EU

Waarschijnlijk komt dat verdrag er toch, maar het voelt goed dat een groot deel van de Nederlanders tegen is. Des te meer gaat het mensen opvallen als onze stem (weer) niet gehoord gaat worden. Dat is de grote winst.

Het viel me op hoeveel politici van het Ja-kamp tegen een referendum zijn. We mogen 1x per 4 jaar stemmen en verder worden we geacht onze mond te houden, want inspraak is hoogst irritant...

Hopelijk komen er meer referenda, zoals tegen TTIP.

Mark

Laten we hopen dat GeenStijl dit in de gaten blijft houden! Weet je, ik ben geen fan van die lui, maar die anti-EU-bewegingen zijn wel de luis in de pels van het establishment. Het is mede dankzij UKIP dat Cameron ook gedwongen is een referendum te houden over een Brexit.

Mike

Het viel me op hoeveel politici van het Ja-kamp tegen een referendum zijn.

Had ik ook gemerkt ja.
Alexander Pechtold was vroeger toen nog niemand het daarover had, altijd voor een referendum en wilde het invoeren. Zou hij nu nog zo voor zijn?

Lees deze brief van de Oekraiense Olga:

https://wageningen.sp.nl/sites/wageningen.sp.nl/files/attachments/brief_van_olga.pdf

Mike

Het helpt in ieder geval niet als je bang bent of het ergste hoopt of vreest. Energie trekt gelijksoortige energie aan. En ons onderbewuste kent het woordje "niet" niet. Als ik bijvoorbeeld zeg: "Denk nu NIET aan je huis", dan weet ik meteen waar je aan denkt .......

Het heeft dus ook geen zin om NIET het ergste te hopen of te vrezen.

Wat dus wel helpt is je zo veel mogelijk richten op al het positieve. Ikzelf laat zo min mogelijk negatieve energie toe. Ik vermijd simpelweg het meeste negatieve en focus me op alles wat positieve energie oplevert. Alles wat me positiviteit, blijheid, vrede, geluk en liefde geeft.

Dat is volgens mij het beste wat je jezelf en de wereld kunt geven.

Dus als ik.hoop dat iets niet gebeurt hoop ik eigenlijk dat het gebeurt? Omdat het universum het woordje 'niet' niet kent? Volgens deze zelfde logica kent het universum het woordje 'niet' wel, als je in de tweede vraag het tweede 'niet' weglaat! Waar haal je deze wijsheid vandaan? Het klinkt als zweverige New Age-positiviteit, waarbij men geforceerd positief moet zijn om toch maar vooral geen negatieve energie uit te stralen. Ik kan hier werkelijk niet mee uit de voeten. En in deze zin aub 'niet' laten staan!

Mike

Het heeft dus ook geen zin om NIET het ergste te hopen of te vrezen.

Dus heeft het WEL zin om het ergste te vrezen? Nu snap ik het niet meer. Of snap ik het daardoor juist wel?

Wat dus wel helpt is je zo veel mogelijk richten op al het positieve. Ikzelf laat zo min mogelijk negatieve energie toe. Ik vermijd simpelweg het meeste negatieve en focus me op alles wat positieve energie oplevert. Alles wat me positiviteit, blijheid, vrede, geluk en liefde geeft.

En terwijl jij je bezig houdt met vals positivisme staan de globalisten elke dag vroeg op om te bedenken hoe ze de wereld en de mensheid deze keer weer kunnen verzieken. Sluit je ogen hiervoor, want het is allemaal negatieve energie, ik heb dit al zo vaak gehoord. Waarmee we ze een vrijbrief geven om ongehinderd hun ziekte te verspreiden over deze planeet. En wat nou als jouw veilige leventje op dat warme Spaanse eiland bedreigd wordt? Vroeg of laat komt het een keer jouw kant op!

Mike

Alles is energie en energie trekt dezelfde energie aan, daar is niets zweverigs aan voor mij. Het hoeft voor mij ook niet "wetenschappelijk" uitgelegd te worden. Ik ervaar iedere dag real live hoe het werkt.

Hi Mike,
Ja, ik ken deze gedachtegang van Aart natuurlijk ook. Het is me ook ingepeperd geworden door de Psychologische opleidingen en de NLP in het bijzonder. Er kwam altijd het voorbeeld dat we niet aan een roze olifant moesten denken en die had dan bv. een groen hoedje op of iets anders. En waar denk je dan aan....?
Juist. Zo hebben deze mensen altijd gelijk.
Ik sta daar ook niet meer achter en prefereer eerder logisch denken.
Dorothé

Hi Mike,
Ja, ik ken deze gedachtegang van Aart natuurlijk ook. Het is me ook ingepeperd geworden door de Psychologische opleidingen en de NLP in het bijzonder. Er kwam altijd het voorbeeld dat we niet aan een roze olifant moesten denken en die had dan bv. een groen hoedje op of iets anders. En waar denk je dan aan....?
Juist. Zo hebben deze mensen altijd gelijk.
Ik sta daar ook niet meer achter en prefereer eerder logisch denken.
Op het werk krijg ik nu steeds hele vredelievende teksten van mijn New Age collega gemaild. Ik moet volgens haar positiever denken, ik ben misschien wel met het boze geïnfecteerd en sta slecht met mijn energie t.o.v. de mensheid. Vat jij het nog..????
Dorothé

Trouwens ik krijg nu elke dag wel positieve teksten van mijn New Age collega. Ik denk te negatief volgens haar en ben misschien wel geïnfecteerd met het boze of heb slecht Karma en door mijn denken ben ik slecht voor de mensheid. Vat jij het nog...???

Dorothé

Ik geloof in positief realisme. Dat is uitgaan van het positieve maar niet de ogen sluiten voor het negatieve.

Mike

Exact, maar mijn collega vindt dat ik dus alleen maar negatief denk. Wel raar dan dat ik overal de zonneschijn wordt genoemd en dat ik steeds iedereen opbeur.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan