EU

Hongarije zet traangas en waterkanonnen in tegen vluchtelingen:

https://www.rt.com/news/315547-hungary-refugees-water-cannon/

Tegen vrouwen en kinderen! Natuurlijk zullen Alex Jones en anderen weer de nadruk leggen op stenengooiende mannen, maar wat zou jij doen als je met dergelijke disproportionele agressie werd geconfronteerd? En wat te denken van vluchtelingen in Oostenrijk aan de grens met Duitsland die geen voedsel, water of dekens krijgen van de Oostenrijkse overheid? Human rights anyone?

Mike

Uit het artikel bovenaan deze pagina:

There are no easy solutions to this migrant crisis. I understand the position of all parties involved. I certainly understand the extreme sadness and fear that prompted hundreds of thousands to pick up and leave their homes in search of a better life. Likewise, I understand the position of those within the EU regions receiving the refugees that the situation is totally out of hand. Finally, I also understand the perspective of those who want to do everything they can to help these destitute people. What is much harder to understand, is the justification the U.S. and its allies used to destabilize the region in the first place, thus creating this generational human migration.

100% mee eens!

Mike

Er staat niets in die 'verplichte kost' dat ik niet wist.
En ik heb het helemaal niet gehad over gevaarlijke vluchtelingen vanwege IS.

En dan nog eens wat, ik heb toevallig wel 6 maanden door Bosnië gereden om meel en andere voedingsmiddelen naar hongerige mensen te brengen. Waarbij de mortieren vaak letterlijk over mijn hoofd vlogen en heb daar ook in de loop van een Kalasjnikov gekeken. Daarnaast heb ik honderden kindertjes in dat oorlogsgebied een beetje blijer proberen te maken door ze zo veel als mogelijk snoep of wat dingetjes uit NATO pakketten te geven.
Dus kom mij niet aan met kreten als gebrek aan empathie of 'lekker uit je luie stoel oordelen'!

Dus je bent volledig op de hoogte van gemanipuleerde beelden en verhalen die uit verband worden getrokken of verdraaid door demagogen die alleen maar doen aan stemmingmakerij om een anti-gevoel op te wekken (zionistische agenda), maar je kiest er desondanks voor om je door diezelfde lui te laten beinvloeden omdat het in ieder geval niet afkomstig is van de MSM? Vreemde logica houd jij er op na!

Dit is ook de eerste keer dat we over een onderwerp geen overeenstemming hebben en het valt me eerlijk gezegd een beetje van je tegen dat je voor zulke gemakkelijke en weinig doordachte 'argumenten' valt!

Mike

Ik kies er helemaal niet voor om mij door diezelfde lui te laten beïnvloeden!
Wat lees jij eigenlijk allemaal in die paar dingen die ik hierover geschreven heb?
Het lijkt wel of je er van alles zelf bij bedenkt.
En trouwens even los hiervan, de zionistische agenda is naar mijn mening juist een massale migratie van moslims naar West Europa. Verdeel en heers weet je wel.

Ik vraag om bronnen en krijg stemmingmakerij van de sites van Alex Jones. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog steeds heel veel waardering voor wat Alex in het verleden heeft bijgedragen op het gebied van algehele bewustwording over vele onderwerpen, maar hij ontpopt zich al geruime tijd tot een rechts-conservatieve oetlul.

Als er straks - God verhoede - een 'terreuraanslag' op Europese bodem plaatsvindt die zal worden toegeschreven aan Syrische of Libische vluchtelingen, gaat hij meteen lopen roepen: zie je wel, dat krijg je er nou van! Terwijl hij vroeger meteen met de vinger zou hebben gewezen naar de veiligheidsdiensten, die hier natuurlijk werkelijk achter zitten.

Ik vind het super dat David Duke hem recentelijk de oren heeft gewassen, maar ook david Duke heeft oogkleppen op en ziet uitsluitend een zionistisch complot om het 'blanke ras' uit te wissen, daarbij voorbijgaand aan het feit dat de zionisten zelf ook blank zijn. Dat is het probleem met rechtse christenen in Amerika: ze zijn allemaal nogal eendimensionaal en berijden al snel hun favoriete stokpaardjes. Net als de PVV hier in Nederland (die dan ook door Amerikaanse rechtse conservatieven wordt gesteund).

Kijk dus uit naar wie je kijkt en luistert, vooral als ze doen aan selectieve waarneming. Je kijkt dan door dezelfde bril als bijv. GeenStijl, die met onderstaand bericht weer hun naam volledig waarmaken:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/kijk_nederland_dit_is_een_grens.html

Bekijk hier hoe tragisch het werkelijk is:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3238047/Flying-Great-Wall-Europe-Amazing-drone-footage-captures-tear-gas-tanks-tents-sheer-scale-Hungarian-border-fence-keeping-desperate-migrants-out.html

J4QDxD7.jpg

Jij gaat met hun kulargumenten lopen en ja, een beetje meer menselijkheid graag!

Mike

Jij gaat met hun kulargumenten lopen en ja, een beetje meer menselijkheid graag!

Nou zit je me weer allerlei dingen in de schoenen te schuiven!! Ben er helemaal klaar mee!

Dit zijn toch echt jouw woorden:

Dus papa vlucht en zijn gezin zit nog lekker in het oorlogsgebied. Ik snap daar echt niets van.
Trouwens het overgrote deel van de vluchtelingen komt niet uit Syrië.

De vader van dat verdronken jongetje stopte zijn kinderen dus wel in een bootje terwijl het land veiliger was dan het water!

Lees het artikel uit The Indepedent hier nog eens op na.

Mike

De vader van dat verdronken jongetje stopte zijn kinderen dus wel in een bootje terwijl het land veiliger was dan het water!

Het artikel van de independent heeft het erover dat de foto op het strand niet in scene was gezet. Wat heeft dat ermee te maken dat ik zeg dat de stelling dat deze man moest vluchten omdat het land onveiliger was dan het water in mijn ogen niet waar is?
Ze zaten in Turkye, waar ze veilig waren. Ik zeg toch niet dat ik het leuk vind of net goed dat zijn gezin is verdronken!

Dus papa vlucht en zijn gezin zit nog lekker in het oorlogsgebied. Ik snap daar echt niets van.
Goed lezen he? IK zeg dus niet dat ze het allemaal verdient hebben daar of laat ze lekker barsten, het valt allemaal wel mee of weet ik veel wat jij er van maakt.

In het artikel:

According to UNHCR figures, around 72 per cent of refugees and migrants arriving in Europe across the Mediterranean are men, with 13 per cent women and 15 per cent children
Dus merendeel mannen.

Some aid workers have suggested the demographics may be caused by the danger of the journey, causing men to go ahead of their families in attempt to secure refuge in Europe and a home before more vulnerable relatives set off.

Dat staat er ja en heb ik al meer gehoord. IK zei dus dat ik dat vreemd vond. Je laat je vrouw en kind achter in een oorlogsgebied en je gaat op een gevaarlijke reis om ze later op te halen of over te laten komen. Maar moeten ze dan alsnog niet deze gevaarlijke reis maken? En dan alleen? Of wachten ze tot de oorlog over is, in dat geval kan de vader beter samen met ze wachten.
Dat vind ik nog steeds vreemd dus. Maar dat mag niet? Je afvragen hoe dat precies zit?
En daarom ben ik volgens jou dus iemand met gebrek aan empathie een PVV er en een racist en waarschijnlijk nog wat andere dingen.

Ik denk dat je te emotioneel reageert. Ik mag je heel erg graag, daarom viel het me zo tegen dat je nu ineens met die rechtse Alex Jones-flauwekul aan kwam. En dat is gewoon een Amerikaanse variant op wat de PVV beweert. Jij kwam daar zelf mee aan, niet ik. Bovendien heb ik je ook op bepaalde punten gelijk gegeven:

We kunnen misschien al die vluchtelingen met gemak kwijt, maar Pike heeft wel een punt als hij zegt dat dit problemen gaat geven op sociaal-cultureel en op religieus vlak en dat heb ik ook al een aantal keer eerder geschreven.

Dus effe diep ademhalen en 'ohm' neurien, want je loopt volgens mij rood aan!

Mike

Het zijn er "maar" 3%, maar als je als ingezetene van Nederland toevallig (al járen) op de wachtlijst staat voor sociale huisvesting en dringend een woning nodig hebt, of zonder pardon en zonder alternatief uit je huis gezet wordt om plaats te maken voor vluchtelingen (in België en Duitsland gebeurt dit al) valt dit niet te relativeren noch te begrijpen. "We" blijven maar mensen binnen halen, terwijl er niet eens voor de eigen bevolking niet eens genoeg huisvesting is. De propaganda gaat alleen maar over de vluchtelingen, niet over hoe "we" dat gaan oplossen zonder dat het ten koste van de zwakkeren onder de eigen bevolking gaat. Ik vind dat daar nogal erg gemakkelijk overheen gefietst wordt. Ik denk dat als degenen die dit allemaal bedenken zelf hun huis uit zouden moeten, of niet aan een woning konden komen (onmogelijk gemaakt door de onroerendgoedmaffia) dat ze wel anders zouden piepen.
Ook Nederlanders logeren bij familie en vrienden, in caravans in bossen of achtertuinen in afwachting van een sociale woning. Misschien dat vluchtelingen voorrang krijgen vanwege de menselijke drama's die vooraf zijn gegaan aan hun aankomst in Nederland, maar hier zijn er ook genoeg die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt, maar gewoonweg niet geholpen worden. Op de vrouwenopvang wordt bijvoorbeeld alsmaar bezuinigd. Als je daar niet eerst in terecht komt kun je een veilig thuis wel helemaal vergeten (wrang trouwens, om een organisatie die door onderbezetting steeds niet-thuis moet geven "Veilig Thuis" te noemen). Als het gaat om vreemdelingen dan kan er van de ene op de andere dag in heel Nederland voor noodopvang voor honderden mensen gezorgd worden. Het beleid trekt als een tang op een varken!
Daarbij is bekend dat de mensenhandel zeer actief is in het vluchtelingencircuit (wel bekend bij oa het COA). Dit gaat zowel om organenhandel (helemaal lezen als je de tijd hebt: http://www.delaatstereisvanmekonen.nl/!) als zedenmisdrijven en prostitutie. De kleine hoeveelheid (alleenstaande) vrouwen en kinderen dat de oversteek heeft weten te maken wordt gewoon in opvangcentra gemikt samen met die alleenstaande mannen en die maken er een "feestje" van (http://nieuws.tpo.nl/2015/09/17/wie...ongen-prostitutie-bendegeweld-in-duits-azc/). Het zal hier niet anders zijn/worden.

"uit verband worden getrokken of verdraaid door demagogen die alleen maar doen aan stemmingmakerij om een anti-gevoel op te wekken (zionistische agenda)"

Andersom gebeurt het net zo goed Mike (is dat dan de Soros-agenda misschien?)! Ik zie om mij heen een heleboel mensen die totaal niet met hun voeten in de realiteit staan en zelfs vluchtelingen in huis willen halen. Helpen is prima. Ben ik helemaal voor, maar we moeten wel de dingen blijven zien zoals ze zijn!

"ik heb toevallig wel 6 maanden door Bosnië gereden om meel en andere voedingsmiddelen naar hongerige mensen te brengen."
Wow, Pike, dat lijkt me een buitengewoon waardevolle levenservaring!

De 3% die ik noem is om aan te geven dat we echte vluchtelingen met gemak kunnen huisvesten.
Trek ik bij familie in, kunnen er hier een paar wonen, over twee jaar willen de vluchtelingen terug en hebben we weer de ruimte, of ..

Van wat Europa in komt is als ik het zo inschat misschien een paar procent (dus bijna niemand) echt vluchteling. Kijk goed naar foto's en video's; achter een moeder/vader met kind staat altijd een grote groep jonge mannen.
Gezinnen komen nauwelijks tot in Europa, die blijven in kampen in de regio achter. Het zijn voornamelijk jonge mannen die het tot hier redden en vaak niet uit oorlogsgebied. Degene die wel uit oorlogsgebied komen laten hun moeders broers en zussen het alleen uitzoeken.. Zou jij dat doen?

Hongarije trekt de stroom niet meer. Er zijn beelden van rellende "vluchtelingen" in de hoofdstad. Op plekken waar eten e.d. genoeg is.
Helemaal met ze eens dat er tegen gehouden wordt aan de grens, inclusief traangas e.d. tegen degene die er doorheen proberen te breken.

Zachte heelmeester maken stinkende wonden
en het is zo eenvoudig.

Of ben jij het die zich laat beïnvloeden?

Wat doen kinderen vooraan tijdens rellen bij een grens?

Wat zou jij doen als je met je gezin strand aan deze grens?
Er zijn tenten, er is eten. Een echte vluchteling gaat niet rellen binnen een paar dagen, die is blij met eten en een tent.

Maar wat wil je dan?
Aan de ene kant zie je grote problemen aankomen, maar je wilt de grenzen open? Of ik begrijp je verkeerd of je standpunten kloppen niet.

Pas trouwens op met aan doen van aannames, een harde heelmeester kan juist een humane zijn.
-Ook voor degene die nu aan de grens staan en degene die er zullen blijven komen als er niks gebeurt.
Ik denk echt dat het grootste deel beter af is als ze er in hun geboorteland voor zouden gaan, degene die kunnen rellen kunnen ook teruglopen en aan de slag gaan.
-Aan de grens kan je ook onderscheid gaan maken tussen groepen.
Gezinnen met minderjarige onder de 12? zou je bijvoorbeeld alvast door kunnen laten of apart opvangen.

Ik heb al eerder gezegd dat de situatie zo complex is dat ik geen pasklare antwoorden heb. Waar ik moeite mee heb is het gebrek aan nuance dat hier onder sommige forumleden heerst. Inhumane repressie is NOOIT te rechtvaardigen, wat de intenties van deze mensen ook zijn. Alleen als een land aangevallen wordt mogen dergelijke middelen worden ingezet. Punt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan