even voorstellen jaime

Bedankt kasja ik 3x per dag eten met jouw en pikes info.

Pff wat zou ik graag willen dat iemand in mijn omgeving me op dit gebied zou steunen.

 
Via internet zijn we allemaal héél dicht bij elkaar :-)

(maar ik ken het gevoel, mis ook weleens iemand die snapt dat ik eet hoe ik eet)

Succes ermee zo!

 
Ow, nog iets, om gemakkelijker te ontspannen kan het goed werken om te zorgen dat je ogen geen licht krijgen. Dus afdekken met je handpalmen of zo'n ontspanningsbril-masker-ding op doen ofzo.

 
Ik heb eigenlijk nooit veel vet gegeten echt zeer weinig.

Ik zit nu maar wat met mn ziel onder mn arm.

Zal ik hier echt baat bij hebben. Met bijnieruitputting en denk ook schildklier.

 
Ik heb geen idee waar je woont, maar misschien vind je het wel fijn om de natuur in te gaan als je je goed genoeg voelt (als je die mogelijkheid hebt)? Vooral bomen en water kunnen helend werken. Ook heel goed voor je bijnieren om in de natuur te zijn! Werkt ook als een soort meditatie, maar vereist veel minder concentratie die je nu mis. helemaal niet kunt opbrengen.

 
Jah bedankt ik zit nu in het bos en ben daar vaak de hele dag.of langs het strand heb beide hier werkt vaak wel een beetje.

Maar als ik er dan uit ben en alles om me heen hoor en zie word ik echt gek soms ben zo stressgevoelig en prikkelbaar

 
Dat snap ik, stilte en natuur kan ook overweldigend werken als je veel stress aan het hoofd hebt. Anders een rustig muziekje meenemen zodat je wat afleiding hebt. En soms met je ogen dicht zitten. Stress is rot, daar moet je doorheen. Heb je al eens gekeken of er een Gezond Verstand Avond bij jou in de buurt is? Deelname kost wel rond de 10 euro, maar daar kun je gelijkgestemden ontmoeten, en een schat aan nieuwe info op doen.

www.gezondverstandavonden.nl

 
Quote:
Ik heb eigenlijk nooit veel vet gegeten echt zeer weinig.


Quote:
Maar als ik er dan uit ben en alles om me heen hoor en zie word ik echt gek soms ben zo stressgevoelig en prikkelbaar


Je hersenen draaien op verzadigd vet, cholesterol, eiwitten en mineralen. Allemaal voedingsstoffen waar jij veel te weinig van hebt gegeten. Je hersenen zijn dus ondervoed en zitten in overlevingsstand (vechten of vluchten). Eet dus meer verzadigd vet, cholesterol, eiwitten en mineralen! Er zijn hier talloze verhalen van hoeveel rust deze voeding je geeft, tegenover de onrust die de vroegere 'voeding' gaf. Ikzelf heb het ook aan den lijve ervaren!

Mike

 
Ik ben benieuwd of je verbetering merkt als je anders gaat eten. Het kan ook nog zo zijn dat vet en vlees eten je juist vermoeider maakt omdat je zo uit balans bent dat je lijf er niks mee kan. Maar eerst uitproberen en indien nodig moet je hier gewoon weer je vragen posten.

Enneh...
Quote:
ik zit nu in het bos en ben daar vaak de hele dag.of langs het strand heb beide hier werkt vaak wel een beetje.



Je hebt er natuurlijk weinig aan als je in het bos gaat zitten en dan nog prikkels via internet gaat binnen halen. Uit met dat ding en ga de rust inademen! Zo begrijp ik wel dat je niet tot rust komt. Denk eens een paar generaties terug. Hoe leefden de mensen toen? Als het buiten donker werd, werd het dat binnen ook, geen telefoon of internet, radio of tv. Ga dat soort dingen eens weglaten. Even geen nieuwe prikkels opdoen. Of in elk geval zo min mogelijk. Veel in de natuur zijn, ontspanningsoefeningen doen en goed eten.

 
Jaime, ik moet dit denk ik ook tegen mezelf zeggen, maar zoals kajsa zegt: telefoon uit en rust. Heb zelf ook de neiging continu m'n telefoon bij me te hebben. Echt een verslaving

 
Ik word ook steeds prikkelarmer thuis. Ik `zit wel veel op internet, maar tv is uit, radio is uit. Ik mis het ook helemaal niet meer. En als ik tv kijk, dan heel gericht een programma. En dan gaat tie weer uit.

 
Jaime
Quote:
Ik heb ooit op school geleerd dat vitamine KADE in vet oplosbaar is en er dus niet teveel van mag nemen omdat het lichaam het anders niet kwijt kan ofso. En dat de rest er via de urine uitgaat ?



De onderzoeken van Weston Price wijzen juist uit dat de oervolkeren veel vitamine A, D, E en K tot zich namen, d.m.v. dierlijke vetten.

Dus eet daar gewoon zoveel van als je wilt/op kunt.

Verder kun je op mijn site vinden wat wel en wat niet te eten, ook vind je daar een overzicht van wat wij eten.

Lia

 
Bedankt allen. Zodra uitslagen heb van urine onderzoek op intolleranties en nog meer dingen heb plaats ik ook mijn eetschema.

Ik loop namelijk bij een een therapeut die het eten voor me samenstelt.

Verder ben ik zelf begonnen met vet eten( kippelever van de slager) vit b c magnesium en eieren vis en groente.

Ik heb echt een lange weg te gaan en volgens de orthomoleculair therapeut ben ik geboren met zwakke bijnieren. Heb mijn hele levensloop doorgenomen vanaf de geboorte aan toe.

Heb zelfs 3en half jaar aan meds gezeten omdat ik zo erg in de put zat/zit.

Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die mij bij kunnen staan. En ik zal mijn tel in het bos uit proberen te zetten.nog een vraag ik heb oerzeezout van de tuinen is dit keltisch? De andere was namelijk himalaya

 
En welke van deze levertraan kan ik het best kopen?

Ik ben op de site van qnaturals wezen kijken maar er staan er heel veel en ook op het forum lees ik veel verschillende alvast bedankt. En heb echt wel gezocht hoor.

 
Met deze zit je altijd goed:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie/product/Cholesterol,_hart_en_bloedvaten/Blue_Ice_Royal_240_ml_gel.html
Quote:
Verder ben ik zelf begonnen met vet eten( kippelever van de slager) vit b c magnesium en eieren vis en groente



Maak nu niet de fout door te denken dat vlees per definitie 'vet' is.

Kippenlever is volgens mij helemaal niet zo vet. (maar wel goed voor je)

Is het ook zo dat jouw therapeut niet echt zo dol op rood vlees is?

Het zout van de tuinen is denk ik geen keltisch, is het grijs en 'nattig'?

 
Bedankt pike. Nee hij zei dat roodvlees wel goed was.

Maar ik zie hem pas over een week en dan gaan we leefplan en eetplan bespreken en ook de labresultaten.

Ben waarschijnlijk geboren met bijnier problemen.

Maar ik ga er alles aan doen.

Ik hoop dat ik tegen die tijd mijn eet/leefplan en labresultaten kan plaatsen zodat jullie mij tips kunnen geven. Het is niet grijs en nattig

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan