even voorstellen jaime

Quote:
We gaan met z'n allen kapot aan verkeerde voeding. Anders had dit wel een meditatieforum kunnen zijn en dat is het niet voor niets niet.


Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! Ik denk dat we allebei gelijk hebben. Verkeerde voeding lokt stress uit, maar stress verhindert eveneens dat goede voeding goed wordt verteerd en opgenomen.

Wat betreft de darmen is een oude wijsheid dat ons lichaam 3 verschillende soorten intelligentie kent, waarvan de darmen het grootste 'brein' zijn, daarna het hart en ten slotte pas de hersenen!

Mike

 
Bedankt.

Dan zou ik dus echt de darmwand als eerst moeten aanpakken.

En daarna de rest, had ik deze site maar rond mijn 15e gezien.

Dat de darmen nummer 1 zijn zei ooit een accupuncturist tegen,maar dacht toen jah vast!

Maar nu begin ik daar zeker in te geloven. Beter laat dan nooit.

 
Quote:
Verkeerde voeding lokt stress uit, maar stress verhindert eveneens dat goede voeding goed wordt verteerd en opgenomen.


Absoluut!

 
Quote:
Dan zou ik dus echt de darmwand als eerst moeten aanpakken.

En daarna de rest


Je kunt volgens mij niet echt het een wel aanpakken en het ander niet. Het gaat erom verkeerde dingen weg te laten en te vervangen door goede dingen. Plus nog wat extra's.

 
Ok bedankt kasja. Zal ik doen en binnenkort plaats ik mijn eetschema ook zodat er wat tips kunnen worden gegeven

 
Hoeveel procent is ongeveer je voeding om te herstellen van bijnier uitputting?

Want er staat in het boek van dr wilson dat je zoveel moet veranderen.

Ik word er bijna wanhopig van.

 
denk zelf dat voeding best een groot deel is.

maar wat zou je nog meer moeten veranderen wat lastig voor jou zou zijn om te veranderen?

 
met deze voeding voedt je ook je hersens, dus misschien dat het dan vanzelf beter wordt? misschien kun je ook proberen te mediteren?

 
Het mediteren is extreem zwaar er komen zoveel gedachtens in me op.

Maar probeer het wel.

Maar ben helemaal uitgeput geestelijk en lichamelijk

 
Voor mediteren moet je ws. teveel je best doen nu. Je kunt denk ik beter een geleide ontspanningsoefening kiezen. Gewoon een uitzoeken op YouTube die bij je past, languit gaan liggen en luisteren. En dat een heel aantal keer per dag.

Wat eet je? Een overgevoeligheid kan er al voor zorgen dat je bijv. depressief wordt. Als ik zuivel neem verander ik langzaam in een zombie.

 
Zuivel ben ik al mee gestopt tarwe ook.merk wel verandering maar niet veel

Probeer nu in de ochtend eieren te eten 2 stuks.

En vette vis in de middag en de rest veel groente heb zoveel moeite om me er toe te zetten. Ik weet gewoon niet hoe en wat ik moet eten.heb nu wat vit bc gehaald en magnesium. Voor exorfinen (urineonderzoek) heb ik al onderzoek lopen.

 
Rundvlees, lever en dierlijk vet. Dat heb je nodig.
Quote:
Ik weet gewoon niet hoe en wat ik moet eten



Weet je niet wat of weet je niet hoe je het klaar moet maken?

 
"gewoon" 3x per dag een warme maaltijd. En probeer ook eens even ei weg te laten, of alleen de dooiers te eten.

 
@Pike beiden. Srry dat ik wat bot overkom misschien.

Ik moet me echt voedeb heb nl geeb zin meer in meds.

 
Srry. Ehmm wat ik precies kan eten. En rond welke tijden.en hoe klaar te maken. Het spijt me dat ik even zoveel vraag.

Gewoon 3 maaltijden.

 
Hier is wat je kan eten:
Quote:
'Vis, rundvlees, lamsvlees, kipvlees, eendvlees, wildvlees, roomboter rauw of niet, boerenkaas van schaap of geit of koe, rauwe melk van buffel of koe of geit of schaap, uien, bleekselderie, prei, bloemkool, zoete aardappels, brocoli, kefir, yoghurt, creme fraiche, levertraan, biergist, lever, niertjes, hart, acerola, groene thee, eieren, zuurkool, reuzel, rundervet, lamsvet, kokosolie, rode palmolie, kiwi's, citroensap, appelazijn, bottensoep, orgaan preparaten


En hoe je het klaarmaakt kan je wel een beetje googelen denk ik.

Wat dacht je bv van deze "beef stew":



Dit heb ik toevallig vandaag gemaakt maar het kan ook veel simpeler.

Wat ik jou iig nog een keer aanraad is om rood vlees te gaan eten en runderlever.

Als je maar in de gaten houd dat je maaltijd bestaat uit deze verhoudingen: vet-eiwit-khd.

Waarbij je de low carb groenten kan tellen als o gram khd. Witte rijst en bv zoete aardap. zijn een goede bron van khd. Ongeveer 100 gram per dag is aan te raden maar niet veel meer.

En rauwe kaas kan je zo ook ergens kopen. Heb je altijd een makkelijke voedzame snack bij de hand.

Of drie a vier eieren in ghee waarbij je de eieren de ghee laat 'opzuigen' met daarbij wat spek of zoiets.

 
Wat ik eet (maar mijn behoeften kunnen anders zijn dan de jouwe):

Ontbijt: 1 a 2 zalmmoten (net hoeveel trek ik heb) en zuurdesembrood van quinoa (er is ergens een topic waar een gemakkelijk broodrecept voor met boekweit staat, dat zou je kunnen gebruiken.) Gefermenteerde groenten erbij, soms ook avocado en soms gepureerde groentensoep met kippenbouillon als basis voor de vetten. Brood besmeer ik met geklaarde boter (hoe te maken kun je vinden op YouTube), ongeveer net zo'n dikke laag als t brood.

Lunch: vlees. En gefermenteerde groenten. Afhankelijk van of ik er zin in heb ook gekookte groenten erbij. Met ghee en soms ook ander vet.

Avondeten: vlees of vis en aardig wat gekookte groenten, ook weer een flinke schep gefermenteerde groenten. Ook weer met een of ander vet.

Misschien heb je behoefte aan meer koolhydraten, dan kun je die bij de lunch en avondeten toevoegen.

hier kun je een cursus fermenteren doen.

Zoiets?

 
Hartelijk dank Pike jullie zijn echt mensen met het hart op de goede plaats.

Ik ga mrge meteen naar de supermarkt/turk of elders.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.138
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan