'Even' voorstellen: watisgezond?

Bedankt, ik had het vannacht wel op m'n borst gesmeerd, je kan niet weten.
Vanochtend meteen maar op m'n wang en door m'n haar. Geen half werk.

Ik had gelezen dat appelazijn ook gebruikt wordt als gezichtsreiniger/toner, maar dan in een lagere concentratie (1 a 2 eetlepels appelazijn op 250 ml water), dus voor de rest van m'n gezicht heb ik die concentratie gebruikt.

Kheb tot nu toe nog niemand gehoord over de stank ;-)

 
Hoi akkelien, en welkom alvast!

Ik haak hier even op in. Vraag me namelijk af of je bekend bent met pityriasis versicolor. Ooit eens van de huisarts gehoord dat anti-roos shampoo hierbij helpt (vlekjes gaan dan inderdaad weg, maar komen ook weer terug; net als met magnesium-spray). Weet je iets specifieks dat helpt op de lange termijn (behalve goede voeding natuurlijk)?

 
Hoi Paradogma, bedankt!

In mijn praktijk heb ik wanhopige klanten gehad met dezelfde aandoening, en het is voor 80% weg gegaan met het gebruik van appelazijn, binnen een week al resultaat.
Wat je ook kunt proberen is calcium carbonaat ( baking soda) dit product bekent om vele goede eigenschappen doodt ook schimmels en bacteriën,een beetje in je shampoo en lekker intrekken, een maskertje op je gezicht van calcium carbonaat vermengt met water, even kwartiertje op je gezicht en het knapt enorm op. pityriasis versicolor is een soort van schimmel, eigenlijk een gist, die weg gaat met deze goedkope middeltjes... deze gist leeft bij vele mensen, alleen vanwege verlaagde weerstand van de huid krijg je last van schilverige acne-achtige huid..

 
Calciumcarbonaat is geen baking soda. Natriumbicarbonaat = baking soda = zuiveringzout.

Mike

 
Baking soda is toch natriumbicarbonaat?

Shampoo gebruik ik overigens niet, maar bedankt voor de tips! Je bevestigt ook m'n vermoeden over wat het nou eigenlijk is. (Fijn dat zo'n huisarts ook wat verder denkt dat z'n neus lang is...) Ik ga d'r mee aan de slag.

 
Beste Mark,

Ook ik ben bekend met rosacea sinds een jaar of 3. Voorheen heel gave mooie huid! Ik eet/drink nu 1,5 jaar volledig WAPF en de ontstekingen werden steeds minder. Tijdlang heb ik kokosolie gesmeerd en ben hiermee gestopt omdat mijn gezichtshuid toch nog schraal bleef op mijn wangen. Andere delen van mijn lichaam smeer ik nog wel met kokosolie in.

Nu gebruik ik al paar maanden REUZEL en dit bevalt heel erg goed. Ik was voor het naar bed gaan mijn gezicht alleen nog maar met gefilterd water en dan de reuzel erop. De volgende ochtend is t lekker ingetrokken en doe ik er niets meer aan! t is wel even wennen, die geur. Sinds ik de reuzel gebruik, heb ik geen ontstekingen meer gehad! Misschien voor jou ook een idee.

 
Goed om te lezen dat WAPF je ontstekingen heeft doen afnemen, Barbara!
Heb je nu ook minder last van de zon?

Ik had ook een tijdje kokosvet op m'n wang gesmeerd om te zien wat dat deed, maar dat deed niet zoveel. Misschien had ik het langer moeten volhouden. M'n huid werd wel wat soepeler erdoor.

Reuzel? Ik kijk nergens meer van op, haha! Hoe kwam je daarop?
Je haalt telkens een voorraadje bij de slager?

Ik ga eerst nog even met m'n appelazijn aan de gang, kijken of dat werkt.

Bedankt in ieder geval!

 
Tja, hoe kwam ik daarop? Je wilt je 'probleem'opgelost hebben dus ik zat ook alles door te spitten! De reuzel is het enige product dat ik bij de slager koop. Hij vroeg of ik oliebollen ging bakken omdat hij het zelden nog verkoopt. Binnenkort kan ik het bij de boer kopen waar ik mijn vlees ook haal. Het is echt een weldaad voor mijn huid en ik denk ook voor probleemloze huiden! De appelazijntonic heb ik ook ooit geprobeerd maar had hier geen baat bij. Moet ik er wel bij vertellen dat ik geen haarroos heb!

Het lijkt inderdaad dat ik de zon beter kan velen. De hitte in mijn lijf is ook behoorlijk afgenomen, gelukkig! Hoop dat dit zo blijft. Wat misschien ook een bijdrage levert aan mijn afgenomen ontstekingen, is dat ik sinds n maand of 4 aan oilpulling doe en dit elke ochtend soms 2 x per dag. Eerste 2 maanden met kokosolie en nu al een tijdje met sesamolie.

 
Ik hou het zeker in m'n achterhoofd mocht de appelazijntonic niets opleveren.
Ik heb ook het gevoel dat de hitte in m'n lichaam is afgenomen. Ik merk dat vooral als ik in een stressvolle situatie ben geweest en niet altijd meer een rood gezicht heb :-)

Oilpulling heb ik over gelezen, maar ik las ook dat het met amalgaanvullingen misschien niet zo slim is om te doen en ik heb een stuk of 10 van die vullingen....

 
Wat betreft de oilpulling en amalgaanvullingen (ik heb er 1)dat heb ik ook ergens gelezen. Ik weet niet of dit iets in gang zet. Ik weet wel dat ik er een goed gevoel bij ervaar en ik ga er mee door.
Ook heb ik mij aangemeld om de Buteyko-methode te leren (via dit forum op de hoogte hiervan gebracht) wellicht pakt dit ook positief uit voor wat beteft de huid e.d. Eind juli start de cursus en ik ga hem samen met mijn echtgenoot volgen bij de schrijfster van het boekje Leef gezond, adem rustig: Masha Anthonissen-Kotousova.

Ik wil maar weer eens gezegd hebben: ik ben zo ontzettend blij met dit forum!

 
Ik ook, Barbara!
Zeker als ik merk dat het me helpt!

Buteyko topic heb ik ook voor een deel gevolgd. Ik dacht dat ik al redelijk goed vanuit m'n buik adem, maar zal altijd beter kunnen.
Ik ben benieuwd of het ook positief voor je huid werkt, ik zal het topic in de gaten houden.

Ik heb gemerkt dat ik niet teveel tegelijk moet doen en rustig moet kijken wat me aanspreekt en wat wel en niet voor me werkt.

Gaat steeds beter :-)

 
T lijkt in mijn geval alsof alles zich precies op tijd aandient of dat ik de methodes op het juiste moment lees.
Ben er van overtuigd dat ik niet goed ademhaal ondanks de yoga en meditatie. Als je je al beetje hebt ingelezen dan weet je misschien wat de cp (controlepauze)inhoudt? Deze is bij mij tussen 7 en 10 (op de betere momenten zelfs)Gisteren de test met mijn vader gedaan en hij had een cp van 30! mijn vader is 89 jaar! hij leeft gezond en beweegt veel, heeft nooit medicijnen geslikt. Hij heeft ze wel eens voorgeschreven gekregen maar de bijsluiter gaf voor hem altijd de doorslag om er vooral niet aan te beginnen.

Mark, goed te lezen dat je ook al minder hitte in je lijf ervaart en dat t ook steeds beter al met je gaat!

 
Daar probeer ik ook op te vertrouwen, dat alles zich op het juiste moment aandient. Niet pushen, maar rustig je weg vervolgen. Niet altijd eenvoudig, ik zou willen dat ik al verder was uiteraard, maar het is wat het is. Ben al blij dat ik me met periodes alweer beter en positiever voel.

CP zag ik veel voorbijkomen in het Buteyko topic. Ik ga eens kijken hoe dat bij mij zit.
Slimme vader heb je! Ik heb niet superveel medicijnen geslikt, maar wel een paar periodes antibiotica, waaronder 1 van 7 maanden lang. Dat had ik achteraf liever niet gedaan. Al doende leert men ;-)

Dank je voor je positiviteit!!
Ik hoop dat Buteyko je veel goeds zal brengen!

 
Zojuist terug van maag, lever, darm internist na verwijzing van huisarts een paar weken geleden vanwege m'n verhoogde leverwaardes in m'n bloed.

Ze heeft al m'n klachten aangehoord, ook verteld dat ik zelf (via onder andere dit forum en orthom. therapeut) aan het onderzoeken ben. Morgenochtend weer bloedonderzoek waar een hele zwik dingen onderzocht gaan worden. Onder andere cortisol en testosteron om te kijken of m'n bijnieren inderdaad verzwakt zijn.

Ze wil het liefst dat ik met al m'n supplementen stop voorlopig, voor eventuele vervolgonderzoeken. In ieder geval moet ik voorlopig stoppen met bijnierextract, anders kan ze m'n eigen waardes niet betrouwbaar meten. Ze wist ook niet wat de halfwaardetijden zijn van het bijnierextract wat ik neem, dus morgen kan het nog best in m'n bloed zitten.

Zij vond dat je bijnieren niet zomaar kunnen ophouden met functioneren door alleen stress. Vaak ligt er een auto-immuunziekte aan ten grondslag volgens haar. Dat is niet wat ik her en der lees over bijnieruitputting, maar goed...

Bekaf na een nacht slecht slapen, maakt het nog moeilijker om op m'n intuïtie en ervaringen te vertrouwen. Juist als je niet fit bent, moet je het sterkst zijn....

Vrijdag krijg ik de uitslag van bloedonderzoek.

 
Ik vind het al heel wat dat je internist alles wil onderzoeken en je (nog) niet voor gek verklaarde met je supps.
Zij vond dat je bijnieren niet zomaar kunnen ophouden met functioneren door alleen stress. Vaak ligt er een auto-immuunziekte aan ten grondslag volgens haar.

Dat is inderdaad de reguliere opvatting, als er iets is met de bijnieren is dat de ziekte van Addison, een ai ziekte die de bijnieren zouden aanvallen, pas als de waarden van de bijnieren superlaag zijn wordt deze diagnose gesteld en krijg je corticosteroïden toegediend. De diagnose bijnieruitputting wordt regulier (nog) niet erkend.

 
Bedankt Tanja,

Ik vind het al heel wat dat je internist alles wil onderzoeken en je (nog) niet voor gek verklaarde met je supps.

Ze probeerde zo neutraal mogelijk te blijven. Paleo had ze nog nooit van gehoord, laat staan WAPF. Kurkuma ook niet. Zijn echt 2 verschillende werelden. Zou mooi zijn als ze eens zouden samenwerken.

Dat is inderdaad de reguliere opvatting, als er iets is met de bijnieren is dat de ziekte van Addison, een ai ziekte die de bijnieren zouden aanvallen, pas als de waarden van de bijnieren superlaag zijn wordt deze diagnose gesteld en krijg je corticosteroïden toegediend. De diagnose bijnieruitputting wordt regulier (nog) niet erkend.

Ben benieuwd. Ik ga niet zomaar iets slikken in ieder geval, zonder het eerst te onderzoeken, bijv. op dit fijne forum :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan