Tandpijn acuut probleem, wat is wijsheid?
Bleek tandvleesontsteking te zijn tussen 2 kiezen in door voedselresten, flossen heeft dit verholpen.
Jij 6 maanden geleden:
Jij 12 maanden geleden:
Ik denk dat er nogal een verschil is tussen herkauwers met 4 magen en tussen omnivoren met 1 maag, zoals de mens. Volgens Price moesten wij mensen de fosfor uit dierlijke producten en granen en peulvruchten zien te halen, maar herkauwers voeden zich vrijwel uitsluitend met plantaardig voer (m.u.v. hier en daar een insect dat zich tussen het gras bevindt). Rauwe melk is dus wel afdoende voor een kalfje, maar wij mensen moeten extra (bij voorkeur dierlijke) bronnen van fosfor eten. Onze maag is nu eenmaal te simpel, in vergelijking met het magenstelsel van deze dieren.
Mike
sprout: Bedankt voor je reactie Mike, maar hoe zit het dan met moedermelk en baby’s? Per 100ml bevat moedermelk 30mg Calcium en 15mg Fosfor, dus 2 : 1
Of is de spijsvertering van een baby geheel anders? Een baby groeit namelijk goed van enkel borstvoeding.
Ik mis de biochemische kennis om dit goed te kunnen beantwoorden. De berekening van Price (2 gram fosfor tegenover 1,5 gram calcium) slaat neem ik aan op volwassenen. Het kan zijn dat voor zogende kinderen andere verhoudingen gelden, maar hier houdt mijn kennis echt op.
Mike
Gebitsklachten komen veelvuldig voor bij vegetariers en veganisten
Mike
Lacto-vegetarisme in India, duizenden jaren lang.
Gebitsklachten komen tegenwoordig met verschraalde gronden en dierlijke bioindustrievoeding bij iedereen voor.
Ik heb online verhalen gelezen van gezinnen waar kinderen gebitsproblemen kregen op een wapf dieet en de kinderen uit een buurtgezin alles naar binnen laaiden en geen gebitsproblemen hadden. Voeding is een belangrijk onderdeel/factor maar niet het complete verhaal.
Nick Griffin is niet half zo scherp als Farage, een duidelijk kwaliteitsverschil.
Mike
Je bent op een kinderachtige manier aan het proberen je gelijk te halen
Mike
'Kwaliteitverschil' is subjectief, en dus geen manier om je gelijk te halen. Dus graag onderbouwing. Wat zegt Nick Griffin, in de 2 filmpjes die ik aanhaalde, dat voor jouw een 'duidelijk kwaliteitsverschil' kenmerkt.