even voorstellen jaime

Ja, nu probeer ik zoveel mogelijk wapf te eten, dus vooral meer vet. Ik geloof wel in het idee dat dit dieet ook goed voor de psyche is (wat voor ons beiden wel belangrijk is denk ik;))

 
Jah ik ga er ook eens naar kijken. Ik sla inderdaad heel veel en snel stress op pijnlijke gewrichten etc.

Terwijl ik altijd dacht dat ik alles aan kon vanwege mijn onrustige karakter.

Zijn er trouwens nog meer jongvolwassenen met hetzelfde ik zou best wel eens in contact willen komen.

 
Volgens mij zitten er wel wat jongere mensen (van onze leeftijd) op dit forum. In m'n nabije omgeving vertelde een kennis me laatst dat hij een totale burn-out had gehad afgelopenjaar. Ook een type die alles kon, extreem hogecijfers haalde etc etc. Maar uiteindelijk 'knapte' hij gewoon doodde druk die hij zichzelf had opgelegd. Nu is hij begonnen met meditatie en zegt afspraken ook vaker gewoon af

 
Ik moet ook maar een poging wagen om te mediteren.

Al lijkt het me wel lastig.

Jah ik moet ook gewoon voor mezelf kiezen en proberen alles te moeten.

 
He Jaime,

In Midwoud zit geloof ik een boerderij die rauwe melk en kefir verkoopt. Misschien kan je met wat anderen uit jouw buurt op toerbuurt wat halen.

Wat extra vitaminen en supplementen lijkt mij in jouw geval ook geen overbodige luxe.

Bv vitamine C, adrenal, levertraan/boterolie, magnesium

Als je een uitstekende rauwe kaas wil van biologische grasgevoerde koeien dan is dit een van de beste (qua kwaliteit iig).

En heel erg lekker vind ik.

http://www.remekerkaasbestellen.nl/producten

 
Jaime,

www.loeigoeiezuivel.nl zit in Eenigenburg, 29,5 km bij jou vandaan. Die verkopen rauwe melk en producten daarvan.

Ze hebben nog twee afzetpunten maar dat staat op hun site.

Lia

 
Hartelijk dank voor jullie info.

Momenteel weer op bed.

Met allerlei scenarios in me hoofd maar zal tegen dat stemmetje vechten.

Ik heb ook vaak dof gevoel en koude klamme handen als ik wat sneller fiets pff

Lijk wel 90jaar.

Welke vitamine c is het best? Ik heb ooit op school geleerd dat vitamine KADE in vet oplosbaar is en er dus niet teveel van mag nemen omdat het lichaam het anders niet kwijt kan ofso. En dat de rest er via de urine uitgaat ? Maar las ik weer dat het betreft vitamine c ook teveel kan zijn. Weet iemand hoe dit zit? Ik snap het soms echt niet meer.

 
Hoi Jaime,

Bekijk deze video eens:

Op 3:58 zegt Donna Gates: By gut disbiosis the adrenals are not being nourished. Bijnieruitputting lijkt eerder een symptoom dan een oorzaak. Het lijkt me een goed idee om te gaan fermenteren en steeds als je wat eet ook iets gefermenteerds te nemen.

 
Ik dacht persoonlijk aan oorzaak omdat als kind veel angsten enzo had chaotische opvoeding me moeder altijd achter me aan dit moet dat moet zoveel druk. Kreeg adhd/add symptomen sliep 3 jaar heel slecht at heel slecht vanaf mijn 15e door de vermoeidheid en de angsten om te laat te komen bij mijn ochtend krantenwijk.

Voor mijn gevoel de laatste tijd heel veel gesport en medicatie en volgens de natuurarts al die tijd burnout symptomen onderdrukt door meds en sportverslaving. Als kind ook verslavingsgevoelig spelletjes want dan was ik in mijn eigen wereld. Moest het ff kwijt. Maar kan mijn maag/darmen nog herstellen na al die jaren? Anders zou het echt naar zijn.Bedankt voor het filmpje heb het bekeken. Wat zijn gefermenteerde dingen?

 
Angsten kunnen een gevolg zijn van spijsverteringsproblemen/voedingstekorten. Adhd en add ook. Slecht slapen ook. Verslavingsgedrag ook.

Stress kan een gevolg én oorzaak zijn van je problemen. Het is zaak om de cirkel te doorbreken.

Stress en medicatie zijn een aanslag op je darmflora. Er bestaat dus een kans dat je van alles aan supplementen kunt nemen, maar als je darmen er niets mee kunnen, kun je net zo goed iets anders van dat geld doen.

 
Met gefermenteerde voeding (die je dan misschien wel levenslang moet blijven nemen) kun je dat weer op de rit krijgen.

 
En natuurlijk ook de andere dingen die je hier voorbij ziet komen, zoals de juiste vetten. Maar persoonlijk zou ik even wachten met allerlei supplementen en eerst de basis gaan aanpakken.

 
Ik heb alles voor mijn gezondheid over , maar hoelang kan dit duren 1 jaar 10 of is er geen indicatie mogelijk? Srry voor mijn ongeduld

 
Quote:
Bijnieruitputting lijkt eerder een symptoom dan een oorzaak.


Het is precies andersom: de oorzaak is stress, we gaan met z'n allen langzaam kapot aan de stress.

Mike

 
Erg genoeg "werken" er ook heel veel mensen mee om die stress in stand te houden. Bij mijn vriend op het werk zijn zonder pardon 2 parttimers ontslagen omdat ze te weinig uren maakten. Ze konden kiezen: of naar een andere afdeling, of er uit. Ik vind het zo erg, hoe er in het bedrijfsleven met mensen wordt omgegaan....En blijkbaar kan en mag dat allemaal maar zo.

 
Jammer genoeg zijn er inderdaad altijd mensen die jou stress in standhouden.

Maar ook hun komen die man met de hamer tegen.

 
Quote:
Jammer genoeg zijn er inderdaad altijd mensen die jou stress in standhouden.


De een doet het en de ander laat het doen. Het ligt niet aan 'de ander', het gaat erom dat jijzelf verantwoordelijkheid neemt en het niet laat gebeuren.

Mike

 
Quote:
Het is precies andersom: de oorzaak is stress, we gaan met z'n allen langzaam kapot aan de stress.

Mike


Ik zie het toch echt anders. Stress is inderdaad de oorzaak, maar dan wel stress die veroorzaakt wordt door verkeerde voeding. Daardoor raakt het lichaam beschadigd, heeft niet de kracht te heropbouwen en als gevolg daarvan verzwakt ook de mentaliteit.

Als gevolg daarvan kan een ander ineens de schuld krijgen van het veroorzaken van spanning, terwijl een echt gezond mens over diezelfde problemen kan heenstappen.

Kijk nog eens naar de plaatjes in het boek van Weston Price. Die mensen leefden vaak nog in hun oude rustige omgeving, maar ontwikkelden mouthbreathing (=stress-) symptomen alleen maar door de verkeerde voeding.

Hier op het forum en elders op internet zijn genoeg voorbeelden te lezen van mensen die zeggen rustiger te worden, beter in evenwicht te komen door alleen maar de juiste dingen te gaan eten.

Als het lichaam maar genoeg uit balans is, dan kun je mediteren of ontspannen wat je wilt, zonder de juiste voeding is herstel onmogelijk.

We gaan met z'n allen kapot aan verkeerde voeding. Anders had dit wel een meditatieforum kunnen zijn en dat is het niet voor niets niet.

En gezien je darmen zo ongeveer uit de helft van je lichaamscellen bestaan is het logisch dat de schade daar al snel groot wordt als het lichaam voedingsstoffen tekort komt. Schade aan de darmen zorgt weer voor slechte opname van voeding waardoor lichaamsherstel niet mogelijk is. En bovendien komen onverteerde voedingsdelen door een lekke darmwand het lichaam in met allerlei klachten als gevolg.

Dus wat mij betreft ligt de oorzaak van de problemen bij de darmen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.138
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan