EU

@Edwin

XanderNieuws: “We stand with Israel”.
Dat is gewoon een Zionistische propaganda website.

Wat zegt dat over het bewuste artikel ?

Wat zegt dat over het bewuste artikel ?

Dat de anti-arabische strekking ingegeven is door Israelische sympathieen. Nogmaals, laten we waken voor ultrarechtse standpunten als dit zou een moslimplot zijn voor de overname van Europa. Dat is een PVV-stokpaardje en voor wie werkte Wilders ook alweer?

Het merendeel van de vluchtelingen (Syriers, Libiers. Koerden) ontvlucht een oorlogsgebied, gebieden die het westen tot oorlogsgebied heeft gemaakt. Tegelijkertijd ben ik op de hoogvte van de gerichte campagne van Soros om Europa te overspoelen met vluchtelingen, maar dat maakt de vluchtelingen zelf nog steeds geen 'terroristen', zoals dit artikel suggereert.

Assad verwoordt het het best in een recent interview met RT:

If you are worried about refugees, stop supporting terrorists

https://www.rt.com/news/315431-assad-interview-refugee-terrorists/
http://www.thedailysheeple.com/assad-worried-about-refugees-stop-supporting-terrorists_092015
http://www.activistpost.com/2015/09...dealing-with-the-cause-of-refugee-crisis.html

Mike

De vader van dat verdronken jongetje stopte zijn kinderen dus wel in een bootje terwijl het land veiliger was dan het water!

Hier de papa zelf aan het woord:

I cannot put into words how upset I was when I heard these charges. If I was a smuggler, would I have done that to my family? Would I have decided to send my wife and children on this trip? If I knew it was so dangerous, I would have never agreed to put them on the boat.

http://sputniknews.com/art_living/20150915/1027042555/syrian-refugee-child-caricature-accusation.html

Niet zo snel met je oordeel klaar staan en de nuances in dit verhaal blijven zien!

Ik heb nu al twee interviews gezien met een jonge Syrische man die doodleuk zegt dat zijn gezin nog in Syrië zit. Dus papa vlucht en zijn gezin zit nog lekker in het oorlogsgebied. Ik snap daar echt niets van.

Ik wel. Het geld om die smokkelaars te kunnen betalen moet door zo;'n gezin bij elkaar geschraapt worden. Op basis daarvan kan vaak maar 1 gezinslid de oversteek wagen en dat moet per definitie de sterkste zijn, de man dus. Dat geeft de meeste kans op gezinshereniging als de man slaagt in het opbouwen van een nieuw bestaan. Het is niet veel anders dan de gastarbeiders die we hier al eerder hebben gehad, eerst kwam de vader en later de rest van het gezin. Bedenk dat je behoorlijk wanhopig moet zijn om je vrouw en kinderen achter te moeten laten in zo'n gevaarlijk gebied! Nuance en menselijkheid graag!

Trouwens het overgrote deel van de vluchtelingen komt niet uit Syrië.

Bewijs voor deze stelling graag, want het lijkt erop dat je je baseert op zeer twijfelachtige bronnen.

Mike

Sputnik News ziet de vluchtelingencrisis als 'zelfmoord' van Europa:

http://sputniknews.com/europe/20150915/1027043542/europe-syrian-crisis-refugees-internal-instability.html

In de wereld van 'unintended consequences' kan het misschien wel tot iets positiefs leiden. Nu steeds meer EU-landen de grens dichtgooien en het eind van het Schengen-akkoord nabij komt, ontstaat er een alsmaar groter gevoel van nationale identiteit. Wellicht dat de volgende stap dan herintroducering van een eigen munteenheid wordt en dat het inderdaad zelfmoord is, maar niet voor de EU-landen zelf maar voor de Europese 'eenheid'!

Mike

Het is niet veel anders dan de gastarbeiders die we hier al eerder hebben gehad, eerst kwam de vader en later de rest van het gezin. Bedenk dat je behoorlijk wanhopig moet zijn om je vrouw en kinderen achter te moeten laten in zo’n gevaarlijk gebied! Nuance en menselijkheid graag!

De vergelijking met gastarbeiders gaat natuurlijk niet op. Die lieten geen gezin achter in een oorlogsgebied. En vluchten vanuit een oorlogsgebied en je gezin achterlaten in de hoop deze een jaar of twee later over te kunnen laten komen vind ik een vreemde gang van zaken ja. Als je je gezin in zo'n verschrikkelijke situatie achterlaat lijkt mij het allemaal tegelijk vluchten veel minder riskant. En mij beschuldigen van gebrek aan menselijkheid slaat helemaal nergens op. Maar dat wordt algemeen gebruikt om mensen die kritisch zijn t.o.v. de vluchtelingencrisis. Om mensen zo de mond te snoeren.

If I knew it was so dangerous, I would have never agreed to put them on the boat.

Oke hij wist dus niet dat er a duizenden mensen verdronken zijn?
Daarbij was hij in het veilige Turkije.

Bewijs voor deze stelling graag, want het lijkt erop dat je je baseert op zeer twijfelachtige bronnen.
http://www.smh.com.au/world/migrant...ing-ids-to-become-syrian-20150906-gjggcn.html

http://www.infowars.com/5-things-the-media-wont-report-about-the-refugee-crisis/

Dat dacht ik al. Paul Joseph Watson van prisonplanet.com en infowars.com, de sites van Alex Jones. Alex Jones en zijn crew hebben voor mij afgedaan (m.u.v. Kurt Nimmo, die nog steeds ijzersterke columns schrijft). Eerder dit jaar plaatste Jones al artikelen van The American Enterprise Institute (AEI), de ultraconservatieve denktank die de oorlog in Irak heeft beraamd en waar de Israelische agent Ayaan Hirshi Ali naartoe vluchtte nadat haar leugens hier in Nederland niet meer houdbaar waren. Zoals gezegd, een twijfelachtige bron dus. Alex Jones is vervallen in rechts gezeur en moslimhaat. David Duke heeft hem recentelijk een poepie laten ruiken en hem behoorlijk van zijn troon gestoten!

Mike

ldM9H5n.jpg

Mike

Ik ben niet de enige die denkt dat de vluchtelingencrisis wel eens het einde van de EU zou kunnen betekenen:

http://libertyblitzkrieg.com/2015/09/15/does-the-migrant-crisis-represent-the-end-of-the-european-union/
http://sputniknews.com/europe/20150917/1027133875/eu-refugees-crisis.html

Mike

En mij beschuldigen van gebrek aan menselijkheid slaat helemaal nergens op. Maar dat wordt algemeen gebruikt om mensen die kritisch zijn t.o.v. de vluchtelingencrisis. Om mensen zo de mond te snoeren.

Mij beschuldigen van jou de mond willen snoeren is nog veel belachelijker. Heb ik jou geblokkeerd dan, of je daarmee gedreigd? En ja, een beetje meer empathie zou je niet misstaan. Tot nu toe herkauw je alleen maar PVV-retoriek en die staan nu niet echt bekend om hun liefde voor de medemens, vooral niet als deze tot de 'brown people' behoren!

Oke hij wist dus niet dat er a duizenden mensen verdronken zijn?
Daarbij was hij in het veilige Turkije.

Turkije speelt een kwalijke rol in deze hele kwestie. Zij hebben de vluchtelingenstroom op gang gezet. De vluchtelingen zelf zijn evengoed slachtoffer van deze politiek en niet iedereen heeft in zo'n situatie tijd om even het laatste nieuws te checken. Jij hebt makkelijk praten vanuit je luie stoel!

De Sydney Morning Herald is overigens nu niet de beste bron om aan te tonen dat Pakistani's Syrische paspoorten opkopen om zo voor 'Syrier' door te kunnen gaan.

Mike

Mij beschuldigen van jou de mond willen snoeren is nog veel belachelijker. Heb ik jou geblokkeerd dan, of je daarmee gedreigd?

Ik had het erover dat het in het algemeen zo gebruikt wordt net zoals je meteen antisemiet wordt genoemd als je kritiek hebt op Israël.

En ja, een beetje meer empathie zou je niet misstaan. Tot nu toe herkauw je alleen maar PVV-retoriek en die staan nu niet echt bekend om hun liefde voor de medemens, vooral niet als deze tot de ‘brown people’ behoren!

Oke, gebrek aan empathie, PVV-er en mogelijk racist dus.
En dat allemaal omdat ik het MSM verhaal over de vluchtelingen niet meteen voor zoete koek slik en enorme problemen voorzie als wij ongelimiteerd vluchtelingen binnen gaan halen.
Maar goed, ik ben uitgepraat over dit onderwerp, de tijd zal het leren hoe het uitpakt.

Ik had het erover dat het in het algemeen zo gebruikt wordt net zoals je meteen antisemiet wordt genoemd als je kritiek hebt op Israël.

De vergelijking slaat als een tang op een varken. Mensen monddood maken met de holocaust en anti-semitisme is heel wat anders dan een gedegen tegenargument in een discussie.

Oke, gebrek aan empathie, PVV-er en mogelijk racist dus.
En dat allemaal omdat ik het MSM verhaal over de vluchtelingen niet meteen voor zoete koek slik en enorme problemen voorzie als wij ongelimiteerd vluchtelingen binnen gaan halen.

Alleen ondat je Amerikaanse bronnen aanhaalt wil nog niet zeggen dat je geen extreem rechtse standpunten hanteert die zo van de PVV hadden kunnen komen. Bovendien suggereer je dat ik me in deze kwestie laat beinvloeden door de MSM. Je zou beter moeten weten!

Mike

Misschien minder bronnen en meer zelf nadenken.

Hoeveel isis strijders zijn er? 50.000?
Hoeveel kan één gevechtshelikopter er per dag "aftikken" in een situatie waarbij bijvoorbeeld Koerdische Peshmerga met ze in gevecht zijn?
100 per dag?
Dan ben je met één helikopter ter ondersteuning in 500 dagen van het isis probleem af en hoe lang zijn we al bezig?

Mekka:
Het zou het meest eervolle kunnen zijn; een vluchteling de pelgrimage naar Mekka laten maken i.p.v. die zelf te doen. Dat kan ook over een paar jaar.
(de geestelijk leiders kunnen vast een paar regels in de Koran zo interpreteren)

Dan het niet aannemen van "verkeerd" voedsel als "vluchteling". Een paar kinderen hadden blijkbaar wel honger.
Je vrouw en kinderen in oorlogsgebied achter laten?

Begrijp me niet verkeerd: vluchtelingen zijn welkom, Europa met 750 miljoen inwoners kan bij wijze van spreke alle 22 miljoen Syriërs er met gemak bij hebben, dat zou 3% erbij zijn.

Gelukzoekers zijn niet welkom, maar waarom blijven ze komen? Ik neem het ze niet kwalijk, wij plukken zelf die landen kaal.
Jongens die jaren werken om te sparen voor de overtocht en als ze het al halen zitten ze jaren in kampen voordat ze legaal worden.
Zelfs dan zijn ze de meest vruchtbare jaren van hun leven kwijt. Jaren die ook besteed hadden kunnen worden aan het opbouwen van hun geboorte dorpen en landen.

Eerlijke handel en isis even aftikken.

Je bent de 'voice of reason', Jp, dank daarvoor. We kunnen misschien al die vluchtelingen met gemak kwijt, maar Pike heeft wel een punt als hij zegt dat dit problemen gaat geven op sociaal-cultureel en op religieus vlak en dat heb ik ook al een aantal keer eerder geschreven.

Mike

Zeker dat het problemen gaat geven, maar niet door mensen die voor hun leven vrezen en vluchten. Die willen trouwens vaak terug als het even kan.

Of Syriërs problemen gaan geven weet ik eigenlijk niet, ik ken ze niet.
Ik ken wel een paar Turken en heb Marokkaanse collega's gehad waarmee ik goed kon praten. Om er geen lang verhaal van te maken: Turken geven nauwelijks problemen.
NB: Ik heb het niet over rassen maar over landen/volken: als er hier veel Fransen zouden komen wonen gaat het denk ik ook niet goed.

Geloof mij, als ze hier in Europa tot rust komen en de nare herinneringen langzaam vervagen vallen ze terug op hun vertrouwde culturele patroon. Er zijn trouwens nu al beelden van tegenovergestelde groeperingen vluchtelingen die elkaar niet kunnen luchten of zien. Wat je ook vindt van onze christelijke, Europese cultuur (en je weet dat ik hier regelmatig kritiek op heb), het is wel onze traditie en deze botst met die van moslims uit het midden-oosten.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan