben tot de acerolabes) aan deze hoeveelheid voldoen?

Zelfs orgaanvlees is niet superhoog in vit C... :?

Orgaanvlees is dus wel superhoog in vit. C. In het boek Syndrome X van Burt Berkson en Jack Challem staat beschreven dat de vroege mens dagelijks 5 gram vit. C nuttigde uit voedsel. Het merendeel van die 5 gr. was uit dierlijke bron, dus orgaanvlees.

Mike

Misschien bevatte het orgaanvlees van vroeger zoveel vit C maar deze tijd dus niet.

Of het ligt het toch aan het feit dat slechts de voedingswaardes van regulier (bio-industrie) graangevoerd vlees onderzocht wordt?

Quote:
In het boek Syndrome X van Burt Berkson en Jack Challem staat beschreven dat de vroege mens dagelijks 5 gram vit. C nuttigde uit voedsel. Het merendeel van die 5 gr. was uit dierlijke bron, dus orgaanvlees.

Hoeveel kilo vlees aten ze dan wel niet?

Als ik uitga van 29 mg vit C in 100 gr lever gaat het toch om gigantische hoeveelheden.

Of heeft het woord merendeels een betekenis?

Zat er niet heel veel vit c in de bijnieren? Die aten ze vroeger ook op en zijn niet groot, maar ja daar kom je nu niet zo makkelijk aan.

Quote:
Is vitamine C wellicht méér dan een vitamine?

Vrijwel alle zoogdieren maken het zelf, klokje rond, in de lever en de nieren. Mensen, apen en cavia’s verloren dat vermogen. Koppige dokters beweren al jaren dat een spuit vitamine C iedere virusinfectie in de kiem smoort. En dat de ADH fors omhoog moet. Kwakzalvers?

http://www.warriorsforhealth.com/vit-c-broodje-aap.html

Leuk artikel, maar goed, het is wel duidelijk dat mensen te weinig vitamine c binnen krijgen.

Hoeveel een mens nodig heeft is lastig. 1 g, 5 g of zelfs 10 g (of een therapeutische dosis van 100 g ;)).

Het schijnt dat elke sigaret 25 mg vitamine c ontrekt en zo heb je meer van dit soort dingen (denk aan operaties, stress etc.)

Mensen met een bijnieruitputting hebben meer vitamine c nodig, maar de vraag is weer hoeveel.

Quote:
Zat er niet heel veel vit c in de bijnieren? Die aten ze vroeger ook op en zijn niet groot, maar ja daar kom je nu niet zo makkelijk aan.

Weston Price hoorde van de Indianen dat ze vit. C binnen kregen via de bijnieren en darmwanden van de dieren, dus dat klopt.

Mike

Ik lees dat Ascorbyl palmitaat gemaakt wordt van maïs, althans de vit C ervan. Dus van plantaardige oorsprong en toch vetoplosbaar? Kan ik daaruit opmaken dat de vetoplosbaarheid is gerealiseerd door een bewerking van de wateroplosbare vit C verkregen uit maïs?

Zou het een goed idee zijn om zowel de vetoplosbare als de wateroplosbare vit C in gelijke hoeveelheden te supplementeren? Dus b.v. 5gr vetoplosbaar en 5gr wateroplosbaar (10gr in totaal). Of maakt het geen mallemoer uit?

Welke wateroplosbare vitamine C wordt aangeraden?

BTW....de link die jij geeft is naar een product wat niet meer geleverd wordt, althans, dat staat erbij. Maar ik zie dat er verschillende merken zijn die dit verkopen, b.v. hier in capsulevorm.

@Moondust
Quote:
Ik lees dat Ascorbyl palmitaat gemaakt wordt van maïs

Ik heb destijds kontakt gehad met de firma AOV inzake de ingredienten van ascorbyl palmitaat. Onderstaand hun reactie, maar mais komt er niet in voor:

Quote:
In antwoord op uw vraag informeren wij dat de Vitamine C als ascorbyl palmitaat is samengesteld uit palmitine uit palmolie en ascorbinezuur uit citrusvruchten. Het product bevat geen andere ingrediënten. Het gaat hier om duurzame palmolie. De citrusvruchten zijn onbespoten. Onze producten worden getest op verontreinigingen en contaminaties.

Dank voor de info gif-vrij. Helaas schijnt de Ascorbyl Palmitaat vit C bij AOV al een tijdje niet voorradig te zijn en moet ik toch op zoek naar een alternatief. Ik heb ascorbyl palmitate vit C van LifeExtension (leuke naam!) gevonden, dat zijn 100 capsules met 500mg vit C. Is een redelijk alternatief denk ik, al zal de kwaliteit waarschijnlijk niet zo biologisch en verantwoord zijn als bij AOV. Ik ken LifeExtension helemaal niet.

Ron Velthuis beveelt extra vitamine C aan ter ondersteuning van de bijnieren.

Ik gebruik nu zelf sinds kort alleen de ascorbylpalmitaat, maar merk toch ook nog de behoefte aan een zure vitamine C. De ascorbylpalmitaat lijkt weinig voor mijn bijnieren te doen.

Ik heb van alles in huis, Magnesiumascorbaat, Acerola, maar sinds ik de in vet oplosbare vitamine C gebruik voldoen deze niet. Ik heb het gevoel dat ik met een simpele ascorbinezuur erbij wel aan de behoefte van mijn bijnieren ga voldoen.

Ik las trouwens onlangs een artikel van Gert Schuitemaker, waarin hij aangeeft dat we per dag 3000 tot 7000 mg vitamine C nodig hebben. In dat zelfde arikel schreef hij ook dat in Amerika het al vrij gewoon is dat er thrapeutische dosissen worden gegeven van 20.000 mg vitamine C.

Bedoel je dat de ascorbyl palmitaat ook de werking van de wateroplosbare vit C (zoals b.v. in acerola) teniet deed? Of merkte je gewoon geen verschil bij het gebruik van ascorbyl palmitaat en bij acerola (en alternatieven) wel?

Of de werking van het één de ander teniet doet? Dat lijkt inderdaad een terechte conclusie te zijn, maar of dat echt zo is? Het lijkt me onwaarschijnlijk, wellicht is er een andere verklaring waarom ik geen voordelen meer ervaar van Acerola en Magnesium carbonaat bij inname parallel aan Ascorbyl palmitaat?

Het is inderdaad wel zo dat ik geen positief verschil op merk bij het gebruik van Acorbyl palmitaat. Wat ik merk is dat Ascorbyl palmitaat niets voor mijn bijnieren doet, maar het schijnt meer in de vetlagen van je lichaam te werken en aangezien je vetlagen dienen als bufferplaats voor verzuring en toxines en dit continue onstekingen veroorzaakt in het lichaamsvet, lijkt het me toch heel nuttig om het wel te nemen.

Ik voel dat mijn lichaam me richting de zure vitamine C stuurt voor erbij. Of deze vorm ook het meest direct op mijn bijnieren werkt moet ik nog gaan ervaren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan