EU

Volgens mij ben jij allergisch voor alles wat naar New Age riekt Mike. Dat lijkt mij een te zwart witte benadering. En het kind ligt samen met het badwater in de gootsteen.
Ik denk net als Aart dat de formulering wel degelijk invloed heeft.
Ipv te zeggen dat het bv Niet slecht met je gaat, kun je beter zeggen dat het bv steeds beter met je gaat. Hopen dat er Niets erg gebeurt, waarom hoop je niet dat alles goed gaat.
Je kan je focussen op oorgaatjes (andere topic, en dat snap ik!), maar je kan je ook focussen op andere aspecten in deze kwestie. Want elk nadeel heeft zijn voordeel.
Mind over matter. Ik zie bv nu elke ochtend een bus van het bevolkingsonderzoek staan. Ik noem het de kankerbus. Wat zal die bus wel niet allemaal voor gevoelens oproepen. Hoop je dan dat je geen kanker krijgt of hoop je dan dat je gezond blijft. Als alles energie is (en dat is), dan hebben deze 2 wensen ook een eigen frequentie.
Geniet van de zon Aart. Daar wordt de wereld niet slechter van. Oeps. De aarde kan alleen maar beter worden van positieve vibraties.

Nou, dat mag ik ook niet zeggen, maar het is wel vreemd dat ze meent de zaak in orde te brengen met meditatie. Het zal allemaal wel goed komen, geen angst. Ja, en dan kom ik met mijn mening en heb dan natuurlijk niet dezelfde opvatting. Het is een lieve vrouw, maar ja, op een andere golflengte dan ik.

Dorothé

Volgens mij ben jij allergisch voor alles wat naar New Age riekt Mike. Dat lijkt mij een te zwart witte benadering. En het kind ligt samen met het badwater in de gootsteen.

Ik weet te veel, ben ik bang. Ik kan hierin niet meer zijn als jouw forumnaam. Zo weet ik dat New Age de officiele religie is van de VN en dat de oorsprong ligt in de Luciferiaanse theosofie van Blavatsky, die doodleuk verkondigt dat blanken het 5e wortelras zijn die het duistere stadium van de zwarte oerwoudmens zijn ontstegen.

Kijk ook naar de passiviteit die uitgaat van al dit valse New Age-positivisme. Het roept op tot vluchten in 'positiviteit' door te stellen dat activisme tegen de negatieve krachten in deze wereld hen alleen maar voedt. En dus doen we niets en zijn we verplicht positief, zoals je zelf al stelt. in diezelfde lijn liggen de ego-ontkenners van de advaita en zij die stellen dat alles OK is en dat de 'dark side' ons helpt in onze collectieve ontwikkeling, dat we zelf onze ouders uitkiezen, ook al misbruiken of mishandelen zij ons, dat we reincarneren om te leren van fouten gemaakt in eerdere levens en dat een BDE (bijna-doodervaring) slechts een illusie is van 'soul catchers' aan de andere kant.

Allemaal dwaalsporen en ik kan hier onmogelijk positief over zijn en al helemaal niet verplicht. Positieve vibraties, prima, maar dan hoef je toch niet onnozel door het leven te gaan? Niet voor niets heeft de elite als motto: kennis is macht.

Mike

Positieve vibraties, prima, maar dan hoef je toch niet onnozel door het leven te gaan?

hier vinden we elkaar weer

Moeder theresa heeft mooie dingen gezegd, nu was zij zelf nogal dubieus op zijn zachts gezegd. Dus ik weet niet met welke energie zij die uitspraken gedaan heeft, maar ik denk dat het onnozel is om alles rechtlijnig te overboord te kieperen omdat het van haar is. En dat geldt voor veel meer quotes die ook in de New Age wereld populair zijn. Zo hebben wij hier ook wel eens een discussie gehad over Monty Roberts. Nu is iemand digitaal makkelijk zwart te maken, maar ik geef toe dat er zeker een aantal zaken rondom de beste man zijn die nogal rieken en mogelijkerwijs is hij op een valse manier aan de stoeterij gekomen, heeft hij zijn vader onterecht beschuldigd en hemelt hij zijn eigen ontdekkingsgave op terwijl hij wel een jatbeer is. Zeer verwerpelijk allemaal. Maar vermindert dat de goede werken van de man? Deels, maar verder blijft hij een ongelofelijke vakman. En verspreid hij de kennis op een laagdrempelige manier aan een groot publiek. Ik gebruik een paar technieken van hem en ze werken super.
Facebook mag dan een uitvinding zijn van de elite, je kan het ook supergoed tegen hun gebruiken.
De elite mag graag de mensen bang hebben of los zwevend in hun positivisme. Maar wij kunnen het ook gebruiken om de bange mensen wat minder bang te maken. Maar inderdaad wel met de beide beentjes op de grond.

Ook nog een grappige, zit ik van de week ncg en de ninty's te kijken. Komen er de rellen van Rodney King voorbij. Is even de een nieuwsman, die verslag deed vanuit een helicopter, van destijds aan het woord. Hij zei dat een politieman tegen hem zei, als de schuldigen vrijgesproken worden morgen komen er rellen bij de/een slijterij.
........
Hoe kan dat?
Toen ook al?
Natuurlijk, toen ook al. Was deze opmerking daar een bewijs van?

Toch wordt Rudolph Steiner steeds aangehaald als grondlegger van de antroposofie.
Om over de antroposofie als leer een mening te kunnen hebben is het niet alleen noodzakelijk om kennis te hebben van de geschriften van Rudolf Steiner. De oorspronkelijke leer is namelijk gegeven door de grondlegster van de Theosofische Vereniging, madame Blavatsky. Helena Petrovna Blavatsky (1831-1891) stelde zich op als medium.
Zie:
http://www.stelling.nl/kleintje/antroposofie/text1.htm
Hoe kan iemand als R. Steiner, die ook grondlegger is van de BD dezelfde leer verkondigen als Helena Petrovna Blavatsky?
Waarschijnlijk snap ik het niet helemaal. Ik heb het ook niet helemaal gelezen. Sorry.
Dorothé

Ook hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Steiner

En er komt ook veel terug van de wortelrassen:
wortelrassen
In De geheime leer van Blavatsky, hét grondboek van de theosofie, en ook van de antroposofie, wordt een alternatieve evolutietheorie gegeven. De evolutie gaat volgens Blavatsky in cycli. Onze aarde, natuurlijk ook een levend en evoluerend organisme, verandert voortdurend van vorm. Zij doorloopt een serie van zeven ronden; tijdperken van miljoenen jaren. Het einde van elke ronde wordt gekenmerkt door fysiologische gedaantewisselingen, zoals vloedgolven, verdwijnende continenten en klimaatsveranderingen. Toch verschijnt de aarde na zeven van zulke ronden weer in haar oude gedaante. Een soortgelijke evolutie maakt de mensheid mee, die in elke ronde ten tonele verschijnt als zeven achtereenvolgende 'wortelrassen'. De individuele mens volgt door een reeks van incarnaties de aarde in al haar stadia en keert na een lange reis door alle wortelrassen, uiterlijk weinig veranderd en innerlijk opgeknapt terug. Kort gezegd: de mensen maken via reïncarnatie een evolutie door naar een steeds hoger bewustzijn.
Navolgers van Blavatsky hebben haar rassenleer kunnen misbruiken voor racistische doeleinden. Het probleem zit daarbij in het feit dat Blavatsky beweerde dat er in haar tijd een overlapping is tussen het vierde wortelras en het vijfde wortelras. Een theorie die makkelijk kan leiden tot de gedachte van een heersende superioriteit van het ene ras boven het andere. Verdedigers van Blavatsky, bijvoorbeeld de Nederlandse politicus Roel van Duijn, beweren dat Blavatsky met haar wortelrassen niets kwaad bedoelde. Blavatsky was volgens van Duijn immers overtuigd van menselijke gelijkrechtigheid. Blavatsky's bewering van de overgang van het ene wortelras naar het andere wortelras heeft volgens van Duijn niets te maken met ons begrip van rassen en vindt plaats door alle rassen heen.

Dorothé

Geniet van de zon Aart.

Dank je wel Naïef. Ik heb bewust gekozen voor een leven met heel weinig stress en heel veel zon. Het bevalt me prima. Leven van weinig in een omgeving waar je niet veel nodig hebt.

Leuk dat je in de theosofie en antroposofie bent gedoken, Dorothe! Dat artikel van Skepsis is verrassend mild en genuanceerd!

Eerst maar over de geschiedenis van New Age en de theosofie. Deze zijn weer afkomstig van mystieke, esoterische scholen als de gnostiek en de Kaballah. Dit zijn Luciferiaanse religies die de boel omdraaien. We hebben het hier wel vaker over gehad, ik kan me nog herinneren rond kerst vorig jaar. Je kent het wel: God is een tiran die ons in materie gevangen houdt en onze bevrijding (verlichting) is de dood. Dit verklaart ook waarom New Age-aanhangers aan totale ontkenning doen van de aardse werkelijkheid en eigenlijk helemaal niet hier willen zijn ('zweven boven het vliegveld zonder te willen landen'). De non-dualistische ego-ontkenners hebben hier ook last van.

De gnostiek leert ons dat Sophia (kennis/wijsheid) Gaia (de aarde) heeft geschapen met al zijn imperfectie, waaronder de archonten die ons het leven zuur maken. Helaas heeft David Icke hier weer een tik van meegekregen, die ons materiele lichaam afdoet als een 'body computer' (waar hij, aan zijn uiterlijk te zien, dan ook slecht voor zorgt). De gnostiek haat Jehova (God) en is dus Luciferiaans. Het komt altijd op hetzelfde neer. De Kaballah stelt dat God helemaal niet zo speciaal is en dat de mens God kan worden, maar dan alleen de 'uitverkorenen' (dan weet jij wel welke 'tribe' ik bedoel, of niet? - nudge nudge wink wink). Interessant dat je enerzijds je opstelt als Gods lievelingetjes en anderzijds regelrechte oorlog voert met God en alles wat goddelijk is, vind je niet? Een goed artikel hierover heb ik laatst gepost op de Engelstalige ConDis:

http://www.conspiracydiscovery.info/spirituality/the-war-against-god/

Rudolf Steiner heeft absoluut een verleden met de theosofische beweging en is behoorlijk hoog opgeklommen daarbinnen. Toch heeft hij zich uiteindelijk hiervan afgescheiden vanwege andere inzichten en heeft toen zijn eigen antropofische beweging opgericht. Maar dit pleit zeer zeker Steiner ook niet vrij, die enig racisme niet kan worden ontzegd:

https://sites.google.com/site/waldorfwatch/steiners-racism
https://sites.google.com/site/waldorfwatch/races

Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat ook Steiner besmet was met westerse mystiek en dus niet feilloos was, ondanks alle goede dingen die hij ook heeft neergezet.

Ik ga nog in op die tekst van Skepsis, want deze is zeer interessant, maar daarvoor ontbreekt mij nu de tijd.

Mike

Hoi Mike,
Bedankt voor de info.
Ja, dit is weer interessant hoor. Hier duik ik weer eens in. Lekker! Steeds meer weten.
Ik moet vandaag laat beginnen en ga me er eens in verdiepen. Ik ga nu even buiten zitten in het zonnetje en die tekst van Skepsis doorlezen.
Er vallen steeds meer puzzelstukjes samen.

Dorothé

Ik heb dat artikel van Skepsis gelezen. Het is zeer interessant en ik kan me er goed in vinden. Veel komt terug, Mike, wat je steeds hier weergeeft.

Dorothé

Wees zeer skeptisch over 'aardevrouwen' en would-be sjamanen! Wij blanke westerlingen hebben als jongste telg van de menselijke familie onvoldoende diepgang, vandaar dat wij oudere volken en culturen vernietigen, koloniseren en onderwerpen.

Wanneer het ons uitkomt stelen wij hun gedachtengoed en spiritualiteit en hangen we de 'sjamaan' of 'goeroe' uit, zonder dat we de diepgang hebben om dit werkelijk te doorgronden. In 'vorige levens' waren we ook maar al te vaak indianen of andere 'nobele wilden', zoals men hen vroeger noemde.

Wees zelfs wantrouwend naar echte sjamanen die we bijv. uit Peru laten overvliegen. Deze weten dat wij onnozel en makkelijk om hun vinger te winden zijn en zij ruiken keihard kassa. Het doet denken aan blanke Nederlandse vrouwen van middelbare leeftijd met overgewicht die een jonge, slanke muzikant uit Afrika aan de haak slaan, die vervolgens lekker niets kan doen en in de watten wordt gelegd door zijn westerse vrouw. Ik heb het maar al te vaak gezien, bij ons westerlingen is een kinderhand gauw gevuld omdat we spiritueel onvolwassen zijn.

Skepsis is normaal helemaal geen interessante site, daarom verbaas ik me zo over dit verrassend objectieve en genuanceerder artikel. Skepsis is een creatie van betaalde krachten uit de farmacie die als taak hebben om alles wat alternatief is genadeloos neer te sabelen. Maar toegegeven, het door jou geplaatste artikel is ijzersterk!

Mike

Weer bedankt.
Goed, dan ga ik geen duur geld aan dat sjamanenboek uitgeven. Toch beschrijft de vrouw in het aangehaalde artikel
http://www.earth-matters.nl/171/7339/sjamanisme-en-natuurvolken/verbinding-met-je-wortels.html
veel van wat jij zegt. Vandaar dat mijn interesse gewekt was.
Skepsis en de farma-industrie. kan zijn. Ik heb nog een ander artikel van hun gelezen en ook dat staaft jouw opmerking.
Weet jij een goed boek over de spiritualiteit van de natuurvolkeren? Ik weet dat jij en je vriendin hier lezingen over geven, maar daar in België is me te ver weg. Jammer.
Of is het boek van W. Price hierin het beste???
Dorothé

Allemaal jatwerk. De natuurfilosofie van echte sjamanen heeft zoveel diepgang dat zelfs als je aan het oppervlak krabt het nog indrukwekkend klinkt in westerse oren. Vanuit onze onwetendheid, ingegeven door rationeel, materialistisch denken, komen wij niet snel op dergelijke geaarde denkbeelden en lijkt het pure magie voor ons.

Niet voor niets stonden de sjamenen/medijnmannen in hoog aanzien in traditionele gemeenschappen en werd hun wijze raad opgevolgd. Wie wil nou niet graag de 'dorpswijze' zijn naar wie iedereen luistert? En dus voeren bepaalde blanken graag dit toneelstukje op. En tegenwoordig ook oorspronkelijke sjamanen, indianen en Indiase goeroes, naar alle waarschijnlijkheid omdat blanken hen al zo lang hebben genaaid dat ze nu een fractie van hun kennis weggeven voor veel geld en de blanken toch wel onder de indruk zullen zijn, spirituele kleuters die ze zijn.

Allan Savory liet oude mannetjesolifanten afknallen, denkende dat die hun beste tijd hadden gehad en dat dit de meest 'humane' manier was om olifantenkuddes uit te dunnen. Wat hij niet besefte was dat hij met deze oude mannetjes de 'dorpsoudsten' om zeep hielp, waardoor jonge, puberale mannetjes geen fatsoenlijk rolmodel meer hadden. Hij ging helemaal voorbij aan de overdracht van kennis van de oude generatie naar de jongere generaties. Het gevolg was dat de jonge pubermannetjes zich als regelrechte bullebakken gingen gedragen en de complete kudde terroriseerden, zij hadden simpelweg het recht op leiderschap nog niet verdiend en werden door omstandigheden gebombardeerd tot leiderschap terwijl zij hier nog lang niet klaar voor waren.

Blanke kolonialen hebben ditzelfde mechanisme toegepast bij inheemse volken. Zij hielpen de sjamanen en dorpsoudsten om zeep, waardoor puberale, onvolwassen jongens deze rol aannamen. Er waren echter geen oudere mannen meer om hen te leren hoe zij zich van deze rol moesten bedienen en, onvolwassen als ze waren, genoten zij van de macht en het aanzien dat zij plotsklaps kregen. Het zijn dit soort types die hele stammen aanzetten tot koppensnellen en kannibalisme. Het zijn ook de Amins en Mugabes, de dictators van Afrika en van andere continenten, waarbij verdacht veel de hand van koloniaal Engeland achter de schermen speelt.

Dat is het gevaar van mensen die zichzelf de rol van 'sjamaan' toe-eigenen zonder hiervoor te beschikken over de nodige scholing, diepgang en ervaring. Bevestig westerse 'aardemensen' teveel in hun waan en voor je het weet heb je een sekte. Het is 1 groot spel, opgevoerd voor wanhopige mensen die op zoek zijn naar 'dorpsoudsten' die hen vertellen wat ze moeten doen!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan