Mark, ik heb je verhaal met veel aandacht gelezen, en herken er best wat in.
Ik kreeg 3 jaar geleden ineens rode vlekken en uitslag in mijn gezicht, en dat was echt niet leuk. Ook een soort eczeem eigenlijk, met schilfers en zo, en knalrood.
Na heel lang zoeken en nadenken heb ik de link gelegd met de laatste tandartsbehandeling bij mijn oude tandarts, waarbij ik mijn hele mond VOL had met amalgaamgruis van het boren. Hij had totaal niets afgezogen.
Bij een bio-tandarts terechtgekomen die samenwerkt met een kinesiologe. Zij constateerde een zware belasting van nieren en lever, en concludeerde dat het een zware metalen vergiftiging was. De huid wordt de derde nier genoemd. Doordat mijn nieren het ontgiften niet meer aankonden, werd de huid ingeschakeld.
Ik heb de oude vullingen allemaal laten vervangen door witte composietvullingen. Toch bleef de rode uitslag. De huid werd er dun van, en ik kreeg overal groefjes en rimpels.
Dat hakte er bij mij best in, vond dat niet bepaald leuk uiteraard. Ik vermeed steeds meer openbare situaties.
Nu was ik zelf al op het idee gekomen om koemelk weg te laten, en nam ik amandel- of hazelnootmelk. Het leek inderdaad of mijn huid rustiger werd. Maar vanwege het fytinezuur was ik daar toch niet echt happy mee.
Omdat ik op dit forum telkens weer las hoe gezond rauwe melk is, ben ik toen toch weer begonnen met melk. Rauwe geitenmelk, die ikzelf fermenteerde tot kefir. Hartstikke lekker, maar de roodheid kwam weer in alle hevigheid terug.
Toen ik onlangs voor de eindtest bij de kinesiologe was heeft ze op melk getest en zei dat ik daar direct mee moest stoppen. Melk zou voor 90% op mijn lichaam storen.
Consequent heb ik alle zuivelproducten geschrapt, en inderdaad werd mijn huid weer rustiger en verdwenen de rode plekken.
Nu heb ik de afgelopen week toch weer veel room, roomboter en melk gehad, zeker na alles wat ik hier lees. Dacht dat het nu misschien wel kon, omdat ik steeds meer eet volgens WAP.
Maar mijn huid is meteen weer schraal en rood. Dat zou echter ook kunnen komen door de zon, want ik ben nu eenmaal veel buiten, en de huid is nog supergevoelig.
Kan dat mijn nieren nog steeds druk aan het ontgiften zijn. Moet 3 maanden lang chlorella slikken van de kinesiologe, dus er wordt van alles 'losgeweekt' denk ik.
Overigens moet ik 's nachts zeker 3 of 4x plassen.
De energetische waarde van mijn bijnieren zijn toppie volgens de test. Hoe het met mijn maagzuur zit weet ik niet.
Ik blijf in ieder geval bij je meelezen